Прескочи до съдържание

Онлайн банкиране на ПИБ


neuromancer

Препоръчани мнения

Малко офтопик, ама сигурно знаете, а не ми се говори по телефона с България сега.

Имам онлайн банкиране в ПИБ със електронен подпис. Сега влязох за пръв път от доста време и ми предлагат (всъщност изискват, защото не мога да откажа) да мигрирам към нова система.

Някой знае ли дали пак ще мога да влизам с електронния подпис както досега, за да правя преводи? Да не изискват токен или нещо друго, което няма как да го взема в близките месеци?

Връзка към мнение

ще можеш, но първо ще трябва да си регистрираш подписа в myfibank, не се прехвърля автоматично сертификата

аз я минах миграцията преди месец-два, и поне тогава така беше

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

A как се регистрира подписа в myfibank? Нали става през сайта, а не трябва да ходя в клон? В краен случай може и да се обадя по телефона...

Доколкото разбирам, ако не я направя тая миграция не мога нищо да правя? Мога да откажа да приема общите условия, но тогава сигурно пак нищо не мога да правя? Щеше ми се да направя един превод както съм си свикнал, пък после да си играя колкото трябва...

Връзка към мнение

Аха, ние още сме в известно недоумение: "мигрираха" ни без нашето съгласие. Не можем да направим никакъв превод, като питахме в банката ни отсвириха и казаха "Обадете се на телефона".

Само не мога да разбера защо трябва да плащам на импулсен телефон да ми обяснят как работи нещо, което до онзи ден буквално ползвахме без проблем.

Връзка към мнение

мисля, че телефоните им не са импулсни?

@neuromancer, не помня дали ми се наложи да звъня предварително в ПИБ за нещо, но регистрирането на подписа, след като мигрираш, става в меню Настройки - Регистриране на сертификат, отделно има настройка за преводи между собствени сметки да ползваш само парола

 

най-добре да ползваш Explorer-a за браузър, че Firefox има някакви драми, копирам ти от сайта им:

Спойлер
Настройки на браузерите за работа със сертификати и подписване за Internet Explorer
 
Internet Explorer подписва документи с помощта на ActiveX контроли. Необходимо е те да бъдат разрешени. Стъпки:
·        От менюто на браузера изберете Tools->InternetOptions->Security->Trusted sites->Sites
·        В бялото прозорче въведете адреса на електронното банкиране на БАНКАТА – https://my.fibank.bg/ и натиснете бутона Addслед което Close 
·        Изберете OK 
·        От менюто на браузера изберете Tools->InternetOptions->Security-Trusted sites-Custom level->ActiveX controls and plug-insНамерете в списъка Initialize andscript ActiveX controls not marked as safe и изберете Enable .
·        Затворете с ОК и ОК.
·        Рестартирайте браузъра .
Ако имате повече от един валиден сертификат, е необходимо да забраните Tools/Internet Options/Security/Custom Level/Don't prompt for client certificate selection whenno certificates or only one certificate exists /Disable.
Подписването на документи през Моята Fibank е възможно само през 32-битовата версия на Internet Explorer. Можете да откриете 32-битовата версия на Internet Explorer тук “C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\ iexplore.exe”. За Ваше удобство можете да създадете short cut към изпълнимия файл на Вашия декстоп, като "провлачите" изпълнимия файл до работния плот и създадете нова икона за 32-битовата версия. Невъзможността за използване на 64-битова версия на Internet Explorer е породена от липсата на 64-битова версия на CAPICOM компонента, използвана за дигитално подписване на документи.
за MozillaFirefox

В Mozilla няма ActiveX контроли. Необходимо е:
·        Намерете в списъка Tools->Options->Advanced->Encryption->View certificates->Authorities името на Вашия издател на сертификата, например Infonotary.Стъпете на него и за всеки един сертификат по отделно натиснете бутон EditМаркирайте This certificate can identify mail users.
·        Затворете с Ok
·        Рестартирайте браузъра.
·        При подписване на документи ще видите прозорец Text Signing Request , който се потвърждава с въвеждане на Вашия пин код.
·        Ако имате повече от един валиден сертификат е необходимо да изберете Tools/Options/Advanced/Encryption/Ask me every timeза да ви пита браузера кой от многото сертификати да използвате.
Регистриране на сертификат.
·        Може да бъде само КЕП, издаден от български издател.
Уважаеми клиенти,
Във връзка с промените в Закона за електронния документ и електронния подпис (ЗЕДЕП) в сила от 01.07.2011 г. Ви уведомяваме, че Първа инвестиционна банка запазва политиката си за приемане на електронни подписи (КЕП) и Токен
ПИБ ще приема квалифицирани електронни подписи (КЕП) по смисъла на ЗЕДЕП, удостоверенията за които съдържат атрибути, индивидуализиращи автора и титуляря (като ЕГН, ЕИК, БУЛСТАТ и др.). В случай че такива данни липсват, КЕП ще може да се регистрира за ползване при ПИБ, само след потвърждение от Банката.
При необходимост от съдействие може да се обръщате към нашите оператори на телефон 0700 12 777.
 
 

 

Връзка към мнение

Аз след миграцията не мисля, че съм си регистрирала ел. подпис отново. Подписа се води company, а сметката на ФЛ. Нямах никакви проблеми с плащанията, смао където имаш ограничено хистори мисля до 1 г. назад. Ако ти трябва някакво инфо си го запази предварително.

 

Редактирано от Vyara
Връзка към мнение

Мда, мерси много. Просто стиснах зъби и го направих, и то взе та тръгна без да трябва да се обаждам. Трябва да се чете какво пишат обаче, че за изискването само 32битов експлорър нямаше да се сетя сам...

Не са им импулсни телефоните, дори този 0700. Но аз съм в чужбина, а доколкото помня отпреди не работеха със Скайп, та става дявол на магаре.

Връзка към мнение
преди 5 часа, neuromancer каза:

Не са им импулсни телефоните, дори този 0700

0700 са особени телефони... Ако звъниш от стационарен телефон (и то май трябваше да е Vivacom-ски) те таксуват само за 1-вата минута, от там нататък разговорът се плаща от собственика на 0700 линията. Ако обаче звъниш от мобилен телефон, си плащаш всяка минута ти и за да е "още по-сладко", разговорите към 0700 не се взимат от безплатните минути към плана, а се плащат отделно по цената на минута, според тарифния ти план.... та внимавайте, когато ви се налага да звъните на 0700 номера.

  • Харесвам 4
Връзка към мнение
преди 7 часа, chandni каза:

0700 са особени телефони...

 

Явно е така, защото когато звъня на Близу от мобилния телефон ме таксуват като разговор към национални мрежи, тоест, безплатно според плана ми. С две думи, да не обобщаваме така категорично... ;) 

Връзка към мнение

IE не е задължителен. Аз си го ползвам електронното банкиране с Firefox (то така или иначе няма IE под Linux). За да можеш да подписваш с Firefox ти трябва signTextJS plus. Това е един плъгин, който връща тази функционалност в браузъра, защото я махнаха от него преди време.

 

Аз нямах проблем с миграцията, подписа си работеше автоматично след това, но аз имах регистрация и в двете системи преди това.

Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...
На 6.04.2017 г. в 18:24, neuromancer каза:

Малко офтопик, ама сигурно знаете, а не ми се говори по телефона с България сега.

Имам онлайн банкиране в ПИБ със електронен подпис. Сега влязох за пръв път от доста време и ми предлагат (всъщност изискват, защото не мога да откажа) да мигрирам към нова система.

Отговорили са ти, но аз да подскажа, че има смисъл да изтеглиш и app-а за телефон. Първо го регистрираш като устройство в my.fibank, а после и през него можеш да нареждаш (ако си с токен) и правиш справки.

Връзка към мнение

Оправих се аз, не съм с токен, а с електронен подпис, който изтича утре, та днес ще направя един последен превод.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.