Прескочи до съдържание

Спортна тема


Препоръчани мнения

Не знаех къде да го пусна, а и май нямаме такава тема.

 

Вчера ни напусна един от най-големите във футбола, Кройф. Не съм имал шанса да го гледам в активните му години, но от това, което съм гледал, е бил изключителен играч, който играе с главата си. Един от интелектуалците и новатори във футбола, и като играч, и като треньор.

 

 

Днес ми попадна списък с негови цитати. Някои от тях са достойни да станат закони във футбола: 

 

1. Да играеш футбол е много просто, но да играеш опростен футбол е най-трудното нещо.

2. Има само една топка, така че трябва да я притежаваш

3. Класа без резултат е безсмислено. Резултат без класа е скучно.

4. Защо да не можеш да победиш по-богат клуб? Не съм виждал торба с пари да отбелязва гол.

5. Ако не можеш да спечелиш, направи така, че да не загубиш.

6. Футболът е игра на грешки. Който направи по-малко, той ще спечели.

 
7. Трябва да направиш така, че най-слабият играч на съперника да владее най-често топката. Така ще можеш да си я върнеш за нула време.

8. В моите отбори вратарят е първият нападател, а нападателят е първият защитник.

9. Техника не е да можеш да жонглираш с топката 1000 пъти. Всеки може да се научи да го прави, ако се упражнява. Тогава може да отиде да работи в цирка. Във футбола техника е да можеш да подаваш топката с едно докосване, с правилната скорост и на правилния крак на своя съотборник.

10. Статистически доказано е, че играчите всъщност владеят топката средно по три минути на мач. Така че най-важното нещо е какво правиш през останалите 87 минути, когато не притежаваш топката. Това определя дали си добър играч или не.

11. Не съм религиозен. В Испания всичките 22-а играчи се кръстят, преди да излязат на терена. Ако това помагаше, всички мачове щяха да завършват наравно.
 
12. Ако притежаваш топката, трябва да направиш терена възможно най-голям. Ако противникът я притежава, трябва да го направиш възможно най-малък.

13. Футболистите, които не са истински лидери, но се опитват да бъдат, винаги се карат на другите играчи след грешка. Истинските лидери на терена вече са приели, че другите играчи ще правят грешки.

14. Kaкво значи скорост? Спортните журналисти често бъркат скоростта със съобразителността. Ако аз започна да бягам по-рано от противниковия играч, ще изглеждам по-бърз от него.

15. Преди да направя грешка, не съм правил тази грешка.

16. Намирам за ужасяващо, когато някой талант е отхвърлен на базата на компютърни статистики. Според сегашния критерий в "Аякс" аз щях да бъда отхвърлен. Когато бях на 15, не можех да ритна топката с левия крак на 15 метра, а с десния го правех най-много на 20 метра. Моите технически качества и визия за играта не могат да бъдат отчетени от компютър.
 
17. Футболистите в днешно време могат да ритат топката само с прав. Aз можех да я ритам с прав, с вътрешен и с външен, и с двата крака. Това ме прави шест пъти по-добър от съвременните играчи.

18. Хората с увреждания, които се занимават със спорт, не мислят за това, което не могат да правят, а опитват да подобрят това, което могат. Същото е и при мен.

19. Аз съм бивш футболист, бивш треньор, бивш мениджър, бивш технически директор, бивш почетен президент. Приятен списък, който отново доказва, че всяко нещо има своя край.

20. В известен смисъл аз вероятно съм безсмъртен.

21. Ако исках да ме разберете, щях да го обясня по-добре.
 
  • Харесвам 16
Връзка към мнение

Крайно време беше за спортна тема. Жалко , че поводът е тъжен.

Кройф и Бекенбауер са идолите на баща ми и от дете слушам за тях.

Помня разбира се треньорския му период.

 

Мир на праха му ! :(

Връзка към мнение

Заро,много хубаво направи, че го отбеляза.Защото Кройф е явление във футбола.Това е един от любимите футболисти на тате,а той е голяяяяям запалянко.Та съм израснала с с неговото поколение футболисти.Преди да знам таблицата, ги познавах на снимка по-известните.После, след 75 - та година по навик си надавах ухо за интересни мачове,голмайстори пр.Но Кройф винаги ми е правел впечатление на интелигентен, възпитан и въздържан човек.

Лека му пръст и дано синът да извърви неговия път.

Връзка към мнение
  • 3 месеца по-късно ...

Миналата седмица Уилямс смениха гуми в бокса за 1.9 секунди... Трудно може да обясниш на незапознат зрител какъв е кефа от това, че даден пилот е карал 10 обиколки на лимита, за да може да изпревари противника в бокса, а не се е пробвал самоубийствено да го направи на пистата.

Както се казва - въпрос на вкус ;) - мен това ме отказа (да не кажа отврати ;)  ) от Формулата. 

Ако е за бърза смяна на гуми - ми да направят едни спорт "Смяна на гуми"  ;) 

На мен (тъпо и упорито) в моторните спортове може да ми е интересно само когато има изпреварвания.

И всичките тия тактики с горивото, с мокри и сухи и не-знам-си-кви гуми, с брой влизания в бокса и пр. са ми досадни и скучни.  :wacko: 

 

За илюстрация - говоря за такива епични битки като Жил Вилньов и Рене Арну ,  1979г  Гран при на Франция

 

 

 

(извинявам се за отклонението от футболната тема, може би е добре да направим една нефутболна спортна тема :) )

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 5
Връзка към мнение

Както се казва - въпрос на вкус ;) - мен това ме отказа (да не кажа отврати ;)  ) от Формулата. 

Ако е за бърза смяна на гуми - ми да направят едни спорт "Смяна на гуми"  ;) 

На мен (тъпо и упорито) в моторните спортове може да ми е интересно само когато има изпреварвания.

И всичките тия тактики с горивото, с мокри и сухи и не-знам-си-кви гуми, с брой влизания в бокса и пр. са ми досадни и скучни.  :wacko: 

 

За илюстрация - говоря за такива епични битки като Жил Вилньов и Рене Арну ,  1979г  Гран при на Франция

 

 

 

(извинявам се за отклонението от футболната тема, може би е добре да направим една нефутболна спортна тема :) )

 

Ще направим отделна тема, ако има нужда, но мисля, че в паузата може и да си позволим малко оф-топик :)

 

Та, клипчето не мога да го отворя, мисля че се сещам за него. В днешно време такива неща са като цяло невъзможни, просто защото аеродинамиката на колите е много по-проучена и изпипана. Сега въведоха DRS зоните и ми е много смешно някой да ги критикува, защото били изкуствено създаване на възможности за изпреварване, а не било натурално като едно време. А точно едно време догонващият е имал предимство, създадено от аеродинамиката на колите, те и за това тогава могат да се гонят и изпреварват по 10 пъти на обиколка. Не е било от прилив на божествен талант, точно когато другия те изпревари, да му върнеш. 

 

Определено е такива клипчета са зрелищни, но в днешно време формулата не е толкова зрелище, колкото стратегия. Бих казал че е подобно и с футбола и не бих казал, че промяната е за добро или лошо, просто е различно. 

Връзка към мнение

 Не е било от прилив на божествен талант, точно когато другия те изпревари, да му върнеш. 

 

 

 

Отдавам го на махмурлук... :P

 

Не, сериозно, ти наистина ли се опитваш да кажеш, че днес Ф1 е по-интересна отколкото преди 20-30-40 г.? :O  Наскоро гледах състезанието в Монако. Не бях гледал Ф1 от много години. Бях огромен фен, ставал съм по нощите, за да гледам състезанията в Австралия и Япония. На практика ме отказаха две неща. Тези за които по-горе говори Фичо, свързани с новите технологии и мерките за сигурност и Михаел Шумахер, който въпреки очевидните си качества на пилот, успя да ме отврати от състезанията с постъпката в Аделаида, а и не само там. Единственото за което съжалявам е, че навремето телевизионната техника не позволяваше излъчване на състезанията в сегашния дигитален вид. Никога няма да забравя истинските битки водени по пистите от Лауда, Прост, Менсъл, Сена и последния мохикан Деймън Хил. Днес е компютърна игра за възрастни в която технологията, тактиката и въведените ограничителни правила решават състезанията. Пилотите са плъгин към софтуера, а не водещи елементи, както беше навремето. Съжалявам, но наистина го мисля цялото това нещо... :blush:

  • Харесвам 5
Връзка към мнение

Отдавам го на махмурлук... :P

 

Не, сериозно, ти наистина ли се опитваш да кажеш, че днес Ф1 е по-интересна отколкото преди 20-30-40 г.? :O  Наскоро гледах състезанието в Монако. Не бях гледал Ф1 от много години. Бях огромен фен, ставал съм по нощите, за да гледам състезанията в Австралия и Япония. На практика ме отказаха две неща. Тези за които по-горе говори Фичо, свързани с новите технологии и мерките за сигурност и Михаел Шумахер, който въпреки очевидните си качества на пилот, успя да ме отврати от състезанията с постъпката в Аделаида, а и не само там. Единственото за което съжалявам е, че навремето телевизионната техника не позволяваше излъчване на състезанията в сегашния дигитален вид. Никога няма да забравя истинските битки водени по пистите от Лауда, Прост, Менсъл, Сена и последния мохикан Деймън Хил. Днес е компютърна игра за възрастни в която технологията, тактиката и въведените ограничителни правила решават състезанията. Пилотите са плъгин към софтуера, а не водещи елементи, както беше навремето. Съжалявам, но наистина го мисля цялото това нещо... :blush:

 

Аз въобще не казвам, че в днешно време формулата е перфектна. Има си много трески за дялане и сигурно може да дъвчим до утре.

 

Но сравнявайки я с предишните времена е просто по-различна, а не по-хубава или по-лоша. Всичките технически иновации, поумняването на стратегиите, изглаждането на някои елементи (като боксовете например) до перфектност, това също си има привлекателни страни. Не са за всички тези страни, със сигурност, трудно ще ми е да обясня какво е DRS на някой, който сяда да гледа за първи път състезание и не е наясно с целия пакет около него. Това, което се показва на пистата за 2 часа е просто нещо като демонстрация на всички неща, които вървят паралелно нонстоп, през цялата година. 

 

Изпреварвания в днешно време толкова няма, но това не е по причина, че пилотите са по-некадърни (макар че има известен елемент на истина тук, много от местата на решетката са "платени"), или по-разглезени че не им се умира на пистата, а по причина, че техническите подобрения елиминираха предимството на догонващия. Критикувайки това е все едно да съжаляваш, че повечето защитници се научиха на изкуствена засада и игра в линия, и за това е спаднала резултатността във футбола. 

Връзка към мнение

Ф1 загуби най-важното - лицето си. Фанджо, Джеки, Лауда, Прост, Сена - тях всеки ки знае и ще ги знае. Днешните - какво? Ако не се запишат в историята с някой рекорд, ще си спомня ли за тях някой след години? Само Шумахер ще остане в паметта на хората... с мръсните си номера.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

То, ако става въпрос за мъжествен спорт, не знам доколко карането на кола и ритането на топка могат изобщо да съперничат на исландския национален спорт, пряк наследник на викингските борби "Брокартьок Глима" или само "Глима": https://en.wikipedia.org/wiki/Glima

Връзка към мнение

Що лежите на Формулата от 70те, 80ти и т.н. ? Tогава бяха само няколко шампионата, а в днешно време шампионати бол. Всеки намира кои  са му  интересни и набляга. :D Има уикенди,в които са  над 10 състезания и става лудница пред малките екрани. :lol:

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 1
Връзка към мнение
Двуцветко

"Футболът е джентълменска игра, която се играе от хулигани, а ръгбито е хулиганска игра, която се играе от джентълмени"

 

 Нямаш си представа колко е вярна тази сентенция. Първия път, когато се озовах на 6 Нейшънс мач, не можах да повярвам на очите и ушите си колко интелигентно и възпитано се държи публиката, какви обноски са, как няма никакви грозни подвиквания или скандирания, какво остава за псувни. Леко театррално беше при условие, че бяха 80,000 на стадиона. Лека се шокирах от тази обстановка и непрекъснато е сравнявах с атмосферата на футболен мач. Ми не ми хареса ..

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Е това е и разликата и при феновете.Футболните ходят да псуват и образуват напрежение и все по малко да гледат самия футбол,докато там феновете гледат мача,та дори и на една маса пият бира след това.Не отцепват райони след мача и т.н

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Виждам, че сте се събрали "фенове" на Шумахер, та да се набутам и аз между шамарите. Търсите причина защо Формулата вече не е интересна, ами защото Шуми не се състезава. 

 

 

michael-schumacher.jpg?w=600

 

A Reuters file photo Michael Schumacher

 

 

 

Никога няма да забравя истинските битки водени по пистите от Лауда, Прост, Менсъл, Сена и последния мохикан Деймън Хил. 

Деймън Хил беше добър карач, но нямаше психика /много плачеше  ;)/  на шампион.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Обективно погледнато ерата Шумахер е една от най-скучните в историята на спорта...по всякакви параграфи. Страх ме е да пиша повече, че съм се дърлил на тая тема кажи-речи 10-15 години :)

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Шумахер беше доста долен с номерата си, обаче това, което на мен ми прецака удоволствието е как звучат в последните 2 сезона. Като друг спорт. Преди не си лягах преди първия старт, за да не го изпусна, като живеех в чужбина или задължително ставах, като бях в БГ; не отварях никакви новини, ако не мога да видя състезание, докато не го изтегля за да го гледам без спойлери; сега не помня от кога не съм гледал старт.
 

Така, така, най-после имаме съвпадения на мненията с теб... :P

Пък аз с теб :D (Освен Ливърпул, разбира се, ама то е религия) 

Редактирано от stormbringer
  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Обективно погледнато ерата Шумахер е една от най-скучните в историята на спорта...по всякакви параграфи. Страх ме е да пиша повече, че съм се дърлил на тая тема кажи-речи 10-15 години :)

Общо взето е така, но когато Алонсо му взе короната беше интересно и имаше борба.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Шумахер беше доста долен с номерата си, обаче това, което на мен ми прецака удоволствието е как звучат в последните 2 сезона.

 

Все пак трябва да отдадем дължимото и на фераристите като цяло, които от мой любим отбор се превърнаха в омразна секта (във Ф1), а също и на дедо Бърни и чичо Макс Моузли - поименно и лично.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Да не забравяме Бриаторе или по-скоро да бяхме на мястото на Бриаторе преди двадесетина години с това постоянно нежно присъствие по пистите, ехххх..... :(


Ако не стана ясно, имам предвид периода на Шумахер в "Бенетон", когато все още не се беше превърнал в това, което стана...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Шумахер беше доста долен с номерата си, обаче това, което на мен ми прецака удоволствието е как звучат в последните 2 сезона. 

 

Не забравай, че състезание/шампионат се ДАВА , то не се печели. :lol: Правило, което важи и за другите спортове. Каквото решат горе в кабинката, това ще е. Каквато и лисица да си , колкото и добър да си, "канцеларията" решава :)

Редактирано от Hollywood
Връзка към мнение
  • 6 месеца по-късно ...

Те отказваха да бият дузпи и дадоха фланелката на Реал
 

 

 

618x483.jpg

 

Те са футболните пионери, чиято история не бива да се забравя. Първият наистина велик тим, който сега се състезава в Ryman League Division One South - осмото ниво на английския футбол.

Хората ги познават ката Коринтиан Кежуалс, но историята започва да се пише от отбора с име ФК Коринтиан.

Алан Пардю, Мартин Тейлър и крикет звездата Алек Стюърт са сред по-известните имена, преминали през клуба през последните десетилетия.

Идеята за създаването на отбора дава тогавашният генерален секратар на английската ФА Пар Джексън. Футболният функционер не може да преживее доминацията на съседите от Шотландия в края на 19 век и иска да събере група от класни състезатели, която да тренира и да се опълчи на "гайдарите" на терена.

Така сред наздравици и въодушевление през 1882 г. в ресторант край лондонската катедрала "Свети Павел" се дава началото на най-забележителния отбор в ранната история на играта. А и не само.

ФК Коринтиан не участва официално в първенство и играе само приятелски мачове, но 7 години след като се появява на бял свят, Англия побеждава Шотландия с 9 играчи от творението на Пар Джексън.

През 1894-а и 1985-а - в два мача срещу Уелс - Коринтиан става първият и единствен отбор, дарил пълна единайсеторка на англичаните в историята.

Капитанът в първия мач е и човекът, който измисля думата "soccer", за която погрешно се смята, че е американска.

В онези дни играта се нарича Association Football, а Чарлс Рефорд-Браун отговаря остроумно на свой състудент от Оксфорд, който го пита дали харесва "a game of rugger" (ръгби).

Предпочитам "soccer" – казва Чарлс, съкращавайки от "Аssociation".

В периода 1883-1890 г. 52-ма от общо 88 играчи, участвали в мачовете с Шотландия, са футболисти на ФК Коринтиан.

Макс Уузман, който носи капитанската лента на "трите лъва", също така е шампион от турнира Уимбълдън на двойки, както и златен медалист в тениса от олимпийските игри през 1920 г.

Си Би Фрай, освен футболен национал, играе и за първия тим на Англия по крикет, а У. Г. Грейс е звезда в ръгбито и държи европейския рекорд в дългия скок. Р. Фостър пък е единственият в историята, който е носил капитанската лента на националните отбори по футбол и крикет.

Първият тъмнокож британски футболист, Андрю Уотсън, също преминава през пионерите, които се отличават с изумителни атлети и хора и непоклатими принципи.

Те вярват, че най-добре за играта е да остане на аматьорско ниво, а ФА ги наказва със забрана да участват в местните турнири.

Така ръководителите на Коринтиан решават отборът да тръгне на световно турне, на което да популяризира футбола.

Първоначално англичаните посещават няколко държави, но няма данни за конкретни мачове.

На Чарлс Милър се дължи заслугата играта да стигне до Бразилия, след като се завръща след приключването на следването си в Саутхемптън с футболна топка и бутонки.

А великият бразилски Коринтианс неслучайно носи това име.

През 1910 г. при създаването на клуба местните са толкова впечатлени от легендата за пионерите, че решават да се кръстят на тях. "С"-то на края се дължи на недоразумение.

Южна Африка е първата чужда дестинация на ФК Коринтиан през 1897 г., след което пътешествието продължава.

Ню Йорк е победен с 18:0, а това е само малка част от подвизите на отбора.

Под егидата на шерифа на Лондон от 1898-а до 1904-а се организира двубой между най-добрия аматьорски срещу най-добрия професионален отбор, а сред резултатите има 10:3 над Бери, който от своя страна е надиграл Дарби с 6:0 на финала за ФА къп.

През 1904 г. Манчестър Юнайтед е разгромен с 11:3, а това си остава най-тежкото поражение в клубната история на Дяволите и до днес.

 

618x424.jpg

 

Никой футболен отбор в света не губи толкова футболисти в Първата световна война, колкото Коринтиан

През 1914 г. Коринтиан отново тръгва за Бразилия, но с кацането на самолета идва и новината за избухването на Първата световна война. Моментално се взима решението да се потегли обратно към Острова, след което се зареждат трагични години.

Никой футболен отбор в света не губи толкова играчи на фронта, колкото ФК Коринтиан.

101 години по-късно бразилската мисия най-после бе завършена от наследника Коринтиан Кежуалс, който посети Бразилия.

Но тези, които не успяха, имаха по-важна мисия - да се бият за родината си.

Вратарят Томас Роуландсон е награден с орден за храброст, а след това пада в битката при Сома през 1916-а.

Той е сред лидерите на тима, който отказва да изпълнява дузпи, тъй като вярва, че един джентълмен никога не би играл умишлено непозволено срещу друг.

Времената се променят и през 1939 г., когато футболът вече е глобално разпространен, ФК Коринтиан се слива с ФК Кежуал, за да бъде създаден сегашният клуб.

Но историята преди това е такава, която не бива да се забравя.

Пионерите са вдъхновение за целия свят, а Реал Мадрид избира бялото именно заради тях.

И до днес по-старите фенове използват Духа на Коринтиан, за да опишат най-възвишените ценности и феърплея на терена.

Сега Кежуалс не побеждава Юнайтед с 11:3 и не обикаля света. Бори се да не изчезне, за да не отлети и Духа.

А настощият вратар Джеймс Бракън не можеше да го обясни по по-добър начин, изправен до гроба на Роуландсон.

"Не е важно, че няма да помнят нашите имена, но е жизненоважно да не се забравят техните".

И затова тази история си заслужаваше да бъде разказана.

Томас Роуландсон

 

618x861.jpg

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Те отказваха да бият дузпи и дадоха фланелката на Реал

Цитат

...През 1914 г. Коринтиан отново тръгва за Бразилия, но с кацането на самолета идва и новината за избухването на Първата световна война...

1914г. ... кацането на самолета - преводачът на статията не е много прецизен :)

Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.