Прескочи до съдържание

Алтернативни начини за пътуване до Канада


Препоръчани мнения

Имаме като условия да няма кацане и излитане в Канада, както и каквото и да било влизане в САЩ. 

Някакви идеи? Очевидно, че ще става дума за морско пътуване, та ми е твърде любопитно дали въобще има редовни пътнически връзки по море до канадския бряг?!?

 

п.п. Да използвам темата и да попитам дали случайно няма по-облекчен визов режим за влизане в Аляска?!

Връзка към коментар

"Редовни пътнически връзки" през океана не съм чувал да има в днешно време, иначе опция са тия фрейтърските пътувания - Stenk май беше отварял тема за тях някъде из форума.

Връзка към коментар

http://www.hapag-lloyd.com/en/home.html - за контейнери, съответно фрейтърски пътувания

Имат и круизни линии до Канада/Аляска

http://www.hl-cruises.com/

 

Това в случай, че говорим за тръгване от UK. От къде ще тръгват?

Редактирано от cck
Връзка към коментар

https://www.freightercruises.com/index.php

Най- долу има списък с шипингови компании ,търсиш и така...

Иначе няма редовни пътнически презокеански линии.

Редактирано от theo
Връзка към коментар

На мен ми е по-интересно защо трябва да няма кацане в Канада? Айде да не се минава през щатите е разбираемо.

Или просто така, да стане по-интересна задачката?

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Имаме като условия да няма кацане и излитане в Канада, както и каквото и да било влизане в САЩ

Някакви идеи? Очевидно, че ще става дума за морско пътуване, та ми е твърде любопитно дали въобще има редовни пътнически връзки по море до канадския бряг?!?

 

п.п. Да използвам темата и да попитам дали случайно няма по-облекчен визов режим за влизане в Аляска?!

Така като гледам условията, ми се набива на очи ултимативното избягване на летища в щатите и Канада, където граничният контрол е най-строг в сравнение с другите видове граници. Както и избягването на съприкосновение с всички родове гранични власти на САЩ. Което ме навежда на мисли, че става въпрос или за трафик на нещо забранено/под особен режим, или самото лице/лица фигурира(т) в едни по-специални списъци с орел най-отгоре.  :rolleyes:

В добавка и това  за облекчения режим за влизане в Аляска, както и корабен превоз, който най-често се използва за нерегламентиран транспорт на стоки и хора... :ninja:

Не че съм параноик, но засега ще се въздържа от конкретен отговор на "задачката".   :biggrin:

Отделно, че не бих задавал подобни въпроси в публичен форум. Дори и да не става въпрос за заобикаляне на някаква забрана, пак изглежда доста съмнително цялото това питане. :-)

Редактирано от wilks
  • Смея се 1
Връзка към коментар

Тихо бе, wilks, че ще попадна под специален мониторинг, хахаха  :lol:

 

И на мен ми мина през ум, че може да изглежда съмнително, ама ся не може заради едно съвсем любознателно питане да се самоцензурирам и съобразявам с всички параноични съмнения на този или онзи. Иначе причината може да е съвсем прозаична, като най-прозаичната, за която се сещам е: страх от летене + нежелание да се минават тежки процедури за една ненужна допълнителна виза. В случая обаче е точно неистово желание за заобикаляне на фашистките им летища с всичките им там малоумни мерки за сигурност, които от чисто себеуважение смятам да не си причинявам доброволно в близко или по-далечно бъдеще. От друга страна пък ми се ходи в Канада, защото там е Меката на едно от големите ми хобита, та търся варианти. Не че съм тръгнал, ама ей така, за собствено удовлетворение и успокоение да знам, че има избор, па макар и нетрадиционен.  

 

Може да ви се стори откачено, но това е положението :)

 

п.п. Магелан е обикалял света по вода, а не по въздух!  ;)

Редактирано от Meidj
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Питам, щото не каза "да не се лети", а "да не се каца в Канада". По принцип в Канада мерките за сигурност същите ли са като в щатите?

Някакви връзки с кораб от Гренландия дали има?

 

ПП Доколкото знам (не ми се търсят източници и дали наистина е така, но съм чувал), ако кораба спира в американско пристанище преди канадско, ти трябва американска виза (за каквато и да е държава важи, защото ти на практика си влязъл на територията, дори и да не напускаш кораба). А на ония сайтове с контейнеровозите гледах маршрутите че доста обикалят, т.е. трябва да погледнеш дали минават през Канада първо.

Редактирано от neuromancer
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Тихо бе, wilks, че ще попадна под специален мониторинг, хахаха  :lol:

 

 От друга страна пък ми се ходи в Канада, защото там е Меката на едно от големите ми хобита, та търся варианти. Не че съм тръгнал, ама ей така, за собствено удовлетворение и успокоение да знам, че има избор, па макар и нетрадиционен.  

 

Може да ви се стори откачено, но това е положението :)

 

п.п. Магелан е обикалял света по вода, а не по въздух!  ;)

 Златотърсач,м? :)

Връзка към коментар

Питам, щото не каза "да не се лети", а "да не се каца в Канада". По принцип в Канада мерките за сигурност същите ли са като в щатите?

Някакви връзки с кораб от Гренландия дали има?

 

ПП Доколкото знам (не ми се търсят източници и дали наистина е така, но съм чувал), ако кораба спира в американско пристанище преди канадско, ти трябва американска виза (за каквато и да е държава важи, защото ти на практика си влязъл на територията, дори и да не напускаш кораба). А на ония сайтове с контейнеровозите гледах маршрутите че доста обикалят, т.е. трябва да погледнеш дали минават през Канада първо.

В болдваната част се крие разковничето. Според Международното Морско Право (дял от МПП), корабът се счита за територия на държавата, под чийто флаг плава. Без значение в териториалните води на коя държава се намира. Също както територията на посолствата се считат за територия на държавата, която представляват, там важат нейните закони, и властите на приемащата държава там нямат правомощия. Много модерно напоследък, като най-популярни примери мога да посоча случаите с Дж. Асанж (посолството на Венесуела във Великобритания (и Ед. Сноудън докато беше, или още е не знам, в транзитната зона на летището в Москва - американците колкото и да драпаха, нищо не можеха да му направят, въпреки че е американски гражданин).

При нарушаване  и навлизане на кораба в териториалните води без разрешение, може да бъде подложен на митническа и гранична проверка. Но когато плавателният съд е спазил процедурата, гранични и емиграционни нямат правомощия над екипажа/пътниците, докато същите не стъпят на сушата (на твърда почва).

Вероятно има изключения, но те би следвало да са уредени изрично и предварително между двете държави.

Ако Дюк има време и желание, вероятно ще може да го дефинира по-точно. При по-голям интерес, в нета има достатъчно материали и правни анализи по темата.

 

П.П. Даже си мисля, че Meidj може точно затова да се е насочил към морски превоз. Като акостира в Канада, ако види че става "напечено" на гранична проверка, бързо кръгом и обратно на борда на кораба ;)

Редактирано от wilks
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Ами не съм запознат със международното право, това, което казваш звучи логично. Преди 10тина години бях в бразилското посолство в Лондон за виза и там имаше едни американци или канадци, които искаха виза спешно, защото бяха на круиз, който минава през Рио, а когато буквали не знаели, че им трябва виза. И се коментираше, че няма такъв вариант да си седят на кораба, защото вече са влезли на териториални води. Бяха им отказали да ги качат и те искаха да извадят виза максимално бързо и да си хванат кораба от Канарските острови. Дали са били прави не знам, просто предупреждавам ако е важно да се провери.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Кефи ме как тук не знаеш в коя тема ще научиш нещо ново, в случая за морското право :)

 

Иначе конкретно по темата, контейнеровозите са единствения начин. Най-далечното, до което може да стигнеш с редовно фери е Исландия. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Да, интерсна информация за корабите. Винаги ми е било интересно на тия с частните яхти кой и как им упражнява граничния контрол, като могат да си акостират във всяко едно умрело пристанище? 

 

А между другото как стои въпросът с аварийно кацане в държава, за която се изисква виза, а нямате такава в паспорта? ;)

Връзка към коментар

А между другото как стои въпросът с аварийно кацане в държава, за която се изисква виза, а нямате такава в паспорта? ;)

 

Гледал ли си Терминалът с Том Ханкс? Ей така става :)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

За частните яхти:

Навсякъде си има морски граничен патрул. Например за България системата е доста модерна и включва локатори, кораби и всякакъв тип оборудване, целящо да няма НЛО-та :) Т.е. не минаваш "без да те видят".

Общия принцип е влезеш ли в териториални води - маркираш се, Слизаш ли на брега - трябват ти документи. Как да се сдобиеш - бреговата охрана ще ти каже. Ако те хванат пирати - преговаряш, по-възможност :)

Може би поради тази причина на някои от по-големичките яхти има и хеликоптер - за удобство.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Гледал ли си Терминалът с Том Ханкс? Ей така става :)

На "Терминалът" хипотезата беше малко по-различна. Там героят на Том, който странно защо Спилбърг е решил да говори точно на български (подсказа ни за българската му съпруга, и определено вкара доза екзотика), се оказа не само без виза, но и без държава. ;)

 

А между другото как стои въпросът с аварийно кацане в държава, за която се изисква виза, а нямате такава в паспорта? ;)

Жоро е отговорил - стоиш в транзитната зона, докато полета продължи.

Ето една причина някой държави да изискват паспорта да е валиден 3, 4 или 6 месеца при влизане - никога не знаеш в каква ситуация ще попаднеш. Другата основна е спешна нужда от болнично лечение, инцидент, произшествие. За ЕС няма такова изискване, защото здравните услуги са уредени с вътрешни за ЕС  регулации.

 

Интересна е и една друга хипотеза. Полет между Брюксел и София зимата на 2008 г. Тежка мъгла и снежна буря в София, и пилота решава да приземи в Белград. Обаче част от българите на борда, горди граждани на държава от ЕС пътуват без паспорт, само с лична карта. Но по това време българите сме все още на паспортен режим със Сърбия. 

Реална случка със сина на едни познати. Тогава майка му и баща му пропътуваха 400 км. в снежна обстановка през нощта до Белград да му занесат паспорта и да го приберат, пред алтернативата да виси в транзита, да чака до сутринта за пасаван, и после автобуси до тук с голяма вероятност да закъса някъде по пътя и да изпусне Бъдни вечер.

Добре че не му трябваше виза, ами само паспорт :)

Редактирано от wilks
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.