Прескочи до съдържание

С кола до UK


rdd

Препоръчани мнения

Има ли Магеланец, който е пътувал с кола от България до Великобритания? Кой е най-удачния маршрут? Колко нощувки трябва да има по цялото трасе? Такива въпроси ме интересуват. Ако има някой който да помогне, благодаря предварително.

И втория въпрос, колко време може да се кара автомобил с българска регистрация във Великобритания. Спомням си, че този въпрос съм го задавала и друг път, но сега не го намерих във форума. Знам, че има определен срок от време, и трябва да се излезе с колата от границите на Великобритания. Някой правил ли е това. И как се доказва, че колата е излязла от Великобритания? Още веднъж благодаря!

Връзка към мнение

Пътувала съм само до Брюксел с кола, взех го за два дни с една нощувка в Австрия, в Грац. Първата половина от пътуването определено е по-време-отнемаща. На втория ден минахме около 1100 км и пристигнахме в Брюксел около края на работното време, т.е. около 17,30. Маршрутът ни беше по ViaMichelin, със следните основни ориентири: София-Белград-Загреб-Грац-покрай Пасау- Нюрнберг-Франкфурт-Маастрихт-Брюксел. Имайки предвид, че пътят през Белгия е най-краткия възможен, за да се стигне до фериботите, обикаляш Брюксел по околовръстното и хващаш посока Франция (т.е. Гент-Брюж). От там до Лондон са около 350 км. Може да се ползват фериботите от Дюнкерк и от Кале. За този участък от пътя нямам информация, но от мои познати чувам че използват и двата, в зависимост от натоварването и цените, ориентирайки се on-line за съответната дата.

По другите въпроси не мога да дам съвет.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към мнение

Аз съм пътувал от BG до UK и обратно. Маршрутът ми беше от Варна през Букурещ, Будапеща, Виена, Нюрнберг, Франкфурт, Брюксел и Дюнкерк. Аз взех ферито от Дюнкерк но може и от Кале. На отиване го направих почти три дни като само аз карах и спирах да спя когато и където ми се доспи :D Аз стоях шест месеца (мисля че такъв беше срокът) и си прибрах колата обратно. Чувал съм че е добре да си пазиш билета за ферито ако те спрат да докажеш кога си влязъл. За самото шофиране няма проблем само магистрали (с места за почивка и освежаване) като изключим нашата съседка Румъния. За доказването че си излязъл мисля че няма как да стане освен билета за ферито. Според мен е доста рисковано да се кара повече от 6 месеца, с тези камери кралицата дебне от всеки ъгъл. На един бивш колега му конфискуваха колата понеже беше стоял почти две години :biggrin:.

  • Благодаря 1
Връзка към мнение
Преди 1 час, Kalinko каза:

Аз съм пътувал от BG до UK и обратно. Маршрутът ми беше от Варна през Букурещ, Будапеща, Виена, Нюрнберг, Франкфурт, Брюксел и Дюнкерк. Аз взех ферито от Дюнкерк но може и от Кале. На отиване го направих почти три дни като само аз карах и спирах да спя когато и където ми се доспи :D Аз стоях шест месеца (мисля че такъв беше срокът) и си прибрах колата обратно. Чувал съм че е добре да си пазиш билета за ферито ако те спрат да докажеш кога си влязъл. За самото шофиране няма проблем само магистрали (с места за почивка и освежаване) като изключим нашата съседка Румъния. За доказването че си излязъл мисля че няма как да стане освен билета за ферито. Според мен е доста рисковано да се кара повече от 6 месеца, с тези камери кралицата дебне от всеки ъгъл. На един бивш колега му конфискуваха колата понеже беше стоял почти две години :biggrin:.

Благодаря много за отзивчивостта. Не, не мисля, че няма да спазваме правилата на кралицата, но ако срокът е 6 месеца, може ли за един ден да се излезе, да се отиде на отсрещния бряг, да речем за един ден и после пак да се влезе. И примерно това да се повтори два-три пъти, за около година и половина-две. А там трудно ли е да се кара кола с обратен волан?

В случая, че има Магеланци, които са запознати с тяхното законодателство по повода, за който питам, и не е трудно да посочат нормативен документ, ще бъда благодарна.

Връзка към мнение

няма да стане съвсем по лесния начин

https://www.gov.uk/importing-vehicles-into-the-uk/temporary-imports

Цитат

You can usually use a vehicle with foreign number plates without registering or taxing it in the UK if all of the following apply:

  • you’re visiting and don’t plan to live here
  • the vehicle is registered and taxed in its home country
  • you only use the vehicle for up to 6 months in total - this can be a single visit, or several shorter visits over 12 months

If you become a resident or stay for longer than 6 months you must register and tax your vehicle in the UK – follow the steps for importing a vehicle.

 

  • Благодаря 1
Връзка към мнение

Интересно ми е ако искаш да си пре-регистрираш колата от БГ регистрация на UK номера, задължават ли те да смениш волана на десен? или позволяват да се регистрират коли с ляв?

Връзка към мнение
преди 10 минути , cybersimo каза:

Интересно ми е ако искаш да си пре-регистрираш колата от БГ регистрация на UK номера, задължават ли те да смениш волана на десен? или позволяват да се регистрират коли с ляв?

Виждала съм Porsche с ляв волан и английски номера тук в България, а в Лондон видяхме и ВаЗ 2104 (познат още като Lada комби ;) ) , така че явно не те карат да сменяш волана.

Редактирано от chandni
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Porsche с ляв волан тук е ясно - някой "тарикат" си го е купил с десен и после го е сменил.

Но не мислех че в Англия биха позволили регистрация на автомобил с ляв, като знам колко опасно е да се изпреварва с обратен волан (знам поне дузина фатални случая от такова нещо)

Но това е друга тема, извинявам се за оффтопика

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Според сайта по-горе, трябва да се вземе някакъв сертификат за vehicle approval, ако е с ляв волан. Като цяло, за период от цели две години според мен е по-смислено да се купи кола на място, отколкото да се мъчиш и рискуваш с обратен волан... А ако караш малко, направо не ти трябва кола. Има разни car-sharing схеми, които се ползват от лондончани вместо лична кола (това става за голям град де, не за някое селце).

  • Благодаря 1
Връзка към мнение
преди 12 минути , cybersimo каза:

Porsche с ляв волан тук е ясно - някой "тарикат" си го е купил с десен и после го е сменил.

Но не мислех че в Англия биха позволили регистрация на автомобил с ляв, като знам колко опасно е да се изпреварва с обратен волан (знам поне дузина фатални случая от такова нещо)

Но това е друга тема, извинявам се за оффтопика

Porsche-то категорично не беше с обърнат волан, тъй като беше разтоварено като чувал с картофи в подземен паркинг, покрито с един пръст прах, на джанти и си личеше, че не е дошло на собствен ход, а е разтоварено, пък си беше още с английските номера. Категорично не беше работено по него. Както са го докарали от UK, така беше разтоварено в подземния паркинг. 

Връзка към мнение

Аз нямах проблем с шофирането с левия волан, даже ми беше по лесно от десния понеже съм си свикнал. Единствено  когато се включвах към магистралите ми беше трудно да преценя и трябваше да се обръщам повечко. На десния волан все немога да намеря скоростния лост :biggrin:.

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Моля, ако има магеланци, които карат автомобили в UK с българска регистрация, и ако имат време да обменят опит, как става, какво трябва да се направи. Разбрах за шестте месеца, но нещо друго ако има като правила, могат да го споделят.

Връзка към мнение

Съвсем спокойно можеш да си караш колата с БГ номерата в УК за 6 месеца. Аз бях така. Естествено трябва да помислиш за застраховката й + валидна зелена карта до периода прибиране в БГ. Не забравяй и техническия преглед. Ако трябва го направи по-рано, за да не се озовеш с технически непроверено МПС в чужбина. Караш си с БГ книжката. И внимателно, че глобите много надълбоко бъркат.

Ако си с АГУ: намират се газ-станции по пътя и в УК, но трябва да се провери предварително дали фери компанията допуска такива коли на борда (обикновено разрешават).

Паркиране: В Лондон и другите големи градове паркирането е проблематично. В центровете е платено и почасово, а в периферията и жилищните райони с режим Permit Holders Only пиковите часове в работни дни+евентуално събота. Такъв талон за паркиране се взима с доказателство за постоянно живеене от местната администрация срещу пари, естествено. Има и райони с абсолютно безплатно паркиране, но колата трябва да я мърдаш през няколко дни, защото ако се задържи повече на едно място подлежи на глоба (провери за повече инфо!).

Редактирано от vorbis
  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Връзка към мнение

Чисто практическата страна на шофирането: най-неприятните моменти са включванията в магистралите и най-вече кръговите движения, които са много. Левият волан не позволява да имаш оптималната видимост, ако колата е влязла и е завила леко наляво.

Добре е отначало да имаш накой с теб на дясната седалка, докато свикнеш с английското разминаване, за да не се озовеш в насрещното. 4 очи гледат по-добре от 2. Аз първите дни през цялото време си повтарях на ум "Дръж тротоара" и бях залепен до тротоара отляво.

Внимавай с автобусите на градския транспорт. Гонят разписания и нерядко натискат, така че спокойно и толерантно ги пускай. Изобщо ако караш спокойно и не си спортист, няма да имаш проблеми. Шофирането е приятно и няма нищо общо с истанбулския трафик, например, ако няма задръствания.

Задължително си ъпдейтваш GPS устройството. Ако имаш мобилен интернет, най-добре включваш Google Maps на телефона/таблета да те води с включен интернет, за да избягваш, доколкото може, задръстванията. Не променяй настройката за км/ч на мили/ч, за да не ти се налага да пресмяташ непрекъснато наум между двете системи.

  • Благодаря 1
Връзка към мнение

Относно пътни такси: Като цяло пътуването из ЮК е безплатно. Но има определени мостове и тунели, през които преминавеното е платено.

За да шофираш в центъра на Лондон между 7 и 18 ч. от понеделник до петък, трябва да плащаш £11.50/ден

Съвет: ако на навигацията имаш възможност да генерираш платени/безплатни алтернативни, провери ги предварително.

 

 

  • Благодаря 1
Връзка към мнение
преди 14 часа, vorbis каза:

Относно пътни такси: Като цяло пътуването из ЮК е безплатно. Но има определени мостове и тунели, през които преминавеното е платено.

За да шофираш в центъра на Лондон между 7 и 18 ч. от понеделник до петък, трябва да плащаш £11.50/ден

Съвет: ако на навигацията имаш възможност да генерираш платени/безплатни алтернативни, провери ги предварително.

 

 

 

Благодаря много за тази информация! Ще помислим и ще решим какво да направим. Това е временен вариант, поради високата стойност на застраховката, която се определя в момента. До колкото разбрах, за цената на застраховката влияят много фактори, като възраст на шофьора, местоживеене, и др., които в момента не са благоприятни за формиране на по-ниска цена. Той е млад, с малък опит, живее на място без гараж и др. такива. 

Връзка към мнение

Виж дали наистина ще му трябва кола постоянно и дали някоя car sharing схема не върши работа. Аз живях в Англия към година и половина и прекрасно се оправях с обществения транспорт (извънградски). Квартирата я избрах близо до офиса, а кола под наем взех един-два уикенда за по-интересни разходки. Бях малко под 30г.

За кола с обратен волан аз много бих се притеснявал с изпреварването

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към мнение

ПмЗдравей,моята бета е(не съм чел цялата тема,и ако някой го е писал се извинявам),да си вземеш билета зя ферибота предварително по интернет.Ние бяхме 2008г. и в нета билета Калис-Довър беше 40-50£,а на място платихме нещо от рода на 140€.И само кръговите са малко проблем в началото.А в центърът не се влизало с кола(или със заплащане),но ние не знаехме и на отиване си джиткахме оттам,без да имаме проблем.Карал съм в над 50държави,но англетата са най-големите джентълмени на пътя.Мигачът ти дава предимство.Имаше засвяткали се коли по магистралата-в дясната и лента и след мигача,че ще излизам разко се намалява и се дава предимство.

  • Благодаря 1
Връзка към мнение
преди 17 минути , Stanislav Dimitrov каза:

А в центърът не се влизало с кола(или със заплащане),но ние не знаехме и на отиване си джиткахме оттам,без да имаме проблем.

Не подвеждай хората! Преди 9 години може и да сте нямали проблем, но към момента УК е държавата с най-големия брат след САЩ. Камерите са навсякъде. Congestion зоната се следи също с камери с разпознаване на номера. Познай какво ще му се случи в едни хубав ден като отиде да хваща ферибота на Довър или ако го спре полиция на пътя. Това че сте минали метър преди години ни най-малко не означава, че и сега ще мине между капките.

 

За ферибота принципът е като на самолетните билети - по-рано, по-добре. Купуваш през интернет, има сайтове за сравняване на цени по зададени критерии. Обикновено нощните рейсове и тези през седмицата (без петък), са по евтини. Гониш да бъдеш на пристанището 2 часа преди времето на departure, както на летищата. Минава се граница все пак и в момента има засилени мерки заради миграцията и тероризма. Ако решат да ти правят обстоен контрол, времето ще излети и ферито ще си тръгне без теб. Билетът обикновено важи и за следващия кораб, но няма гаранция, че ще има място и за теб, защото с приоритет са тези, които имат билети за този кораб.

Редактирано от vorbis
  • Харесвам 2
  • Благодаря 1
Връзка към мнение

@rdd, смятам, че в този форум няма да намериш най-подробна информация по темата. И пак по темата - това, за което ти говориш, е движение по ръба на закона. Иначе да, можеш да караш 6 месеца. Неколкократното влизане и излизане вече е прелюдия към измама. Застраховката тук плаща животи. Не са един и два случаите на ударени хора или коли от коли с такива "номера", без да има последствия реално. Законът не случайно е измислен. И да, скъпа е застраховката, защото услугите тук са скъпи и защитава хората.Ако търсиш начин да го заобиколиш, има немалко групи във Фейсбук - ще получиш съвети...

Връзка към мнение
преди 5 часа, rdd каза:

 

Той е млад, с малък опит, живее на място без гараж и др. такива. 

Цените на застраховките за млади щофьори са много високи, защото доказано правят най-много катастрофи. Доказано. Не само в Англия, но тук законът е жесток. Затова младите хора масово ползват градски транспорт, който е чудесно уреден в градовете. Останалото го написах в горния си пост. 

Връзка към мнение
преди 4 часа, Гост каза:

Цените на застраховките за млади щофьори са много високи, защото доказано правят най-много катастрофи. Доказано. Не само в Англия, но тук законът е жесток. Затова младите хора масово ползват градски транспорт, който е чудесно уреден в градовете. Останалото го написах в горния си пост. 

Благодаря за разясненията, които написахте! Не бихме и си помислили, че можем да живеем, нито тук нито там, на ръба на закона. Ние сме сериозни хора, съобразяваме се с правилата, работата ни е свързвана с това дори. Обсъждания вариант можем да ползваме за много кратък период, докато се свикне с мисълта. Ще го измислим по най-подходящия начин. От мен се искаше да проуча на ниво форум "Магеланци" как стоят нещата. А запознаването с правилата ще станат от служителите в тази област на Великобритания. Важното всички да сме живи и здрави.

Редактирано от rdd
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.