Прескочи до съдържание

Иран купува 114 самолета Airbus, иска и 100 Boeing


stanimir

Препоръчани мнения

Вице-президента на канадците 'Бомбардие' има намерение да замине за Иран.Целта му е да промотира най-новия самолет на компанията "C серия" ,както и локомотиви(произвеждани от компанията).Какво ще се получи ,никой не знае. Но явно след падане на ембаргото за Иран всички големи производители на самолети са вперили поглед към Персия. Регионална супер сила,80 мил.население, очаквани приходи от петрол и газ, запазени традиции в авиацията от времето на шах ин шаха Реза Пахлави(по негово време Иран е  първи оператор от страните в третия свят на Б-747,Б-727 и на Ф-14).

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Имат под запор около 130 млд. $ в чужди банки според някой източници , които сега ще бъдат деблокирани.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Авиацията е една от най-големите празнини в Иран предизвикана от ембаргото. С години наред самолетите им правят какви ли не лупинги (в преносен смисъл) за да летят, било то за резервни части, било то за гориво. Сега явно фунията се отпушва, а и въпреки критични ниските цени на петрола, като цяло индустрията изисква доста транспорт на високоплатен персонал, от там и апетитите. Само погледнете какви цени са за полет до Луанда...

 

Колкото дали могат да се намесят на световния пазар...инфраструктурата им има доста да наваксва преди да станат световен хъб, а и като че ли са малко по на север от перфектното разположение на ОАЕ.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Вчера иранския духовен водач и лидер Рохани и италианския мин-председател Матео Ренци в РИМ са подписали търговски спогодби за около 17 мрд евро!!.Освен всякакъв вид италиански технологии двете страни са се договорили и за покупка на около 30 вертолета "АУГУСТА" от Италия. Освен това Италия ще строи и центрове за поддръжка на хеликоптерите,за обучение.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

... иранския духовен водач и лидер Рохани ...

Не че е толкова важно, но Рохани е президент на Иран.

Този, когото наричат "духовен водач", или по-точно "върховен водач", е Али Хаменей, наследних на аятолах Хомейни. 

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Не че е толкова важно, но Рохани е президент на Иран.

Този, когото наричат "духовен водач", или по-точно "върховен водач", е Али Хаменей, наследних на аятолах Хомейни. 

 

Взимам си бележка:-)))).

А пък Мехди Базарган беше първия мин.председател след революцията :-))

Връзка към мнение

Ето какво са договорили с Еърбъс:

CZ0i-JqWkAAm907.jpg

 

Доволно "дебела" поръчка за програмата А380, която в последно време не се радва на много клиенти.... Отделно са договорили 20+20 АТР-а 72-600 на обща стойност 1 милиард евро:

CaH8He7WQAA3k5-.jpg

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Ясно е, че са амбициозни и че страната е огромна като население, но ми се струва изхвърляне поръчката на 73 широкофюзелажни машини. Кой ще лети на тях? 
Да не говорим, че самата сметка е абсурдна. 330-ките излизат на обща стойност над 12 млрд. долара :swoon: , 350-ките излизат близо 6 млрд., а 380-ките са на стойност над 5 млрд. Общо 23 млрд. долара само за големи самолети  :O 
Дори не смятам 320-ките + АТР-ите, че и пък 100 Боинга щели да взимат.
Ясно е, че тези самолети ще бъдат доставяни следващите 6-7-8-9 години, но не смятам, че страната ще успее толкова да се развие за това време, че да започнат местните толкова много пътуват, че да са нужни толкова на брой самолети. Не мисля и че ще могат да разчитат на особен транзитен трафик при наличието на Доха, Абу Даби и Дубай в региона. 
Сега остава да кажат, че искат 100 бройки от 777-9 :wacko:  

Редактирано от ACM
Връзка към мнение
Георги Матеев

Всичко това звучи прекрасно - тъкмо ще има повечко конкуренция в региона.

 

И чакаме с нетърпение директните полети София-Техеран :)

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Ами аз си мисля, че стремежът ще бъде конкуренция на ОАЕ и Катар.

Разликата е, че Иран има петрол, който тепърва ще ползва и експлоатира.

Тепърва ще се развива и предполагам залага на пътя, който Дубай трасира:

Първо транспортен хъб за карго, после пасажерски хъб, развитие на туризма (а не е като да нямат какво да предложат) и опит да се превърнат от регионална в по-глобална сила.

Това е програма за 20+ години и потенциал със сигурност имат. Дано им се получи.

Местните изобщо не е необходимо толкова да пътуват за да трябват самолети. А ако се загледаме на регионалния пазар, то Индия е над милиард човека.

Всичко това е само от полза за летящите магеланци.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

В Иран има около 17 - 20 авиокомпании. Целта е да се подмени изцяло авиопарка. При тях повечето машини имат забрана да летят над Европа и това много им пречи, само отделни машини имат разрешение за прелитане и изпълнение на полети до страни от Европа. Повечето компании като широкофюзелажни машини оперират с А300 и А310, които са доста дърти, Iran Air имат машини по на 34 -40 години!!! Общо компаниите имат около 45 - 50 х А300/310 и с поръчката от 73 големи машини тамън ще подменят всичко старо + някоя новодобавена. Имат и доста стари Fokker 70/100.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Ами аз си мисля, че стремежът ще бъде конкуренция на ОАЕ и Катар.

Разликата е, че Иран има петрол, който тепърва ще ползва и експлоатира.

 

Още по-голямата разлика е, че Иран е една от само трите истински (не измислени) държави в Близкия изток. :)

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.