Oshko Публикувано: 26 септември, 2013 Сподели Публикувано: 26 септември, 2013 При букване на multi city с две отсечки на една и съща дата, дали авиокомпанията ще носи отговорност при изпускане на втората връзка или ще се третират двете отсечки като 2 отделни билета? И при същото положение, дали ще искат да чекнат багажа до крайната дестинация? Сигурно ще ви дойде веднага, като е на една и съща дата на кой му е нужно това? Но при такова търсене имаш по-голяма свобода да си комбинираш полетите, също и цените се различават, което може би отговаря на въпроса, че след като тарифата е различна, вероятно и условията са различни. Връзка към коментар
Георги Публикувано: 26 септември, 2013 Сподели Публикувано: 26 септември, 2013 Ако е купено на един билет, точно това си е - един билет, което означава, че при закъснения авиокомпанията е отговорна, и да, багажа ти е чекиран до крайната точка. (С изключение на щатските полети, но нали там е местен проблем, че трябва да си взимаш куфара, да го проверяваш и речекваш наново). Независимо дали е мулти сити или не, компанията продава билети от точка А до точка Б, и има отговорност да те закара до Б. Ако ти си си избрал разни други междинни отсечки В-Г-Д, това не им отменя задължението. 2 Връзка към коментар
Георги Публикувано: 26 септември, 2013 Сподели Публикувано: 26 септември, 2013 още нещо да добавя, с мулти сити може да имаш всякакви идиотски комбинации, например София - Ню Йорк, след това Сидни - Сингапур и накрая Осло - Стокхолм, и всичко това на един билет. В общия случай важи това, което ти казах, но не е да ти чекнат багажа от София директно за Стокхолм 1 Връзка към коментар
Duke Публикувано: 27 септември, 2013 Сподели Публикувано: 27 септември, 2013 Ако е купено на един билет, точно това си е - един билет, което означава, че при закъснения авиокомпанията е отговорна, и да, багажа ти е чекиран до крайната точка. Това е ясно. Как обаче нормативно стои въпросът с два отделни билета, за две отделни отсечки в един и същи ден, изпълнявани от една и съща компания? Престоят на междинното летище е около 9 часа. Въпросът ми е дали е възможно багажа да бъде чекиран още на първото летище до крайното, като по този начин евентуално да се спести време и разходи за оставане на багажа на съхранение в междинното летище? Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 27 септември, 2013 Сподели Публикувано: 27 септември, 2013 Това зависи от компанията, обикновено може, но примерно BMI отказваха да го правят. Връзка към коментар
Duke Публикувано: 27 септември, 2013 Сподели Публикувано: 27 септември, 2013 Това зависи от компанията, обикновено може, но примерно BMI отказваха да го правят. Аз разсъждавам по следния начин. Защо да бъде проблем за една авиокомпания да чекира багаж, който да престои девет часа на междинно летище? Очевидно става дума за пари. По всяка вероятност авиокомпанията заплаща на летището такса, за да бъде оставен в "багажната транзитна зала" този багаж и сигурно това в повечето случаи води до отказ за предоставяне на тази услуга. От друга страна това се случва по правило при положение, че отсечките са включени в едни билет, което означава, че не би трябвало да бъде голям проблем. Не знам, явно е различно и зависи от доста фактори... 1 Връзка към коментар
Георги Публикувано: 27 септември, 2013 Сподели Публикувано: 27 септември, 2013 Да, зависи от авиокомпанията и то май не толкова от нея, колкото от служителката на гишето. Т.е. не можеш да разчиташ, дори същата авиокомпания преди това да ти е направила услугата... А проблема мисля, че е по-скоро бюрократичен. Не съм сигурен как точно работят багажните системи, но може би искат да минимизират риска от загубени чанти, а и основно авиокомпаниите в днешно време разсъждават на принципа "защо мога да ти свърша услуга, като не съм задължен" Връзка към коментар
Oshko Публикувано: 27 септември, 2013 Автор Сподели Публикувано: 27 септември, 2013 Зачетох се по чуждите форуми и нещата са доста объркани. Например биха ми прехвърлили багажа от Американ на Джтблу, но ако полетът ми е на Иберия, които са партньори на Бритиш и Америкън(ако не и повече)и имат и код шеъри и всичко, не е сигурно какво би станало, защото Иберия не е в списъка на интерлайн партньорите на Джетблу. Друго любопитно ми е, когато например orbitz ми показва на един 'абзац' с една цена билет от 4 отсечики, тогава сигурно ли е, че ще ги издаде като един билет, защото винаги има шанс програмистите да са се развихрили и с цел най-добра цена да показват варианти, които не са на един билет, но да се разбира, чак след плащането. Забелязох, че и от един сайт/блог са успели да вземат интервю от представител на една търсачка и тук ми хрумва имаме ли шанс да ни обърнат внимание, ако Георги поиска интервю от представител на някоя търсачка? Би било много интересно за всички. Не, че биха издали кой знае каква информация, но може пък и малко да прояснят материята. 1 Връзка към коментар
Георги Публикувано: 27 септември, 2013 Сподели Публикувано: 27 септември, 2013 Зачетох се по чуждите форуми и нещата са доста объркани. Например биха ми прехвърлили багажа от Американ на Джтблу, но ако полетът ми е на Иберия, които са партньори на Бритиш и Америкън(ако не и повече)и имат и код шеъри и всичко, не е сигурно какво би станало, защото Иберия не е в списъка на интерлайн партньорите на Джетблу. Друго любопитно ми е, когато например orbitz ми показва на един 'абзац' с една цена билет от 4 отсечики, тогава сигурно ли е, че ще ги издаде като един билет, защото винаги има шанс програмистите да са се развихрили и с цел най-добра цена да показват варианти, които не са на един билет, но да се разбира, чак след плащането. Забелязох, че и от един сайт/блог са успели да вземат интервю от представител на една търсачка и тук ми хрумва имаме ли шанс да ни обърнат внимание, ако Георги поиска интервю от представител на някоя търсачка? Би било много интересно за всички. Не, че биха издали кой знае каква информация, но може пък и малко да прояснят материята. 1. Ако е издаден един билет, няма как да ти зарежат багажа по средата (според мен), условието да се издаде билета е да ги има всичките необходими interline договори. Ето и от уики: However, codeshare relationships can affect whether an interline ticket (or e-ticket) can be issued. Both the codeshare marketing carrier and codeshare operating carrier must have interline agreements with all other carriers in the itinerary to allow a single ticket to be issued. http://en.wikipedia.org/wiki/Interlining Т.е. билет не би могло да бъде издаден, ако Иберия няма интерлайн с Джетблу, независимо, че полета се продава като кодшеър на Американ. Поне на теория е така, не гарантирам. 2. Орбитз не е от тия сайтове, които правят комбинации и ще ти издадат два билета. Каяк мисля, че предлагат подобно, но предупреждават с червен шрифт както се случва. Независимо колко отсечки са, орбитз ще ти продадат един билет. 3. нека пораснем малко повече и ще го мислим Връзка към коментар
Kamen Публикувано: 11 март, 2016 Сподели Публикувано: 11 март, 2016 Билет: Токио - Мадрид - Франкфурт, има ли проблем да сляза в Мадрид и да не продължа със свързващия полет за Франкфурт. С ръчен багаж. Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 11 март, 2016 Сподели Публикувано: 11 март, 2016 Щом си само с ръчен багаж, най-вероятно няма. Иберия, нали? Връзка към коментар
logist13 Публикувано: 11 март, 2016 Сподели Публикувано: 11 март, 2016 (редактирано) този номер и ние го мислим... как е из Мадрид в средата на декември? във Франфурт със сигурност имаха коледни базари по това време, ама за друго кой знае какво не се сещам... иначе като няма багажи не се сещам как някой насила може да те качи на следващия полет... Редактирано 11 март, 2016 от logist13 Връзка към коментар
Kamen Публикувано: 11 март, 2016 Сподели Публикувано: 11 март, 2016 Да. Зачитат ли се милите? Връзка към коментар
Kamen Публикувано: 11 март, 2016 Сподели Публикувано: 11 март, 2016 този номер и ние го мислим... как е из Мадрид в средата на декември? във Франфурт със сигурност имаха коледни базари по това време, ама за друго кой знае какво не се сещам... иначе като няма багажи не се сещам как някой насила може да те качи на следващия полет... При въпросни мулти сити билети някой сподели, че имало подробни дискусии, но нищо не намирам. На пръв поглед изглежда точно така, Във въпросният билет на Иберия си спомням, че тогава линията Мадрид-Токио-Мадрид беше над 500евра за същите дати. Значи има нещо, което на мен поне не ми е ясно. Връзка към коментар
Георги Публикувано: 11 март, 2016 Сподели Публикувано: 11 март, 2016 При въпросни мулти сити билети някой сподели, че имало подробни дискусии, но нищо не намирам. На пръв поглед изглежда точно така, Във въпросният билет на Иберия си спомням, че тогава линията Мадрид-Токио-Мадрид беше над 500евра за същите дати. Значи има нещо, което на мен поне не ми е ясно. Краткия отговор е - логика недей да търсиш, не че я няма, но е сложна Ето една тема, която може и да помогне малко: http://magelanci.com/topic/3006-fuel-dumping-%D0%B8%D0%BB%D0%B8-%D1%84%D0%B8%D0%BD%D1%82%D0%B8%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D1%82%D0%B0%D0%BA%D1%81%D0%B0/ Общият консенсус е, че ако си с ръчен багаж няма проблем да си напуснеш летището в Мадрид. Милите обаче може и да изгърмят. Ако си с куфар е вече въпрос на спор в академичните среди, аз лично не бих рискувал, но други хора казват, че няма проблем Връзка към коментар
logist13 Публикувано: 11 март, 2016 Сподели Публикувано: 11 март, 2016 ако си с куфар ще създадеш доста проблеми, най-вероятно куфара ще замине директно на самолета за следващия полет... вие не се явявате, куфара трябва да се свали и т.н., т.е. води до забавяне на полета и разходи за А/К... та не си струва да се рискува някой да ти потърси сметка за цялата тази работа... в случая най-безболезнено е ако в Япония се чекира само отсечката до Мадрид, макар, че най-вероятно е да чекират и двете отсечки защото са на 1 билет... никой не рече как е из Мадрид в средата на декември, някой бил ли е тогава? Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 11 март, 2016 Сподели Публикувано: 11 март, 2016 Напоследък се чува, че авиокомпаниите стават по-стриктни с тези билети, но за Иберия не съм чувал, предимно за Бритиш. Билети купени в бизнес клас през агенция, които не са използвани докрай, при което компанията си иска парите от агенцията - това са десетки хиляди лири (така определено е по-лесно, отколкото да гони десетки физ. лица). Но продължавам да мисля, че за икон. класа и Иберия няма да има проблем. Връзка към коментар
Гост Публикувано: 22 април, 2016 Сподели Публикувано: 22 април, 2016 Аз да питам преди да съм купила Ако имам мулти-сити билет А - В - С, като между кацането и излитането в т. В има минимум 10 дена, ще свалят ли куфара в т. В? Тъп ми е въпроса, надали някой ще държи куфар 10 дена на летище, но да съм сигурна. Връзка към коментар
Георги Публикувано: 22 април, 2016 Сподели Публикувано: 22 април, 2016 Аз да питам преди да съм купила Ако имам мулти-сити билет А - В - С, като между кацането и излитането в т. В има минимум 10 дена, ще свалят ли куфара в т. В? Тъп ми е въпроса, надали някой ще държи куфар 10 дена на летище, но да съм сигурна. Да, ще го свалят. Но то в случая билета ти е по-скоро А-B отиване и B-C връщане. Ако не е някаква тайна опиши целия случай за да не става объркване Връзка към коментар
Гост Публикувано: 22 април, 2016 Сподели Публикувано: 22 април, 2016 Трябва да си прибера детето от Финландия, да постои тук 10-ина дни и да замине за Шотландия. Търся мулти-сити Хелзинки - София - Единбург. И така са ми кофти като часове и пари, та за багажа поне да не се терзая Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 22 април, 2016 Сподели Публикувано: 22 април, 2016 Нормално една нощувка стига, за да ви дадат багажа, ако си го поискате, 24 часа престой вече го правят задължително. Твоя билет е open jaw. Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега