Прескочи до съдържание

Фишинг или реален проблем с Агода?


luba_rizova

Препоръчани мнения

Здравейте,

Почти съм сигурна, че НЕ Е фишинг, но по повод една резервация моя за Лондон през Агода днес получавам това писмо :

With reference to your Booking ID   as detailed below:

Hotel: Stanley House Hotel
Room Type: Quad Room
City/Country: London/United Kingdom
Arrival: June 24, 2017
Departure: June 25, 2017

We are unable to charge your card.

For compliance reasons, we do not keep your credit card details on file.

In order for us to charge your card you should either:

 

  • Contact your bank to allow payment before providing the original card details OR
  • Provide details of a new card

    Please submit your credit card details immediately by using our SECURE on-line payment form found at: ...

    Kindly note that if you do not submit your credit card details within 24 hours, or you submit credit card details and we are still unable to charge, your reservation will be automatically cancelled without any charges.

    Please do not reply to this email with your credit card details.

    We look forward to hearing from you soon.

    Agoda Customer Support
  • Според вас каква може да е причината за това писмо? Вижда ми се реално, оказа се, че днес са ни изтеглили наведнъж пари /все от английски сайтове и все в паунди/ по една резервация за билети, като сумата е сериозна, отделно една друга такса. Кредитната карта има по-голямо покритие, но си мисля, че е възможно банката да й са се сторили съмнителни толкова много разходи наведнъж, все от ЮК, а ние сме тук, и да ги е спряла . Какво мислите? Аз наистина не знам какво да правя ... Мъжа ми не иска да дава нови данни на кредитната карта. Не знам дали да не се обърна към хотела, или пък да търся друг хотел, но тогава се притеснявам, че тук да не вземат да изтеглят парите и да се набутаме. А пътуването е този уикенд и направо съм в потрес, че ще останем на улицата, а сме с детето. Идеи какво да правя? Благодаря!
Връзка към мнение

Няма ли как да се свържете с банката и да проверите защо не е минало плащането, дали няма някакъв проблем с карта/лимит и т.н.? До колкото разбирам, в рамките на 24ч. ще пробват да чарджнат същата карта, ако не мине плащането ще канселират резервацията.

 

За фишинг:

- не трябва да искат данни директно, ако има като в този случай линк, трябва да се провери дали адресът препраща към правилното място (може с hover на мишката), трябва да се внимава адреса да не е нещо от сорта на https://payment.agoda.com.randommalicioushost.something.net (тази последната част може да е доста дълга при фишинг и човек да не се усети, че си дава данните на който не трябва), гледа се хубаво последната част; освен това адресът трябва да е https нещо си, ако линка изглежда ОК, може да го отворите и да проверите дали има валиден сертификат от надеждна интитуция от катинарчето преди/след уеб адреса

- трябва да се следи и кой е подателя на съобщението, макар че това може да се фалшифицира също и не е гаранция

- в повечето случаи при фишинг има някакви правописни грешки в майла и/или самия майл е нескопосано подобие на оригиналния (лого/графики и т.н.)

 

Ако не се обадите на банката и не искате да давате нова карта (ако мейла е ОК), изчаквате 24ч., канселират резервацията и правите нова.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Обадете се на кол център на банката, нямате идея какви елементарни причини има понякога. На мен ми се е случвало няколко пъти да не мога да платя и все звъня да разбера защо, и винаги има някаква причина.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
33 minutes ago, slujitel said:

Обадете се на кол център на банката, нямате идея какви елементарни причини има понякога. На мен ми се е случвало няколко пъти да не мога да платя и все звъня да разбера защо, и винаги има някаква причина.

Благодаря! Така и ще направя. Мислех, че в такова случаи те се обаждат, но явно не. :(

Връзка към мнение

Аз днес имах подобен случай. Купих два билета за мен и мъжа ми, след което се оказа, че и отрочето иска и може да дойде. При опитите да купя билет и за нея обаче не ми приемаше плащането нито с картата, с която купих нашите билети, нито с друга на същата банка. Обадих се в банката и ми обясниха, че системата е настроена така, че ако в кратък период от време има няколко плащания към един търговец, автоматично блокира плащанията след първото, за да ме предпазят от неоторизирани плащания при кражба на карта да речем. Съветът беше да изчакам половин час и да пробвам пак. Малко след това ми се обади друга девойка от банката, за да попита аз ли се опитвам да платя и чак след това плащането мина.

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

И моят съвет е да звъннеш в банката и да питаш имало ли е заявка за плащане и защо евентуално не е минало. Ако имате смс известяване към картата, ще има код, който сочи причината за неплащането.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
преди 2 часа, lyusi каза:

Аз днес имах подобен случай. Купих два билета за мен и мъжа ми, след което се оказа, че и отрочето иска и може да дойде. При опитите да купя билет и за нея обаче не ми приемаше плащането нито с картата, с която купих нашите билети, нито с друга на същата банка. Обадих се в банката и ми обясниха, че системата е настроена така, че ако в кратък период от време има няколко плащания към един търговец, автоматично блокира плащанията след първото, за да ме предпазят от неоторизирани плащания при кражба на карта да речем. Съветът беше да изчакам половин час и да пробвам пак. Малко след това ми се обади друга девойка от банката, за да попита аз ли се опитвам да платя и чак след това плащането мина.

Ако не е тайна, в коя банка се случва това? 

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.