Прескочи до съдържание

Моля за съвет: Анулиран самолетен билет без уведомление


Препоръчани мнения

Здравейте,

Имам нужда от съвет. През февруари трябваше да летя от Лима за Мадрид с полет на Латам, билетът беше закупен от сайта на Иберия. На чек-ин на летището в Лима ми казаха, че билетът ме е анулиран, защото банката ми уж била заподозряла плащането и поискала връщане на парите. Иберия уж върнали парите и ми анулирали билета. Също така били ми изпратили мейл, да ме уведомят. Само че нищо от това не беше вярно. Иберия ми бяха изпратили електронен билет (а не уведомление за анулиране). От моята банка отрекоха да са искали връщане на парите. А Иберия не бяха върнали парите изобщо. Два месеца по-късно моята банка успя да възстанови сумата от билета. 

Пуснах поне 5 пъти оплакване към Иберия, искане на обяснение и компенсация, без резултат. Те поддържаха версията, че моята банка е виновна.

След това пуснах сигнал в българския офис на Европейската Комисия за защита на потребителите, те препратиха случая към испанските им колеги. Срокът им за отговор е 70 дни, днес дните са вече 100. Писах отново писмо, отново без отговор.

Някой попадал ли е в подобна ситуация, някой може ли да даде съвет какво мога да направя? Бих искала да получа компенсация за пропуснатия полет, в резултат на който се наложи да направя още 500лв разходи (нов по-скъп билет за следващия ден, хотел, таксита, телефони, храна и т.н.). Има ли как да осъдя Иберия за по-голяма сума?

Много благодаря предварително!

Диана

  • Шок 1
Връзка към коментар

Казусът е доста сложен, а адвокатите скъпи. Питай Аероиск дали ще ти поемат случая на процент, но ме съмнява. По принцип има и една процедура за съдене онлайн трансгранично в Европа за малки суми без адвокат
http://europa.eu/youreurope/business/sell-abroad/resolving-disputes/small-claims/index_en.htm

 

Има все пак някакъв вариант и банката ти да е виновна или дори ти да си виновна. Ако банката е спряла транзакцията и не е могла да се свърше с теб, ти си виновна. Това разбира се трябва да се докаже и да са ти върнали парите на време. Може да се опиташ да подадеш в България и оплакване срещо банката ти с мейла от Iberia.

 

Връзка към коментар

Ама тя няма мейл от Иберия, има електронен билет. Това направо ме стресира, как ще отидеш на летището и ще ти кажат, че нямаш билет и да се оправяш, дори не искам и да си помисля.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

А твоята банка как е успяла да възстанови сумата 2 месеца по- късно. Аз бих подала искаме към банката да потвърдят, че не са искали връщане на парите.  С него директно към Иберия. Ако откажат искай Иберия писмено да потвърдят, че проблемът е станал заради банката. Така с прехвърляне на топката много тъпо. Пробвай някоя страна да ти потвърди, че другата е виновна. 

Връзка към коментар

След като се върнах в България, пуснах оплакване в моята банка. Първо чакахме един месец дали все пак няма да ми върнат парите. И след това вече са се свързали с банката на Иберия и не знам как, но успяха да възстановят сумата. Отказаха да ми дадат детайли, било класифицирана информация.

Имам потвърждение от тях писмено в e-mail, че не са виновни. Поисках да ми го напишат на английски, но казаха, че трябва да го поискам официално в клон на банката срещу такса от 52лв !!! И за момента съм се отказала от този ход, чакам европейската комисия първо...

Връзка към коментар

А за стреса - не мога дори да опиша какъв кошмар преживях (3 часа разправии с кой ли не на летището и 1 час на телефона с хот-линията на Иберия, в роуминг...). Точно за това искам по-солидна сума обещетение. 

Накрая нямах избор и намерих офис за билети, извън летището. Там имаше един руснак със същия случай като моя, само че човекът нямаше пари да си купи нов билет и чакаше банков трансфер от Русия. Беше там от 3 дни и парите не идваха и щеше да изпусне пореден полет... Не знам какво се случи с него...

При мен положението можеше да е същото. Новият билет струваше 670 евро, имах скрити две банкноти по 500 евро за случай като този и ги извадих. Казаха ми, че ако плащам с толкова големи банкноти, курса по който ще обърнат цената на билета в местна валута ще е много лош и ще ми излезе 60 евро по-скъпо! Ако плащам с карта има висока такса. Ако изтегля от банкомата пак има такса! Накрая платих с карта, късмет че имах достатъчно пари. 

Връзка към коментар

Дяволът е сигурно скрит някъде в детайлите тук. При положение, че имаш редовно издаден електронен билет, няма как да ти го нулират защото не са си взели някакви пари от банката, тази проверка да си я направят предварително. А и като цяло, дори хипотетично да допуснем, че нещо такова се е случило, то е трябвало да те информират 2-3 дни след покупката или колкото е необходимо за да се осчетоводи транзакцията. Много им мирише работата на Иберия както е описан случая. 

Връзка към коментар

Ами представи си, че някой ти хакне кредитната карта и си купи билет, ти като откриеш измамата билета ще бъде анулиран. Според мен нещо такова има тук, или са заподозрели измама, или са объркали билета, който да анулират... И след като са ти върнали парите за първия билет, значи вече са наясно какво точно е станало, но се стискат за компенсация

Връзка към коментар

Според мен са объркали билета, който да анулират. В сайта на Иберия до последно ми показваше, че имам билет и статусът му беше CONFIRMED. Но като се опитвах да се чекирам on-line ми даваше съобщение, че трябва да се черим на летището. Показах го на хората на чек-ин, но на техните монитори показваше статус REFUNDED. 

Иберия твърдят, че са ми изпратили мейл да ме уведомят за анулирания билет и ми казаха и датата на която е изпратен мейла. Аз обаче точно на въпросната дата получих електронен билет! 

И сега с това бавене на европейската комисия, повече от месец извън срока... според мен гафът е много голям и се чудят как да го замажат

Връзка към коментар

Атакувай всички наред с мейли. Питай комисията защо се бавят повече от обявения срок. Искай от Иберия да ти препратят мейла с който са те уведомили (макар, че това няма да ти помогне кой знае колко). Искай от банката уверение, че не са спирали сделката. Все някъде стената ще се пропука и ще имаш яснота какво се е случило.

Връзка към коментар
преди 6 часа, neuromancer каза:

Ами представи си, че някой ти хакне кредитната карта и си купи билет, ти като откриеш измамата билета ще бъде анулиран. Според мен нещо такова има тук, или са заподозрели измама, или са объркали билета, който да анулират... И след като са ти върнали парите за първия билет, значи вече са наясно какво точно е станало, но се стискат за компенсация

 

Веднъж мине ли сделката няма вариант банката да я спре, дори парите физически да не са изтеглени още от сметката, а обжалването трябва да се задвижи с изрично твое нареждане. Как банката ще разбере, че е станала измам без да те пита? Може да се съмняват, но и ти трябва потвърдиш и да задвижиш процедурата по обжалване.

 

Билет няма как да е издаден, ако банката не е потвърдила плащането, освен ако няма бъг в системата. Ако има бъг обаче, това е проблем на авиокомпанията. Банката може да блокира дадено плащане, само преди да е дала потвърждение за него.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 4 часа, boogy83 каза:

Атакувай всички наред с мейли. Питай комисията защо се бавят повече от обявения срок. Искай от Иберия да ти препратят мейла с който са те уведомили (макар, че това няма да ти помогне кой знае колко). Искай от банката уверение, че не са спирали сделката. Все някъде стената ще се пропука и ще имаш яснота какво се е случило.

Точно това направих. С Иберия водих супер дълъг и безрезултатен чат във фейсбук, където ми казаха, че единственото което мога да направя е да пусна оплакване през сайта. Пуснах поне 5 оплаквания с различни въпроси (например защо получих електронен билет, поисках доказателство че са ме уведомили и т.н.) Всеки път отговорът беше копи-пейст на първия отговор - едно изречение - моята банка е виновна. Без отговор на конкретния ми въпрос, никакви обяснения.

От банката имам писмено уверение, но на български език. За английски ми искат 52лв и за това за сега чакам Европейската комисия.

На комисията писах писмо да питам за забавянето, не получих отговор. После писах второ да питам на кой мога да се оплача за забавянето и те ми отговориха, че до 3 седмици ще ми кажат на кой мога да се оплача. Не знам да се смея ли, да рева ли... 

  • Харесвам 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

Получих отговор от комисията относно забавянето:

"Сроковете за разглеждане са индикативни, т.е. те могат да варират в зависимост от интереса на потребителя. При несъразмерно забавяне, случаят може да бъде прекратен и потребителя се пренасочва към друг способ за защита."

 

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.