Прескочи до съдържание

дневник Месец в Колумбия и/или Еквадор


Препоръчани мнения

Аз резервирах Ambar Hotel, и ние пристигаме късно през нощта, според теб добре ли е като местоположение? И той предлага трансфер и мисля да заявя, но като чета за твоя....

В Канделария, до Музея на златото, изглежда ми много добре. Не знам как е през нощта.

След като е хотел, а не хостел, би трябвало да нямаш проблем с трансфера. Уговори си го по-отрано, а не в последния ден преди пристигането, за да не остане нещо недоразбрано.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Тъй като съм на вълна Колумбия и Галапагос да споделя и аз малко инфо.

Полетите до двете летища от Кито или Гуякил са почти на една цена.

 

Има вариант да се ползват Life Miles , които Avianca пуска периодично на промо цена. С тях може да закупите до около 30% по-евтин полет , вие си преценявате дали си струва гимнастиката.

 

Относно круизите някъде 800$ е абсолютен минимум за 4-ри дневен круиз при много късмет с last minute оферта за сносна лодка.

 

Другият вариант с отсядане на един от двата основни острова и дневни турове , но така имаме достъп само до по-близките острови и също не са хич евтини ( от 80-170 $ за тур ).

Самостоятелно не може , защото достъп до ограничените зони е допустим единствено с гид.

Общо взето круиз е единствения начин да ср види истински това място.

Лили да ме коригира , ако нещо греша. Просто прегледах някой неща + пътеписа тук :)

Редактирано от stanimir
  • Харесвам 3
Връзка към мнение

P.S. Има ли различни цени за граждани на Еквадор и чужденци , защото намирам цени на Tama 175€ Кито - Галапагос за есента , което е много добра оферта.

Връзка към мнение

P.S. Има ли различни цени за граждани на Еквадор и чужденци , защото намирам цени на Tama 175€ Кито - Галапагос за есента , което е много добра оферта.

Awianca имат различни цени за местни и чужденци. Аз така и не успях да купя билети от сайта на Авианка - бях отворила тема за помощ, но тогава никой не успя да ми помогне (в краткото време, което мен ме интересуваше).

Цената, на която аз исках да купя беше около 185Е - но тази цена беше за определени дати и часове, не за всички и докато се опитвах да ги купя, билетите на тази цена се изчерпаха.

 

ТАМЕ не знам да имат различни цени, може би не.

 

До Гуякил май има полети от Европа - проверете - и може да се комбинира с Галапагос.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Тъй като съм на вълна Колумбия и Галапагос да споделя и аз малко инфо.

Полетите до двете летища от Кито или Гуякил са почти на една цена.

 

Има вариант да се ползват Life Miles , които Avianca пуска периодично на промо цена. С тях може да закупите до около 30% по-евтин полет , вие си преценявате дали си струва гимнастиката.

 

Относно круизите някъде 800$ е абсолютен минимум за 4-ри дневен круиз при много късмет с last minute оферта за сносна лодка.

 

Другият вариант с отсядане на един от двата основни острова и дневни турове , но така имаме достъп само до по-близките острови и също не са хич евтини ( от 80-170 $ за тур ).

Самостоятелно не може , защото достъп до ограничените зони е допустим единствено с гид.

Общо взето круиз е единствения начин да ср види истински това място.

Лили да ме коригира , ако нещо греша. Просто прегледах някой неща + пътеписа тук :)

 

 

Лодките са различни класове. Отделно маршрутите са различни - нещо, което аз не знаех предварително. И двете неща трябва да се гледат и това, че един круиз е 1000$ за 6 дни, а друг -- 1240$ за 4 дни - както беше в моя случай - аз се спрях на втория вариант. Това за last minute оферти. Аз не съм от тези, които се пазарят, може някой, който го умее, да успее да се спазари за по-малко пари. Като обикаляхме, това което предлагаха в агенциите беше 1500-1600 за 6 дни, но казваха, че групите са за гмуркачи.

 

Първият и последният ден на круиза не ги бройте като дни - водят се за транспорт.

Това има и плюсове - виждате круиз и си купувате билет за първия ден на круиза - няма нужда да се придвижвате предния ден, да нощувате там, за да сте на линия сутринта на първия ден на круиза, както аз първоначално и други на лодката бяха разбрали.

 

За land hoping цената,  която ми бяха предложили беше 3300$  (по смомен). Бяха подбрали луксозни хотели - такива, в които нормално избягвам.

Всички казват, че най-добрия начин да видиш животните е от круиз. Ако можеш да плуваш и да се гмуркаш - единственото притеснение, което остава е морската болест.

 

Това, което аз бих направила различно сега е - да остана няколко дни след круиза. Плащаш си полет и туристическа такса, не знаеш кога пак ще отидеш,  защо да не ги "уплътниш".  Има си хотели и фериботи. Другият вариант е - като двойката швейцарци - два круиза един след друг по различни маршрути - няма повторения, допълват се.

 

Къде можеш да ходиш без гид и за туровете - нямам информация от личен опит.

  • Харесвам 7
Връзка към мнение

P.S. Има ли различни цени за граждани на Еквадор и чужденци , защото намирам цени на Tama 175€ Кито - Галапагос за есента , което е много добра оферта.

Има да - Георги по напред в темата ги отдели в отделна тема. Аз към момента по ниско от ~750-800 лв от Гуякил до Сан Кристобъл не съм намерила и май няма и да намеря...

Редактирано от malDivka
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Значи тия 175€ които видях вероятно са такива :)

Ахаа и аз много им се зарадвах, като ги видях и тръгнах да ги купувам, добре че почти на финала преди плащането с карта прочетох, че ако не сте Еквадорци на летището ще доплатите долу горе разликата до стандартната цена, но може и да откажат влизането на островите :mellow:

Редактирано от malDivka
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Сега сещам - аз в едната посока пътувах с ТАМЕ. Проблемите ми бяха само с Авианка - че дори и през интернационалния сайт с истинска кредитна карта (така ми бяха казали на гише) пак не успях да платя и в крайна сметка купих билета на Авианка в едната посока (защото уж круизът и посрещането на хората било по полетите на Авинака - пълна глупост, посрещнаха всички и то много след мен) през посредници, за което платих още 15$.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение
  • 2 години по-късно ...

Colombia'2016: Popayán

13.05.2016

 

Времето ни притиска - имаме месец за Колумбия и Еквадор, което е крайно недостатъчно. Програмата се прави в движение и за да ни е по-спокойно, се отправяме първо към Еквадор, а в Колумбия ще се върнем накрая преди полета за Лима от Богота.

Първа спирка - Popayán, колониален град, недалече от границата с Еквадор. Автобусите вземат разстоянието от Богота до Попаян за 14ч. По разписание. Избрали сме нощен преход. Макар да имам на разположение 2 седалки, уви, не може да се спи. Налага се да съм в седнало положение, държейки се здраво, за да не изпадна. Шофьорите явно тренират за рали. Пътят е планински, с много завои. И в двете посоки има колони от тирове. При всяко рисково изпреварване стискам юмруци и се чудя дали ще доживея до края на пътуването. След 12ч сме в Попаян. Последните часове пътуваме по светло. Не спирам да се любувам на зеленината отвън. След месеците сред чукари в Мексико, Колумбия ми се струва неземен рай. Ядосвам се, че съм направила резервация и не съм предвидила напр. да останем за един ден във финка.

Белият град, както е известен Попаян, ни посреща с красотата на колониалния си център. Резервирала съм хостел с немско име. На младини собственикът е работил в Швейцария и се учил на занаят. Предлага ни следващия път да сме му гости на половин цена като не минаваме през booking.com. Може би грешно си е направил сметката, защото е изненадан да ни види отново на връщане от Еквадор, но спазва уговорката си.

Обяд, разходка, снабдяване с карта на мобилен оператор, проучване за тур до Tierradentro.

Усеща се засиленото полицейско присъствие. Един им се вижда подозрителен и без много церемонии е обграден и обискиран. По време на обяда пък друг местен се пресяга и взема храна от чинията ми. То да беше нещо вкусно, бих го разбрала. Виждаме табели Popayan - UNESCO City of Gastronomy, но явно не сме намерили правилното място, където да се храним.

 

13064559_10153688754354779_2075941230681345690_o.jpg

 

13064712_10153688757844779_2512290132208046196_o.jpg

 

13064729_10153688764809779_2239979757720745372_o.jpg

 

13173084_10153688762484779_1698689938487314206_o.jpg

 

13173277_10153688761984779_3963136834622762986_o.jpg

 

13198399_10153688756759779_3675948107629968831_o.jpg

 

13198613_10153688754639779_7046932426697599641_o.jpg

 

13217105_10153688761784779_6831561768140657683_o.jpg

 

13217474_10153688755889779_7692718160251867067_o.jpg

 

13221553_10153688764814779_8360821167032770849_n.jpg

 

13227528_10153688756099779_1543870346287634422_o.jpg

 

13235194_10153688757034779_2098804761440646845_o.jpg

 

13235369_10153688760494779_6256723601899909007_o.jpg

 

13235422_10153688760514779_7656690151782600413_o.jpg

 

13235642_10153688756764779_967348742252809011_o.jpg

 

13235669_10153688757964779_6017451506329000761_o.jpg

 

13243682_10153688755789779_2165524486153200898_o.jpg

 

13243753_10153688758649779_7809769360321500805_o.jpg

 

13243807_10153688759674779_3693950863518534173_o.jpg

 

13244076_10153688758654779_1410840107152744914_o.jpg

 

13244246_10153688758634779_2093889012117080631_o.jpg

 

13244262_10153688757814779_3604949521857442291_o.jpg

 

13244262_10153688764819779_1497328227593071704_o.jpg

 

13246187_10153688762194779_7167623676065331374_o.jpg

 

13246391_10153688757839779_2127385675879418578_o.jpg

 

13116358_10153688762044779_7625838201828590046_o.jpg

 

13198431_10153688755999779_5352317299275115981_o.jpg

 

Разходи:

Нощувка: Hotel Krone: 114.000 COP

Автобус: компания Fronteras, 109 000 COP p.p.

  • Харесвам 17
  • Браво 1
Връзка към мнение

Сега, след като съм минала от там ми е още по интересно да те чета. Ще взема някой ден да прочета отново дневниците ти, вече с друг поглед. Да ти кажа, ние като накъсахме пътя, от Меделин до границата пътувахме само с микробуси, осем местни и шофьорите караха изключително внимателно, не сме имали твоите изживявания по пътя.

  • Харесвам 3
Връзка към мнение

Colombia'2016: Tierradentro

27.05.2016г.

 

В 6 сме на автогарата, но уви няма места за автобуса в 6:30, а следващият е в 8. В 10 вече сме в крайпътно заведение за закуска с caldo de pollo  - истинска пилеша супа, както си трябва - с крачка. Пътят на места липсва, т.е. няма асфалт, но после става по-зле. Чак тогава се сещам, че когато проверявахме за тур до Тиеррадентро при предишното ни пребиваване в Попаян и намерихме такъв, предлаган от хостел, ни бяха предложили да ни закарат с джип 4 x 4, защото пътят е бил пропаднал при последните дъждове. Шофьорът ни е много млад. С нас пътува и собственикът на микробуса със сина си. Синът имитира баща си при всеки жест, всяко движение, всяка дума.

В 1ч сме на разклона за Сан Андрес (San Andrés Pisimbala) - най-близкото населено място до Tierradentro. До музея са 2 км. Музеят съвместява арехологическа и етнографска експозиции.

Уредникът е наследник на малцинството, чиито бит е представен.

Входният билет за Tierradentro важи 2 дни, но уви, ние имаме няколко часа. До самите обекти, (El Alto de San Andrés) води пътечка. А самите обекти са подземни гробници. Клаустрофобията надделява и влизам само в една - върви се по стъпала от големи и неравни камъни, наредени в спирала. Един от пазачите ме придружава, за да осветява и да ми помага. Имам няколко неуспешни снимки. 10 часа път за един обект на ЮНЕСКО.

 

DSC06820.JPG

 

DSC06821.JPG

 

DSC06822.JPG

 

DSC06823.JPG

 

DSC06825.JPG

 

DSC06826.JPG

 

DSC06828.JPG

 

DSC06830.JPG

 

DSC06832.JPG

 

DSC06833.JPG

 

DSC06834.JPG

 

DSC06835.JPG

 

DSC06836.JPG

 

DSC06837.JPG

 

DSC06838.JPG

 

DSC06839.JPG

 

DSC06840.JPG

 

DSC06841a.jpg

 

DSC06844.JPG

 

DSC06845.JPG

 

DSC06846.JPG

 

Разходи:

- автобусен билет 20.000; фирмата е Sotracauca. На билета пише регистрационния номер на автобуса.

- входен билет 20.000

- закуска 10.000

Редактирано от Childish
  • Харесвам 11
Връзка към мнение

Colombia'2016:  Popayan -> San Agustin

28 май 2016

 

Вземаме първата маршрутка - тази в 7 (30 00 песо/човек). По пътя липсва асфалт, но не и гледки - първо са пасторални, после алпийски или по-скоро високо планински в тропически вариант - páramo. После и те се размиват в дъжда. С наближаването на селото асфалтът се завръща. Маршрутката се оказва по-проходимият вариант от автобуса: преди мост се е обърнало ремарке и тировете и автобусите са направили колони и от двете посоки на моста. Не че е имало вариант с автобус - и двете фирми, които предлагат транспорт до Сан Агустин използват маршрутки. Но споменатите 3 часа и половина - 4 horitas не са достатъчни - необходими са около 5 със спирката за закуска и тоалетна.

Още със слизането ни в Сан Агустин ни посрещат с предложения за хотели, турове и пр. туристически услуги. В близката тур. агенция се сдобиваме с хотел и тур за следващия ден.

Обещаното спиране на дъжда с края на сиестата не последва. Вали си през целия ден.

А като сме питали за топла вода в хотела (30 000/човек) сме пропуснали да уточним дали има такава целодневно. Доказано топлата вода е лукс в Колумбия. Ще имаме такава от 6 до 9 сутринта.

Снабдени с билети за автобуса до Богота (82 000 песо/човек, има и по-евтини) - ключово за нас, за да не си изпуснем полета до Картахена де Индиас - се отправяме към археологичния парк. На 3км от града (или селото, не съм убедена каква е административната единица). Таксито (5000 песо) ни закарва секунди преди паркът да затвори в 4 (пътеводителят и сайтове посочват 16:30 като край на работното време). Веднъж влезли, може да се разхождаме до 6. За да се обиколи парка човек трябва да предвиди 2.5 часа, които ние очевидно нямаме. Според служителя в музея най-важните обекти са Mesita B и La Fuente de Lavapatas. По пътя успяваме да видим и Mesitas A и C, но не и El Alto de Lavapatas - връщат ни за следващия ден. Както и в Тиерадентро, билетът тук важи за 2 дни (20 000 песо) и с него ще посетим още два обекта с тура на следващия ден.

Вечерята е уж изпробвано вече в Богота ястие, но последствията са ужасни стомашни болки. Изобщо храната в Колумбия и Еквадор не ми понася. С изключение на изхранването на яхтата.

 

DSC06858.JPG

 

DSC06859.JPG

 

DSC06861.JPG

 

DSC06864.JPG

 

DSC06865.JPG

 

DSC06866.JPG

 

DSC06869.JPG

 

DSC06871.JPG

 

DSC06872.JPG

 

DSC06873.JPG

 

DSC06876.JPG

 

DSC06886.JPG

 

DSC06888.JPG

 

DSC06894.JPG

 

DSC06897.JPG

 

DSC06898.JPG

 

DSC06900.JPG

 

DSC06913.JPG

 

DSC06914.JPG

 

DSC06918.JPG

 

DSC06921.JPG

 

DSC06922.JPG

 

DSC06924.JPG

 

DSC06926.JPG

 

DSC06927.JPG

 

DSC06934.JPG

 

 

Хотел, който да се избягва: Diosa Lunar

Разходи: маршрутка: 30.000, 5ч - Попаян - Сан Агустин

ношувка: 60.000

вход за археологическия парк: 20.000

автобус от парка: 1200

  • Харесвам 10
Връзка към мнение

Лили, знам, че е строго индивидуално, но от твоя гледна точка - заслужава ли си този Сан Аугустин със статуите?  Винаги съм си мислел, че е едно от топ местата в Колумбия, но все повече се замислям.... Толкова път, загуба на време и пари......

Същата мисъл ме гложди за катедралата в Лос Лохас, но там експерт е Пламена.  Ако отхвърля тези  два обекта, мога да се съсредоточа на север от Богота...

Връзка към мнение
преди 1 час, ruwenzogy каза:

Лили, знам, че е строго индивидуално, но от твоя гледна точка - заслужава ли си този Сан Аугустин със статуите?  Винаги съм си мислел, че е едно от топ местата в Колумбия, но все повече се замислям.... Толкова път, загуба на време и пари......

Същата мисъл ме гложди за катедралата в Лос Лохас, но там експерт е Пламена.  Ако отхвърля тези  два обекта, мога да се съсредоточа на север от Богота...

Ами не знам, Оги, на мен беше интересно, но ние се придвиждахме по суша между Колумбия и Еквадор.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Colombia'2016: Около Сан Агустин

28.05.2016 г.


На организиран тур сме. Целта ни е да видим още два парка, които са към обекта San Agustin на ЮНЕСКО и преценяваме, че с тур ще ни е по-лесно и евтино, отколкото с такси. Допълнителните места, които посещаваме на тура са само бонус.

 

Със своите 1550км река Магдалена прекосява голяма част от територията на Колумбия. Първата ни спирка е Estrecho del Magdalena, където коритото на реката е широко около 2м, а самата река прави завой. Остналите от групата са местни и намират мястото за много красиво и се отдават на селфита - патриотизмът се възпитава - докато на мен са ми по-интересни шапките и чантите от лико, продавани на сергиите до отбивката. Дали е плюс или минус, но когато си на по-продължително пътуване, не можеш да пазаруваш сувенири. Задоволяваме се със закупуването на семена от чушки и бобови зърна от Juan Friede Museum за подарък на магеланец. Nomad е оптимист относно внасянето им в Европа.

Организаторите ни забраняват да слизаме до площадката за набюдение на водопада - Salto del Mortiño. Само на нас двамата, предполагам, защото сме чужденци и не искат инциденти. Скоро имало срутване и пострадали. Докато изчакваме другите забелязваме едно растение, което много прилича на канабис. По-късно го виждаме отново, избуяло във фермата, в която спираме за напитки. Nomad веднага измисля схема за забогатяване с участието на семената на това растение. Гидовете обещават да го снабдят със семена преди да напуснем Сан Агустин вечерта. Аз се чудя как ще се дистанцирам, ако ни заловят.


Двата парка - Alto de los ídolos и Alto de la Piedras, основната ми цел за деня - са много добре уредени и приятни за разходка.


Обратно в Сан Агустин имам време за последно щляене из градчето. Има процесия и местните се забавляват.


Уви, бизнес идеята на спътника се проваля. На стълбите на автобуса, секунди преди да потеглим за Богота, се опитват да му продадат някакви семена, които са всичко друго, но не и желаната стока.

 

DSC06943.JPG

 

DSC06937.JPG

 

DSC06950.JPG

 

DSC06959.JPG

 

 

DSC07055.JPG

 

DSC06976.JPG

 

DSC07015.JPG

 

DSC07025.JPG

 

DSC07027.JPG

 

DSC07035.JPG

 

DSC07042.JPG

 

DSC_0662.jpg

 

DSC_0663.jpg

 

DSC_0664.jpg

 

DSC_0669.jpg

 

DSC_0670.jpg

 

DSC_0675.jpg

 

DSC_0676.jpg

 

DSC_0727.jpg

 

DSC_0729.jpg

 DSC_0690.jpg

 

DSC_0707.jpg

 

DSC07009.JPG

 

DSC06995.JPG

 

DSC07039.JPG

 

DSC_0692.jpg

 

DSC06969.JPG

 

DSC06971.JPG

 

Набеденото растение:

DSC_0701.jpg

 

DSC_0740.jpg

 

DSC_0749.jpg

 

DSC_0744.jpg


Разходи:

- тур - 40.000 COP p.p.

- обяд - 21 000 COP p.p.

- автобус Сан Агустин - Богота 82 000 p.p.

Редактирано от Childish
  • Харесвам 10
  • Браво 1
Връзка към мнение
  • 2 седмици по-късно ...

Colombia'2016: Cartagena de Indias

30.05.2016 - 3.06.2016

 

Отново в тропиците. Слънце, жега и климатици. Приятна шаренийка и глъчка на местни и туристи. Сред туристите преобладават англоговорящите. Самият град ми напомня напр. Панама Сити - стар колониален център и небостъргачи.

Оставаме по-дълго от плануваното, защото се разболяваме. Да си болен от грип посред горещо лято е предизвикателство. Чай с мед няма, защото няма чай. Никакъв. Тресе те, а е много горещо. Седиш (почти) гол в стаята, докато потта се стича по теб. Когато успееш да си наложиш волята излизаш на разходка или по работа - я до пощата, до обменното бюро или просто да поснимаш и да се шляеш по улиците.

 

DSC07088.JPG

 

DSC07089.JPG

 

DSC07095.JPG

 

DSC07103.JPG

 

DSC07125.JPG

 

DSC07126.JPG

 

DSC07127.JPG

 

DSC07134.JPG

 

DSC07140.JPG

 

DSC07142.JPG

 

DSC07145.JPG

 

DSC07172.JPG

 

DSC07181.JPG

 

DSC07182.JPG

 

DSC07185.JPG

 

DSC07187.JPG

 

DSC07194.JPG

 

DSC07200.JPG

 

DSC07205.JPG

 

DSC07207.JPG

 

DSC07208.JPG

 

DSC07209.JPG

 

DSC07217.JPG

 

DSC07222.JPG

 

DSC07223.JPG

 

DSC07234.JPG

 

DSC07238.JPG

 

DSC07247.JPG

 

DSC07250.JPG

 

DSC07258.JPG

Обяд в ... индийски ресторант:

DSC07267.JPG

 

DSC07268.JPG

 

DSC07275.JPG

 

DSC07284.JPG

 

DSC07285.JPG

 

DSC07288.JPG

 

DSC07291.JPG

 

DSC07292.JPG

 

DSC07293.JPG

 

DSC07294.JPG

 

DSC07295.JPG

 

DSC07296.JPG

 

Разходи:

- такси в Богота до летището: 13 000 COP

- такси в Картахена от летището до хотела: 13 000 COP

- нощувки в Hotel La Magdalena - 4, всяка по 72 000 COP

- пране - 30 000 COP всяко

- обяд - 20 000 COP за двамата

- картички + марки - 10 8000 COP

Редактирано от Childish
  • Харесвам 11
Връзка към мнение

@Childish, па и дамска улица си имат!

Ние нали след малко ще щъкаме натам, че пак ти прочитам писанията.Благодаря, много са ми полезни.🌻

Много ми стана смешно - еднопосочни мозъци - ако мъж е с 20 годишна, значи, я е купил.

Ако е над 20 - му е майка.

А пък, ако е къде 100,  като мене, :diablo:сър Антъни, сигур, ще го питат, дали не съм му баба.

Редактирано от AlexandraKo
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Colombia'2016: Mompox

3-4.06.2016

 

Пътуваме за Mompox с леко мизерничък автобус. А може би сме разглезени от хубавите автобуси досега. Тоалетната е точно зад шофьора и всеки път когато някой я ползва се чудя дали вратата й няма да го отнесе. Цяло чудо е, че издържам 5те часа пътуване без да ползвам тоалетна. Не ми е ясно дали ще ползваме ферибот с автобуса, но се придвижваме изцяло по суша.

В Момпос, както го произнасят, нямаме резервация. Автогара няма, оставят ни на няколко пресечки от централната улица. Вземаме моторно такси и с него се придвижваме от хотел до хотел, търсейки свободна стая на прилична цена. Уговаряме гид за следващата сутрин и се отправяме за разходка и обяд. Обядваме в най-оживения и посещаван ресторант до реката. Ресторант е силно казано,  обстановката е скромна. Докато обикалям магазините за прежда попадам на религиозно шествие. Оставила съм nomad без надзор и той се е сдобил с мачете от железарския магазин.

Не разбирам защо Момпос или Santa Cruz de Mompox, както е пълното му име, е в списъка на UNESCO. След 3 часа с гид все още не разбирам. Идеята да вземем гид е, за да не пропуснем нещо важно. Но благодарение на гида влизаме в една от старите колониални къщи по поречието на реката. Сами едва ли щяхме да нахалстваме толкова. Някаква много странна комбинация от аристокрация, излежаваща се в шезлонги във вътрешния двор, и мизерия при съседите. Да, сякаш градът е заспал преди няколко века и се събудил изгубил блясъка и славата си. Има запазена колониална архитектура, красиви църкви, но голямото предимство, обаче е, че не е популярна туристическа дестинация.

 

DSC07298.JPG

 

DSC07300.JPG

 

DSC07301.JPG

 

DSC07302.JPG

 

DSC07304.JPG

 

DSC07305.JPG

 

DSC07306.JPG

 

DSC07309.JPG

 

DSC07319.JPG

 

DSC07326.JPG

 

DSC07329.JPG

Симон Боливар: "Ако на Каракас дължа живота си, то на Момпос дължа славата си".

 

DSC07330.JPG

 

DSC07331.JPG

 

DSC07332.JPG

 

DSC07336.JPG

 

DSC07338.JPG

 

DSC07340.JPG

 

DSC07341.JPG

 

DSC07342.JPG

 

DSC07345.JPG

 

DSC07347.JPG

 

DSC07350.JPG

 

DSC07352.JPG

 

DSC07355.JPG

 

DSC07356.JPG

 

DSC07358.JPG

 

DSC07364.JPG

 

DSC07368.JPG

 

DSC07370.JPG

 

DSC07371.JPG

 

DSC07373.JPG

 

DSC07377.JPG

 

DSC07379.JPG

 

DSC07380.JPG

 

DSC07382.JPG

 

DSC07384.JPG

 

DSC07386.JPG

 

DSC07388.JPG

 

DSC07392.JPG

 

DSC07393.JPG

 

DSC07394.JPG

 

DSC07396.JPG

 

DSC07399.JPG

 

DSC07400.JPG

 

DSC07402.JPG

 

DSC07403.JPG

 

DSC07404.JPG

 

Разходи:

- такси в Картахена до автогарата: 15 000 COP + 5 000 бакшиш

- автобус Картахена - Момпос: 50 000 COP

- motor-taxi в Момпос - 10 000 COP

- 2 нощувки в хотел San Andres - 30 000 COP/нощувка

- обяд-вечеря - 40 000 COP за двамата

- аптека - 4 500 COP

- супер 15 000 COP

- гид - 50 000 COP (15 000 COP/час)

- обяд - 50 000 COP

- вечеря - 46 000 COP

  • Харесвам 10
Връзка към мнение

Просто сувенир. Мачетето има специална роля в голяма част от Латинска Америка. От една страна е ежедневно използвано за почистване на плевели и сечене на клони и храсти, прибиране на реколта. Там много шофьори имат в багажника мачете, наред с резервната гума и крика, ако се наложи да разчистят паднали клони от шосето. От друга страна е най-достъпното средство за самозащита, смъртоносно и брутално оръжие, често използвано за разчистване на сметки. Мачетето е и символ на статут, както меча е бил в Европа. Не случайно в малки провинциални села и градчета, мъжете се разхождат по централните улици запасали мачете в изкусно изработена кания. Малко са дамите, способни да кажат не, на джентълмен с мачете 🙂 Това е, което купих в Момпос-

IMG_20160611_101520.md.jpg

 

Редактирано от nomad
  • Харесвам 7
Връзка към мнение
преди 22 минути , AlexandraKo каза:

@Childish, загризя ме любопитството. Що му е на @nomad мачете?

За да не приказвам много-много

😉 😛 

  • Смея се 3
  • Замислям се 1
Връзка към мнение
преди 5 минути , nomad каза:

Просто сувенир. Мачетето има специален роля в голяма част от Латинска Америка. От една страна е ежедневно използвано за почистване на плевели и сечене на клони и храсти, прибиране на реколта. Там много шофьори имат в багажника мачете, наред с резервната гума и крика, ако се наложи да разчистят паднали клони от шосето. От друга страна е най-достъпното средство за самозащита, смъртоносно и брутално оръжие, често използвано за разчистване на сметки. Мачетето е и символ на статут, както меча е бил в Европа. Не случайно в малки провинциални села и градчета, мъжете се разхождат по централните улици запасали мачете в изкусно изработена кания. Малко са дамите, способни да кажат не, на джентълмен с мачете 🙂 Това е, което купих в Момпос-

IMG_20160611_101520.md.jpg

 

FB_IMG_1467999688419.md.jpg

А имахте ли чекиран багаж, че в ръчния...

Иначе - много хубав сувенир, че и полезен.

Връзка към мнение

Да, тъй като посещението на Колумбия беше част от 5 месечна обиколка из Северна и Южна Америка, пътувах с 65 литрова раница и винаги я чекирах. Даже си купих и едно по-малко, касапско(оригинално е за захарна тръстика модела), от Перу, така че се прибрах с две мачетета в България 🙂 Това е другото, от Перу-

FB_IMG_1467999688419.md.jpg

Редактирано от nomad
  • Харесвам 6
Връзка към мнение
  • 4 седмици по-късно ...

Colombia'2016: Santa Marta

 

5.06.2016г.

 

До Санта Марта се придвижваме с трансфер от Момпос. Градът ни се струва призрачен и опасен. Кепенците са спуснати, улиците са празни, нашата е в ремонт, много от сградите са със стабилни решетки, няма как да пропуснеш наркоманите на тротоара. На поззвъняването ни отваря младеж-тинейджър, който шокиращо прилича на племенника ми. Влизаме в патиото на колониална къща, слънчево и с много цветя и зелена растителност. Освен младежа, в прeддверието са двама негови приятели, излегнати на хамаци и слущащи оглушаваща музика. Очаквам всеки момент да се събудя от този странен сън. Но явно е действителност: младежът ни настанява, а ние излизаме да търсим супер и да поразгледаме. Трудно намираме отворено магазинче, за да си купим вода. Затова пък се чуват двигатели - има парад на ретро автомобили, които изчезват внезапно както са се появили преди това. По-централната част е по-населена и се срещат и туристи.

На следващата сутрин оставяме по-голямата част от багажа в хостела и се отправяме към Кабо де ла Вела. Системата с прехвърляне от такси в автобус и обратно е впечатляваща.

 

8.06.2016г.

Два дни по-късно се завръщаме в Санта Марта. Но се завръщаме все едно в друг град - оживено е, магазините са отворени, ресторанти работят. Хотелът също е "друг" - собствениците са се завърнали и нещата са формални - паспортни данни и пр. Аз дори се осмелявам да се разходя сама из центъра, макар на места все пак да ми потреперва под лъжичката и в общи линии да повтарям маршрута от предишното посещение. Плажът е неприятен и мръсен. До музея се продават известните плетени торби от косми от пръч (ах, как вонят) Arahuac и съвременната им версия - плетенени на една кука от памучна прежда - Wayuu. За вечеря си избирам си заведение, предлагащо дюнери. Местната кухня ми е омръзнала. Ако мразиш пилешко като мен, Колумбия не е твоята дестинация. По-късно придружавам nomad да вечеря в близкото капанче, чиято хигиена е на нивото на кварталните кръчми в България от 90те, но пък е пълно с местни.

Следва полет до Богота. 

 

DSC07406.JPG

 

DSC07407.JPG

 

DSC07408.JPG

 

DSC07409.JPG

 

DSC07410.JPG

 

DSC07412.JPG

 

DSC07415.JPG

 

DSC07416.JPG

 

DSC07417.JPG

 

DSC07419.JPG

 

DSC07420.JPG

 

DSC07421.JPG

 

DSC07576.JPG

 

DSC07577.JPG

 

DSC07580.JPG

 

DSC07581.JPG

 

DSC07582.JPG

 

DSC07585.JPG

 

DSC07586.JPG

 

Разходи:

- закуска - 8 500 COP

- трансфер от Момпос до Санта Марта - 75 000 COP p.p.

- нощувка в хостел El Habitante - 140 000 COP x 2

- такси от Санта Марта до летището 30 000  COP(25 000 + 5 000 бакшиш)

Редактирано от Childish
  • Харесвам 10
  • Браво 1
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.