Прескочи до съдържание

София


cck

Препоръчани мнения

Александър Малинов и Александър Теодоров-Балан. ЕДна след друга. Всеки път трябва да натъртвам на коя трябва да се слезе на идващите до нас.

 

За почасовите билетчета явно не съм се изразила правилно. СТаваше въпрос за чужбина, че имаше за 20 мин, 30 мин.... и не знаеш там, докъдето отиваш, колко време ще отнеме.

Връзка към коментар
преди 9 часа, Граф Вронски каза:

И се намира точно под фонтанът с топките (ето тук отдолу) пред централния вход на сградата НДК. За връзка се използва дългия тунел, който минава почти под "каскадата" от фонтаните (перпендукулярно на бул. "Патриарх Евтимий".

Изобщо не се намира там. Следващия път излез и се огледай. Ама по-внимателно, отколкото аз се огледах миналия път на Инфо-Експо Център 😉

Линията на новото метро върви под булевард Патриарх Евтимий. Идвайки откъм Попа, предницата спира почти до градинката на Свети Георги, а задницата - на паметника на Алеко Константинов

  • Харесвам 6
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
1 hour ago, домосед said:

Изобщо не се намира там. Следващия път излез и се огледай. Ама по-внимателно, отколкото аз се огледах миналия път на Инфо-Експо Център 😉

Линията на новото метро върви под булевард Патриарх Евтимий. Идвайки откъм Попа, предницата спира почти до градинката на Свети Георги, а задницата - на паметника на Алеко Константинов

И аз тъй си мислех, предвид, че гледах как ремонтираха тунелчето и думите на Графа ме учудиха, та благодаря за включването. 😉

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Еха 😊 много яки снимки от меторото и аз като @AlexandraKo ще започна завижд, завииижд!.... 🙂

@Граф Вронски Благодаря за снимките 😉

Чакам с нетърпение да се возя на новия лъч 🙂

 

 

И да добавя "Нова организация на градския транспорт в София".

Промените са временни, а тяхната цел е да се подобри обслужването в районите, в които има протести.

За повече инфо тук.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, домосед каза:

Изобщо не се намира там. Следващия път излез и се огледай. Ама по-внимателно, отколкото аз се огледах миналия път на Инфо-Експо Център 😉

Линията на новото метро върви под булевард Патриарх Евтимий. Идвайки откъм Попа, предницата спира почти до градинката на Свети Георги, а задницата - на паметника на Алеко Константинов

Да, прав си, абсолютно е така. Обърнал с 90° линиите. Извинявам се за объркването, @Victoria

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 19 часа, patilana каза:

единственото обществено нещо в града, което си остава чисто в годините

Моля за извинение!!! Категорично не съм съгласен. По силата на съдбата живея много близо до станция на метрото от втората метро линия. Трябваше да се казва "Свети Наум" ( даже и табелите бяха поставили), но в последния момент властпиещите решиха да си обърнат задните части на Запад и прекръстиха на "Европейски съюз". Минавам 4-5 пъти седмично и виждам мърсотията, неподдържането и нека,чественото изпълнение на евтините материали, използвани в строителството. Да не говорим за достъпа на възрастни и майки с колички, и малки деца. Стълбите на изхода към х-л Хемус 366 дни в годината са мокри. Подлезът е място за пушална на всички работещи в павилионите. Нека някой ме опровергае. Нека някой дойде да се разходим заедно да му покажа и други "красоти" на това място. Във форума има хора много пътували, много видяли и преживяли. Нека някой сподели впечатления от други градове с метро и направи едно лекинко сравнение. Само ще ни е от полза. В никакъв случай не искам и не смятам да подценявам удобството и предимствата на всеки метрополитен като средство за масов градски транспорт. Но нека видим и скритите лимонки, които избухват и тепърва ще избухват. И всички са за наша сметка, т.е. ще бъдат платени от нас. По един, или друг начин. Съжалявам! малко дълго се получи, но съм доста чувствителен на темата за метрото и другите "постижения " на "демокрацията". Неща, които по никакъв начин не бих обсъждал в този форум. Лек и успешен ден на всички!!!  

  • Харесвам 7
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 1 час, дядо Пепи каза:

Моля за извинение!!! Категорично не съм съгласен. По силата на съдбата живея много близо до станция на метрото от втората метро линия. Трябваше да се казва "Свети Наум" ( даже и табелите бяха поставили), но в последния момент властпиещите решиха да си обърнат задните части на Запад и прекръстиха на "Европейски съюз". Минавам 4-5 пъти седмично и виждам мърсотията, неподдържането и нека,чественото изпълнение на евтините материали, използвани в строителството. Да не говорим за достъпа на възрастни и майки с колички, и малки деца. Стълбите на изхода към х-л Хемус 366 дни в годината са мокри. Подлезът е място за пушална на всички работещи в павилионите. Нека някой ме опровергае. Нека някой дойде да се разходим заедно да му покажа и други "красоти" на това място. Във форума има хора много пътували, много видяли и преживяли. Нека някой сподели впечатления от други градове с метро и направи едно лекинко сравнение. Само ще ни е от полза. В никакъв случай не искам и не смятам да подценявам удобството и предимствата на всеки метрополитен като средство за масов градски транспорт. Но нека видим и скритите лимонки, които избухват и тепърва ще избухват. И всички са за наша сметка, т.е. ще бъдат платени от нас. По един, или друг начин. Съжалявам! малко дълго се получи, но съм доста чувствителен на темата за метрото и другите "постижения " на "демокрацията". Неща, които по никакъв начин не бих обсъждал в този форум. Лек и успешен ден на всички!!!  

Това за трудният достъп на майки с колички и инвалидизирани хора е проблем номер 1 на метрото, според мен. Когато няма асансьор на твоя изход, няма пешеходна пътека и сватофар, за да се ползва асаньор на друг изход, ескалатора е в ремонт почти целогодишно, какво правят тези хора?

А предполагам се изливат европейски пари за достъпна среда. 

Ако чете някой от хората на кметицата, може да ми пише на лични. Ще му дам по-обширен анализ за конкретни метростанции.

  • Харесвам 6
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, дядо Пепи каза:

Минавам 4-5 пъти седмично и виждам мърсотията, неподдържането и нека,чественото изпълнение на евтините материали, използвани в строителството. Да не говорим за достъпа на възрастни и майки с колички, и малки деца. Стълбите на изхода към х-л Хемус 366 дни в годината са мокри. Подлезът е място за пушална на всички работещи в павилионите. Нека някой ме опровергае.

Няма да те опровергаваме, проблемите с некачественото строителство и недомислиците са коментирани много пъти, казах вече, че е проектирано, строено и управлявано от неграмотни хора, а за чистотата и поддръжката ставаше въпрос само вътре в самото метро. Подлезите са общо взето като всички останали, някои много неподдържани, други голяма цигания, преди време на една от Люлинските станции се беше строшила решетката на канализацията долу при слизане от стълбите, хората се бяха принудили да наслагат високи клони от дървета да стърчат, за да не пропадне някой, не знам колко време седя така... да не продължаваме с примерите, знаем си положението, но подлезът пред Централна гара, който е и символ на бетонното мислене и глупостта вече толкова години освен за безплатна обществена тоалетна (по миризмата се усеща) за друго не се използва...

 

Сравнения с други държави няма какво да правим, но бива разно, има и такива, чието метро е не само тясно, грозно и мръсно, но и опасно, при нас със сигурност това не е така, но проблеми, разбира се, си имаме и си ги знаем добре, знаем и от къде идват...          

  • Харесвам 7
Връзка към коментар

@дядо Пепи съжалявам, че денят ти е започнал с огромното разочарование от част от поста ми, но не можеш да не се съгласиш, че нито една метростанция, с всичките й несъвършенства не може да се сравнява с която и да е спирка на наземния обществен транспорт. За това идеше реч. Колкото до сравнения, хич и не искам да ги почвам, че ще стане - ... си тъй прекрасен, си тъй красив... И то не в полза на чуждите. Специално европейските.

Даа, @Adventurer споменатото от теб място е ... Аз не съм принцеса, но го избягвам от поне 20 години и няма друго така недолювано от мен, а това са си две поколения. 

Чета колко много е изписано в две страници и се чудя що не се порадваме за ден поне ? Пък после вместо да пишем по форуми да драснем на Метрополитена и Столична община и да изискваме като гражданско общество, докато обърнат внимание, а не да ни се носи славата на челници след  мрънкалниците в Европа. Моят племенник така прави. 

@DryGuy тъй де, единствената спирка в близост до театри и снимка на Народния значи някакво обобщение , нали ?

 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 6 минути , patilana каза:

да драснем на Метрополитена и Столична община и да изискваме като гражданско общество, докато обърнат внимание

Да, направих го. Не знам вече колко пъти. Отговор : За това отговаря Софийска община. От там: Обърнате се към столичен Метрополитен. И така без край.  

  • Харесвам 6
  • Шок 1
Връзка към коментар
преди 36 минути , patilana каза:

@дядо Пепи съжалявам, че денят ти е започнал с огромното разочарование от част от поста ми, но не можеш да не се съгласиш, че нито една метростанция, с всичките й несъвършенства не може да се сравнява с която и да е спирка на наземния обществен транспорт. За това идеше реч. Колкото до сравнения, хич и не искам да ги почвам, че ще стане - ... си тъй прекрасен, си тъй красив... И то не в полза на чуждите. Специално европейските.

Даа, @Adventurer споменатото от теб място е ... Аз не съм принцеса, но го избягвам от поне 20 години и няма друго така недолювано от мен, а това са си две поколения. 

Чета колко много е изписано в две страници и се чудя що не се порадваме за ден поне ? Пък после вместо да пишем по форуми да драснем на Метрополитена и Столична община и да изискваме като гражданско общество, докато обърнат внимание, а не да ни се носи славата на челници след  мрънкалниците в Европа. Моят племенник така прави. 

@DryGuy тъй де, единствената спирка в близост до театри и снимка на Народния значи някакво обобщение , нали ?

 

🙂 Отговорът ми бе насочен към наименованието на спирката. Честно казано не бях обърнал внимание на снимката в постовете (съгласен съм, че е неподходяща). И, тъй като считам че темата следва да е позитивна, аз се радвам изключително за метрото (за повече от ден 🙂 ).  

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 58 минути , patilana каза:

Чета колко много е изписано в две страници и се чудя що не се порадваме за ден поне ? Пък после вместо да пишем по форуми да драснем на Метрополитена и Столична община и да изискваме като гражданско общество, докато обърнат внимание, а не да ни се носи славата на челници след  мрънкалниците в Европа. Моят племенник така прави. 

Виж сега много хора се борят срещу много неща всеки ден, има и "свестни" НПО-та, които ги обединяват и някакви цели се постигат, но засега тези хора не са достатъчни като процент от населението и докато не се събере критична маса, която да има достатъчно голямо желание да промени разни неща у нас, нищо кой знае какво няма да се случи.  Само с писане до този и онзи и въртене в омагьосан кръг със сигурност не става, много хора го правят това вече десетилетия наред.       

 

Но ето да се похваля с (поредната) си страшно голяма лична победа, преди няколко седмици забелязах, че в една Била на щанда им с топли закуски направо гъмжи от хлебарки, казах им естествено, те ми отговориха, че и други са се оплаквали и е шефът (някакво лапе дето не знае защо е там) знаел... след продължителен строг поглед се размърдаха и събраха панаира с все хлебарките. Нарочно минах пак от там на другия ден... същата работа... даже казах на една баба да не си взима баничка, защото от нея се подаваше хлебарка... отговори ми, че аз нея няма да я уча и не я е страх от хлебарки, каквито си имала и вкъщи... после ме причака на касата, да ми каже, че тя бомбардировки е преживяла и нищо не може да я бутне, та даже и някакъв си вирус (ни в клин, ни в ръкав)... все едно. Снимах, пратих, където трябва, дойдоха хората, направиха проверка, реагираха адекватно... Пак минах след няколко дни, щом ме видяха и ми казаха че са пръскали, но за известно време всички закуски ще са опаковани с целофан... пак ще отида след време като се приберем, понеже сме си близки вече.

 

Разбира се, не с всяко нещо човек може да си губи времето по този начин и въпреки че не пречи да се прави това е подходът на гражданското общество в държави, в които нещата са на друг етап от развитието им, ние все още сме на този етап, на който трябват 
цялостни промени включително и формирането на гражданско общество като постоянен фактор, а не само като епизодичен бал с маски, на който не знаеш КОЙ, кой е и защо е.  

  • Харесвам 4
  • Браво 7
Връзка към коментар

Ето още едно позитивно мнение за София (не мога да повярвам, че го пиша аз)

 

Преди 10-на дни ми се наложи от летището да се приберем с автобус. Живея в квартал, от който, тогава можеше да се излезе с кола, но не можеше да се влезе.  (причините няма да ги коментирам - казал съм си: ""гък" няма да се чуе от мен за временните/сегашните транспортни неволи в София" )

 

От Т1 се мятаме на автобус 184. Безуспешен опит да си купим билети - будката не работеше. Дреме ми. Да е работила. Жена ми не остави нещата така, но да не се отклонявам.

Сядаме, и гледам USB вход и свети синьо. Направо не можах да повярвам. Разрових се в багажа, вадя кабела - работи. Егати.

Тръгваме. Някак безшумно. На следващата спирка (пак на летището :biggrin: ) слязох за секунди - вярно, возим се в електроавтобус.

Направо невероятно.

Е, някъде в подстъпите на Младостите изведнъж шофьора вика "Почивка 5-10 минути. Трябва да заредя." Забрави да уточни … с електрони.

Нищо. Използвах времето да доразгледам превозното средство.

 

  • Харесвам 8
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 9 часа, дядо Пепи каза:

властпиещите решиха да си обърнат ... 

... натам, откъдето идва  80% от финансирането на софийското метро. 

 

Цитат

Нека някой сподели впечатления от други градове с метро и направи едно лекинко сравнение.

Не че съм обикалял много, но сега като се замисля - може би само в Сеул и Дубай съм виждал по-чисто метро от софийското.  (Не съм ходил в Япония, но бих предположил, че и там е много чисто метрото.) 
 

  • Харесвам 8
Връзка към коментар

Споделям,че намирам софийското метро за много чисто и поддържано.Може би това е така,защото е ново.

Ползвала съм метро само в Европа и нямам представа как е по света.

Но нима чистотата не зависи от нас?

Навсякъде има мърляви хора и вандали.

Хранят се в обществения транспорт,рисуват и трошат поголовно.

 Спирката на Хладилника на булевард Черни връх редовно пречи на някой-непрекъснато е счупена стъклената част зад пейката.Същото е положението и с колчетата по тротоарите.

Наистина е странно,кому е нужно това?

Всички искаме да живеем в чиста столица и държава.Трябва да се грижим затова,а на нарушителите да се налагат солени глоби.

Най-големия проблем в София е мръсотията.И липсата на определени места-регламентирани сметища,където да се изхвърля разделно боклука.

Живея в къща.Всички съседи косим тревните си площи и грижливо оставяме пликовете с тревата до контейнерите.Събират се много,бездомни кучета и котки разнасят пликовете и става мазало.Ами колко по-добре ще бъде,ако този боклук е в специални контейнери.Както и да има такива за пластмасовите и хартиени изделия и всичко друго,което може да се рециклира.

 Много се радвам на подредените и чисти междублокови пространства,паркове и заведения.

В крайна сметка всичко е въпрос на лична отговорност.Плащаме данъци,ползваме обществен транспорт,работим и е хубаво да знаем,че освен права,имаме и задължения.Към природата на първо място.Защото от ненужно строителство,човешка алчност и безотговорност няма никакъв смисъл.

Нека сме по-позитивни.София е прекрасен град.Макар и пренаселена,като всяка столица,бих искала да бъде чиста и достъпна,управлявана с разум и практичност.

 

  • Харесвам 2
  • Браво 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, Фичо каза:

... натам, откъдето идва  80% от финансирането на софийското метро. 

 

Не че съм обикалял много, но сега като се замисля - може би само в Сеул и Дубай съм виждал по-чисто метро от софийското.  (Не съм ходил в Япония, но бих предположил, че и там е много чисто метрото.) 
 

Според мен и в Европа има не мръсни метра - веднага се сещам за Амстердам и Виена.

А в Дубай специално ми … понамирисваше. Иначе това с еднаквия дизайн на спирките ми хареса. 

Връзка към коментар

На 13.09. от 10 до 19 часа пред Книжен център Гринуич срещу 5 кг стара хартия Вашето дете ще може да си избере безплатна книжка. http://artsofia.bg/bg/events/2020/09/13/za-osma-godina-stara-hartija-za-nova-kniga-v-sofija.

По липса на собствен малчуган ще зарадвам съседския:wink:

  • Харесвам 10
Връзка към коментар

Днес пак се возих в метрото. (Ще вземе да ми стане навик)

И нали съм си любознателен - гледам това:

 

IMG_20200908_085003.jpg.8898404dc7d5fee66bb5e9404a2bf7b6.jpg

 

Някой може ли да ми обясни какво е това жълто кръгче с цифрата 4 в него.

Само не ми казвайте, че сме се сдобили и с 4-та линия, защото тогава ще искам и подробности - къде точно са й релсите, за да се самоубия ритуално точно върху тях.

 

А във влаковете промени няма т.е. на картите на софийското метро я няма новата линия/маршрут/направление (Красно село - Хаджи Димитър).

Така де, тази линия я пуснаха с много малко закъснение  … и самия софийски метрополитен се оказа изненадан и неподготвен.

  • Харесвам 1
  • Браво 1
  • Смея се 3
Връзка към коментар
преди 12 минути , ven62 каза:

Някой може ли да ми обясни какво е това жълто кръгче с цифрата 4 в него.

Ми, според схемата на метрото - това е точно линия 4 - Летище София - Обеля

https://www.metropolitan.bg/shema/dejstvashto-metro

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 7 минути , bulpa каза:

Ми, според схемата на метрото - това е точно линия 4 - Летище София - Обеля

https://www.metropolitan.bg/shema/dejstvashto-metro

 

Тук ще е нелепо да се хваля, не в доста метра по света съм се качвал и никъде не ми се е налагало да им търся и гледам сайта. Явно в родния ми град ще се наложи.

Връзка към коментар
преди 12 минути , Zaro каза:

Явно недомислицата "маршрут по линия Х" е повишена в "линия".

А "линия Х" в какво е повишена.

Не, наистина ще се гръмна.

 

Но преди това ще напиша "Ръководство за ползване на подлеза на Орлов мост" разделено на две части - за пешеходци, които просто искат да пресекат безплатно кръстовището от произволни т.А до т.Б, но без да се борят със светофари, пешеходни пътеки и МПС-та т.е. само подлезно, и за тези, които от произволна т.А искат да ползват метрото. 

  • Харесвам 1
  • Браво 1
  • Смея се 2
Връзка към коментар
преди 16 минути , ven62 каза:

А "линия Х" в какво е повишена.

Не, наистина ще се гръмна.

 

Но преди това ще напиша "Ръководство за ползване на подлеза на Орлов мост" разделено на две части - за пешеходци, които просто искат да пресекат безплатно кръстовището от произволни т.А до т.Б, но без да се борят със светофари, пешеходни пътеки и МПС-та т.е. само подлезно, и за тези, които от произволна т.А искат да ползват метрото. 

Така се получава, когато аналогови хора заемат ръководни функции в дигиталната ера.

  • Харесвам 4
  • Браво 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.