Прескочи до съдържание

Цветнокожи пилоти в авиацията


Еминко

Препоръчани мнения

Новите Embraer 170 и 190 на Кенийските Авиолинии.

А дали пилотите на тези Е-170/190 на Кениан са местни цветнокожи или са наети от Европа бледолики?Всъщност има ли статистика колко или по точно какъв е процента на цветнокожите пилоти по света?

Връзка към мнение

А дали пилотите на тези Е-170/190 на Кениан са местни цветнокожи или са наети от Европа бледолики?Всъщност има ли статистика колко или по точно какъв е процента на цветнокожите пилоти по света?

 

А, какво би наложило изготвянето на подобна статистика?

Връзка към мнение

А, какво би наложило изготвянето на подобна статистика?

Същото, което "налага" изготвянето на всевъзможни други статистики от всички области на живота и света - любопитството и интересът на хората към всякакви такива факти. Не виждам нищо странно или особено, ако има такава статистика.

А ако намекваш за проява на расов елемент, защо тогава  има определения като "най-бързата БЯЛА жена", или "MVP сред БЕЛИТЕ баскетболисти"? И никой няма нищо против това. :)

На мен би ми било интересно ако някъде има данни за такъв процент сред пилотите на самолети.

Връзка към мнение

А дали пилотите на тези Е-170/190 на Кениан са местни цветнокожи или са наети от Европа бледолики?Всъщност има ли статистика колко или по точно какъв е процента на цветнокожите пилоти по света?

На тези специално бяха местни цветнокожи. Мисля, че в момента по-голямата част от пилотите в тези държави са цветнокожи, но не съм виждал никакви статистики, така че реално мога и да бъркам.

Преди 3 години познати от Uganda Airlines (цветнокожи) се обучаваха в Центъра за обучение на пилоти и авиотехници в София и в момента в Ентебе, Уганда (международното им летище) пилотите са само местни. Изключение правят тези на ООН понеже там имат доста голяма база.

В Конго, Руанда и Танзания също оперират голям брой местни компании с местен персонал.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Същото, което "налага" изготвянето на всевъзможни други статистики от всички области на живота и света - любопитството и интересът на хората към всякакви такива факти. Не виждам нищо странно или особено, ако има такава статистика.

А ако намекваш за проява на расов елемент, защо тогава  има определения като "най-бързата БЯЛА жена", или "MVP сред БЕЛИТЕ баскетболисти"? И никой няма нищо против това. :)

На мен би ми било интересно ако някъде има данни за такъв процент сред пилотите на самолети.

 

Дано да осъзнаваш абсолютната несъвместимост на дадените от теб примери с дискутираната тема. Дори не ми се полемизира по този въпрос, но това е въпрос на личен избор и вътрешни убеждения... ;)

Връзка към мнение

А, какво би наложило изготвянето на подобна статистика?

Чисто любопитсво!!Нищо друго.Много от нас тук във форума са висели немалко по летищата на света.И както може да се очаква докато са си пиели кафето,бирата или са си дояждали сандвича са мятали поглед към сребърните птици.Така и аз самия.Но освен пилоти!!(а не кабинен екипаж) бели и азиатци не съм виждал.Или съм нямал късмет,или не съм гледал в правиланата посока,или......просто любитство.И искам някоѝ да ми пусне малко инфо или статистика.А иначе много добре знам ,че Етиопиан(една от 3те водещи компании в Африка) са с местни летци.

Връзка към мнение

Дано да осъзнаваш абсолютната несъвместимост на дадените от теб примери с дискутираната тема. Дори не ми се полемизира по този въпрос, но това е въпрос на личен избор и вътрешни убеждения... ;)

Личен избор на какво, или между какво и какво? 

Мисля че отлиташ в съвсем друга посока от тази, за която ставаше въпрос в темата. :)

 

Всъщност, както се вижда, и автора на въпросите е отговорил същото, каквото и аз - любопитството е в основата на повечето статистики. ;)

Редактирано от wilks
Връзка към мнение

А ако намекваш за проява на расов елемент, защо тогава  има определения като "най-бързата БЯЛА жена", или "MVP сред БЕЛИТЕ баскетболисти"? И никой няма нищо против това. :)

На мен би ми било интересно ако някъде има данни за такъв процент сред пилотите на самолети.

Ами то и това определение "най-бърза бяла жена" е доста тъпо, така някой може да измисли "най-бързата бяла жена със сини очи", или най-бързата бяла жена със сини очи и татуировка на пъпа" , или пък даже "най-бързата бяла жена, която пее чалга и е от един град с двама братя, които всъщност не са братя" и така Сашка Васева да се окаже най-бързата жена ;)

А пък за MVP сред белите баскетболисти не бях чувал , къде е тая класация? :rolleyes:

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Не знам пакистанците за какъв цвят ги броите, мен ако питате просто са некадърни пилоти (поне тези двамата). Ето описанието на случката от avherald (16.06):

"A PIA Pakistan International Airlines Airbus A310-300, registration AP-BEG performing flight PK-340 from Karachi to Faisalabad (Pakistan), had lined up on runway 25L and was cleared for takeoff at 05:39L (00:39Z), when the crew applied TOGA thrust without permitting the engines (CF6) to stabilize at an intermediate power setting. The left hand engine accelerated to takeoff thrust quickly while the right hand engine responded with a pronounced delay to the thrust lever movement. As result the crew lost directional control, the aircraft veered right off the runway, the takeoff was rejected, thrust was reduced to idle again, the crew regained directional control and returned the aircraft, that had been on soft ground with all gear already, back onto the paved surface of the runway. The aircraft subsequently returned to the apron. No injuries occurred, the aircraft took out a couple of runway edge lights and sustained damage."

 

По-скоро не са бели и черни, а добри и некадърни. Май се отплеснахме.

Редактирано от georgiev
  • Харесвам 2
Връзка към мнение

По-скоро не са бели и черни, а добри и некадърни. Май се отплеснахме.

Май верно се отплеснахте. Говорихме точно за бели и черни в процентно изражение, ако има публикувано някъде такова. Без да се отдава значение кои са добри, и кои некадърни. Още по-малко пък дали белите са добри или не, а черните некадърни или не. Интересно беше чисто математически съотношението им.

За африканските авиокомпании ясно, но и аз както Еминко не съм виждал чернокожи пилоти на европейски авиокомпании.

Връзка към мнение

Статистика като цифри трудно ще има, глобална такава, защото някой трябва да я плати, а има много значение от държава до държава и не мисля, че някой би имал финансова полза от подобно проучване за да инвестира в него. Любопитството едва ли е валидна причина :)

 

Това, което попаднах е американската статистика - при 13% от популацията, пилоти чернокожи са под 1%. 

http://madamenoire.com/50963/not-so-friendly-skies/

 

Коментарите след статистиката говорят за расизъм в индустрията в САЩ и т.н., но мисля че всичко е в следствие на социалния статус и сайта не е до край обективен, след като май основната му тема са правата на чернокожите. Обучението за пилот е доста скъпо, всъщност има ли по-скъпо обучение в света, освен най-най-най-луксозните MBA-та? Та мисля, в тоя ред на мисли е нормално след като социалния статус на чернокожите като цяло е по-нисък, то е разбираемо и представителите им в тази много скъпа професия да са по-малко. 

 

А и като цяло не виждам възможност от Африка да има износ на обучени и опитни пилоти, предполагам там обучението е колкото да задоволява местния пазар. 

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Статистика като цифри трудно ще има, глобална такава, защото някой трябва да я плати, а има много значение от държава до държава и не мисля, че някой би имал финансова полза от подобно проучване за да инвестира в него. Любопитството едва ли е валидна причина :)

 

Това, което попаднах е американската статистика - при 13% от популацията, пилоти чернокожи са под 1%. 

http://madamenoire.com/50963/not-so-friendly-skies/

 

Коментарите след статистиката говорят за расизъм в индустрията в САЩ и т.н., но мисля че всичко е в следствие на социалния статус и сайта не е до край обективен, след като май основната му тема са правата на чернокожите. Обучението за пилот е доста скъпо, всъщност има ли по-скъпо обучение в света, освен най-най-най-луксозните MBA-та? Та мисля, в тоя ред на мисли е нормално след като социалния статус на чернокожите като цяло е по-нисък, то е разбираемо и представителите им в тази много скъпа професия да са по-малко. 

 

А и като цяло не виждам възможност от Африка да има износ на обучени и опитни пилоти, предполагам там обучението е колкото да задоволява местния пазар. 

Добър и изчерпателен отговор.Това за статуса сигурно е една от многото причини цвтенокожите да са абсолютно малцинство сред летците.Не само в Щатите ,но и в Африка ,сигурно и в Карибите.,дори и в Африка където летят много бели наемни пилоти.За пример :Еър Зимбабве използват украинци,Анголците използват услуги на португалци......

Връзка към мнение

Ами то и инвестицията в лицензиран обучителен център не е малка и предполагам много авиокомпании предпочитат да вземат готови наемници, отколкото да минават по тоя път. А и повечето африкански авиокомпании с малки изключения са прекалено малки за да инвестират сами в такива центрове. Не говоря за Ethiopian и South African, те предполагам си имат солидна инфраструктура и набират главно от местния пазар. 

Връзка към мнение

Като се замисля и аз не съм виждал чернокожи пилоти, не че винаги виждам пилотите, които ме возят.

Докато сме на вълна расизъм, да разводня темата с един силен :offtopic:

http://www.youtube.com/watch?v=gt5bZoNTNZs

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.