Георги Публикувано: 5 март, 2019 Публикувано: 5 март, 2019 (редактирано) Имаше един конкордски анекдот, при което пътник качвайки се в самолета и виждайки салона казва на стюарда: "Ама то изглежда като обикновен тесен самолет, какво му е специалното?". Отговорът: "Специалното е да направим свръхзвуков самолет да изглежда като обикновен г-не" 🙂 Ето малко снимки от моите срещи с Конкорд, извинявам се за качеството, ама си трябва много широкоъгълен обектив. На повечето места има доста интимен достъп и можеш да пипнеш 🙂 Силно препоръчвам да обърнете внимание на извивките, тялото на Конкорд е като бутилка от кока-кола (заради Area rule, общо взето за аеродинамиката не трябва да има резки промени на фронталната площ, т.е. там където се появяват крилата е необходимо фюзелажа да се стесни). Отстрани и по снимки хич не изглежда толкова заоблен. Бурже, комбинира се много добре с авиошоуто: Самолетоносачът Intrepid в Ню Йорк: National Air and Space Museum до летище Dulles, Вашингтон: От трите Бурже е най-подходящо ако комбинирате с авиошоуто, това е ако търсите фестивален и интерактивен елемент. Ако търсите максимално легендарни авио и космически апарати на единица площ, безспорно печели National Air and Space Museum, освен Конкорд ще видите совалката Discovery, SR-71 Blackbird, Enola Gay и много, много други. А ако искате да зърнете Конкорд съвсем безплатно, следващия път, когато кацате на Хийтроу се оглеждайте през илюминатора. Ако уцелите точната писта и позиция може да видите един паркиран между пистите. Ако не се лъжа и на едно кръгово извън летището в Манчестър също имаше бучнат Конкорд. Доста любопитна е Pepsi окраската: Заради синята боя са ограничили максималната скорост на Конкорд на 1.7Мах, като само за кратки периоди е можел да мине над 2. Всякакви чудеса стават с триенето на материалите при тия скорости 🙂 Редактирано 5 март, 2019 от Георги 9
Гост Публикувано: 6 март, 2019 Публикувано: 6 март, 2019 (редактирано) На 4.03.2019 г. в 10:48, Topfly каза: Аз два пъти се провалям с посещението на музея на Конкор на Барбадос 😞 Първият път имаше някаква частна програма, а миналата година ми казаха, че музеят е затворен от месеци 😞 Някой има ли идея къде е най-атрактивният музей на Конкорд? В Париж на едно от летищата до колкото знам има изложен един екземляр и в някакъв музей на авиацията в Германия. В момента съм в Bristol - където се оказва има Concorde в местния музей на авиацията. Не знаех, колеги споменаха - и точно за Конкорд се заговорихме. Няма да имам време да отида до там, но си спомних музей, който със сигурност съм посещавала - Brooklands Museum. И мисля, че имаше някаква огромна опашка и не се качих на Конкорд-а, Или съм забравила 😞 Ще потърся снимки от музея, когато се прибера. Но сега пак се разрових там. Ако някой има път към Лондон и има силен интерес към Конкорд, има няколко събития в тази връзка. Мястото е Weybridge, Surrey, близо до Heathrow. https://admin.brooklandsmuseum.com/concorde И нещо, което мисля само тук се предлага - симулатор за пилотиране на Конкорд. Не е евтино, но... 🙂 https://admin.brooklandsmuseum.com/concorde/about/the-simulator Редактирано 6 март, 2019 от Гост
gertrudaa Публикувано: 7 март, 2019 Публикувано: 7 март, 2019 (редактирано) Mисля, че 27 писта беше заветната на Хийтроу, но ляво или дясно - не помня. Тъй като много исках да го видя, а естествено в Лондон беше мъгливо, се оглеждах през цялото време, докато рулирахме. И точно заехме позиция за излитане: Редактирано 7 март, 2019 от gertrudaa 5 1
Zaro Публикувано: 7 март, 2019 Публикувано: 7 март, 2019 Всъщност, Конкорди има на няколко места за разглеждане: http://www.airportspotting.com/concorde/
Гост Публикувано: 30 април, 2019 Публикувано: 30 април, 2019 (редактирано) Една безкрайно интересна беседа в музея на Конкорд в Бристъл, с John Britton, Concorde Chief Engineer за UK, вече пенсионер. Организирано събитие от компанията, по чийто договор работя в момента. Признавам, че всички присъстващи – високо квалифицирани инженери - слушаха с леко увиснали мандибули, начело с мен 🙂 John Britton никога не е посещавал университет, но работи от 16 годишен в авиационния комплекс в Бристол. Разказва разбиващо интересни случки от зората на съвременната авиация. Как се обучават първите пилоти - 1910 г, без тренажор: излиташ, ама приземяването никой не ти го е казал как... Или как се събират данни за проблеми по време на полет... След полет пилотът е длъжен да попълни дневник с проблемите. Пример: Пилот: Всичко беше наред, с изключение на твърдото приземяване на автопилот. Инженер: На тази машина няма инсталиран автопилот за приземяване. 🙂 Разказва за Brabazon – същинско чудовище... За Британия 175 (модел 1952 г). И разбира се, за Конкорд – който беше основна тема. От специфични технически данни до любопитни подробности: - Първият прототип, построен в Англия, не полита; - Билетът London – New York струва £3000 (3 часа 20 мин полет) - Горивото тежи 100 тона; - Погледът от прозорците – изключително мънички – е като от космически кораб поради спиралата на движение; - Дизайнът на задната част на самолета се оказва ключова – т.нар. Power station е причина за успешния проект. Много любопитна е историята с опита за кражба на чертежите на Конкорд от източноевропейски (руски) проектанти, но няма да преразказвам коментарите му поради правилата на форума. Не по-малко любопитен факт – докато самолетът е в активна експлoатация, никога не е публикувана официално снимка на свръхзвуковото ускорение (transonic acceleration) - едно поради трудност на снимане, но най-вече поради опасения за паника от вида на горящите двигатели... И един от най-любопитните факти за мен. Причината за спиране на проекта не е катастрофата с френския Конкорд, а атентатите от 11 септември 2001 г. Една трета от редовните пътници и клиенти на Конкорд загиват в тези атентати... Този факт, заедно с увеличени разходи по пoдръжката му, водят до окончателното прекратяване на проекта. Заговорихме се и за Boeing 737 Max. Обяснението беше дълго, не успях да го запомня, но в едно изречение спряганата engineering root cause: Overdeveloped engines.Останалото са последствия и неправилни действия от страна на Boeing. Като основен производител на Airbus и конкурент на Boeing, по-острият изказ – макар и с усмивка - беше неминуем, затова ще спра до тук разказа му. Но беше много завладяващо. Сега целият работен потенциал е зает в Airbus. Тъгуват за А380, но... Работят върху новите модели – и по военните разработки на Airbus също. Малко снимки - за съжаление не всички от презентацията са станали, а бяха много - осветлението не беше подходящо, но вярвам поне на някои от вас да е интересно 🙂 Редактирано 30 април, 2019 от Гост
Ilian359 Публикувано: 20 май, 2019 Публикувано: 20 май, 2019 Вижте на какво попаднах: Emirates Airlines To Relaunch Supersonic Concorde Service in 2022 https://www.aviationcv.com/aviation-blog/2019/emirates-concorde-service 3 1
Фил Публикувано: 20 май, 2019 Публикувано: 20 май, 2019 преди 11 минути , Ilian359 каза: Вижте на какво попаднах: 1 2 2 1
Фил Публикувано: 28 юли, 2019 Публикувано: 28 юли, 2019 THE 50TH ANNIVERSARY OF CONCORDE 50P COIN SET 2 1
akair Публикувано: 28 юли, 2019 Публикувано: 28 юли, 2019 Следващата стъпка е куотъри с образа на 747 🙂 2 1
cck Публикувано: 28 юли, 2019 Публикувано: 28 юли, 2019 Да взема да се изфукам със снимка от личния архив: 6
akair Публикувано: 28 юли, 2019 Публикувано: 28 юли, 2019 2 minutes ago, cck said: Да взема да се изфукам със снимка от личния архив: Не са стигнали парите за билет и са те возили на крилото? 🙂 6
cck Публикувано: 28 юли, 2019 Публикувано: 28 юли, 2019 И вътре пускаха, ама реших галерийка да направя за музея, че и при “конкуренцията” (Ту-144) даваха да се влиза! 4 1
Фил Публикувано: 18 декември, 2019 Публикувано: 18 декември, 2019 NASA's X-59 aircraft is a first step to letting you fly supersonic
chandni Публикувано: 19 декември, 2019 Публикувано: 19 декември, 2019 The only photograph ever captured of the Concorde Supersonic airliner flying at Mach 2 (1,350 mph), taken by the pilot of an RAF Tornado fighter jet in 1994 4
neuromancer Публикувано: 22 януари, 2021 Публикувано: 22 януари, 2021 Днес се навършват 45 години от първия комерсиален полет на Конкорд. На 21 януари 1976 са първите полети съответно на Бритиш еъруейс до Бахрейн и Ер Франс до Рио де Жанейро. Целта разбира се е била да се лети между Европа и Северна Америка, но първоначално не е било разрешено да се лети с Конкорд над Щатите, разрешението е получено към края на 1976 за летище Дълес и 1977 за Ню Йорк. Снимка от събитието на Galeão: Човекът пише, че най-добрият изглед към пистата е бил от сладоледаджийницата, където едва ли не са се бутали с лакти през цялото време. Трябвало да се консумира, за да седиш там и сигурно са изяли 400 сладоледа. Ален Делон щял да идва, а дали е дошъл, той не знае, важното е било Конкорд. 4
stanislavpp Публикувано: 22 януари, 2021 Публикувано: 22 януари, 2021 ...което ми напомня , че наследника на Конкорд - Boom Overture е почти готов и започва вече тестове : https://boomsupersonic.com/overture Ще има капацитет от 60 места , всичките бизнес класа , разбира се . 2
Фил Публикувано: 27 януари, 2023 Публикувано: 27 януари, 2023 Първа копка на фабриката Boom Supersonic Begins Construction On Overture Superfactory 1
neuromancer Публикувано: 12 февруари Публикувано: 12 февруари Сега ми попадна новина, че Boom Supersonic са направили преминаването през звуковата бариера да не се чува. Излиза, че ако прехода се прави на голяма височина, звуковите вълни се пречупват в атмосферата и не достига до земята. 3
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега