Прескочи до съдържание

Е, този път е пожар...


Polina

Препоръчани мнения

Поредния инцидент, този път със самолет на Етиопските авиолинии боинг 787.

Струва ми се зачестиха тези аварии напоследък.

 

http://www.guardian.co.uk/world/video/2013/jul/12/fire-ethiopian-dreamliner-heathrow-video

 

http://www.bloomberg.com/news/2013-07-12/london-heathrow-suspends-flights-after-fire-involving-boeing-787.html

Редактирано от Polina
Връзка към мнение

След като обезопасиха напълно батериите, на Боинг им остава само да модифицират проводниците и полупроводниците в самолета, така че да не изпушват пропускайки няколко хиляди ампера. Имам лошото предчувствие, че литиево-йонната мания скоро ще направи големи бели.

Връзка към мнение

 уж след отстраняването на този проблем Problemliner отговарял на американските изисквания. Това на значи, че отговаря на европейските или  на световните такива.

Връзка към мнение

Последно като четох, не е батерията този път, на друго място е пожара. А малко преди това един друг 787 на Томсън се е върнал в Манчестър поради проблем, така че явно доста неща се събират.

Връзка към мнение

Сега, Георги, ще дойде да ти обясни, че това са нормални инциденти с нови модели, ама май вече и той не си вярва... :P

 

Е радвам се, че забавлявам. Друг път ще премисля дали да си харча съботата вечер до среднощ само за да филтрирам булшита, който идва по световните медии. Явно всички са фенове на прибързаните изводи и заключения, що трябва да оставяме факти да развалят забавата. 

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Шегата настрана, след онова временно приземяване на 787 се сещаш, че е напълно естествено хората по света след вчерашния случай да реагират точно с "о, не, пак ли?" :)

В интерес на истината, аз специално препрочетох чия собственост е 787 от вчера. Не за друго, ами етиопците според мен едва ли биха минали за еталон в поддръжката на самолети. И поначало тоя техен 787 ме хвърли в оркестъра - още като го купиха, се чудих що за решение е това.

Според мен трябва да "дадеш думата" на колегата-инженерЧЕ Ilian359, защото той още от времето на първите инциденти с пожарите в 787 повтаря една много интересна теза за литиево-йонните батерии, а ми се струва, че не е просто любител в тая област. Та така: искам Ilian359 за гост-лектор, да си каже всичко за литиево-йонните батерии и съпътстващата инфраструктура без бой! :)

...Разбира се, цялата история със 787 я следя с интерес. И се надявам инженерите да изчистят проблемите възможно най-скоро.

Редактирано от captain_oveur
Връзка към мнение

Прибързано е да захранваш самолет с батерийки за телефон без да помислиш колко нестабилни и опасни могат да бъдат. Моето мнение (без да чета булшит) е, че става въпрос за прекалено силен ток.

 

P.S.: С капитана сме писали едновременно. В момента нямам време да разкажа за батерийките, само ще подхвърля, че по отношение на отдавания ток безопасните им работни граници са при 5-10% от възможностите им.

Връзка към мнение

Е радвам се, че забавлявам. Друг път ще премисля дали да си харча съботата вечер до среднощ само за да филтрирам булшита, който идва по световните медии. Явно всички са фенове на прибързаните изводи и заключения, що трябва да оставяме факти да развалят забавата. 

 

Излишна обидчивост демонстрираш, а беше достатъчно да обърнеш внимание на емотикона в края на мнението ми... ;)

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Шегата настрана, след онова временно приземяване на 787 се сещаш, че е напълно естествено хората по света след вчерашния случай да реагират точно с "о, не, пак ли?" :)

В интерес на истината, аз специално препрочетох чия собственост е 787 от вчера. Не за друго, ами етиопците според мен едва ли биха минали за еталон в поддръжката на самолети. И поначало тоя техен 787 ме хвърли в оркестъра - още като го купиха, се чудих що за решение е това.

Според мен трябва да "дадеш думата" на колегата-инженерЧЕ Ilian359, защото той още от времето на първите инциденти с пожарите в 787 повтаря една много интересна теза за литиево-йонните батерии, а ми се струва, че не е просто любител в тая област. Та така: искам Ilian359 за гост-лектор, да си каже всичко за литиево-йонните батерии и съпътстващата инфраструктура без бой! :)

...Разбира се, цялата история със 787 я следя с интерес. И се надявам инженерите да изчистят проблемите възможно най-скоро.

 

Етиопците са образцова авиокомпания, с нов модерен флот, добър мениджмънт и добре поддържана мрежа. Една от малкото консистентно печеливша авиокомпания в света, не ги подценявай. 

 

Да дам думата, ама защо разговора върви към батериите? Тоя пожар няма нищо общо с батерии. Първо, изгорялата зона е доста далече от тях, при положение, че едната е в предната, а другата в опашната част, но чак в дъното. После, ако беше батерията може да си сигурен, че вече щяха да са приземени дриймлайнерите, а те си летят. Та за тоя вид прибързани изводи говоря. 

 

Иначе литиево-йонни батерии се ползват и в други самолети, за осветяване на аварийни изходи и подобни, до сега общо взето проблеми няма. 

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Да дам думата, ама защо разговора върви към батериите? Тоя пожар няма нищо общо с батерии. Първо, изгорялата зона е доста далече от тях, при положение, че едната е в предната, а другата в опашната част, но чак в дъното. После, ако беше батерията може да си сигурен, че вече щяха да са приземени дриймлайнерите, а те си летят. Та за тоя вид прибързани изводи говоря. 

 

Иначе литиево-йонни батерии се ползват и в други самолети, за осветяване на аварийни изходи и подобни, до сега общо взето проблеми няма. 

 

Там е работата, батериите вече сами по себе си са обезопасени и са наред, но сега пък е възможно да причиняват проблеми по проводниците: http://magelanci.com/topic/734-е-този-път-е-пожар/?p=11637

Ако се окаже, че има истина в тия думи, може да стане страшно за "Boeing". А това може да доведе и до някаква мини-революция в технологиите и по-конкретно - в самолетостроенето.

Редактирано от captain_oveur
Връзка към мнение

Там е работата, батериите вече сами по себе си са обезопасени и са наред, но сега пък е възможно да причиняват проблеми по проводниците: http://magelanci.com/topic/734-е-този-път-е-пожар/?p=11637

Ако се окаже, че има истина в тия думи, може да стане страшно за "Boeing". А това може да доведе и до някаква мини-революция в технологиите и по-конкретно - в самолетостроенето.

 

Добре де, нека видим, че наистина е свръхнапрежение пуснато от батериите, което е причинило пожара, защо трябва да създаваме теория, да я ескалираме изкуствено, и на всичко отгоре да мислим апокалиптични сценарии. До ден-два, ако не днес, ще има предварителна информация. 

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Прес релийз от AAIB: http://www.aaib.gov.uk/cms_resources.cfm?file=/Boeing%20787-8%20ET-AOP%20Press%20Release.pdf

 

However, it is clear that this heat damage is remote from the area in which the aircraft main and APU (Auxiliary Power Unit) batteries are located, and, at this stage, there is no evidence of a direct causal relationship. 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.