Прескочи до съдържание

Пропускане полет отиване?


Препоръчани мнения

При издаден билет отиване и връщане за дадена дестинация може ли да се пропусне отиването (до дестинацията ще се пътува по друг начин) и ще важи ли тогава билета за връщане?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

С традиционна компания - ТВЪРДО НЕ, изпуснеш ли отиването билета изгаря

 

С нискотарифна нямаш проблеми с Уиз (пробвано с личен опит от Тони), не би трябвало да имаш и с останалите, те все пак не продават двупосочни, а два еднопосочни, но не бих го препоръчвал на 1000% без да е проверено, някой може да знае

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

С традиционна компания - ТВЪРДО НЕ, изпуснеш ли отиването билета изгаря

 

С нискотарифна нямаш проблеми с Уиз (пробвано с личен опит от Тони), не би трябвало да имаш и с останалите, те все пак не продават двупосочни, а два еднопосочни, но не бих го препоръчвал на 1000% без да е проверено, някой може да знае

Проблемът е, че е с "бяла" компания. А ако се чекираш онлайн и не се качиш?

Връзка към коментар

Не, целия им бизнес модел е формиран около това да се знаят всички отсечки на полета - пропуснеш ли една, останалите напред изгарят. Онлайн чекирането не помага, ако никой не сканира билета на гейта, което е на практика качването на борда. 

 

Разни ентусиасти бяха пробвали с полети на различни авиокомпании, в различни часови зони и със супер екзотични конструкции на билета, примерно първа отсечка - Ню Йорк - Вашингтон и докато той още не се е изпълнил втора отсечка да е Лондон - Сингапур. Излишно е да ти казвам, че това е от интерес само в академичните среди, а май в крайна сметка пак не бяха успяли да финтират системата :)

 

Няма измъкване от правилото, никакъв луфт, освен ако билета не е 100% flexible, в който случай просто връщаш тоя и купуваш нов, но едва ли това е случая. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Помня, че това май ми беше един от първите въпроси в страницата ти във фейсбука. :)

Та поне сме на тази тема - не се ли замисля няк'ва промяна в бъдеще от страна на ЕК ли... де да знам.

 

А самите авиокомпании какво пък губят, ако даден клиент изпусне единия полет? По скоро първия де, че за втория е ясно. Дори напротив - печелят... уж, та нещо не намирам логиката аз, ама може да има, кой знае :)

Редактирано от SeeKnDestroY
Връзка към коментар

При издаден билет отиване и връщане за дадена дестинация може ли да се пропусне отиването (до дестинацията ще се пътува по друг начин) и ще важи ли тогава билета за връщане?

 

 

Ако си  с България ер може да нямаш проблем, но ще трябва да ги информираш, че ще използаваш връщането. Има малко досадни процедури. При мен сработи, а за другите компании няма представа как е.. В една тема бяхме коментирали, но не помня коя беше, губя се в пространството.

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Помня, че това май ми беше един от първите въпроси в страницата ти във фейсбука. :)

Та поне сме на тази тема - не се ли замисля няк'ва промяна в бъдеще от страна на ЕК ли... де да знам.

 

А самите авиокомпании какво пък губят, ако даден клиент изпусне единия полет? По скоро първия де, че за втория е ясно. Дори напротив - печелят... уж, та нещо не намирам логиката аз, ама може да има, кой знае :)

 

Всъщност имаше предложения от ЕК, едно от тях беше точно това - изпускане на отсечка да не нулира останалия билет.

 

Иначе логика да търсиш :) Прави се по същата причина, поради която полет София - Виена - Амстердам може да излезе по-евтино от Виена - Амстердам при положение, че ползваш абсолютно същия самолет за втората отсечка. Просто компаниите си определят цените на база търсене и покупателна способност. Преценили са например, че австрийците биха платили повече, освен това директния полет често е лукс, за който също се плаща допълнително. Та за да предотвратят австрийците да си купуват билети от София, на които да не ползват първата отсечка го правят това нещо. 

 

Пък дори и да не става въпрос за трети град, често цените за София-Виена-София може да са много по-ниски от Виена-София-Виена и пак може да се направи подобен трик. Спомням си, че навремето поне разликата в цените до и от Австралия беше фрапантна, поне 50% разлика. 

 

Не ме карай въобще да започвам защо еднопосочния билет често е по-скъп от двупосочен, на който не му ползваш връщането :)

 

 

Жоро, а по принцип това правила указано ли е изрично някъде и ако да - къде?

 

Ми най-малкото правилата на тарифата за базирани за полет София-Лондон-София(примерно), а не за Лондон-София отделно. Фактически ти се опитваш да изпълниш съвсем отделен полет от тоя, за който имаш билет. Не съм сигурен дали това е условието в дългия списък с правила, но е нещо от сорта:

 

SEQUENTIAL USE OF FLIGHT COUPONS - THIS FARE IS
           ONLY VALID IF THE FLIGHTS ARE TAKEN IN THE BOOKED
           SEQUENCE. OTHERWISE THE FARE WILL BE RECALCULATED
           BASED ON THE ACTUAL FLIGHT ROUTING.

 

Ако си  с България ер може да нямаш проблем, но ще трябва да ги информираш, че ще използаваш връщането. Има малко досадни процедури. При мен сработи, а за другите компании няма представа как е.. В една тема бяхме коментирали, но не помня коя беше, губя се в пространството.

 

Това твойто беше за вътрешен полет, при това до колкото си спомням имаше извънредни обстоятелства от рода на закъснение заради времето или нещо подобно...при всички положения беше някакъв конкретен изолиран случай, а не общо правило. 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Това твойто беше за вътрешен полет, при това до колкото си спомням имаше извънредни обстоятелства от рода на закъснение заради времето или нещо подобно...при всички положения беше някакъв конкретен изолиран случай, а не общо правило. 

 

вътрешен, времето не беше пречка. решиха да излетят 10 минути по -рано, а по традиция трябва да е с 15 минути закъснени.

Връзка към коментар

вътрешен, времето не беше пречка. решиха да излетят 10 минути по -рано, а по традиция трябва да е с 15 минути закъснени.

 

Да, частен случай, и то май доста се беше разправял с тях за да стане номера :) Ама човека пита общо, то и аз летях до щатите за 30 евро, ама все едно да тръгна да казвам на всеки като ме пита дали 300 е скъпо до там, че да, скъпо е, щото се лети и за 30 :)

Връзка към коментар
  • 9 месеца по-късно ...

А помага ли да се чекираш на място на гишето и после да не се качиш на самолета?

 

Имам същия проблем - не мога да ползвам отиването (налага се да пътувам по-късно, а вече ми отказаха промяна на датите), но искам да използвам билета за връщане.

Връзка към коментар

Трябва да те чекират на гейта (не на чекина) за да добие тази част от билета ти статус "Lifted/boarded".

За да не ти отменят полетите - трябва следващият статус да е "Flown".

Ако откажеш да се качиш - ще ти сменят статуса на (може би ?!?) "Checked-In" .. не ми се рови в наръчниците да го гледам, но ако не си го летял физически, гориш, ако се спазват правилата.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

А помага ли да се чекираш на място на гишето и после да не се качиш на самолета?

 

Имам същия проблем - не мога да ползвам отиването (налага се да пътувам по-късно, а вече ми отказаха промяна на датите), но искам да използвам билета за връщане.

 

ти с коя компания летиш

Връзка към коментар

 

ти с коя компания летиш

 

Austrian Airlines.

 

Значи да си взема 36те евро, които ми дават (+една студена вода :) ) и да не се правя на хитър, още повече, че полета ми е от 2 отсечки (Хамбург-Виена-Варна).

Връзка към коментар

Нищо не пречи да ги питаш.

Някои авиокомпании имат опция при определени случаи да ползваш купоните в друг ред, но пак се дават пари.

Австрийците са отзивчиви, особено като ще взимат пари, та направо отваряй сайта и почвай :)

Ето едно четиво по темата относно причините и т.н. от извора.

Редактирано от macf1an
Връзка към коментар

Няма значение, ти говори с авиокомпанията какви са възможностите първо, а след това със самата агенция, за да знаеш какво да им кажеш, че искаш.

Връзка към коментар

Току що говорих с Виена и ме отсвириха  :(.

 

Благодаря на всички за коментарите, ще трябва да преглътна едни 400 евро и друг път да си отварям очите в немските сайтове.

 

За протокола - казаха, че не може да се използва двупосочния билет като еднопосочен. Пропуснеш ли отиването и билета гори. Не питах какво ще стане ако се чекна и не се кача (по разбираеми причини :) ), но Macflan вече обясни най-подробно.

Връзка към коментар

Този билет не е загубен :)

Теб по право ти се полагат тези полети, просто няма да е на датите, които си запазил. Не може да ти откажат промяна в датите. Няма такъв филм. Промени са допустими почти винаги, но срещу заплащане. Ако дадеш повече информация - ще ти покажем условията на тарифата, и колко струват промените.

 

А между другото - питал си ги погрешно нещо. Мислех, че си разбрал какво имах предвид, но ще потворя:

не искай да го ползваш като еднопосочен, а да размениш последователността на купоните. Също така, задай директен въпрос - поради екстремна ситуация, не мога да се явя навреме за първият полет, какво може да ми предложите, за да мога да се възползвам от останалите.

 

Edit: редактирано след уместна бележка от @neuromancer

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Теб по право ти се полагат тези полети, просто няма да е на датите, които си запазил. Не може да ти откажат промяна в датите. Няма такъв филм. Промени са допустими винаги, но срещу заплащане. 

Има и такива билети, никаква промяна не е възможна. От България не съм срещал, но по принцип има често, обикновено промоционалните.

Връзка към коментар

Не съм срещал, но приемам забележката. За 400 евро едва ли са промоционални :)

Edit: Гледам тук, доста отворени се изкарват ..

Редактирано от macf1an
Връзка към коментар

Току що говорих с Виена и ме отсвириха  :(.

 

Не се отказвай. Пробвай да се обадиш на друг телефон, гледам имат телефони за София  и Варна. Много зависи на какъв служител ще попаднеш. Може да  звъннеш на тяхната програма за лоялни клиенти, малко ала-бала, използвай четки и баданарки......... :)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Easyjet не позволяват ползване на втория полет при пропускане на първия. Въпреки, че издават два еднопосочни, поради това че са платени заедно двата билета имат един номер. Пропускането на първия полет автоматично нулира втория. Проверено лично преди месец.

Връзка към коментар

Току що говорих с Виена и ме отсвириха  :(.

Много зависи на какъв служител ще попаднеш.

Точно това щях да напиша. Ако все още четеш темата: пробвай да налучкаш различни оператори. Някои са магьосници, други са вещици :) Ако в действителност имаш екскурзионна промо тарифа, която е non-changeable, non-refundable, non-cancelable и в двете посоки, ти остава или да чакаш да направят промяна по времената на маршрута, което ти дава съвсем други права, или да си вземеш 36те евра, които задължително да провериш в авиокомпанията дали са толкова. Някои резервационни портали ще ти върнат само част от тях.

Редактирано от macf1an
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Имах билет  по маршурт  Барселона-Лондон-Сингапур-Сидни-Оукланд-Хонконг-Лондон-Барселона. Обадих се в Бритш еъруйс и ги попитах мога ли да започна пътуването от Лондон . Казаха, че може след доплащане. Доплащането беше няколоко хиляди евро  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol: Не си спомням точната сума, но беше нещо като да си купиш нов билет в последния момент . 

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.