Прескочи до съдържание

Нови крила ще намалят с 50% разхода на гориво на самолетите


Topfly

Препоръчани мнения

НАСА и Боинг са измислили нови крила за самолетите, които ще намалят с 50% разхода на гориво. Да се надяваме, че с толкова ще станат по евтини и самолетните билети ;)

acd16-0013-019.jpg?itok=Swv3IgSV

 

http://www.nasa.gov/image-feature/ames/slimmed-down-aircraft-wing-expected-to-reduce-fuel-and-emissions-by-50

  • Харесвам 7
Връзка към мнение
Георги Матеев

Да се надяваме, че с толкова ще станат по евтини и самолетните билети ;)

 

Съдейки по доста скромните ценови намаления след срива на петрола - а дано, ама надали...

 

Иначе чудесна новина за околната среда и авио-индустрията :)

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

За съжаление ценообразуването при полети и хотели няма нищо общо с фиксираните разходи за полет или стая, а с търсенето и предлагането, конкуренцията или липсата на такава. Не вярвам да има каквото и да е отражение върху цените или и да има би било минимално. Просто някои акционери ще забогатеят повече, дано поне реинвестират печалбата в сигурност и услуги на по-високо ниво.

Връзка към мнение

За съжаление ценообразуването при полети и хотели няма нищо общо с фиксираните разходи за полет или стая, а с търсенето и предлагането, конкуренцията или липсата на такава. Не вярвам да има каквото и да е отражение върху цените или и да има би било минимално. Просто някои акционери ще забогатеят повече, дано поне реинвестират печалбата в сигурност и услуги на по-високо ниво.

 

Не е точно така! Ако има конкуренция по дадена линия средните цени падат до нива където все още осигуряват някаква приемлива печалба. Само при монопол по дадена линия може превозвача да не реагира с цените при такъв драстичен спад на разходите.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Последно горивото беше около 30% от цената на билета, така че и при най-добро желание няма как да намалеят с 50% цените на билетите.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Съдейки по доста скромните ценови намаления след срива на петрола - а дано, ама надали...

 

 

Краткосрочно не усещаш много промяната, защото авиокомпаниите няма как много гъвкаво и бързо да реагират с капацитета. Бройката на самолетите бавно се променя и ако някой рязко намали цените, няма как да реагира на увеличеното търсене.

Последно горивото беше около 30% от цената на билета, така че и при най-добро желание няма как да намалеят с 50% цените на билетите.

 

Тук малко се изсилих и почнах да фантазирам за дронове без пилоти ;) Процента на горивото от общите разходи много зависи от авиокомпанията. Колкото е по лоу кост, толкова е по висок този дял.

Връзка към мнение

Не, че искам да подценявам Boeing и NASA, но такива проценти са доста бомбастични и обикновено дори да са верни се репликират само в много условни лабораторни условия :) Така и не погледнах в статията да има технически подробности, любопитно ми е как са стигнали до това число. 

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Не, че искам да подценявам Boeing и NASA, но такива проценти са доста бомбастични и обикновено дори да са верни се репликират само в много условни лабораторни условия :) Така и не погледнах в статията да има технически подробности, любопитно ми е как са стигнали до това число. 

 

Технически подробности няма, но пише това

 

 

Researchers expect the lighter weight, lower drag truss-braced wing to reduce both fuel burn and carbon emissions by at least 50% over current technology transport aircraft, and by 4 to 8% compared to equivalent advanced technology conventional configurations with unbraced wings.

Връзка към мнение

И мен ме човъркаха цял ден тези 50%, но вероятно ще се окаже, че е ДО 50% в идеалните условия, а интересното е ОТ колко започва гарантираната икономия. Научиха се навсякъде да пишат "до" или пък "от", но никога и двете, в зависимост как им отърва.

Аз доколкото знам извитите крила в края, свалят 3-5%, колкото и да са мислени, все пак е едно крило, не е някаква нова технология.

 

Повече бих повярвал, ако кажат, че ще свалят с 50% разхода на двигателя, но само от формата на крилото...

Връзка към мнение

Без да съм специалист, това ми прилича на самолетен вариант на автомобилно антикрило. При колите служи за повишаване на прилепването към пътя, а при самолетите - повишаване на подемната сила, което би довело до намаление на разхода.

Връзка към мнение

Не, че искам да подценявам Boeing и NASA, но такива проценти са доста бомбастични и обикновено дори да са верни се репликират само в много условни лабораторни условия :) Така и не погледнах в статията да има технически подробности, любопитно ми е как са стигнали до това число. 

 

Доколкото виждам, базират се на изпитания в аеродинамичен тунел, като с тяхна помощ, най-общо казано, оптимизират размаха на крилете и тяхната конфигурация, за да сведат до минимум зоните, които оказват негативно влияние върху формирането на подемна сила. Ще си играят с C1 и S, както и с масата на крилата :) То и самото заглавие е показателно - "slimmed down aircraft wings..."

От друга страна, крилото над фюзелажа плюс тези „подпорки“, които се събират под него, май се оказват опит на конструкторите с един изстрел да избият де що има заек наоколо :) А като гледам, и двигателите май са по-прибрани към надлъжната ос...

Редактирано от captain_oveur
Връзка към мнение

Да, това е ясно, намалили са профила на крилото, от там теглото му, за това са необходими и "подпорки-те" :) Остава въпроса как им излиза цялата сметка, защото крилото носи цялото тегло на самолета и не може да му сложиш 2 клечки. Остава въпроса и дали това крило успява да генерира цялата нужда подемна сила. Остава въпроса и къде ще отиде горивото, което вече няма как да се съхранява в крилата. Остава въпроса и със шума. 

 

Абе ще ми се да прочета по-техническа информация. 

Връзка към мнение

Спестяването на гориво идва не само от новите крила, а от изцяло новата технология, която позволява самолетът да е много по лек, а двигателят по ефективен. Революцията в транспорта обаче вероятно няма да дойде от правенето на по ефективни самолети, а от технологията Hyperloop

 

article-2390672-1B4820AB000005DC-32_634x

 

452306-htt-hyperloop-u-s-network-credit-

 

Тази технология бързо и много евтино ще превозва от центъра до центъра на града, като ще е много по малко уязвима на лошо време, терористични атаки и т.н.

Връзка към мнение

Странно, но тези дни се замислих дали някъде има приблизителни стойности на цена за прелетяна миля/километър? Ясно, че за всяка авиокомпания цената ще бъде различна според компонентите, които определят самото ценообразуване, но като цяло би могло да се извлече относително точно число. Реално, кои разходи са определящи при ценообразуването?

 

1. Стойност на материалната база - лизингови вноски, резервни части, консумативи и т.н.

2. Разходи за осъществяване на дейността - ФРЗ, наем/кредит на площи, заплащане на външни услуги и т.н.

3. Административни разходи свързани с дейността - такси и регулации.

 

Със сигурност изпускам други сериозни пера в разходната част, но идеята е принципно да опитаме да ценообразуваме една прелетяна миля/километър, за да разберем доколко адекватни са сегашните цени на самолетни билети. Някой по-запознат с материята?

Връзка към мнение

И друго се сетих.

Ако намалят драстично размера на крилата, къде ще се складира горивото?

Ще трябва да правят дпълнителни централни резервоари май.

Връзка към мнение

Странно, но тези дни се замислих дали някъде има приблизителни стойности на цена за прелетяна миля/километър? Ясно, че за всяка авиокомпания цената ще бъде различна според компонентите, които определят самото ценообразуване, но като цяло би могло да се извлече относително точно число. Реално, кои разходи са определящи при ценообразуването?

 

1. Стойност на материалната база - лизингови вноски, резервни части, консумативи и т.н.

2. Разходи за осъществяване на дейността - ФРЗ, наем/кредит на площи, заплащане на външни услуги и т.н.

3. Административни разходи свързани с дейността - такси и регулации.

 

Със сигурност изпускам други сериозни пера в разходната част, но идеята е принципно да опитаме да ценообразуваме една прелетяна миля/километър, за да разберем доколко адекватни са сегашните цени на самолетни билети. Някой по-запознат с материята?

 

 

Това е нещо подобно, но се отнася за крайната цена, не за себестойността. Все пак аз считам, че нормата на печалба на различните авиокомпании по света варира в много малки граници. Виж, данъците са друго нещо.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

CASM е параметър, който се публикува в отчетите на почти всички публично търгувани авиокомпании, каквито пък са повечето. Да, марджините в авиокомпаниите като цяло са миниатюрни. 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.