Polina 19673 Публикувано: 12 юли, 2013 Сподели Публикувано: 12 юли, 2013 (редактирано) Поредния инцидент, този път със самолет на Етиопските авиолинии боинг 787. Струва ми се зачестиха тези аварии напоследък. http://www.guardian.co.uk/world/video/2013/jul/12/fire-ethiopian-dreamliner-heathrow-video http://www.bloomberg.com/news/2013-07-12/london-heathrow-suspends-flights-after-fire-involving-boeing-787.html Редактирано 12 юли, 2013 от Polina Връзка към мнение
Duke 16867 Публикувано: 12 юли, 2013 Сподели Публикувано: 12 юли, 2013 Сега, Георги, ще дойде да ти обясни, че това са нормални инциденти с нови модели, ама май вече и той не си вярва... 2 Връзка към мнение
captain_oveur 10470 Публикувано: 12 юли, 2013 Сподели Публикувано: 12 юли, 2013 Основателят като дойде, ще обясни, че "Boeing" грабнаха годишния тъпомер за цялостни заслуги 2 Връзка към мнение
Hollywood 4543 Публикувано: 12 юли, 2013 Сподели Публикувано: 12 юли, 2013 Ot Dreamliner stana Problemliner 4 Връзка към мнение
akair 14017 Публикувано: 12 юли, 2013 Сподели Публикувано: 12 юли, 2013 God bless the Queen! The hangar queen! 2 Връзка към мнение
Ilian359 2523 Публикувано: 12 юли, 2013 Сподели Публикувано: 12 юли, 2013 След като обезопасиха напълно батериите, на Боинг им остава само да модифицират проводниците и полупроводниците в самолета, така че да не изпушват пропускайки няколко хиляди ампера. Имам лошото предчувствие, че литиево-йонната мания скоро ще направи големи бели. Връзка към мнение
Hollywood 4543 Публикувано: 13 юли, 2013 Сподели Публикувано: 13 юли, 2013 уж след отстраняването на този проблем Problemliner отговарял на американските изисквания. Това на значи, че отговаря на европейските или на световните такива. Връзка към мнение
neuromancer 25167 Публикувано: 13 юли, 2013 Сподели Публикувано: 13 юли, 2013 Последно като четох, не е батерията този път, на друго място е пожара. А малко преди това един друг 787 на Томсън се е върнал в Манчестър поради проблем, така че явно доста неща се събират. Връзка към мнение
Георги 39050 Публикувано: 13 юли, 2013 Сподели Публикувано: 13 юли, 2013 Сега, Георги, ще дойде да ти обясни, че това са нормални инциденти с нови модели, ама май вече и той не си вярва... Е радвам се, че забавлявам. Друг път ще премисля дали да си харча съботата вечер до среднощ само за да филтрирам булшита, който идва по световните медии. Явно всички са фенове на прибързаните изводи и заключения, що трябва да оставяме факти да развалят забавата. 3 Връзка към мнение
captain_oveur 10470 Публикувано: 13 юли, 2013 Сподели Публикувано: 13 юли, 2013 (редактирано) Шегата настрана, след онова временно приземяване на 787 се сещаш, че е напълно естествено хората по света след вчерашния случай да реагират точно с "о, не, пак ли?" В интерес на истината, аз специално препрочетох чия собственост е 787 от вчера. Не за друго, ами етиопците според мен едва ли биха минали за еталон в поддръжката на самолети. И поначало тоя техен 787 ме хвърли в оркестъра - още като го купиха, се чудих що за решение е това. Според мен трябва да "дадеш думата" на колегата-инженерЧЕ Ilian359, защото той още от времето на първите инциденти с пожарите в 787 повтаря една много интересна теза за литиево-йонните батерии, а ми се струва, че не е просто любител в тая област. Та така: искам Ilian359 за гост-лектор, да си каже всичко за литиево-йонните батерии и съпътстващата инфраструктура без бой! ...Разбира се, цялата история със 787 я следя с интерес. И се надявам инженерите да изчистят проблемите възможно най-скоро. Редактирано 13 юли, 2013 от captain_oveur Връзка към мнение
Ilian359 2523 Публикувано: 13 юли, 2013 Сподели Публикувано: 13 юли, 2013 Прибързано е да захранваш самолет с батерийки за телефон без да помислиш колко нестабилни и опасни могат да бъдат. Моето мнение (без да чета булшит) е, че става въпрос за прекалено силен ток. P.S.: С капитана сме писали едновременно. В момента нямам време да разкажа за батерийките, само ще подхвърля, че по отношение на отдавания ток безопасните им работни граници са при 5-10% от възможностите им. Връзка към мнение
Duke 16867 Публикувано: 13 юли, 2013 Сподели Публикувано: 13 юли, 2013 Е радвам се, че забавлявам. Друг път ще премисля дали да си харча съботата вечер до среднощ само за да филтрирам булшита, който идва по световните медии. Явно всички са фенове на прибързаните изводи и заключения, що трябва да оставяме факти да развалят забавата. Излишна обидчивост демонстрираш, а беше достатъчно да обърнеш внимание на емотикона в края на мнението ми... 1 Връзка към мнение
goldeneyeful 513 Публикувано: 13 юли, 2013 Сподели Публикувано: 13 юли, 2013 Приятел, който летеше за Бостън вчера са ги евакуирали на летището и са ги държали часове, докато излетят. След месец ще разказва. Връзка към мнение
Георги 39050 Публикувано: 13 юли, 2013 Сподели Публикувано: 13 юли, 2013 Шегата настрана, след онова временно приземяване на 787 се сещаш, че е напълно естествено хората по света след вчерашния случай да реагират точно с "о, не, пак ли?" В интерес на истината, аз специално препрочетох чия собственост е 787 от вчера. Не за друго, ами етиопците според мен едва ли биха минали за еталон в поддръжката на самолети. И поначало тоя техен 787 ме хвърли в оркестъра - още като го купиха, се чудих що за решение е това. Според мен трябва да "дадеш думата" на колегата-инженерЧЕ Ilian359, защото той още от времето на първите инциденти с пожарите в 787 повтаря една много интересна теза за литиево-йонните батерии, а ми се струва, че не е просто любител в тая област. Та така: искам Ilian359 за гост-лектор, да си каже всичко за литиево-йонните батерии и съпътстващата инфраструктура без бой! ...Разбира се, цялата история със 787 я следя с интерес. И се надявам инженерите да изчистят проблемите възможно най-скоро. Етиопците са образцова авиокомпания, с нов модерен флот, добър мениджмънт и добре поддържана мрежа. Една от малкото консистентно печеливша авиокомпания в света, не ги подценявай. Да дам думата, ама защо разговора върви към батериите? Тоя пожар няма нищо общо с батерии. Първо, изгорялата зона е доста далече от тях, при положение, че едната е в предната, а другата в опашната част, но чак в дъното. После, ако беше батерията може да си сигурен, че вече щяха да са приземени дриймлайнерите, а те си летят. Та за тоя вид прибързани изводи говоря. Иначе литиево-йонни батерии се ползват и в други самолети, за осветяване на аварийни изходи и подобни, до сега общо взето проблеми няма. 3 Връзка към мнение
captain_oveur 10470 Публикувано: 13 юли, 2013 Сподели Публикувано: 13 юли, 2013 (редактирано) Да дам думата, ама защо разговора върви към батериите? Тоя пожар няма нищо общо с батерии. Първо, изгорялата зона е доста далече от тях, при положение, че едната е в предната, а другата в опашната част, но чак в дъното. После, ако беше батерията може да си сигурен, че вече щяха да са приземени дриймлайнерите, а те си летят. Та за тоя вид прибързани изводи говоря. Иначе литиево-йонни батерии се ползват и в други самолети, за осветяване на аварийни изходи и подобни, до сега общо взето проблеми няма. Там е работата, батериите вече сами по себе си са обезопасени и са наред, но сега пък е възможно да причиняват проблеми по проводниците: http://magelanci.com/topic/734-е-този-път-е-пожар/?p=11637 Ако се окаже, че има истина в тия думи, може да стане страшно за "Boeing". А това може да доведе и до някаква мини-революция в технологиите и по-конкретно - в самолетостроенето. Редактирано 13 юли, 2013 от captain_oveur Връзка към мнение
Георги 39050 Публикувано: 13 юли, 2013 Сподели Публикувано: 13 юли, 2013 Там е работата, батериите вече сами по себе си са обезопасени и са наред, но сега пък е възможно да причиняват проблеми по проводниците: http://magelanci.com/topic/734-е-този-път-е-пожар/?p=11637 Ако се окаже, че има истина в тия думи, може да стане страшно за "Boeing". А това може да доведе и до някаква мини-революция в технологиите и по-конкретно - в самолетостроенето. Добре де, нека видим, че наистина е свръхнапрежение пуснато от батериите, което е причинило пожара, защо трябва да създаваме теория, да я ескалираме изкуствено, и на всичко отгоре да мислим апокалиптични сценарии. До ден-два, ако не днес, ще има предварителна информация. 2 Връзка към мнение
Ilian359 2523 Публикувано: 13 юли, 2013 Сподели Публикувано: 13 юли, 2013 Хипотезата ми не е за напрежение, а за ток. Напрежението на разтапя кабели. Връзка към мнение
Георги 39050 Публикувано: 14 юли, 2013 Сподели Публикувано: 14 юли, 2013 Прес релийз от AAIB: http://www.aaib.gov.uk/cms_resources.cfm?file=/Boeing%20787-8%20ET-AOP%20Press%20Release.pdf However, it is clear that this heat damage is remote from the area in which the aircraft main and APU (Auxiliary Power Unit) batteries are located, and, at this stage, there is no evidence of a direct causal relationship. 1 Връзка към мнение
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега