Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Африка ми липсва много. Толкова много, че не издържах на тарифите на ТАП Португал (Ница-Абиджан за 300 евро отиване и връщане) и се сдобих с билети за Кот д'Ивоар през декември. Даже не съм гледал как е климатът тогава. Абиджан ми е отколешна мечта и е на път да се реализира само 5 дни след прибирането ми от Куба. За сега в програмата е Абиджан, Ямусукро (политическата столица) и курорта Гран Басам. Спането сигурно ще е каучсърфинг, понеже не знам какъв бюджет ще остане след Куба. Ваксините ги имам всички от Гамбия още, не мисля да правя нови, само доксициклина ще си взема против маларията. 

 

Чудех се в темата за хвалби ли да пиша, но реших да отворя нова тема, да разказвам за пътешествието. Така си достигам и таргета 3 нови страни на година. Тази година е доста екзотична, Украйна, Куба и Кот д'Ивоар. Не знам дали ще успея да вмъкна и Гана в картинката, ще видя как ще го натамъня. Плюйте в пазви и стискайте палци да не се случи нещо. 

Wegmann_Abidjan_IvoryCoast.jpg

800px-Plagecocody.jpg

  • Харесвам 28
  • Браво 8
Връзка към коментар
На 13.09.2017 г. в 21:04, Kaloyan89 каза:

Африка ми липсва много. Толкова много, че не издържах на тарифите на ТАП Португал (Ница-Абиджан за 300 евро отиване и връщане) и се сдобих с билети за Кот д'Ивоар през декември. Даже не съм гледал как е климатът тогава. Абиджан ми е отколешна мечта и е на път да се реализира само 5 дни след прибирането ми от Куба. За сега в програмата е Абиджан, Ямусукро (политическата столица) и курорта Гран Басам. Спането сигурно ще е каучсърфинг, понеже не знам какъв бюджет ще остане след Куба. Ваксините ги имам всички от Гамбия още, не мисля да правя нови, само доксициклина ще си взема против маларията. 

 

Чудех се в темата за хвалби ли да пиша, но реших да отворя нова тема, да разказвам за пътешествието. Така си достигам и таргета 3 нови страни на година. Тази година е доста екзотична, Украйна, Куба и Кот д'Ивоар. Не знам дали ще успея да вмъкна и Гана в картинката, ще видя как ще го натамъня. Плюйте в пазви и стискайте палци да не се случи нещо. 

Wegmann_Abidjan_IvoryCoast.jpg

800px-Plagecocody.jpg

Куба е супер бях 30 дни там...ноември 2016-та...

На много малко съм от решението да тръгна за Кот д'Ивоар..

Както разбрах от друга тема за тази част на Африка...за Кот д'Ивоар може да се вземе ел.виза ...

Имам направена ваксина за жълта треска има ли други задължителни за този регион.?

Аз обикновено пътувам винаги за по-дълги периоди(30-50)дни...и ще се опитам от там да мина към Того и Бенин.самолет вероятно..дали ще има спънки визово?

В крайна сметка като фотограф ще гоня един регион в Бенин...мястото е Атакора

 

Редактирано от picsvet
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

ТАП Португал са сменили часовете на пътуването ми, с което ми съкращават ваканцията с един ден - вместо пристигане на 8 декември в 22ч пристигам на 9 декември в 6 сутринта. От друга страна, спестявам една нощувка, но аз така или иначе мислех да ползвам каучсърфинг, така че ползата не е голяма. 

Какво мога да направя, мога ли да поискам да ме прекачат на предишен полет, за да не си съкращавам ваканцията според вас? От сайта от който купих билета са ми писали, че имам 5 дни да направя контакт с тях... 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 9 минути , Kaloyan89 каза:

мога ли да поискам да ме прекачат на предишен полет

 

Можеш, пробвай се и виж какви връзки ще ти предложат, може и да не те устройват.

Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...

Взех визата за Кот д'Ивоар днес от почетното им консулство тук в Ница. Вместо сложната процедура с онлайн плащане (73 евро) и пре енролмънт и получаване на визата он арайвъл минах с хартиен формуляр, снимка, билет и 50 евро кеш. Първата виза е биометрична, тази е просто печат, но явно минава. Та спестих си 23 евро и съм доволен. От България както се разбра се вади с онлайн процедурата обаче. Почетният консул, французин ми изгледа с подозрение паспорта и ме пита дали смятам да извършвам някаква дейност там, после дестабилизиран явно от българския пасорт написа че визата е валидна от 8 декември 2017 до... 8 март 2017г. Утре ще звънна да се разправям. Но е валидна 3 месеца и multiple entries, т.е. може да се влиза и излиза от страната, което е добре. 

Остава точно един месец нямам търпение вече. 

  • Харесвам 10
Връзка към коментар
  • 1 месец по-късно ...

Завърнах се от Кот д'Ивоар. 

Трудно ми е да споделя подробно как мина, понеже веднага след Куба много дестинации бледнеят. Но истината е, че съм доволен, хареса ми, видяхме някои интересни места, а местните хора са дружелюбни и любезни. Нямаше ден, в който да не си направим по един нов приятел, било съсед по маса в ресторанта, било спътник в междуградския автобус. 

Пристигнахме в Абиджан с 4,2 часов полет от Лисабон, с А320-200 на ТАП, нов, доста комфортен. Кацнахме в 4ч30 сутринта, минахме безпроблемно грницата дори и без биометрична виза (тук в консулството ни удариха виза-печат). Купихме местна СИМ карта за 20 евро с 3G и 5-10 минути за звънене на хотелите най-вече. В 6 звъннах на хоста в Ер Бнб и хванахме такси. Нощувахме в богаташкия квартал Кокоди, близо до Абиджанския университет. 

Абиджан, както Брюксел е разделен на различни communes, или малки общини, квартали. Отделени са една от друга от т.нар. лагуни, които отделят различните острови и полуострови. Някои квартали са проектирани по европейски тип, с офис билдинги и големи блокове, други са по-типични, африкански с малки къщи с общ двор. Всеки от тях си има идентичност, определена социална класа, която живее там и изобщо с преминаването на всеки мост се усеща разлика. Препоръчват да се спи в Кокоди или Маркори, да се избягват по-бедните Аджаме, Абобо, Трешвил. Ние не усетихме никъде чувство за несигурност. Въпреки, че почти никакви туристи няма, има много бели и ливанци, които живеят и работят там (3% от жителите на Абиджан са с неафрикански произход, най-вече ливанци и французи), та бял човек на улицата не буди никакъв интерес у хората, които остават безразлични най-често.  Ако обаче помолите да ви упътят, веднага се спират хора да ви помогнат, да ви насочат и да дадат съвет, много мили. Много заведения, ресторанти, кафенета, сладкарници има навсякъде, нощният живот кипи с пълна сила, а като културен хъб на Западна Африка има постоянно концерти, фестивали, театри. 

 

От туристическа гледна точка кой знае какво за гледане няма, но в града се усеща някакъв вайб, атмосфера.

Разходка в бизнес квартала Плато, където се намират безброй институции, офиси, голямата джамия и катедралата Сен Пол. Вечерта се разхождахме по центъра на Кокоди (rue des Jardins) или бул. Марсилия в Маркори, опасани с ресторанти и заведения. 

Посетихме също и гората Банко, белият дроб на града, една от най-запазените първични (девствени) гори в региона. 

 

 





  

Abidjan.jpg

Лагуната Ебрие, разделяща Абиджан на малки островчета

 

Adjamemarche2.jpg

Пазарът в гетото Аджаме, най-големият в града. Ясно се вижда разликата с другите квартали. Снимката е от Уикипедия, не посмях да си извадя телефона да снимам там. 

 

Plateau chrch.jpg

Катедралата Сен Пол 

 

Plateau mosk.jpg

Голямата джамия 

 

Plateau.jpg

Бизнес кварталът Плато 

 

Plateau_2010,_Abidjan.jpg

Панорама на Плато (Уикипедия отново, понеже нямаше как да снимам, минавахме моста транзит с таксито). 

 

PlateauSudAbidjanMai2016_2.JPG

Бизнес кварталът Плато 

 

Plateauu.jpg

Бизнес кварталът Плато 

 

Редактирано от Kaloyan89
  • Харесвам 22
Връзка към коментар

В Абиджан има плаж, но там не отидохме. По цялото крайбрежие на Гвинейския залив има течение, викат му barre. Плуването е опасно, морето е много бурно с огромни вълни. 

Тръгнахме към курорта Асини, като по пътя се спряхме в Гран Басам, където през 2016 година стана жертва на терористичен атентат в който загиват 19 души, включително една македонка. Градът е стара столица на Кот д'Ивоар, основан от французите. След епидемия от жълта треска през 1900 г. обаче 45 от общо 60 французи загиват и столицата е преместена в Бенжервил. Кварталът France, колониалния град е включен в списъка на ЮНЕСКО. Някои от сградите са порутени, други са реставрирани и в града се носи носталгична атмосфера на отдавна отминали времена. 



Там има плаж, спряхме да погледаме но вълните в океана бяха огромни, за това продължихме към Асини без нощувка в Басам. 

 

bassam 2.jpg

bassam.jpg

bassam1.jpg

bassam3.jpg

bassam4.jpg

 

Редактирано от Kaloyan89
  • Харесвам 9
  • Браво 2
Връзка към коментар

След около час с маршрутка пристигнахме в т.нар. Асини-Мафия. То е селце, опасано с лагуни, доста хотели някои по-луксозни, други по- обикновени. Казаха че през уикенда е пълно с народ и там се изсипва цял Абиджан, ние за това решихме да отидем през седмицата и бяхме единствените гости на хотела ни, дадоха ни да си изберем 1 от 4 стаи и басейнът беше само за нас на разположение 24 часа. Останахме 2 нощувки, като първата вечер бяхме в басейна, а на другия ден на плажа, който е на островче в протока между океана и "лагуната". Стига се с лодка до там,  а на самия остров има няколко хотела и селце. 

В океана водата е бурна заради течението и къпането е опасно, но е синя поне. В "лагуната" е много спокойна, но кафеникава :D , а пясъкът е бял, ситен като брашно. Къпането беше приятно, времето много топло, леко облачно, но пак поизгорях. 

Вечерта в селото ни беше най-евтината вечеря, прясна риба за 2 евро в африканското ресторантче, много вкусна. 

Assinie.jpg

Assinie1.jpg

Assinie2.jpg

Assinie3.jpg

Assinie4.jpg

Assinie5.jpg

Assinie6.jpg

Assinie7.jpg

Assiniee.jpg

Редактирано от Kaloyan89
  • Харесвам 16
  • Браво 1
Връзка към коментар

От Асини тръгнахме към Абиджан, а от там директно продължихме за Ямусукро. Единствената магистрала в страната свързва икономическата и политическата столица на Кот д'Ивоар, дълга 224 км. Странното име на града идва от кралица Ямусу, управлявала селото преди французите + наставка -кро, означаваща град на бауле. 

Родно село на първия президент Феликс Уфует-Боани, през 1983г. той решава да трансферира столицата от Абиджан и започва мащабно и грандоманско строителство в малкото тогава земеделско градче. Огромни широки улици, 5 звездни хотели, най-високата базилика в света, летище, достатъчно голямо за да приеме Конкорд,  който е кацал там 2 пъти с френските президенти Франсоа Митеран и Валери Жискар д'Естен. Днес улиците празни, летището почти не функционира, институциите, посолствата, министерствата и парламента са все още в Абиджан. От време на време в града се провеждат срещи на върха и конференции. Не се знае още кога ще бъде ефективно преместването на столицата, но се говори че в мандата на сегашния президент за пръв път от над 30 години може да има движение в тази посока. 

Аз този ден имах малко работа и прекарах цяла сутрин във фоайето на Депутатския хотел (Hôtel des Parlementaires), който се намира буквално в нищото извън града.

 

 

От там директно тръгнахме към Базиликата Notre Dame de la Paix, проектирана по модел на Св. Петър в Рим, само че по-висока (158м) и по-широка (150 м срещу 115 за Св. Петър). Осветена от Папа Йоан Павел 2 през 1990г, базиликата в внушителна отвън и отвътре - мрамор, внесен от Италия, прекрасни витражи,стъклописи и полилеи, градини вдъхновени от Версайските... но също толкова празна, колкото целия град. Плаща се вход 2000 франка (3 евро) и въре снимането е забранено. 

 

В близост се намира президентския дворец в който живее семейството и наследниците на Уфует-Боани (сегашниятси живее в Абиджан), пред който има огромно езеро пълно с крокодили от Нил, символ на просперитет в Африка. Имало е няколко инцидента на изядени зяпачи и служители, които хранят крокодилите (всеки ден в 17ч се хвърлят живи пилета и крокодилите изскачат от езерото). Ние не знаехме и се спряхме на оградата да ги търсим, когато изведнъж дойде униформен с мотор, каза че нарушаваме закона и да отидем с него да говорим с шефа на 40 метра. Метнахме се на скутера му общо трима без каска и ни закара до входа на двореца, показвайки по пътя табела на която пише: ЗАБРАНЕНО Е СТОЕНЕТО НА ПАРАПЕТА, ДОБЛИЖАВАНЕТО ДО КРОКОДИЛИТЕ и т.н. ВСЯКО НАРУШЕНИЕ СЕ НАКАЗВА ОТ ЗАКОНА. На входа на двореца ни беше изчетена дълга лекция, като дори ни заплашиха че би трябвало да ни закарат директно в полицията и от там в затвора, за ливанец като мен не било добре да завърши в ивоарски затвор (явно акцента ми на френски и смуглият ми тен след Куба ме правят ливанец хаха). Накрая поиска да си платим за бензина, дето ни докара на сила, добре че спътничката ми имаше 2000 франка, аз имах само по 10 000  в мен. На ръкава му пишеше с нашивки ЧЕСТ, ДОСТОЙНСТВО И НЕПОДКУПНОСТ и разни други хубави качества.

Хапнахме вкусна л иванска храна и се прибрахме, понеже на другия ден рано пътувахме за Ман. 




 

Yakro3.JPG.2b6410bceb2cc32757c32967147b1b65.JPG

Yam.jpg

yam1.jpg

yam2.jpg

yam3.jpg

yam4.jpg

yam5.jpg

Редактирано от Kaloyan89
  • Харесвам 13
  • Браво 1
Връзка към коментар
  • 4 месеца по-късно ...

Повдигам темата, защото цените на TAP този път са още по-ниски. Ако има мераклии, може да се планира и за догодина.

https://www.fly4free.com/flight-deals/europe/summer-cheap-flights-from-paris-to-abidjan-ivory-coast-for-only-e219/

 

Връзка към коментар

Бях забравил, че не съм си довършил разказа, трябва да му обърна внимание някой път. 

 

Кот д'Ивоар не е като цяло туристическа дестинация, а ние като бяхме някои "атракции" не бяха достъпни, Сан Педро например. Националните паркове са малка трагедия, ако искате да гледате животни, идете в други държави - труднодостъпни и много неудобни. В Брега на Слоновата кост ни посъветваха, ако искаме да видим слон да идем в зоологическата градина в Абиджан.

 

Дестинацията е спокойна, не е трудна, но няма кой знае колко за гледане. Иначе за нещо необичайно не е зле, най-вече за топлина през зимата, но и за това има по-добри места. 

 

Не знам дали бих препоръчал, но не съжалявам че отидох.

  • Харесвам 4
  • Браво 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.