Прескочи до съдържание

Търся самолетен билет Амстердам-Лима 2-16.02.2018


Препоръчани мнения

Публикувано: (редактирано)

Здравейте,

Търся самолетен билет до Лима, Перу за конкретни дати заминаване 2.02.2018, връщане 16.02.2018.

За предпочитане от Амстердам, но не е драма и от което и да е друго летище в Европа.

 

Някакви идеи?

 

Дано @Таньо да мерне темата.  :);)

 

 

Редактирано от ven62
Публикувано:
преди 34 минути , Цвете каза:

Ние летим почти точно на тези дати, но от Мадрид с Аеромексико, но мисля, че цените са доста високи сега.

Проверих, цените сега са над 1000 евро двупосочен. :mad:

 

Публикувано:

Не са 1000, ама пак си е множко. Но шансът да се попадне яко промо точно на твоите фиксирани дати е някакъв минимален...

 

image.png

  • Харесвам 1
Публикувано: (редактирано)

Много благодаря на всички.

Става въпрос за билет за сина ми.

Ще пътува с 2-3 приятели.

Сега се оказа, че датите не са им точно фиксирани. Все още умуват.

Като им се избистри картинката ще дейсваме (действат).

Благодарение на вас, и разбира се, на @Таньо, се ориентирах как да търся билети с възможно най-ниски цени.

 

Интересно ми е, как става така, че полети на KLM излизат по-евтини от някое европейско летище през Амстердам до Лима, отколкото директно от Амстердам.

Или, от Лондон през Париж с AirFrance, вместо директно от Париж.

Редактирано от ven62
  • Харесвам 3
Публикувано:
преди 1 минута , ven62 каза:

 

Sorry, мнението ми се публикува преди да го допиша.

Остави това, кажи какво купи! :maninlove:

Публикувано:
преди 1 минута , ven62 каза:

 

Sorry, мнението ми се публикува преди да го допиша.

Ама пък така ... едно... божествено се почувствах. :lol: 

Надявам се да сме помогнали. :)

 

  • Харесвам 2
  • Смея се 1
Публикувано:
преди 2 минути , ven62 каза:

Ами, ..., още нищо. Умуват

Докато мъдрите се намъдруват... Магеланци изкупуват евтините билети! :lol:

  • Харесвам 3
Публикувано: (редактирано)
преди 4 часа, ven62 каза:

Интересно ми е, как става така, че полети на KLM излизат по-евтини от някое европейско летище през Амстердам до Лима, отколкото директно от Амстердам.

Или, от Лондон през Париж с AirFrance, вместо директно от Париж.

Много, много пъти сме го обяснявали и обсъждали този "механизъм", включително и тук във форума.

Най-просто казано на жаргон - това е "зарибяване". С други думи - конкуренция (която както знаем, води до понижаване на цените),  борба и "крадене" на клиенти. Работи постоянно за полети от т. А до т. В през С.

Имам доста примери от личния ми опит от София. Ето няколко от миналото, защото сега вече има доста повече авиокомпании с по няколко възможности.

1. От София до Амстердам с Луфтханза през Мюнхен бече значително по-евтино, отколкото с БГеър директния.
2. В същото време от София до Мюнхен през Виена с Austrian беше с около 40-50€ по-евтин, отколкото директния SOF - MUC с Луфтханза.
3. По времето, когато до Берлин летяха само БГеър с минимална цена 350€ (да, имаше такива времена, и то доста дълго продължиха), и все още нямаше AirBerlin/easyJet/Ryanair с полети от София, много по-евтино беше да се лети с AirFrance от София през Париж до Берлин.

Та, на същия принцип общо взето, сега са и тези интеркомтинентални полети, за които питаш. Просто авиокомпанията на друга държава, в стремежа си да "събере" пътниците от повече държави, предлага по-ниски цени от тях, отколкото пак със същата авиокомпания от държавата, където е регистрирана.
Най-честите примери са, както и ти си посочил с AirFrance/KLM от английски и немски летища, с Луфтханза от испански и френски летища, с Иберия от италиански и немски летища, като всички са с прекачване на основния хъб на авиокомпанията в съответната държава - Париж/Амстердам (за AF/KLM), Франкфурт/Мюнхен (за LH), Мадрид/Барселона (за IB).

 

Това е причината авиокомпаниите да въведат, и много строго да следят за "no show". Докато за нас от София е все тая дали трябва първо да отидем до Мадрид, Рим, Париж или Франкфурт, за да летим до някъде в Азия или Америките. Примерно за един англичанин на пръв поглед е доста лишено от смисъл да отиде първо до Рим или Париж, за да лети след това с полети на Бритиш, който пак минава през Лондон на път за Аржентина. Затова в сайтовете за оферти много често може да се види въпроса "не може ли да се кача направо от Лондон?" И отговорът на админа е, че няма как - при неявяване на първото летище, пасажерът се обявява за "no show", и целият билет с всички следащи полети стават невалидни. При връщането нещата са малко по-други, ако се пропусне последното прекачване. Преди се отнемаха милите за целия полет, но откакто авиокомпаниите масово редуцираха начисляването им, и тази мярка стана почти безсмислена, някои започнаха да вкарват пасажери, които редовно си пропускат последната спирка в black list-и.

 

 

-------------------

Всъщност FD* работше по този модел + още няколко други "хватки" и принципа : ))

.

.

.

.

---
*FD = fuel dumping

.

.

Редактирано от wilks
  • Харесвам 3
  • Благодаря 1
  • Браво 2
Публикувано:
преди 8 часа, wilks каза:

някои започнаха да вкарват пасажери, които редовно си пропускат последната спирка в black list-и.

 

И какви са последствията за пасажер, вкаран в такав списък?

Публикувано:
преди 1 час, Фичо каза:

И какви са последствията за пасажер, вкаран в такав списък?

Доколкото знам при опит за закупуване на билет, системата те разпознава и не ти разрешава покупката. 

Публикувано:
преди 5 часа, mililia каза:

Доколкото знам при опит за закупуване на билет, системата те разпознава и не ти разрешава покупката. 

Коя система? 
Това дали е допустимо от законова гледна точка? 

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 5 минути , Фичо каза:

Коя система? 
Това дали е допустимо от законова гледна точка? 

Дали е законно не знам, но очевидно е възможно и се случва. Например аз повече от една година съм баннат от покупки в lastminute / rumbo / bravofly (всички версии) - само като си напиша името и системата им отказва да ми продаде билет, независимо с каква карта опитвам да платя.

 

По същия начин може да те банне и авиокомпания за нарушения на техните правила.

преди 15 часа, wilks каза:

Много, много пъти сме го обяснявали и обсъждали този "механизъм", включително и тук във форума.

Най-просто казано на жаргон - това е "зарибяване". С други думи - конкуренция (която както знаем, води до понижаване на цените),  борба и "крадене" на клиенти. Работи постоянно за полети от т. А до т. В през С.

Имам доста примери от личния ми опит от София. Ето няколко от миналото, защото сега вече има доста повече авиокомпании с по няколко възможности.

1. От София до Амстердам с Луфтханза през Мюнхен бече значително по-евтино, отколкото с БГеър директния.
2. В същото време от София до Мюнхен през Виена с Austrian беше с около 40-50€ по-евтин, отколкото директния SOF - MUC с Луфтханза.
3. По времето, когато до Берлин летяха само БГеър с минимална цена 350€ (да, имаше такива времена, и то доста дълго продължиха), и все още нямаше AirBerlin/easyJet/Ryanair с полети от София, много по-евтино беше да се лети с AirFrance от София през Париж до Берлин.

Та, на същия принцип общо взето, сега са и тези интеркомтинентални полети, за които питаш. Просто авиокомпанията на друга държава, в стремежа си да "събере" пътниците от повече държави, предлага по-ниски цени от тях, отколкото пак със същата авиокомпания от държавата, където е регистрирана.

Срещал съм и доста по-грубички примери в последно време. Амстердам-Лондон-Найроби-Ливингстън (Замбия) и обратно = 330 евро. Същият билет, но с тръгване директно от Лондон = 850 евро.

 

При такива разлики в цените определено си струва неудобството на един полет в повече...

  • Харесвам 5
Публикувано:

Според мен е напълно законно да откажат да ти продадат нещо, ако те сметнат за неблагонадежден или измамник например... Друго е, ако откажат, защото си жена или черен например.

Публикувано:
преди 12 минути , Георги Матеев каза:

Дали е законно не знам, но очевидно е възможно и се случва. Например аз повече от една година съм баннат от покупки в lastminute / rumbo / bravofly (всички версии) - само като си напиша името и системата им отказва да ми продаде билет, независимо с каква карта опитвам да платя.

Жоре, каква беше причината? 

 

преди 13 минути , Георги Матеев каза:

По същия начин може да те банне и авиокомпания за нарушения на техните правила.

...ако те свали пиян от полет, примери с англичани много... Точно.

Публикувано:
преди 14 минути , Георги Матеев каза:

Дали е законно не знам, но очевидно е възможно и се случва. Например аз повече от една година съм баннат от покупки в lastminute / rumbo / bravofly (всички версии) - само като си напиша името и системата им отказва да ми продаде билет, независимо с каква карта опитвам да платя.

 

Да не ги докара до ръба на фалита, чрез покупка на (твърде) изгодни билети :) 

Публикувано:
преди 5 минути , Rainy каза:

Жоре, каква беше причината? 

 

преди 4 минути , tch каза:

Да не ги докара до ръба на фалита, чрез покупка на (твърде) изгодни билети :) 

@tch в общи линии ти е отговорил вече. Просто в рамките на 1 година купих от тях доста над 100 билета (няма да споменавам колко maestro-та имах по едно време :lol:). Може да са ме помислили за травъл агенция, макар че почти всички билети бяха на мое име и за лично ползване. Подозирам, че хич не съм бил от любимите им клиенти, особено предвид тогавашните средни отстъпки от по 40-50 евро на билет. Е, пак дълго ми издържаха на темпото... :crazy:

преди 2 минути , Фичо каза:

Увътрил ги е няколко хилядарки :biggrin:

Без да преувеличавам - по груба сметка са ми спестили около 10.000 лв. Ама явно някой по трасето реално ги е плащал тея отстъпки :) 

  • Харесвам 4
  • Браво 6
  • Смея се 1
Гост
Тази тема е заключена за нови мнения.
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.