Meidj Публикувано: 31 октомври, 2013 Публикувано: 31 октомври, 2013 Да кажем, че имате предстоящо пътуване от точка А до точка Б и са налични едновременно връзки с влак и автобус. Кое определя избора ви: предпочитанията към единия вид транспорт, цената, времетраенето, удобството, друго?
Duke Публикувано: 31 октомври, 2013 Публикувано: 31 октомври, 2013 Най-важното условие не си поставил, а именно "място на предстоящото пътуване". Ако става дума за България и по презумпция нямам възможност да използвам колата си, тогава със сигурност ще предпочета автобус за пътуването. Ако обаче става дума за Европа (извън Балканите), няма сила на света, която да ме отклони от пътуване с влак. Със сигурност последното ще бъде по-комфортно и много по-бързо от пътуването с автобус. За цената не мога да кажа, но по-скоро пътуване с влак в Европа е по-скъпо удоволствие от пътуване с автобус, но посочените от мен преимущества компенсират разликата, а добре знаем какво казват англичаните по този повод: "Не съм толкова богат, че да си позволявам да купувам евтини неща..." 6
Георги Публикувано: 31 октомври, 2013 Публикувано: 31 октомври, 2013 Ами зависи, между удоволствие и практичност. Влаковете в Европа може да се движат по-бързо от автобусите, ама като тръгнат да спират на всяка керемидка и става досадно. Границата е някъде 3-4 часа, над които пътуване с автобус става малко гърч. Но...подозирам по-голяма дилема е влак или самолет Особено ако говорим за европейските столици свързани с бързите влакове - TGV, Thalys и ICE. 1
georgiev Публикувано: 31 октомври, 2013 Публикувано: 31 октомври, 2013 В Европа мисля че решението е малко или повече ясно - Влак. В България по обясними причини е автобус. 5
Прасунсен Публикувано: 31 октомври, 2013 Публикувано: 31 октомври, 2013 Аз си яздя влака и в България, при това с почти удоволствие. Първо, че до Своге автобусния път е кофти, второ във влака ми е по-широко и мога да ставам. А и всяка година по 2-3 пъти поемам поетапно пътуване до родния си град с няколко смени през Необятния Български Север, което си е приключение само по себе си :D За пътуване в чужбина да не говорим, на релсите съм винаги, стига да не идва много непрактично 3
wilks Публикувано: 31 октомври, 2013 Публикувано: 31 октомври, 2013 От видовете сухоземен транспорт аз определено съм от феновете на влаковете. И в Европа, и изобщо като цяло. Веднъж съм пътувал с автобус като ученик от Прага до София на една екскурзия (отиването до Прага си беше със самолет), и веднъж преди няколко години цяла Германия от запад на изток - нарочно заради experience-a. Можех със самолет или влак за много по-малко време и пак толкова като пари, но исках да пробвам с автобус прехвалените немски пътища. Сега обаче в ЮИ Азия мисля да ползвам преимуществено автобуси. Едно заради бързината, второ заради разписанието и часовете с повече възможности за смени и комбинации, сигурността също, и не на последно място заради панорамните гледки. Прецених, че с автобус ще мога в най-голяма степен да разгледам живота и природата за ограниченото време, с което разполагам, и невъзможността да оставам по ден-два навсякъде в по-големите градове по пътя. А така докато пътувам и разглеждам, ще мога да си набележа интересни места, които евентуално един ден да посетя като се върна. Така че за мен няма еднозначен отговор. Ползвам този вид транспорт, който най-пълно отговаря на интереса и целите ми за конкретното пътуване в конкретната дестинация. 3
Duke Публикувано: 31 октомври, 2013 Публикувано: 31 октомври, 2013 ... прехвалените немски пътища. На практика май само по нашите географски ширини продължава да битува това измамно усещане. Немските магистрали са безплатни, а всички знаем до какво водят безплатните неща в общия случай. По-добри от френските магистрали май не съм срещал в Европа. Качествени магистрали са също така тези в Северна Италия, Англия и БеНеЛюкс, както и магистралите построени в "новите територии" Полша (засега само с една магистрала, но за сметка на това наистина чудесно направена), Унгария, Хърватска, Словения... 2
cck Публикувано: 31 октомври, 2013 Публикувано: 31 октомври, 2013 Никак не са лоши немските магистрали, пък и регионалните пътища. Те са безплатни за нас и платни за немския данъкоплатец. Е натоварени са, но това се отнася и за Северна Италия, Франция и Холандия, особено през летните сезони. 1
гост Публикувано: 31 октомври, 2013 Публикувано: 31 октомври, 2013 (редактирано) както и магистралите построени в "новите територии" Полша (засега само с една магистрала, но за сметка на това наистина чудесно направена), Унгария, Хърватска, Словения... Лелееее, какво имперско мислене! Влак, влак, влак, автобус, влак.... Обмислям влакова екскурзия из Италия, колкото повече спирки и гари, толкова по-добре! Редактирано 31 октомври, 2013 от но нейм
Георги Публикувано: 31 октомври, 2013 Публикувано: 31 октомври, 2013 На практика май само по нашите географски ширини продължава да битува това измамно усещане. Немските магистрали са безплатни, а всички знаем до какво водят безплатните неща в общия случай. По-добри от френските магистрали май не съм срещал в Европа. Качествени магистрали са също така тези в Северна Италия, Англия и БеНеЛюкс, както и магистралите построени в "новите територии" Полша (засега само с една магистрала, но за сметка на това наистина чудесно направена), Унгария, Хърватска, Словения... В частност холандските са поне една класа над белгийските. Един от най-лесните начини да разбереш кога си преминал границата е по качеството на асфалта между Белгия и Холандия 2
akair Публикувано: 1 ноември, 2013 Публикувано: 1 ноември, 2013 И аз тук съм склонен да се съглася с Георги за границата между Белгия и Холандия. Но все си мисля, че немските магистрали са със сигурност поне една идея по-добре от белгийските... Спорно е спрямо холандските...
Duke Публикувано: 1 ноември, 2013 Публикувано: 1 ноември, 2013 Проблемът на немските магистрали е тяхната възраст. Тъй като са най-стари в Европа, същите са в почти постоянна реконструкция. Като съчетаеш към всичко това и трафикът, който по правило е най-засилен именно по немските магистрали, става ясно защо тези пътища са принципно недолюбвани от автомобилните туристи като мен. Естествено, далеч съм от идеята да сравнявам немските магистрали с родните подобия на високоскоростни пътища, но сравнението с френските, английските и северно-италианските им събратя е определено в полза на последните...
Фил Публикувано: 1 ноември, 2013 Публикувано: 1 ноември, 2013 А има ли друго място в Европа, освен Германия, където има магистрали без ограничения на скоростта?
Duke Публикувано: 1 ноември, 2013 Публикувано: 1 ноември, 2013 Не, няма такова място! Дори и в Германия има участъци от магистрали с ограничение на скоростта (извън постоянното предупреждение за "препоръчителна" скорост, което се появява на места), което не се знае от всички водачи и води до неприятни изненади...
wilks Публикувано: 1 ноември, 2013 Публикувано: 1 ноември, 2013 Не, няма такова място! Дори и в Германия има участъци от магистрали с ограничение на скоростта (извън постоянното предупреждение за "препоръчителна" скорост, което се появява на места), което не се знае от всички водачи и води до неприятни изненади... Има - остров Ман (UK). Официално на скоростни пътища, и само след специален пътен знак, указващ това право. На останалите места превишението на скоростта води до тежки глоби - много по-тежки от тези на Големия остров. И има наблюдения и постове за контрол на трафика!
neuromancer Публикувано: 1 ноември, 2013 Публикувано: 1 ноември, 2013 стига бе, то там като развиеш 200 и вече си излязъл от острова сигурно 5
Duke Публикувано: 1 ноември, 2013 Публикувано: 1 ноември, 2013 Строго погледнато същото може да се каже и за някоя отсечка между две села в България, където отдавна няма ограничителни знаци... Въпросът на Фичо имаше по-скоро практически, отколкото теоретически смисъл...
wilks Публикувано: 1 ноември, 2013 Публикувано: 1 ноември, 2013 Строго погледнато същото може да се каже и за някоя отсечка между две села в България, където отдавна няма ограничителни знаци... Бъркаш понятията смислово, ми се струва. Не става въпрос за това, че при липса на пътен знак няма ограничения, а точно обратното - само при наличието на указващ знак няма ограничение на скоростта. Според мен има голяма разлика между двете хипотези, според теб не знам. А дали липсата на ограничение в скоростта е само на теория, или действа и се прилага и на практика, лесно може да се провери ако не лично на място, то поне чрез лесно достъпна информация в мрежата. 1
charlotte Публикувано: 2 ноември, 2013 Публикувано: 2 ноември, 2013 В частност холандските са поне една класа над белгийските. Един от най-лесните начини да разбереш кога си преминал границата е по качеството на асфалта между Белгия и Холандия Преди малко се завърнах от кратко пътуване точно през Германия, Холандия до Брюксел. Вярно е, че белгийските магистрали с малки изключения са по-зле от немските поне тези на запад. Холандските са най-добри в региона. Първото нещо, по което се забелязва, че си минал границата е в шрифта на пътните табели. За сметка на това, белгийските са осветени дори и в малките села, и особено през зимата под постояният дъжд и дризъл се кара много по-лесно. Френските са супер, там наистина виждаш за какво плащаш. И на въпроса-естествено, че влак. Някога да сте чували интересна случка от пътуване в автобус. Във влака се говори, спори, показват се снимки на внучета, яде се, пие се, белот се играе. Температурата може да е от -5 до плюс 40. Има вагон-ресторант и студена бира Автобуса е супер скука... 5
NikolaiRG Публикувано: 3 ноември, 2013 Публикувано: 3 ноември, 2013 (редактирано) И в България, и по света предпочитам твърдо влака. Отчасти поради това, че не ми е комфортно да се свивам на ер малък в автодрусите и отчасти защото много обичам релсовия транспорт. Дори имам карта "БДЖ класик" за 50 процента намаление, защото много пътувам да удоволствие. В градовете също предпочитам релсов транспорт пред останалите видове. Редактирано 3 ноември, 2013 от NikolaiRG 2
Vanya G. Публикувано: 22 август, 2014 Публикувано: 22 август, 2014 Още един глас в полза на влака - влаковете са обявени за най-романтичния и социализиращ транспорт. За темерутите във влака това обаче е лоша новина. Ето цялата информация (Труд превежда Mirror) Влаковете са най-романтичното превозно средство, съобщи британският вестник „Мирор“. Според изследване един на всеки десет човека е открил любовта на живота си именно, пътувайки с железницата. Проучването твърди, че една трета от британците смятат пътуването с влак за синоним на „да откриеш единствения“. Същевременно 30% от хората казват, че са получили мил жест от напълно непознат във влак. Смята се, че железопътният транспорт е и най-социализиращият. 40% от изследваните казват, че биха разговаряли с непознат във влак. За сметка на това едва 15% от пасажерите в самолет биха си побъбрили с непознат. Процентът пада до 11% при возенето в автобус. Изглежда най-недружелюбни са пътниците в лондонското метро. Едва 3% от тях биха си говорили с непознат.
Hayasko Публикувано: 22 август, 2014 Публикувано: 22 август, 2014 Принципно и аз предпочитам влак, особено в чужбина. В България много рядко се качвам на влак от чисто практически съображения - бързина, удобство, чистота и т.н. Иначе в автобуса не ми е много приятно да стоя сгънат през цялото време, да не говорим, ако до мен седне някой неприятен тип или тип-ка Но най-важното мерило си остава практичността - примерно автобус Бургас-София е 5-5,5 часа, докато с влак е поне 6,5 часа, а понякога може и 12 За пътнико-потока във влаковете няма да отварям дума, особено в пътническите В тази връзка вчера четох, че тия дни ще пускат отново теснолинийката Септември-Добринище, правили ремонт на някакъв мост и вече било готово. Голям мерак ми е да направя едно кръгче с теснолинейката 1
ElenaS Публикувано: 22 август, 2014 Публикувано: 22 август, 2014 Определено избирам влак (в Европа) - бърз, сравнително добра цена и най-важното е че краката не ми се схващат и мога да се раздвижа. Влак в България си е едно истинско преживяване. Последният път когато се качих беше преди 7-8 години. Съотношение м/у качество и цена - 0 . Автобус - бих избрала единствено на много кратки разстояния или ако няма друга алтернатива.
ОКЕАН Публикувано: 6 ноември, 2014 Публикувано: 6 ноември, 2014 (редактирано) Здравейте, не случайно бях получил прякор Шуменския Магелан, от септември 2007 година почти всеки месец, а понякога и по два-три пъти на месец не съм се спрял да пътувам и то с влак. Кефят си ме много. Първо като ученик още от малък все с бдж, по-широко е, повече пространство има с жп-карта "Учащ", след това като редовен студент пак карта "Учащ". Когато минах задочно обучение магистърската програма принудително, тъй като в Шумен няма редовни магистри вече си извадих карта "Младеж". Преди няколко дни навърших 26 години и с влизане в сила на График за движение на влаковете- 2015 вече ще си извадя карта "Класик". Картите, който също като мен пътува с влак знае, че дават право на 50% намаление във втора класа на всички категории влакове от редовната цена на билета. Днес обаче се натъкнах на нещо интересно, тъй като от време на време се ровя и в сайтовете на автобусни превозвачи- не всички влакове са с удобно разписание, понякога ми се е налагало при изпускане на влак да ползвам автобус. Дали това е нелоялна конкуренция или няма хора за тези места в автобусите. Установих, че автобусният превозвач Юнион-Ивкони прави нелоялна конкуренция на БДЖ. Как става това ? От 2 юли 2014 година Юнион-Ивкони е въвел автобусни билети с категория Z- задни места. Ако някой предварително резервира и плати това място, няма право да се откаже от пътуването или да презавери за следващ автобус, ако го изпусне- ако не пътува парите му изгарят. Но отстъпката за такова място, което го има само в някои автобуси, не във всички е -70% от редовната цена на билета. Така автобусите на Юнион-Ивкони се получава парадоксът, че който резервира това място предварително, ще му излезе по-евтино отколкото билет на бдж с 50% намаление- срещу представяне на железопътна карта. Къде е уловката ? Защо местата в автобус с най-голям номер- обикновено едно или две са по-евтини отколкото втора класа в бдж с 50% намаление. Пример: Редовен автобусен билет на Юнион-Ивкони Шумен-София 29 лева, Автобусен билет категория Z на Юнион-Ивкони- последните места в автобуса, които НЕ подлежат на презаверка и анулация 8.70, Влаков билет втора класа бърз влак Шумен-София 9.85. Да не говорим че има хора, които си резервират най-последното място в автобуса, а пък ако има свободни седалки сядат и по-напред. Къде му е логиката дори по международната линия София-Солун най-задната седалка на автобус на Юнион-Ивкони, ако е свободна и при предварителна резервация да има намаление от 36 лева на 10 лева и 80 стотинки. БДЖ прави 50% намаление, Юнион-Ивкони 70% за последните седалки в автобуса- Z1 и Z2. Обикновено това са седалките с номера 47, 48 или 53 в автобусите, в които ги има. Има и задни седалки с категория X и Y, но там намаленията са 30 и 50% и пак излизат по-скъпо от влаков билет с 50% намаление. Но с тези Z места удрят бдж в цените и са нелоялна конкуренция. Може ли някой да обясни защо най-последното място в автобус е по-евтино от влак с намаление. Редактирано 6 ноември, 2014 от ОКЕАН
Фил Публикувано: 6 ноември, 2014 Публикувано: 6 ноември, 2014 Здравей и добре дошъл Не знам каква нточно е легалната дефиниция за "нелоялна конкуренция", но аз не разбрах какво нередно има в това, че някаква фирма решила да пусне някакви места с някакво намаление... Кое е нелоялното, според теб? (Впрочем, надявам се, че постът не е всъщност с цел реклама точно на тези по-евтини места от точно тази автобусна фирма ) 1
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега