Прескочи до съдържание

Развитие на In-Flight Entertainmnt системите


akair

Препоръчани мнения

In-Flight Entertainment (IFE) системите са една от основните услуги, на които пътниците обръщат вниамние. Исторически са започнали с предлагането на безплатни вестници и списания, големите екрани на стените в началото на всеки салон, на които прожектираха по 1 филм, мониторите над пътеката, на които показваха филм, персоналните екрани в облегалките на седалките, та чак до инсталирането на безжична мрежа, за да може всеки да гледа филм или да слуша музика на личния си телефон/таблет/компютър (Bring Your Own Device - BYOD).

Интернет достъпът се появи относително скоро в картинката. При повечето компании се плаща, но Norwegian го предлагат безплатно.

Американската Delta прави следващата стъпка - ще пусне цялата библиотека (видеотека? аудиотека?) за свободен достъп на полетите, които предлагат BYOD достъп до колекцията от съдържание:

http://www.usatoday.com/story/travel/flights/todayinthesky/2016/06/03/delta--flight-entertainment-free-all-fliers/85342210/

 

Този новина, но неминуемо поражда някои върпоси - колко реклами ще има в това съдържание, за да генерира приходи за компанията, с които тя да плаща за авторските права на съдържанеито? Дали няма все пак пътниците да си плащат достъпа, калкулиран в цената на билета?

 

Според вас това е по-скоро стъпка напред или стъпка назад в развитието на услугите?

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Според вас това е по-скоро стъпка напред или стъпка назад в развитието на услугите?

 

Стъпка наникъде. Аз никога не съм вярвал, че разглезването на потребителите ще доведе до нещо добро.

Очаквам момента, в който ще решат да организират караоке-състезания на борда.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

 Дали няма все пак пътниците да си плащат достъпа, калкулиран в цената на билета?

 

 

няма безплатен обяд :)  и всеки си плаща за всичко "безплатно" :)...

Връзка към мнение

Ми зависи как се плащат авторските права. Дали на полет, дали на пълна седалка с екранче, дали на всички седалки с екранче...ако са успели да договорят лицензите да са на полет или някакъв абонамент не виждам защо трябва да се вдига цената. 

 

Дори напротив, цялата IFE система си тежи доста, така че като ползваш устройствата, които хората така и така си носят на борда, може да махнеш всичките екрани, кабеляци и компютри, като просто предлагаш под наем таблети, за малкото пътници, които не си носят личните подобни устройства. Не, че и тази инфраструктура за безжичната мрежа е също евтина и лесна де, но в най-лошия случай го виждам като баланс - инвестицията да се изплати от премахването на екраните и кабелите и машинариите свързани с тях. 

 

Като летях до Малага за късмет бях на една от А321-иците на Луфтханза с тяхната система Boardconnect, която уж би трябвало да е нещо подобно. За карък, не си бях инсталирал аппа на телефона и не успях да я пробвам. От тогава 3 пъти ми се случи да летя на техни А321, ама нямам късмет :)

Връзка към мнение

Не знам как точно се плащат правата, но щом са в библиотеката, значи вече са платени, освен ако се отчита действително какво се гледа.

Тези кутии с електрониката под седалките могат да бъдат доста неудобни, ще е добре ако ги разкарат. А таблет или поне смартфон сега почти всеки нос, и екрана е по-добър от средния екран в икономична класа.

Връзка към мнение

Подозирам, че караокето ще има по-скоро негативен ефект - хората ще избягват а/к, които предлагат тази услуга :lol:

Кутиите тежат, но и екранирането на всички (важни) кабели, за да не могат 20-те или 30-те миливата на Wi-Fi  да създават смущения в тях също тежат...

А и технологиите се развиват - не е задължително тези тежки кутии да ги има - ако сложат по един таблет във всяка облегалка, кутиите изчезват. Ако таблетите нямат батерии, а са на ток - и батерията, която е от по-тежките неща, също изчезва. Това, че преди 15 години големите неудобни кутии са били задължителни, не значи, че са задължителни днес...

Не е задължително освобождаването на библиотеката да повиши цената на билета - може това да се компенсира от увеличения пътникопоток - "ако Америкън и Делта имат полет по една и съща отсечка, на една и съща цена, ще избера Делта заради крекерите и безплатната библиотека"...

И аз вярвам, че BYOD е бъдещето / настоящето и екраните в облегалките ще изчезнат, за сметка на контактите и USB портовете.

Предполагам лицензите се плащат веднъж, а после а/ ги прожектира колкото иска. А за филмите, които се плащат - предполагам а/к купува токъни и за всяка покупка на филм от пасажер, а/к маха 1 токън.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Аз лично съм фен на всякакви допълнителни услуги, които не пречат на околните, но като част от билета бих вкарал само ограничен интернет и други услуги, които не струват повече от 1-2% от цената на билета. Който иска повече нека си плати допълнително. Има случаи, когато ми е скучно и бих платил много за подобна услуга, но в други случаи, когато имам добра компания, а полетът е кратък, дори да е безплатно не е сигурно, че бих ползвал такава услуга.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.