FlyTraveler Публикувано: 6 декември, 2017 Публикувано: 6 декември, 2017 (редактирано) Бях публикувал пост за Арабския орикс, сега малко за този, който обитава пустинните райони в южната част на Африка - Хемсбок (Gemsbok - Oryx gazella). Снимал съм ги на различни места, но тук ще покажа снимки от приказно красивия резерват НамибРанд (в периферията на пустинята Намиб) в Намибия: Редактирано 6 декември, 2017 от FlyTraveler 27 4
Девора Публикувано: 6 декември, 2017 Публикувано: 6 декември, 2017 Игра на багри! Страхотна окраска, много красота! Едната снимка си я копнах за десктопа 1
FlyTraveler Публикувано: 9 декември, 2017 Публикувано: 9 декември, 2017 (редактирано) Африкански биволи в резервата Тимбавати, екосистемата на национален парк Крюгер, Ю. Африка. Тук само да отбележа, че бяхме нападнати от биволица и то в напълно открит джип. При този вид (както и при леопардите) няма преупредителна атака, както понякога правят слоновете и лъвовете. След като наблюдавахме стадото биволи, което се вижда във водоема на снимките долу, отидохме да потърсим един прайд лъвове. Не го намерихме и се върнахме при биволите. От цялото стадо бяха останали само една женска с малко. Като ни видяха първоначално се скриха зад един храст. Гида спря и изключи двигателя за да можем да снимаме, като явно си е държал ръката на ключа за запалване. Докато вдигна апарата, биволицата хукна към нас, гида включи двигателя и с пълна газ успя да избяга. За съжаление не успях да направя нито един кадър на атакуващата биволица, от което си взех бележка - няколко месеца по-късно успях да снимам мъжки бивол в парка Руаха в южна Танзания преди още да е хукнал към нас, но вече от защитата на закрит Ланд Ровър. П. П. Забравих да вкарам няколко снимки на Африкански биволи, направени от въздуха от малък ултралек самолет близо до Тимбавати: Редактирано 9 декември, 2017 от FlyTraveler 18 3
jungfraujoch Публикувано: 9 декември, 2017 Автор Публикувано: 9 декември, 2017 преди 12 минути , FlyTraveler каза: Африкански биволи в резервата Тимбавати, екосистемата на национален парк Крюгер, Ю. Африка. Тук само да отбележа, че бяхме нападнати от биволица и то в напълно открит джип. При този вид (както и при леопардите) няма преупредителна атака, както понякога правят слоновете и лъвовете. След като наблюдавахме стадото биволи, което се вижда във водоема на снимките долу, отидохме да потърсим един прайд лъвове. Не го намерихме и се върнахме при биволите. От цялото стадо бяха останали само една женска с малко. Като ни видяха първоначално се скриха зад един храст. Гида спря и изключи двигателя за да можем да снимаме, като явно си е държал ръката на ключа за запалване. Докато вдигна апарата, биволицата хукна към нас, гида включи двигателя и с пълна газ успя да избяга. За съжаление не успях да направя нито един кадър на атакуващата биволица, от което си взех бележка - няколко месеца по-късно успях да снимам мъжки бивол в парка Руаха в южна Танзания преди още да е хукнал към нас, но вече от защитата на закрит Ланд Ровър. П. П. Забравих да вкарам няколко снимки на Африкански биволи, направени от въздуха от малък ултралек самолет близо до Тимбавати: Страхотно!Тръпката е важна при сафари с цел опознаване на животинския свят.Мечтата ми- да чуя рева на лъвовете, стоящи на метри от мен,да наблюдавам разходките на величествените стада от слонове, дишането ми да се накъсва от повишеното ниво на адреналин,когато биволите се опитат да ме нападнат...(Леле,колко съм смела!) Да не мога да спра да се възхищавам, защото напълно освобождавам съзнанието си от мисли и само се наслаждавам на този момент! 4
FlyTraveler Публикувано: 9 декември, 2017 Публикувано: 9 декември, 2017 (редактирано) Преди 1 час, jungfraujoch каза: Страхотно!Тръпката е важна при сафари с цел опознаване на животинския свят.Мечтата ми- да чуя рева на лъвовете, стоящи на метри от мен,да наблюдавам разходките на величествените стада от слонове, дишането ми да се накъсва от повишеното ниво на адреналин,когато биволите се опитат да ме нападнат...(Леле,колко съм смела!) Да не мога да спра да се възхищавам, защото напълно освобождавам съзнанието си от мисли и само се наслаждавам на този момент! Чуването на рев на лъв (който не е в клетка) от няколко метра е свързано с риск от изпитване на сериозно хигиенно неудобство... Но пък както беше написал един познат в един друг форум - човек не е живял докато не е изпитал атака на зрял мъжки лъв... Редактирано 9 декември, 2017 от FlyTraveler 2 8
FlyTraveler Публикувано: 13 декември, 2017 Публикувано: 13 декември, 2017 (редактирано) Малко слонове от национален парк Руаха, Танзания. В коритото на река Руаха: В пресъхналото корито на река Муагуси, където копаят дупки за да стигнат до вода: Този млад мъжи ни направил предупредителна атака и даже се опита после да ни пресече пътя: Излизане от кална баня в коритото на Муагуси: Земя на гиганти - баобаби и слонове: Редактирано 13 декември, 2017 от FlyTraveler 20 7
FlyTraveler Публикувано: 14 декември, 2017 Публикувано: 14 декември, 2017 (редактирано) Малко снимки на хипопотами от екосистемата на национален парк Крюгер в Ю. Африка. Снимки от ултр-лек самолет над някой от частните резервати в периферията на парка (така и не разбрах точно кой): Резервата Тимбавати: Хипопотам в резервата Саби Санд: Редактирано 14 декември, 2017 от FlyTraveler 20 3
Radnev Публикувано: 17 декември, 2017 Публикувано: 17 декември, 2017 Природата е нещо невероятно. 9 2
домосед Публикувано: 19 декември, 2017 Публикувано: 19 декември, 2017 На тоя колаж от националния парк Крюгер в Южна Африка споделяме авторство с @bronco Защото хипопотамите се целуваха от неговата страна на колата, а жирафът позираше от моята 23 4
домосед Публикувано: 19 декември, 2017 Публикувано: 19 декември, 2017 А тая си е само моя. @bronco побърза да си затвори прозореца. Пак там. 24 4
jungfraujoch Публикувано: 19 декември, 2017 Автор Публикувано: 19 декември, 2017 преди 2 часа, домосед каза: А тая си е само моя. @bronco побърза да си затвори прозореца. Пак там. Снимката е страхотна и много оригинална! 2
jungfraujoch Публикувано: 19 декември, 2017 Автор Публикувано: 19 декември, 2017 Господ е създал всичко изключително съвършено и красиво!За съжаление ние, хората,уж сме надарени с интелект, но понякога умишлено нарушаваме хармонията и причиняваме толкова много щети. Които са непоправими. 4
rossi Публикувано: 20 декември, 2017 Публикувано: 20 декември, 2017 На 11/29/2017 в 8:04, домосед каза: Хайде повод на добрата новина, че Руанда премахва изискването за предварителното вадене на визи, да покажа малко планински горили оттам: Целият албум: цък Махнали са предварителното вадене на визи, но удвоиха цената на разрешителното за горилите (сега е $1500). Януари, дай боже, ще кача снимки от горилите в Уганда и ще сравняваме. 2
rossi Публикувано: 20 декември, 2017 Публикувано: 20 декември, 2017 @FlyTraveler колкото повече снимки от теб гледам, толкова повече се чудя има ли смисъл да се мъча да снимам и аз... (или просто да се наслаждавам на момента и да гледам животните) Браво на теб! Жестоки снимки. Особено от нощното сафари с лъвовете... 4
FlyTraveler Публикувано: 20 декември, 2017 Публикувано: 20 декември, 2017 преди 1 минута , rossi каза: @FlyTraveler колкото повече снимки от теб гледам, толкова повече се чудя има ли смисъл да се мъча да снимам и аз... (или просто да се наслаждавам на момента и да гледам животните) Браво на теб! Жестоки снимки. Особено от нощното сафари с лъвовете... Е, аз като гледам снимките на други хора се чудя дали изобщо има смисъл аз да снимам... Ама това са си нашите снимки Благодаря за добрите думи! 1
Alexander Публикувано: 21 декември, 2017 Публикувано: 21 декември, 2017 Не ме влече много Африка, но като гледам снимките на @FlyTraveler, все повече започва да ми харесва. Аз поне не съм виждал такива, дано продължава да ни радва с попаденията си. 2 1
chandni Публикувано: 21 декември, 2017 Публикувано: 21 декември, 2017 (редактирано) преди 42 минути , Alexander каза: Не ме влече много Африка, но като гледам снимките на @FlyTraveler, все повече започва да ми харесва. Аз поне не съм виждал такива, дано продължава да ни радва с попаденията си. Африка е вирус! Отидеш ли веднъж, въпреки всички неразбории, неуредици, мързеливи и досадни хора (не всички, но голям брой), ти влиза под кожата и искаш още и още... Ние след завръщането си се бяхме зарекли, че повече няма да отидем, но като поотмине малко време и избледнеят неразбориите и неуредиците, остават само хубавите спомени... А донякъде го отдавам и на това, че не бяхме съвсем подготвени за това, което ни очаква и това е една от причините да останем шокирани и в началото да не искаме да се върнем. Сега е друго... Сега само си мечтаем и чакаме да дойде подходящият момент, за да отидем отново! А и чувството да видиш животните в естествената им среда е несравнимо! Никога повече няма да искаш да стъпиш в зоологическа градина! Редактирано 21 декември, 2017 от chandni 10
Фил Публикувано: 21 декември, 2017 Публикувано: 21 декември, 2017 преди 4 часа, chandni каза: А донякъде го отдавам и на това, че не бяхме съвсем подготвени за това, което ни очаква ... Би ли споделила за кои/какви неща по-конкретно не бяхте подготвени? Че мен все ме притеснява това, че никога няма да се почувствам достатъчно подготвен за тая Африка. 2
chandni Публикувано: 21 декември, 2017 Публикувано: 21 декември, 2017 преди 3 минути , Фичо каза: Би ли споделила за кои/какви неща по-конкретно не бяхте подготвени? Ами африканците (и особено мъжете), са меко казано марди! По цял ден се излежават на големи групи и нищо не похващат. Тези, които пък са принудени да правят нещо, са толкова мудни и лежерни (поле-поле / хакуна матата), че ти скъсват нервите. Примерно отишли сте на сафари, чакаш да тръгвате към някой резерват, шофьорът се мотае безцелно и ти губи времето, за което си си платил и знаеш, че трябва да си в степта и да обикаляш и гледаш животни и вместо това, се мотаете по някой паркинг... Абе "марда" е най-точното определение! В същото време пък го има и другия момент - "пираните" - "залепят" ти се като пиявици и почват да те пробват на всевъзможни езици - английски, френски, немски, италиански, испански, португалски, руски турски.... Не, не се шегувам! Такива полиглоти като там не съм срещала! Видят ли бял, веднага върху челото му се появява сигнален неонов надпис "АТМ" и като се залепят, започват опити да завържат разговор с теб на всевъзможни езици, само и само да установят контакт, след което се почва "Такси трябва ли ти?", "Искаш ли лодка?", "Екскурзия до Prison island?", "Подправки искаш ли да си купиш?" и т.н. - репертоарът е безкраен! Ще ти предложат и майка си, и сестра си... само и само да се вкопчат в теб и да изкопчат пари! В Стоун таун например, докато си обикаляхме кротко с chandn-ьо, в рамките половин час минахме 6 пъти покрай едно и също място и 6-те пъти един и същи индивид ни се "лепваше" като гербова марка и изкарваше всеки път целия репертоар, предлагайки ВСИЧКО, което можеш да се сетиш и още толкова неща, за които дори няма да ти хрумне... Единственото спасение беше да им проговориш на български! Него не го знаят и като проговориш на български "запецват"! 3 3
FlyTraveler Публикувано: 21 декември, 2017 Публикувано: 21 декември, 2017 (редактирано) преди 5 часа, Alexander каза: Не ме влече много Африка, но като гледам снимките на @FlyTraveler, все повече започва да ми харесва. Аз поне не съм виждал такива, дано продължава да ни радва с попаденията си. Благодаря за вниманието! Има много по-добри от снимки на африкански диви животни и птици от моите. Ще гледам да продължавам темата, имам много непубликувани, а и доста още неразгледани от мен снимки... Редактирано 21 декември, 2017 от FlyTraveler 5
FlyTraveler Публикувано: 21 декември, 2017 Публикувано: 21 декември, 2017 (редактирано) преди 36 минути , chandni каза: Ами африканците (и особено мъжете), са меко казано марди! По цял ден се излежават на големи групи и нищо не похващат. Тези, които пък са принудени да правят нещо, са толкова мудни и лежерни (поле-поле / хакуна матата), че ти скъсват нервите. Примерно отишли сте на сафари, чакаш да тръгвате към някой резерват, шофьорът се мотае безцелно и ти губи времето, за което си си платил и знаеш, че трябва да си в степта и да обикаляш и гледаш животни и вместо това, се мотаете по някой паркинг... Абе "марда" е най-точното определение! В същото време пък го има и другия момент - "пираните" - "залепят" ти се като пиявици и почват да те пробват на всевъзможни езици - английски, френски, немски, италиански, испански, португалски, руски турски.... Не, не се шегувам! Такива полиглоти като там не съм срещала! Видят ли бял, веднага върху челото му се появява сигнален неонов надпис "АТМ" и като се залепят, започват опити да завържат разговор с теб на всевъзможни езици, само и само да установят контакт, след което се почва "Такси трябва ли ти?", "Искаш ли лодка?", "Екскурзия до Prison island?", "Подправки искаш ли да си купиш?" и т.н. - репертоарът е безкраен! Ще ти предложат и майка си, и сестра си... само и само да се вкопчат в теб и да изкопчат пари! В Стоун таун например, докато си обикаляхме кротко с chandn-ьо, в рамките половин час минахме 6 пъти покрай едно и също място и 6-те пъти един и същи индивид ни се "лепваше" като гербова марка и изкарваше всеки път целия репертоар, предлагайки ВСИЧКО, което можеш да се сетиш и още толкова неща, за които дори няма да ти хрумне... Единственото спасение беше да им проговориш на български! Него не го знаят и като проговориш на български "запецват"! Африка е голяма и много разнообразна. Каквото важи за един район не винаги е норма в друг, а пък тотално изключено за трети. Колко се излежавали мъжете не ме е впечатлявало особено, защото не ме е касаело пряко За гида сте имали лош късмет. Аз в 98% от случаите съм имал гидове, които са работели много точно, а някои са били направо изключителни. До някаква степен е до късмет, но повече до фирмата за сафари, която ползваш. Агенция, лагер или лоджа с добра репутация, просто не търпи такива гидове. Да те гледат като ходещ банкомат е нещо нормално за Занзибар, защото е супер туристическо място. Ако това те притеснява, в Египет просто не трябва да стъпваш По хубавите места, разни резервати и паркове няма кой да ти досажда, а в някои села и градове не са и свикнали да живеят от туризъм. Общото правило както и навсякъде другаде е да се ходи на места, където има възможно най-малко туристи (с някои изключения). Такива места (в които и да има диви животни) са обаче или отдалечени и трудно достъпни или скъпи. Ексклузивноста вече стана най-големия лукс. Редактирано 21 декември, 2017 от FlyTraveler 6
chandni Публикувано: 21 декември, 2017 Публикувано: 21 декември, 2017 преди 3 минути , FlyTraveler каза: За гида сте имали лош късмет. Аз в 98% от случаите съм имал гидове, които са работели много точно, я някои са били направо изключителни. До някаква степен е до късмет, но повече до фирмата за сафари, която ползваш. Агенция, лагер или лоджа с добра репутация, просто не търпи такива гидове. Ами до преди да отидем, фирмата имаше само положителни отзиви... След като ние се завърнахме, се появиха негативни, та не беше явно точно в гида проблема, а във фирмата като цяло, защото като не му плащат като хората, на никой не му се бачка. преди 5 минути , FlyTraveler каза: Да те гледат като ходещ банкомат е нещо нормално за Занзибар Факт, така е. Просто Фичо ме попита за какво не сме били подготвени. Иначе пък срещата с животните в саваната, гостуването на масаите, както и няколкото часа прекарани до друго маасайско селище, когато джипът ни се повреди, са най-прекрасните спомени! В началото беше изключително неприятен моментът с повредения джип, но пък ако не беше това, никога нямаше да почувстваме истинското топло гостоприемство на маасаите... А и в часовете, в които чакахме да дойдат да ни приберат с друг джип, точно там, до това маасайско селище наблюдавахме най-невероятното и незабравимо небе, което някога сме виждали! Звездите бяха толкова ярки, многобройни и сякаш ни обгръщаха като одеяло... Небе, което никога няма да забравя! 9
FlyTraveler Публикувано: 24 декември, 2017 Публикувано: 24 декември, 2017 (редактирано) Та докъде бях стигнал с историята на масивния мъжки леопард Tingana и женската Shadow? До момента, в който тя се навърта около него и все повече стеснява кръговете и накрая явно го предизвиква лягайки точно пред него... Почти не му остави никакъв избор. Чифтосването при леопардите е подобно на това при лъвовете - много кратки няколко секундни сесии през 15-20 минутни интервали в продължение на два-три дни... Ние присъствахме на три такива, като в крайна сметка оставихме животните на спокойствие (не, че те нещо се бяха притеснили от нашето присъстие)... Освен всичко бяхме и единствения джип на мястото на събитието, което си беше голям бонус. По принцип на сафари си е късмет да се види леопард (ако не смятаме Саби Санд, където е лош късмет ако не се види при тридневен престой), а да се види чифтосване на леопарди си е нещо, с което не могат да се похвалят особено много хора. Хубава Бъдни Вечер на всички! Редактирано 24 декември, 2017 от FlyTraveler 12 8
FlyTraveler Публикувано: 1 януари, 2018 Публикувано: 1 януари, 2018 (редактирано) В момента по NatGeo Wild (в България) върви филм, сниман в любимия ми парк - Руаха в южна Танзания. Много рядко се снимат филми там, който е свободен, може да хвърли едно око. Lion vs. Giraffe се казва филма. Предполагам, че ще го повтарят и по-късно днес. Честита Нова Година на всички! Пожеланията си ги знаете... Редактирано 1 януари, 2018 от FlyTraveler 4 2
домосед Публикувано: 19 януари, 2018 Публикувано: 19 януари, 2018 Хайде на пандите! Снимах ги в размножителния център в Чънду в края на декември. То е един голям зоопарк, пълен с много повече китайци от цял Китай, отколкото панди от Сечуан. Но за 30-годишната си история са успели да качат броя на родените в регулирана от хора среда гигантски панди до 184. Което е голямо постижение! През 80-те това все още се смяташе за невъзможно и видът - за обречен. Още панди: https://photos.app.goo.gl/ZhxIrXytA4FWzunu2 18 6
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега