Прескочи до съдържание

Скоростните влакове в Европа и по света


Препоръчани мнения

Е това RABDе500 220px-InterCity-Neigezug_am_Hauenstein.j е в експлоатация от 2000 година и пътуването с него е определено впечатляващо. Много бързо потегля, понеже няма отделен локомотив, а двигателите са направо на колоосите на втората класа. Производство на Bombardier Transportation съвместно с Alstom. Цюрих-Берн и Цюрих-Базел се движи с 200, завои тук не е да няма заради терена, но не се усещат. Затова пък на влизане и излизане от тунелите заради скоростта на човек му изпукват ушите яко. През 2000 година е бил голямо събитие. Повече информация тук.

 

Другият такъв накланящ се влак е този 200px-IC2000_Z%C3%BCrich_-_Luzern.jpg

 

Движи се със същата скорост, по същите отсечки, накланянето е по-ефектно ако седиш на горния етаж, иначе в самите завои много рядко ми се е случвало да ми се премести леко напитката :P . Самите вагони са със специални талиги, които накланят кошовете. Забавното е, че по трасето има гари, които не са на права линия и като спре на гарата, вагоните си стоят наклонени. Тя гарата всъщност си е на права линия, но преди или след нея има завой. И понеже в пиковите часове влаковете са много дълги (до 9 вагона с почти 1000 седящи места), крайните вагони са вече в завоя и си остават наклонени :) . Влакът има "детски" вагон със пързалка, катерушка... малка детска градина. Абе въобще атракция си е. Повече информация тук.

Редактирано от georgiev
  • Харесвам 8
Връзка към коментар

 Как се компенсира топлинното разширение на ж.п.релсите при безнаставов (влака не трака  ;) ) път ?   А за скоростните влакове е такъв.

Редактирано от theo
Връзка към коментар

Полагат се в жегата през лятото или се нагряват с горелка. На опън няма проблеми, само малко се разтягат, за разлика от натиск, когато се огъват, защото няма място.

Връзка към коментар

Никак. Прави се така, че релсите да не губят устойчивост (да не се измятат), а е доказано по изчислителен път, че допълнителното нормално напрежение, породено от удължаването (закона на Хук) спокойно се поема от напречното сечение. Ако остане време, ще издиря доказателството - има го в мрежата :)

Предпазването от измятане се постига посредством закрепване на релсата към основата през достатъчно малки разстояния или (може би) направо непрекъснато или квазинепрекъснато.

Между другото, мисля че при монтажа полагат по-къси (по изчисление, говорим за милиметри) релси. Нагряват се непосредствено преди заваряването, за да се удължат и челата им да се сближат, след което заваряват. Самото заваряване е специфичен и отговорен процес, екипировката е скъпа и се иска висока квалификация на екипа.

 

 Как се компенсира топлинното разширение на ж.п.релсите при безнаставов (влака не трака  ;) ) път ?   А за скоростните влакове е такъв.

Редактирано от captain_oveur
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Точно така е. Парчетата релси за безнаставов път са по 125 метра вместо стандартните 25, за да се намали броят на заварките. За съжаление не липсват скъсани заварки, но поне до момента не ми е известно да е настъпил сериозен инцидент. 

Връзка към коментар

Вчера направихме сефтето на Итало от Болонята до Милано Регоредо. За първи път на този влак, а имаше закъснение от 25 минути, което премина в 30. Компанията ни информира за това закъснение по електронната поща. Вече все се бяхме качили на Фречаросата. Имахме малко време да стигнем до Бергамо. Служителите любезно ни обясниха, че има проблем в електрозахранването.

 

Коловози от 16 до 19 се намират под гарата на Болоня, нещо като подземна гара за високоскоростните влакове.

 

dsc_0893_8b514_30965316.jpg

 

 

dsc_0894_d18c1_30965317.jpg

 

dsc_0891_4c8ea_30965314.jpg

 

 

dsc_0892_3edd5_30965315.jpg

 

dsc_0889_7054d_30965312.jpg

 

dsc_0888_4cb72_30965311.jpg

 

dsc_0895_81571_30965318.jpg

 

Билети бяха клас Smart. Определено избраните места с маса за 4-ма не бяха с добри седалки. Преместих се задните седалки, но пак същото. Поне имаше къде да си сложиш краката. Седалките отново плитки, както тези примерно на HA-LWU, но с повече място за краката. Щората се сваля ръчно.

 

 

Все едно в лаборатория или космическа станция..... :lol:

 

dsc_0896_c3cc0_30965319.jpg

 

 

dsc_0902_52d2c_30965326.jpg

 

dsc_0903_0cc20_30965327.jpg

 

dsc_0901_bbba1_30965325.jpg

 

Изпънато... :)

 

dsc_0905_03916_30965330.jpg

 

Влакът се накланяше на места със 270-280 км/ч. 

 

Вдигна максимална скорост от 300 км/ч

 

dsc_0909_7600e_30965337.jpg

 

Определно мога да кажa, че Фречаросата Economy e по-добър вариант, заради:

  • точност
  • работещ климатик
  • по-удобно седалки
  • електрически щори
  • спира на централната гара в Милано - губите още 30 минути с жълтото метро от Регоредо до Четрале и същото от Порта Гарибалди до Чентрале

 

ПС.    Чухме, че Итало било на Ферари и оглавявано от Лука  ди Монтедземоло. Така си обясниме закъснението. Нищо чуно , че един човек прилага  неуспеше модел на управление и с една спортна марка, което се доказа и на пистата Имола или Енцо и Дино Ферари. "Кончетата" бяха смачкани тотално от бързаците на Инголщат :biggrin: . Добре, че има купа Ферари. :biggrin: Там първото място им е гарантирано.

 

От всичките седалки, на които седях или тези на: Уиз, Итало, бързи, нощни, регионални влакове, то най-удобно ми беше при Orioshuttle автобусите. :)

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Влак в Норвегия по линията Боде - Трондхайм

 

800px-CargoNet_Di_12_Euro_4000_L%C3%B8ns

 

П.П. малко оффтопик се е получило - предполагам влака не е скоростен.

Редактирано от wilks
  • Харесвам 11
Връзка към коментар

Присетихте ме за ето този кадър  :)

post-615-0-83709800-1380923542_thumb.jpg

 

Стои си значи телефона в тоалетната на влака...без телохранител вътре, без телохранител вън пред вратата. И в коридора даже нямаше никой, а влака си държи неговите 200 в планината и хич не му пука !

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
  • 2 месеца по-късно ...

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.