Прескочи до съдържание

Бъдещ онлайн магазин за пътешественици


Препоръчани мнения

Чудех се дали да го държа в тайна до последно, по съвета на домосед , но не виждам смисъл в това, а и се сблъсквам с доста любопитни неща. Накратко, отдавна главоблъскам около идеята да направя онлайн магазин за пътешественици, т.е. всички тези неща от които имаме нужда на път. Най-общо казано - куфари, пътеводители, преходници за контакти, раници, както и дребни аксесоари - калъфи за паспорти, възглавнички за самолет, скрити портфейли за пари и т.н. 

 

Реших, че понеже така и така ми е любопитен интернет бизнеса като цяло, може би с тази тема да дублирам начина, по който обичам да си пиша пътеписите - постепенно и на живо. А колкото и да ми е интересен интернет бизнеса, то българският интернет бизнес явно е двойно по-интересен!

 

Смятам в тази тема периодично да пиша как се развива идеята с коментари на определени аспекти. Като цяло планът е да добутам всичко да е готово до коледното пазаруване, но имайки предвид желанието за заравяне в детайли, нищо чудно да пропуснем този добър начален старт на бизнеса.

 

Но нищо, понеже нямам намерение да правя половинчати неща, или ще стане както трябва с дългосрочна перспектива или няма да стане въобще. Дано на някой да му е интересно, ако не, ще си говоря сам. Няма да ми е за първи път :) 

  • Харесвам 36
  • Браво 7
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

Първата дилема беше каква платформа да използвам. Тази, която имаме тук в Магеланмаг е доста простичка и макар да е плътно интегрирана с форума, което е супер плюс, въобще не става за сериозни неща. Честно казано, това е приложение, което фирмата е направила за да продава продукта си (софтуера на форума) и леко е разкрасила с минимални екстри, повечето ориентирани за американския пазар, така че да изкара пари от продажбата му и на външни хора. За тениски и ключодържатели става с голямо натамъняване, но не и за сериозен магазин. 

 

От останалите се различават два основни типа - такива, които хостваш сам и т.нар SAAS (software as a service) системи, които поемат всичко от до. Популярни услуги за Shopify, Cloudcart, Ocommerce и др.

 

Повечето системи, които хостваш сам са безплатни, но това е леко измамно, защото безплатни са само базовите функционалности. В момента, в който решиш да разшириш дадена функционалност, почваш да плащаш и то да плащаш добре. Искаш по-добро филтриране на продукти? Плащай! Искаш по-добра търсачка? Плащай! Искаш виртуален пос-терминал на Борика? Плащай! От този тип предложения най се открояват - Magento, Prestashop, Opencart, Woocommerce и др. 

 

Magento - може би кадилакът на софтуерите за електронни магазини и една от малкото препоръчвани системи, когато магазинът ти стане наистина, ама наистина голям. Всички останали почвали да се задъхват под напора на хиляди продукти в каталога, много посетители и постоянни паралелни поръчки. За съжаление Magento изисквал твърде стръмна крива на научаване (learning curve?) и евентуалните подобрения често изискват външна помощ, която също струва скъпо. Ще ми се някой ден бъдещия магазин да има нужда от Magento (както като започвах форума ми се щеше някой ден да има нужда от нает сървър, а това явно ще се случи скоро, та внимавай какво си пожелаваш...), но на този етап перспективата е малка за да се заробвам с чувствителни първоначални инвестиции без да имам ясна представа каква ще е възвращаеммостта. Magento има както безплатна, така и платена версия, платената е нещо от рода на $22 000 на година!

 

Prestashop - сравнително популярна платформа изградена на принципа безплатно ядро и платени качествени добавки. Не е лош избор като цяло, но това което ме потресе е, че обновяванията между различните версии са проблем. Т.е., когато пуснат нова версия почти сигурно едва ли не трябва да преправяш магазина от нулата. Това не ми допада, знаете колко време отне подготовката за ъпгрейда на този форум, а при него ъпгрейда на теми и мнения мина без допълнителни добавки! Ще ме извинявате за чуждиците, на това му викат backwards compatibility. В IT света, всички говорят с много досадни чужди термини. Накратко - добра платформа изглежда, но ме притеснява дългосрочното развитие. Пазарният и дял също не е чак толкова голям, че да предполага да можеш да намериш доста съвети кое как се прави. 

 

Opencart - повечето неща написани за Prestashop явно важат и за нея. По пазарен дял основно доминира в източния блок, силно вероятно повечето български онлайн български магазини, които посещавате (извън гигантите като emag) да са на Opencart. При нея също е проблем съвместимостта с предишни версия, а и ме притеснява, че имаше нещо от типа на да трябва да инсталираш един плъгин, за да може да инсталираш други плъгини после. Хъх. 

 

Woocommerce - не е типичната платформа за онлайн магазин, а по-скоро надстройка над популярната блог платформа на Wordpress. Другите изброени до сега бяха платформи писани от нулата с идеята за онлайн търговия, а това е по-скоро натъманяване на CMS (Content Managing System) за целите на онлайн търговията. Обаче имайки зад гърба си най-популярната интернет платформа означава ужасно голям пазарен дял, в световен мащаб мисля че бие Magento, ужасно много информация в целия интернет кое как се прави и ужасно много автори и девелопери, включително евтини такива, които могат да свършат лесна работа. Това последното не е за подценяване, защото например за софтуерната система на този форум много трудно се намират разработчици, които да ти направят нещо по поръчка. Един ми беше цитирал цена от $180 за това линкче "Подари мили", което виждате под профилните снимки! В крайна сметка сам си го направих. Самите автори на плъгина Woocommerce (който по идея е безплатен) разработват и много платени добавки за него, чиято цена бързо се натрупва, но пък е добре да знаеш, че зад нещо стои сериозна корпорация. Огромен проблем на доста платформи, е че на даден разработчик в един момент му писва да се занимава, и ако сайтът ти зависи от неговия плъгин просто увисваш супер неприятно, за това е и добре да се обвържеш с корпорация. Плъгините им не са евтини, но има разни врътки в GPL лиценза (които са дискусия за отделна тема), които позволяват да са на прилична цена стига да нямаш нужда от поддръжка. Огромен бонус е съществуваща интеграция между нашия форумен софтуер и Wordpress, което ще позволи доста неща да могат да бъдат интегрирани между форума и магазина.

 

В SAAS платформите като Shopify, Ocommerce, Bigcommerce (чужди) и Cloudcart, Summercart (вече Seliton), Gombashop и т.н. (български) основното предимство е, е че всичко се поема от тях срещу определена месечна такса - софтуер, хостинг, администрация, обработка на плащания, всичко. Подобни услуги смъкват доста от натоварването и са най-доброто, което можеш да направиш, ако нямаш големи технически познания и искаш да топнеш краче в сферата. Но в момента в който искаш да мръднеш в страни от стандартните шаблони (сиреч да направиш сайта си да изглежда уникално, а не като други десетки сайтове в нета) допълнителната доработка струва скъпо. В тях е хляба, в тях е ножа, общо взето избереш ли такава платформа си донякъде техен заложник. Иначе българските подобни услуги имат предимството на добра интеграция с български пос терминали, български куриери и т.н., което ме накара сериозно да се замисля, но не и да наклони везните в тяхна полза. Все пак основното предимство на подобни услуги е ако не искаш или не можеш да се занимаваш с администрация, а аз мисля че имам знанията да поема тези неща и не виждам причина да плащам за тях.   

 

В крайна сметка изборът е Woocommerce, най-вече защото мога лесно да го интегрирам с форума,, покупките в магазина ще могат да дават магелански мили и т.н. Другият основен фактор е океана от информация за платформата, така че всичко да се изпипа до най-дребния детайл без да е необходима скъпа външна помощ. И дано някой ден стигнем до Magento. 

  • Харесвам 8
Връзка към коментар

Следващата дилема беше дали да се захвана да правя нещата сам или да се доверя на някой професионалист. Нямам съмнение, че ще успея да се справя и сам, но времето ми е много ценно и не ми се ще да го губя в инвестиране на запознаване със сравнително непозната платформа от нулата, колкото и като цяло да ми е интересно подобно занимание. Фирмите, които се занимават с изработката на онлайн магазини като цяло ги разделям на три категории:

 

Големите фирми - това са тези, които работят с големи клиенти - веригите за техника, банки и т.н. Те предлагат изцяло комплексна услуга, но щатът им е толкова раздут за да може да поемат абсолютно всички аспекти, че за хоби ентусиасти като мен нужният бюджет е тотално извън всякакви рамки. Тези фирми може да ти надуят главата с брандинг, маркетингови стратегии, СЕО оптимизация и какви ли още не високопарни термини, докато аз имам нужда основно от помощ за чисто техническата реализация. Тези фирми целят да хванат и дългосрочна подръжка на изработеният магазин, искат не само да заколят овцата първоначално, но и да продължат да я стрижат периодично. 

 

Нямам намерение да плащам за изработка на маркетингова стратегия само за да може някой да ми каже накрая "ами инвестирайте във фейсбук реклама в аудиторията на хора, които са отбелязали че обичат да пътуват в профила си" (ако е неграмотно направена маркетинговата стратегия) или "абе има там един  форум на пътуващи, пробвайте да рекламирате в него" (ако е грамотно направена). Мерси. Пък да ви кажа, чуете ли за СЕО оптимизация - бягайте далеч. Това е накратко стратегия така че сайтът ти да излиза по-високо в търсачките по търсене на ключови думи. Имаше някакъв смисъл преди години, когато алгоритъмът на гугъл не беше толкова зачукан и респективно можеше лесно да се манипулира, но в днешно време наемайки някой за СЕО оптимизация най-доброто, което може да ви се случи е да загубите пари, а най-лошото е гугъл да ви накаже сайта за манипулиране и да отидете в десета глуха на списъка с намерени резултати. Знам, че не всички споделят това мнение, особено самите СЕО оптимизатори, лично е и не обвързвам никого с него.  Не, че няма основни правила, които трябва да се спазват, но те са доста базови и са вградени в повечето платрофми, от там нататък се надявате алгоритмите на гугъл да са с вас. 

 

Индивидуалните фрилансери - тези са по бюджета на почти всеки. Като видите някъде реклама "вашият нов онлайн магазин за 50-100-200-500лв" обикновено става въпрос точно за такива пичове. Болшинството от тях са инсталирали wordpress пет пъти през живота си, видяли са колко е лесно (да, и вие които се имате за компютърно неграмотни, дори и за вас е лесно, по-лесно е от покупката на самолетен билет!) и са решили, че това изведнъж ги прави експерти и могат да припечелят. За всеки влак си има пътници, но тези юнаци ще започнат да издишат при първата по-персонализирана модификация, която трябва да се направи на сайта. 

 

Малки фирми/ентусиазирани фрилансери - тези са по средата между предишните две категории. Общо взето при тях го няма напудрянето на първите и аматьорщината на вторите. Големият проблем е, че за тях винаги трябва да имаш читава препоръка, в противен случай може да попаднеш на някой от втората група, който просто е направил по-добре представянето си. Считайте го като проучването за резервиране на хотел - добре е винаги да се четат независими ревюта, а не да е само на база сайтът на хотела, който естествено ще е пълен с хвалебствия. Един приятел, на който имам доверие ми препоръча една малка фирма, които били ентусиасти, казах си супер - и аз съм ентусиаст. Портфолиото им не изглеждаше зле, така че се свързах с формата за контакти и зачаках.

 

Първоначалният отговор беше сравнително бърз, любезен и изискваше да отговоря на списък от 12 въпроса. Сега, знам перфектно тяхната ситуация и че имат много клиенти, които уж искат едно просто магазинче, а в последствие се оказва, че всъщност искат amazon.com. Точно за това е необходимо всичко между двете страни да е уточнено още преди да се започне работа за да няма изненади. И все пак...част от тези 12 въпроса...сякаш да се обясня пред някоя банка да ми отпусне бизнес кредит ще е по-лесно. Както и да е, съвсем добронамерено седнах и отговорих пространно на всичките въпроси, до колкото имам представа в момента, понякога е трудно да си свръх конкретен, когато всичко е във много първоначална фаза. И от тогава пълно мълчание. Явно по нещо не са ме харесали за клиент, но поне можеха да кажат - така и така, дай подробности по този въпрос. Или - съжаляваме, но вашите изисквания не отговарят на това, с което ние се занимаваме или...абе варианти за любезен отговор колкото искаш. Но тук явно трябва първо да си разкажа майчиното мляко и ако евентуално великата фирма благоволи, може да ми изпрати оферта за да може да ме удостоят с удоволствието да им плащам, щом чак толкова настоявам. Еми мерси. 

 

В крайна сметка...нали знаете защо на вълка му е дебел врата? Кой знае колко време ще ми отнеме и може и да изпусна коледния краен срок, може точно това ми решение да обрече целия проект на провал, но поне ще знам че всяка запетайка в бъдещия магазин ще е минала през мен и най-вече няма да има заключени черни кутии в сайта, така че ако имам нужда от бъдещи модификации отново да търся външна помощ. Знам, че моята контрол фрийкщина не винаги е положителен елемент, знам че има дейности, които трябва да се оставят на професионалистите, но ако има нещо, което абсолютно ме подлудява, то е да не изпратиш един възпитан отказ на потенциален клиент, а просто да оставиш питането му без отговор все едно ти е изхабил времето с молбата му да ти даде пари. Знам че за повечето български предприемачи, българските клиенти са до един бай ганьовци, но мислех че поне в B2B отношенията може да е малко по-различно...

 

Както и да е, предизвикателството пред мен е гарантирано, сеирът за вас също. Ще имате възможността да видите какво се получава, когато човек се опитва сам да направи интернет магазин с много мерак, без никога да се е занимавал с нещо такова до сега, с почти нулев практически опит в онлайн комерса и ще се оправя предимно с четене на информация в интернет. Абе толкова сложни пътувания планираме по тоя начин, та един онлайн магазин ли ще се опъне?

  • Харесвам 9
  • Браво 5
Връзка към коментар

Давай смело!Вярвам,че ще се оправиш.

И аз платих на една фирмичка от твоята втора група.Направиха нещо първоначално.Много препирни и недоразумения.Опитваха се да си налагат техни решения,които не са свързани с техническите въпроси,а чисто конструктивни.При положение,че хал хабер си нямат от продуктите,които продавам.

Е,с малко помощ от приятели,даже и съфорумци,се оправям сам.Не,че сайтът ми е много читав,ама на мен ми върши работа.Работя с Prestashop.

По-скоро си мисля,че проблемите ти ще бъдат с предлаганите продукти и многото бумащина.В един момент толкова ти писва от всичко,че ти се иска да си на щатна работа.

Успех!

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Определено ще се справиш! И да не стане за Коледа, какво от това - все за някой от зимните празници ще си готов.

преди 3 часа, Георги каза:

но ако има нещо, което абсолютно ме подлудява, то е да не изпратиш един възпитан отказ на потенциален клиент, а просто да оставиш питането му без отговор

А това и мен ме влудява.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Жоре, първо искам да те поздравя за това, че винаги имаш нови идеи и стремежи за развиване на нещо по-добро. С такъв ентусиазъм и отдаденост към всичко, с което се захванеш, несъмнено ще постигнеш успех. А това, че си бил "контрол фрийк", за който спомена по-горе, мисля, че само ще донесе позитиви не само на проекта като цяло, но и за нас като крайни потребители. Винаги ми е харесвало, че изпипваш детайлите до най-малката подробност и не се задоволяваш с какъвто и да е резултат или отговор. Не си мисли, че тези неща не се забелязват или остават недооценени.

Лично аз си нямам и бегла представа колко работа ще отнеме стартирането на такъв магазин, предполагам много ,за това искам да попитам, нужно ли е да си даваш зор и да гониш пускане в експлоатация до Коледа? В смисъл, по-добре си дай повече време за изпипване на финните настройки, пък ние ще си чакаме търпеливо когато стане. :)

В крайна сметка, кактово и да решиш, ние сме с теб и в добро и лошо, така че давай смело!

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
преди 14 часа, Георги каза:

дилема беше дали да се захвана да правя нещата сам...

Всъщност така се става професионалист :)

Моите наблюдения върху фирмите, изработващи онлайн магазини  са сходни на твоите. Големите фирми, с читави платформи, искат суми, които според мен са високи, особено за българския пазар. Индивидуалните фрилансери, дори не знаят половината думи от изискванията ми за изходящ файл от платформата. С малките фирми, нещата са горе-долу.

Относно фирмата, с която си се свързал. Звънни им едно контролно телефонче, да видиш дали все пак са получили мейла ти. От отговора ще разбереш, дали можеш да работиш с тях, или взаимно ще си спестите време.

Ако ти трябват алфа, бета - тестери, може да разчиташ на нас :)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Нищо не разбирам от тия неща, но ти пожелавам успех. :smile3:
И другото - сещам се, че има магеланци, които имат онлайн магазини, та предполагам могат да ти дадат някакви консултации и полезни съвети.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Че ще се справиш с направата на магазина - ще се справиш. Остава по-голямото предизвикателство: да убедиш хората да пазаруват точно от твоя магазин, а не примерно от aliexpress:)

  • Харесвам 7
Връзка към коментар
преди 22 минути , Георги Матеев каза:

Че ще се справиш с направата на магазина - ще се справиш. Остава по-голямото предизвикателство: да убедиш хората да пазаруват точно от твоя магазин, а не примерно от aliexpress:)

Точно това си мислех и аз - магазинът ще е малък и съответно с по-високи цени. Защо ще ни е да купуваме от там? Освен ако стоките не са брандирани с логото на Магеланци - тогава нещата рязко се променят.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

тук подкрепям напълно Георги Матеев

техническата част, макар и бавно, е съвсем реализируема, истинският проблем е да имаш стабилна клиентела, а не по 1-2 продажби месечно, така че се надявам добре да си обмислил точно този аспект - какви наличности можеш да поддържаш постоянно /точно тук ще е най-голямата инвестиция/, какво разнообразие,  от какъв тип марки - нисък, среден или висок клас и каква ценова политика ще можеш да поддържаш

 

не че съм някаква кой знае каква инстанция, но понеже пазарувам от години онлайн, твърдя смело, че с 15-20 минути ровене няма нещо, което да не мога да си купя по-евтино от амазон или ибей /китайските магазини дори не ги включвам/, сравнено с произволен български онлайн-магазин, като цената и срокът на доставката често са съпоставими с това да ми го доставят от България, и понякога спестеното е драматично като размер.

 

а твоят таргет все пак са хора, които пътуват и очевидно не ги е страх да си ползват картите из чужбински сайтове, както и със сигурност имат директен достъп до подобни продукти в стандартни магазини отвъд граница

 

при всяко положение обаче ти пожелавам успех! :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
На 2017. 10. 11. в 20:35, Георги каза:

 Най-общо казано - куфари, пътеводители, преходници за контакти, раници, както и дребни аксесоари - калъфи за паспорти, възглавнички за самолет, скрити портфейли за пари и т.н.

За техническата част не бих искал да се намесвам, защото не ми е силната страна, но от бизнес гледна точка е добре много да помислиш какво ще продаваш. Имам доста познати които се занимават с икомерс и общо взето изводите са следните:

 

- При масова, лесно достъпна и ценово сравнима стока шансовете за успех са ти малки, защото винаги ще има конкуренти, които могат на едро да вземат стоката на по ниска цена от теб и винаги ще има конкуренти, които продават на черно без ДДС и т.н.

 

Какво можеш да направиш в такъв случай?

 

- Продавай стока, която никой не я продава в България с българска гаранция, упътване и т.н..

- Продавай уникална стока, като раница с логото на Магеланци и т.н.

- Имай стока на склад и доставяй до 24 или 48 часа.

- Предлагай доставка на стоката с наложен платеж.

- Измисли и други абсолютно уникални продукти, като календара на Магеланци, които и при най-голямо желание не можеш да си ги поръчаш от AliExpress.

 

Този сектор е много труден и успешни дребни бизнеси съм виждал само в много тесни и уникални сегменти. За да не съм много голословен ще ти предложа няколко идеи за уникални сегменти

 

- Предлагай дрехи, обувки и аксесорари за пътуване за хора с нестандартно големи размери. В този сектор няма много голяма конкуренция и ако си намериш добър доставчик или подизпълнител може да реализираш прилични маржове. Може да направиш и партньорство с физически магазин, където потенциалните купувачи и на живо да видят стоката.

- Предлагай уникални сувенири със снимки на магеланци. Например чаши, ключодържатели и т.н. със снимка от Великденския Остров, Игуасу, Улуру и т.н. и логото на Магеланци.

- предлагай иновативни продукти като този калъф за куфари

zx860y484_3052845.jpg&key=34799a86a6d879

http://www.dnevnik.bg/na_put/2017/10/05/3052844_dizaineri_izmisliha_kak_da_ne_burkame_kufarite_si_na/

 

  • Харесвам 6
  • Браво 2
Връзка към коментар

Повдигате абсолютно резонни въпроси, на които също ще им дойде времето да ги дискутирам по-детайлно, и за които се информирам паралелно с останалите неща. Но да кажа, че няма да има стоки, които се намират лесно в aliexpress, вносът от там въобще не ми е приоритетен, с всичките му занимавки с мита и гаранции. А и който иска да чака етикет за багаж 2 месеца, за да спести 2лв вместо да го получи утре, естествено е свободен да го направи.  В някой от бъдещите постове ще пиша сигурно по-подробно за стоките, които очаквам да има, но и малко се притеснявам, защото имам специфични идеи и не искам да бъдат откраднати от конкуренцията, докато аз например се мотам да си настроя навигацията както искам. Ценова конкуренция не мисля, че ще има сериозна, може би основният пакет от стоки ще си има зададена "корична" цена, т.е. проблемът няма да е в евентуалното подбиване на цените, а в това което ще предложи вносителя като отстъпка от тази цена. Не е задължително продуктите да са уникални, но като цяло смятам българския онлайн пазар за супер недоразвит и има според мен място за нещо направено като хората. Ще видим дали съм прав. 

 

@bulpa, мислех си да изпратя последващ въпрос дали да очаквам отговор, но се отказах. Аз вътрешно си бях наумил, че сам ще се занимавам, но ако ми бяха направили удачно предложение, което да ускори процеса и да ми позволи гарантирано да хвана коледния период (където евентуално печалбите от там да неутрализират в известна степен тяхната цена) можеше да помисля. Просто не обичам да се моля два пъти да давам пари, но сякаш за всичко си има първи път и ще ми се наложи...за това в някой от следващите постове. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 40 минути , Георги каза:

@bulpaВ някой от бъдещите постове ще пиша сигурно по-подробно за стоките, които очаквам да има, но и малко се притеснявам, защото имам специфични идеи и не искам да бъдат откраднати от конкуренцията, докато аз например се мотам да си настроя навигацията както искам. Не е задължително продуктите да са уникални, но като цяло смятам българския онлайн пазар за супер недоразвит и има според мен място за нещо направено като хората. Ще видим дали съм прав.

Занимавал съм се с доста онлайн проекти и отговорно мога да ти заявя, че обикновенно не този, който е първи, а този който излиза най-подготвен на пазара успява. От друга страна лично съм губел много пари от страх да споделя някаква идея и от излизането неподготвен на пазара. Ако разликата в стартирането не е години, няма никакво значение, кой е първи и кой е втори на пазара. Много енергия, пари и ресурси може да спестиш ако си тестваш идеите преди да излезеш на пазара. Човек е склонен да се самонавива и да надценява собствените си идеи само защото дадена идея е негова. Най-добрата обратна връзка е дори ако някой реши да те копира. На твоето ниво пазарът е огромен и едва ли все още несъществуващата конкуренция ще ти е проблем, а монополист няма как да станеш, освен ако не може идеята да се защити с патент ;)

 

Българският пазар безспорно е неразвит, но не си струва да се навираш в сегментите където съвсем скоро ще се появят Амазон, и т.н. С много голяма скорост те разширяват логистичните си бази и наближават към нашия регион.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Без да съм защитник на въпросната фирма, мейла може да не е пристигнал поради много причини - препълнена поща, ограничение на максимално големите файлове, някаква спам защита е пратила майла ти в спам папката, новата секретарка е изтрила всички мейли от деня и т.н. Мое мнение е, че в разговор по-лесно и по-бързо може да се прецени отсрещната страна, т.е. двете страни взаимно да се оцените. Още повече, че са били препоръчани. 

 

Щом вече си решил да се занимаваш, имаш нашата подкрепа :)

Връзка към коментар

@Topfly - още почти нищо не съм написал, което си личи и от твоите съвети, които макар и правилни са и доста общи :) Нека мине време, ще видиш какво имам предвид. Далеч идеите ми не са уникални, но чета доста в последно време и има много недостатъци, които ти избождат очите, когато изведнъж погледнеш по-внимателно. Не искам да давам на никой подсказки как да си оправи дребните проблеми в сайта, а после като аз тръгна 2 месеца по-късно аз да съм този, който е копирал. 

 

@bulpa - това пък е също малко проблем, защото при повечето партньорства ще държа да имам онлайн общуване. Не ми е това, няма и да бъде основното занимание, за това и не мога да отделям време да водя разговори, да правя срещи и т.н. Оценявам това, че на даден въпрос ще отговоря, не когато ми се звънне, а когато имам време да му отделя внимание. Надявам се и другата страна предпочита да не я вадя от всекидневните и планове с телефонни обаждания, а да ми обърне подробно внимание, когато може. Очевидно не е била моята фирма, ако не могат да се справят с имейлът си, все пак се занимават с изработка на онлайн магазини. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 1 час, Topfly каза:

 

- Предлагай уникални сувенири със снимки на магеланци. Например чаши, ключодържатели и т.н. със снимка от Великденския Остров, Игуасу, Улуру и т.н. и логото на Магеланци.

- предлагай иновативни продукти като този калъф за куфари

zx860y484_3052845.jpg&key=34799a86a6d879

http://www.dnevnik.bg/na_put/2017/10/05/3052844_dizaineri_izmisliha_kak_da_ne_burkame_kufarite_si_na/

 

Прекрасни предложения! :) 

 

@Topfly, благодаря за линка! Тъкмо се чудех как да го намеря това чудо, сериозно :lol:

 

@Георги, извинявам се за офтопика - и успех! 

Връзка към коментар

Може да изпипаш перфектния онлайн магазин, но все пак нали трябва да има някаква стока в него... За това и паралелно с техническите неща, реших да се поинтересувам и как стоят нещата със вносители, дистрибутори и други подобни. Все пак изграждането на цялата логистика зависи от това какви са техните условия, защото например куфарите са много обемни за цената си и ще заемат доста складово пространство. В същото време не са някаква бързооборотна стока и например бих приел по-ниска отстъпка, но куфарите да стоят при тях, вместо да използвам по-голяма отстъпка, като печалбата в този случай ще отиде за да се плати собствен склад. Има си неща за дискутиране. 

 

И така, изпратих общо 4 имейла със запитвания, всичките на представители на известни марки, общо взето без тези марки няма и смисъл да започвам. И зачаках. 1 отговор, няколко часа след имейла ми, който много подробно обясни всичко което трябва да знам - цитира търговската отстъпка, която ми се предлага, насочи ме към спедиторската фирма, с която работят, прикачи проектодоговор и подробен файл с най-продаваните стоки от асортимента им на българския пазар. От останалите 3 пълно мълчание. 

 

От четирите фирми, едната е западна, а три са български. Нужно ли е да задавам въпрос за 1лв в "Стани Богат" от коя от четирите фирми е подробния отговор?

 

А,Б и В на управлението на проекти е т.нар SWOT анализ - Strengths, Weaknesses, Opportunities и Threats. По-голям threat от това, че трябва да имам активна и ползотворна комуникация с български фирми не си представям в момента и колкото и да ми е мерак да ръчкам по техническите неща, просто такива неща ме убиват. Сега сигурно ще се наложи да взимам отпуска, за да ходя на крака да им се моля да им продавам стоката, естествено преди това сигурно трябва да помоля да ми се запази среща по телефона. Йей, стискайте палци. 

 

Приемам всякакви съвети дали има някакъв скрит жокер как се комуникира с български представители на големи марки. 

Връзка към коментар
преди 10 минути , Георги каза:

Приемам всякакви съвети дали има някакъв скрит жокер как се комуникира с български представители на големи марки. 

Копираш в мейла компанията-майка. 

Връзка към коментар

Пробвай и да пишеш директно на фирмата майка. От опит знам че не всички са подписали договори за ексклузивно представителство за България.

И за това и често срещано при нас е да има 2-3-5 "официални вносители" на дадена марка.

Връзка към коментар

За конкретна платформа не мога да дам мнение, но мога да дам предложение да тестваш пробна версия на няколко платформи. Вече според собствените ти качества и умения ще отсееш тези, които те устройват като начин на комуникация, възможности сам да си актуализираш нещата, как върви комуникацията с доставчика и т.н.

Личното ми мнение е че е по-добре да ползваш малка, постна и т.н. платформа с адекватен и качествен съпорт, отколкото голяма и доказана платформа с множество фичъри, за чиито съпорт обаче ще трябва да се бориш ( за приоритет на заявките) с още 20-30 000 клиенти в цял свят.

Връзка към коментар

Само да вметна, че покрай хобито ми съм видял много online магазини и огромна част са чрез платформата - https://www.bigcartel.com/

Можеш да й хвърлиш едно око.

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.