Прескочи до съдържание

"Ние питаме - Вие отговаряте"


Duke

Препоръчани мнения

Предполагам не съм единствен в този форум, който много често си е задавал въпроси на авиационна тематика, които са оставали в съзнанието ни без еднозначен отговор. И тъй като тук имаме експерти в материята, ще се радвам да превърнем рубриката "Ние питаме - вие отговаряте" в интересно кътче за любопитни въпроси и адекватни отговори на тема авиация...

 

Започвам с един въпрос, който действително ме занимава от доста време:

 

Защо при приземяване, малко преди самото кацане (горе-долу по време на спускане на колесниците), двигателите на самолета се форсират и той осезаемо увеличава за кратък период от време своята скорост?

 

Този ефект съм го наблюдавал през годините и с малки изключения винаги се е случвало така, което ме кара да мисля, че става дума за стандартна процедура, но нека специалистите да отговорят...

Връзка към мнение

Доколкото си спомням, свързано е с отварянето (deploy) на задкрилките (flaps). При отварянето им триенето (или въздушното съпротивление) нараства, което се компенсира с увеличаване на тягата от двигателите.

За компонентите на крилото Георги е публикувал статия в aerohroniki - там има и информация какво са задкрилките (flaps).

 

В интернет намерих следното  http://www.b737.org.uk/landingtechnique.htm#During_final_approach_-_after_glideslope_capture

 

Pitch & Power Settings on Final Approach

  • Use 5deg nose up for initial flap settings.
  • Use 2.5deg nose up for flap 30.
  • For flap 30, start with 55% N1, then adjust as required.

Тоест при задрилки на 30, подаваш газ до 55% N1 и после намаляваш (евентуално). Според мен това се усеща по начина, който ти описваш.

55% N1 е малко над средната тяга на двигателите, което определено се усеща, понеже до този момент самолетът се е спускал и двигателите са работели със значително по-ниска тяга.

Обикновено малко преди или след това се спускат и колесниците.

Редактирано от georgiev
  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Благодаря!

 

Знаех си аз, че не си въобразявам и не става дума за лоша преценка на пилотите и/или уредите по отношение на оставащото разстояние до началото на пистата... ;)

Връзка към мнение

Е, има и такива случаи. Напоследък се случват в Азия. Типичен пример е приземяването или по-точно "приводняването" на Lion Air в Бали. Обикновено са пилотска грешка.

По принцип на този етап от полета (final approach), ако нещо изненада пилотите, процедурата (SOP) казва императивно да се направи повторен заход (go-around), но тогава се усеща по друг начин :)

Има и достъчно добър брой инциденти, в които пилотите са се опитали да "коригират", вместо да направят повторен заход.

Редактирано от georgiev
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.