Прескочи до съдържание

SAS - онлайн музей


adreno

Препоръчани мнения

SAS са качили снимки от миналото във flickr. От времето, когато кетърингът е гурме, i XXXL място за краката е имало за всички - луксът на '60-те и '70-те:

 

26700775794_1b2a7e26df.jpg

 

 

26719102803_21b723b313_z.jpg

 

 

 

26785143091_8dea3b54ed.jpg

 

 

26247921863_3dbea20b2d.jpg

 

 

Целия стрийм - https://www.flickr.com/photos/sas-museum/ 

  • Харесвам 16
Връзка към мнение

Убийствени снимки, благодаря за споделянето!

 

Ерата, когато летяха доста често 747-200 си я спомням (даже съм летял на такива), а като дете имах пласмасов модел на Сюд Авиасион Каравел, който според каквото съм чел е бил изключително сполучлив за времето си самолет. За съжаление никога не съм летял със SAS.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Да, аз също съм сглобявал немски модел на "Каравел", ако не се лъжа беше с френски окраски. Навремето притежавах почти всички модели от немската серия, която продаваха в "Млад техник", но най-много ме кефеха анчетата заради перките. Боядисвах корпуса отдолу с предоставения в кутията бронз, голяма мания бяха тези моделчета...

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

голяма мания бяха тези моделчета...

Абсолютно  :) 

 

И като стана дума за Скандинавието и за моделчета - любим ми беше един такъв SAAB J-35 Draken - за разлика от другите модели, които обикновено бяха от бяла пластмаса и се боядисваха, както споменаваш, този си беше със сребристосива пластмаса и след сглобяването оставаше само да се залепят номерата и емблемата "тре крунур". 

 

post-139-0-25280900-1465488586_thumb.jpg

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Да, аз също съм сглобявал немски модел на "Каравел", ако не се лъжа беше с френски окраски. Навремето притежавах почти всички модели от немската серия, която продаваха в "Млад техник", но най-много ме кефеха анчетата заради перките. Боядисвах корпуса отдолу с предоставения в кутията бронз, голяма мания бяха тези моделчета...

 

И аз ги имах всичките. Те бяха изключително добре направени, между другото. Да, Каравела беше със старата ливрея на Air France. Освен Ан-24 (с окраските на Интерфлуг) имаше и други витлови самолети - Ан-12 на Аерофлот и Ил-18 пак на Интерфлуг. А, имаше го и бомбардировача Ту-20 (Ту-95).

 

Окраската на DC-8 на KLM просто ме влудяваше с комбинацията на свелто и тъмно синьо (там нямаше нужда да се боядисва с бронз половината). Боинг 727 на Pan Am разпалваше също много фантазиите. Вероятноста човек да се качи на тази компания по онова време в България беше горе-долу колкото да отиде до луната. През 1990, когато имах (поне теоретично) възможност да го направя, авиокомпанията взе, че фалира. Мисля, че един от най-редките модели беше един тримоторен Трайдънт на BEA (British European Airways). Тогава основните английски авиокомпании се деляха на BEA и BOAC (за междуконтиненталните дестинации), с нея пък имаше модел на Комет 4.

 

На самите кутии самолетите бяха много добре нарисувани, а отстрани имаше малки рисунчици с другите модели самолети, които се предлагаха. Имаше и хеликоптери - Ми 6 и още един, който май после не се наложи в серийно производство.

 

Големи мечти разпалваха тези модели...

 

На SAS май нямаха модел източногерманците - да не е съвсем спам поста ми ;)

Абсолютно  :) 

 

И като стана дума за Скандинавието и за моделчета - любим ми беше един такъв SAAB J-35 Draken - за разлика от другите модели, които обикновено бяха от бяла пластмаса и се боядисваха, както споменаваш, този си беше със сребристосива пластмаса и след сглобяването оставаше само да се залепят номерата и емблемата "тре крунур". 

 

attachicon.gif_SAAB J 35.jpg

 

Да, военните бяха в по-малки кутии и пластмасата беше сребриста. Освен Saab-a, имаше и МиГ-21, имаше и лек бомбардировач Ил-28, но той май беше от бяла пластмаса като търговските самолети и трябваше да се боядисва.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Е-е-е-х... Как ме върнахте назад със спомените около тези модели. Мда - най доброто по темата, което можеше да се намери тогава по щандовете на "Млад техник" бяха именно тези модели, които изреждате - всичките "рожби" на ГДР-ейския "Пластикарт", в необичайния вече мащаб 1:100. Голяма мания ми бяха, даже си спомням, че за пръв път разбрах що е "любов от пръв поглед", когато при първото си посещение в ЦУМ зърнах моделчето на Ту-144 - забих крака в пода и заявих, че не тръгвам никъде без тази кутия. И това същото моделче ме човъркаше в следващите тридесет години с острото си носле в душата да отида и да видя Негово Свръхзвуково Величество... И 727, "Каравел", Ил-28, Ту-154, "Меркюр", че дори и Ан-2... Тайничко, всъщност направо явно завиждах на един съученик за Ту-114 и постоянно си намирах повод да му отида на гости, само и само да го погледам пак. Или се спирах на ъгъла срещу ДНА - В. Търново и дълго зяпах витрината на представителството на БГА "Балкан", където гореспоменатият "Трайдънт" играеше ролята на Ту-154 и много сполучливо беше докаран в новата /и последна/ ливрея на националния ни превозвач...

Ето и пълната колекция:

 

http://www.veb-plasticart.com

 

Колко му трябва на човек, за да се усмихне - една разходка из детските мечти...

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Е-е-е-х... Как ме върнахте назад със спомените около тези модели. Мда - най доброто по темата, което можеше да се намери тогава по щандовете на "Млад техник" бяха именно тези модели, които изреждате - всичките "рожби" на ГДР-ейския "Пластикарт", в необичайния вече мащаб 1:100. Голяма мания ми бяха, даже си спомням, че за пръв път разбрах що е "любов от пръв поглед", когато при първото си посещение в ЦУМ зърнах моделчето на Ту-144 - забих крака в пода и заявих, че не тръгвам никъде без тази кутия. И това същото моделче ме човъркаше в следващите тридесет години с острото си носле в душата да отида и да видя Негово Свръхзвуково Величество... И 727, "Каравел", Ил-28, Ту-154, "Меркюр", че дори и Ан-2... Тайничко, всъщност направо явно завиждах на един съученик за Ту-114 и постоянно си намирах повод да му отида на гости, само и само да го погледам пак. Или се спирах на ъгъла срещу ДНА - В. Търново и дълго зяпах витрината на представителството на БГА "Балкан", където гореспоменатият "Трайдънт" играеше ролята на Ту-154 и много сполучливо беше докаран в новата /и последна/ ливрея на националния ни превозвач...

Ето и пълната колекция:

 

http://www.veb-plasticart.com

 

Колко му трябва на човек, за да се усмихне - една разходка из детските мечти...

 

Eх, Ту-144 точно съм сглобявал :)

Ей тази волга слагах до него, дето ми я "донесоха от Съюза :)

http://media.snimka.bg/images/004520034-big.jpg

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.