Прескочи до съдържание

Паритета лека полека си заминава


Георги

Препоръчани мнения

Не знам до колко сте запознати, но повечето големи сайтове за резервиране на нощувки имаха клаузи при подписване на договори с хотелите, които изискват на тях да е предложена най-ниската цена и да нямат право да подпиват цената по други канали, включително на собствените си сайтове. Заради тези клаузи цените на хотелите в повечето сайтове са на практика еднакви и същите предлагат щедри low price guarantee сигурни, че цената им не е подбита. 

 

Е тази практика лека полека си отива. Първо booking.com, а сега и expedia премахват клаузите за паритет в договорите си с хотелите, в следствие на разни съдебни дела, с които не съм съвсем в час. 

 

Това, което предстои за клиентите, и тук само спекулирам свободно, е вероятно по-голямо ръчкане в различни сайтове до изтискване на най-ниската цена, силно вероятно да е на сайта на хотела, но не е гарантирано. Метатърсачките сигурно също ще вземат малко въздух, че сега изкарват 1000 сайта с абсолютно еднакви цени и ползата от тях специално за търсене на нощувки е съмнителна. Очаквам и големите портали да поразвият малко лоялните си програми с цел да задържат клиентите да не бягат при други. Ма ще поживеем, ще видим. За сега само в Европа.

 

Повече: http://www.tnooz.com/article/expedia-joins-booking-com-to-scale-back-on-rate-parity/

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Rate parity реално не се спазва от около година /поне в Европа/. Това разбира се не се отнасят за големите вериги, понеже там договорните взаимоотношения са на доста по-различно ниво.

Напоследък стана много по-лесно да се намери по-ниска цена директно при резервирани през хотела, разбира се като им се обясни ситуацията: "намерих цена X през сайт Y. харесвам много вашия хотел, но за съжаление бюджетът ми не позволява плащането на тази цена възможно ли е да ми направите отстъпка от тази цена в размер на 10% и да резервирам директно през вас" /абсолютно примерно :)/

Разбира се, не винаги работи, понеже може да попаднете и на по-мързелив служител, които си обича стандартното, но като цяло работи. така или иначе комисионните са в размер на 15-18-25% според различните сайтове и съответния хотел пак е на печалба. 

А след като падне официално паритета, Георги е много прав и би било интересно с какво ще се помъчат да привлекът клиенти големите сайтове, понеже към момента смея да твърдя, че маржовете в хоспиталити бранша са доста изтънени и реално няма как да понижават цени, по-скоро да разделят различните си канали и да им дадат различни ценови равнища, но по-този начин при всички случаи си оставаш с един Priceline /booking/ и с една Expedia, което не е толкова добре.

По-скоро интересно би се получило при взаимоотношенията с wholesaler-ите /GTA, Hotelbeds, Travco, Travelmed и още стотици/, там ще се получи реалноот раздвижване.

  • Харесвам 8
Връзка към мнение

И аз да се пробвам с "анализ" :)

Според мен големите хотелски вериги тепърва ще срутват пазара на booking, expedia и др.

Нещо като билетите на Луфтханза. Те казаха, че не щат да дават отстъпки - те возят, те отговарят, а по-голямата част от профита отивал другаде (резервационни системи, дилъри и др.)

Това ми предусещане, че няма как веригите да останат безучастни към големите резервационни сайтове, непритежаващи хотели добива съвсем конкретни измерения четейки тук:

"Accor said on Wednesday it would spend 22 million euros to enable independent hoteliers to offer their rooms on its booking website as it seeks ways to fight back against online travel agents such as Expedia and Booking.com."

https://www.yahoo.com/tech/s/accor-steps-digital-push-changes-name-054411841--finance.html

 

Та Accor на сайта си освен техните хотели ще предлагат и други. Активират афилиейт програмата си много по-сериозно, както и франчайзинговите си предложения. Като добавим и значително по-щедрата програма за лоялност ще влязат с бутонките напред в мача с чистите (без активи в недвижими имоти) онлайн търговци. Пък той пазарът ще си покаже след време дали тактиката им е успешна.

  • Харесвам 6
Връзка към мнение
Георги Матеев

Да споделя и моите напълно лаишки наблюдения по темата.

 

Очевидно е и с просто око, че има размествания на пазара и на принципа на работа. Само допреди година беше изключително трудно да намериш цена по-ниска от тази в booking.com и подобните. В момента обаче ми е трудно да си спомня кога за последно буквах стая от някой от "големите" резервационни сайтове. Или използвам по-нетрадиционни търсачки (всички знаете за GalaHotels увлечението ми) или резервирам директно от хотела и така спестявам немалко, като понякога разликите са фрапиращо големи. Въобще да не споменавам, че изпросването на отстъпки вече е по-лесно отвсякога, стига да знаеш как да си поискаш естествено :)

 

В крайна сметка мисля, че тази тенденция ще е в полза на потребителите и ще се изрази в по-ниски крайни цени.

  • Харесвам 7
Връзка към мнение

Истината е някъде по средата. Четох един блог на пътешественик, който си направил експеримент в Азия как е по-евтино - на рецепция цена или през букинг/агода? Накрая бил на 0. Виждал съм различни случаи и варианти. Едни ми казват: "ето моята визитка, другият път директно ми звънни, ще ти дам по-добра цена от агода", други се инатят на рецепцията и не свалят цената. При което си вадя лаптопа и пред тях резервирам онлайн много по -добра цена. Като цяло, в повечето случаи, пазарлъка на място е по-ефективен, отколкото по мейл, но така има риск да няма стаи ако си в пика на сезона. Все повече хора си букват първата вечер онлайн и на място се пазарят/търсят варианти за другите дни. 

 

Бтв. пресен случай, нова гестхаус в Тайланд даваше 10% отстъпка за членове на един форум. С въведения код в онлайн системата им цената пак беше по-висока, отколкото през агода. Съответно си резервирах през агода. Та пак отиваме към идеята: пазарни ниши и хляб ще има за всички, за нас като пътешественици остава да търсим в конкретния случай къде е най-добрата цена. :)

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Аз ще дам 2 примера:

Когато ми отмениха един полет от Гваделупа (Френските Антили) за следващата сутрин, спешно трябваше да си удължа престоя в хотела. Дори след като бях прекарал 2 седмици при тях, с резервация през хотелс.ком, на рецепция най-безцеремонно ми поискаха близо два пъти по-висока цена за едната нощувка, отколкото плащах досега. Решението дойде от същата тази рецепционистка:

"Ами влезте в хотелс.ком и си резервирайте оттам, ние не можем да ви дадем тяхната цена" .. Така и направих, докато стоях подпрян на гишето .. Много неизгодна за хотелите ситуация, нормално е да се искат промени.

 

Вторият пример е относно въпросните "гаранции" за най-ниска цена. На запад има доста модерна практика за "безплатни" нощувки, чрез възползване точно от тези обещания. Отваряш 5-6 мета-търсачки, намираш най-евтината цена, и някоя, дори с долар по-висока, в по-големите сайтове. Резервираш от по-големия сайт и веднага пускаш "жалба". Сайтът ти връща разликата (ако резервацията ти отговаря на условията им) и ти дава компенсация, която често е по-голяма от стойността на стаята. Реално ти плащат следващата нощувка .. която резервираш по същия начин, и ти плащат следващата ... и така ..

Ясно е, че резервационните портали губят и трябва да променят нещо.

Който се интересува, доста сериозен труд по темата са хвърлили тези младежи, които идват в България скоро:

http://travelisfree.com/2015/05/21/the-brg-experiments-2-0/

http://travelisfree.com/2014/07/07/hotel-best-rate-guarantees-2/

  • Харесвам 8
Връзка към мнение

Брилянтно !

Родните търговски вериги го практикуват във варианта при който ти връщат единствено разликата в цената , което най-често обезмисля заниманието :)

Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.