Прескочи до съдържание

Голдкар - защо НЕ


Препоръчани мнения

След наемане на автомобили в различни държави и от различни доставчици, искам да споделя мнение за последното наемане на кола, на Канарските о-ви, от Голдкар.

 

Предговор: забелязвал съм и преди ниските цени, които се появяват в търсачките или директните им промоции (от сорта на автомобил за 1 евро на ден), но никога не съм ги избирал заради ниския им рейтинг от клиенти. А и винаги е имало сходна алтернатива (като цена и автомобил) от друг доставчик.

 

Позитивът: за Канарите ми трябваше оферта от летище Лансароте за 4 дни. Цената на Голдкар през търсачката на ryanair беше отлична - тотал 80 лева за целия период, без застраховка и с нормална политика на гориво (без предплащане на резервоар или други такси). Дотук с удоволствието от наемането от тях.

 

Негативите:

1- бавно обслужване - отне около 40 минути да бъдат обслужени 4мата души на опашката преди мен

2- идвайки моят ред започна пазарлъкът, заради който тази фирма печели черни точни от клиентите - опитите за продажба на допълнителни услуги. За автомобил VW Polo ми беше поискан депозит от 1100 евро, гарантиран с кредитна карта (и ефективно изтеглен от нея) плюс още 100 евро депозит за гориво (въпреки условието, че няма да го предплащам). За да си спести това неудобство (не всеки има свободни 1200 евро, които да им повери), клиентът би могъл да предпочете застраховка - в моя случай за 4 дни поискаха около 180 евро. С такава "застраховка" депозитът пада наполовина. Отказах. Последва размахване на лист с таблица коя щета по автомобила колко би струвала, отново ако им откажа заветната застраховка. Пак отказах - имам външна застраховка и не плащам по два пъти за едно и също нещо. С тъжна физиономия служителката ми събра 1200те евро депозит. На съседното гише - аналогична ситуация, само че шофьорът, който нямаше толкова свободни пари в кредитната си карта и се опитваше да ги убеди да блокират средства в картата на жена му. Блясък в очите - такса за допълнителен шофьор - за да може нейната карта да се ползва, това е единствения начин. Преди финализиране - последен опит за продаване на застраховка - задържания депозит може да бъде задържан блокиран до 30 дни от наемането на автомобила. В крайна сметка, при мен отне "само" с 10 работни дни...

3- приключили сме след около час от нареждането на опашката, отправям се към автомобила, който се оказва блокиран от друг техен автомобил, следват допълнителни 15 минути обикаляне за служител и преместването на блокиращия явтомобил.

4- почивката мина, връщаме се с колата на летището, паркирам пред будката на приемащия персонал, при което ми се прави забележка, че трябва да паркирам автомобила на свободно паркомясто, след което да им занеса ключовете - без оглед на автомобила за допълнителни щети в мое присъствие, без проверка дали съм я оставил с пълно гориво или не...

 

Заключение - за пръв и последен път наех от тази фирма. Дано след пригобиването им от Europcar нещата да се променят, но силно се съмнявам.

Връзка към коментар

Много пъти съм наемал кола от тях и никога не е имало тегавини... И мен в Майорка ме натегнаха с подобен депозит, но като си без insurance към тях това според мен е така. Реално почти винаги техните цени са най-ниски.

Връзка към коментар

Съжалявам за случилото се. Точно за канарите има пътеводител, където съм писал кои са най-добрите фирми, евтини, без допълнителни застраховки, без блокажи на пари и т.н.

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Имам чувството че фирмите за коли под наем(а и посредници като Rentalcars.com с тяхната full protection), печелят повече т.нар "застраховка", от колкото от наема. Отделно в много фирми служителите имат допълнителна комисионна ако пробутат "застраховката" на клиента, затова действат агресивно и манипулативно , но според мен това не е толкова до конкретна фирма, просто е масова практика.

 

 

Връзка към коментар

Десетина / а може и повече/ пъти сме наемали коли от тях. Винаги вземаме  приоритетно обслужване / става на отделно гише и не чакаш/,пълната застраховка / супер релакс кавър/и режим - фул-фул за горивото.

Миналата зима в Болоня чакахме на опашка, че експерсното гише не работеше. направихме забележка и  на секундата ни върнаха парите за приоритетното обслужване, дето го бяхме платили и ни ъпгрейтваха с по- висок клас кола.

До сега не сме имали никакъв проблем. При това положение няма депозит, блокират 80-100 евро за горивото, които най-късно до третия ден сред връщането на колата разблокират.

Ние до сега от Голд кар оплаквания нямаме никакви.Ако заимаме, ще кажа.

При връщането на колата изобщо не я поглеждат, само разписват протокола, че всичко е наред.Или връщаме ключа в офиса и казваме, че резервоарът е пълен, пък някой разписва. Има и един друг момент - например, в Болоня и в Катаня в офисите вече ни познават като стари редовни клиенти.

И понеже имаме твърде богат опит с рент-а-кар в чужбина, когато имаме пълна застраховка, всичко върви спокойно и бързо.Няма значение, кой е доставчикът.

Веднъж бяхме с едни приятели, те бяха рентвали колата без застраховка - то не беше оглеждане, то не беше заничане отдолу, докато намерят за какво да се заядат. И беше Юръпкар.

Така че, според мен си е обща практика това със застраховката. Ама ние си я правим винаги, та нямам оплаквания.

 

Връзка към коментар

Алекс, всеки клиент, който им ПЛАЩА застраховка, бива третиран като златна кокошка.

Голдкар се опитва да се рекламира като евтин доставчик, но като теглиш чертата след застраховката, сметката няма да ти е по-различна при всеки друг.

Чудесно е, че сте си избрали точно този доставчик - ако се знимавах с такъв бизнес, щеше да е удоволствие да ми плащате прескъпо и да сте мои клиенти.

В общия случай клиентите им ги предпочитат хванати в уловката с ниската цена и повечето явно им доплащат за някоя допълнителна "услуга" или "щета". Което за мен е вид рекет.

Мнението не е само мое - просто е поредното в подкрепа на ниската им оценка дадена от реални клиенти във всички търсачки.

Редактирано от 45#2
Връзка към коментар

Ползвал съм 3-4 пъти Голдкар - в Малта, Испания и Италия.

С впечатлението съм, че са доста некоректни единствено в Италия, по-конкретно в Пиза. Ето защо:

На другите места не съм имал никакъв проблем. Нито веднъж не съм им плащал нещо допълнително.

Връзка към коментар

Боби, винаги има и доволни, и недоволни клиенти.

Има една мисъл на Конфуций - " Ако всички хвалят някого - провери!

Ако всички хулят някого - провери!"

Може да не го предавам дословно, но смисълът е този.

Нека не генерализираме - аз не казвам - "това е перфектната рентална фирма", а казвам, че "нямам оплаквания".И това, че едно нещо на мен ми харесва, нито значи, че е най- хубавото, нито, че този избор е най- перфектният. За момента тези ми харесват, ползвам ги. Като спрат да ми харесват, ще си намеря други.

Мога да дам ред примери за това, колко ни е струвала кола при същите условия в Авис или Херц. И тогава Голд кар ще спечелят.

Но не искам нито да споря, нито да увещавам някого.

Както си прецени човек, така постъпва.

И много слабо ме интересува по форумите какво пишат. Веднъж се опретнах да почета в Трипадвайзора - ми то, за нито една рентална компания нямаше добри писания.

За това опит-грешка, опит-грешка, докато се натрупа.

 

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Има перфектна фирма - всяка е такава, срещу съответната цена.

Ти си избрала да плащаш повече, отколкото аз смятам, че тази услуга струва.

Ако искаш да ги похвалиш - заповядай да направиш контра-тема, хубаво е да има различни мнения, затова е форума.

А ако не си съгласна с изброените от мен горе негативи - сподели различен опит. От коментара ти излиза, че теб течи подробности не те засягат, защото предпочиташ спокойствие срещу фиксирана цена. Но това не отменя факта, че фирмата рекетира клиентите си с надценки, които не са очаквани.

Връзка към коментар
преди 25 минути , Боби каза:

Има перфектна фирма - всяка е такава, срещу съответната цена.

Ти си избрала да плащаш повече, отколкото аз смятам, че тази услуга струва.

Ако искаш да ги похвалиш - заповядай да направиш контра-тема, хубаво е да има различни мнения, затова е форума.

А ако не си съгласна с изброените от мен горе негативи - сподели различен опит. От коментара ти излиза, че теб течи подробности не те засягат, защото предпочиташ спокойствие срещу фиксирана цена. Но това не отменя факта, че фирмата рекетира клиентите си с надценки, които не са очаквани.

Тоя въпрос за Голд Кар сме го дъвкали, дъвкали и преди. Ако се разровиш, ще видиш.Изобщо не ги хваля, нито им адвокатствам. Просто, споделям моя опит, в който няма нищо, за което да ги овиквам. И да, опитът, който споделям е личен.

Ето и по- подробно. Преди години направих регистрация за тяхната членска програма, съгласно която при първа заявка ти пращат код за 10% намаление. Пратиха, ползвахме го, реално намали цената с толкова.

Оттам насетне, с всяка поръчка събираме точки, с тези точки може да се плаща като с пари, на принципа на хотелските програми.

След време се събраха точки, та си платихме нещо с тях. Вече не помня точно какво - дали услуга или част от резервация. Сега, гледам, че пак са се насъбрали точки, ще ги ползвам януари в Болоня. Понеже много пъти наемаме в Болоня и Катаня, в офисите вече ни познават, посрещат с усмивка, питат каква марка искаме, угаждат, ако е възможно.

Миналата година дръпнаха 40 евро от КК по никое време. През профила на мъжа ми пратих запитване и получих пълна информация за какво иде реч.

Просто, за толкова време на общуване всичко си е било нормално.

Или, да кажа - двустранно-коректно отношение.

Аз мога да дам пример за същия рекет от Авис, например. Последния път, като взехме кола от тях за 15 дни, което, / според сайта/, щеше да ни струва около 700 евро с всичко възможно, що бях букнала предварително, накрая излезе къде 1100.

Уф, роман мога да напиша с такива случки.

Ама, няма да пиша повече, не искам да споря или убеждавам, нека приемем, че ти си прав.

Редактирано от AlexandraKo
Връзка към коментар

В допълнение към горния пост - наемали сме коли от тях 11 пъти: в Болоня/3/,Катаня, /3/,Пиза,Малага,Тенерифе норд,Гран Канария, Барселона.

Връзка към коментар

Точно така е както пише @nomad - в днешно време номера е да се пробута по-скъпата застраховка и от там идват основните приходи и печалби на компаниите. 

 

Могат да се направят известни паралели с лоу кост авиокомпаниите също, например всички се научихме че бординг паса се принтира преди да отидем на летището, нещо подобно е и с големия депозит при отказ на застраховка - или трябва да сме подготвени за това неудобство или да имаме предвид, че на място може да ни чака неприятна изненада. Коментирали сме и друг път, че ползваш ли външна застраховка депозита е страхотия, а понякога дори и взимането на тяхната не помага съвсем. Зависи и в коя държава се наема, има по-рискови такива или по-регулирани, където допълнителните застраховки или не смъкват целия неснижаем остатък или високия депозит си остава. Въобще, не случайно колите под наем са една от най-големите мътилки и може би е крайно време да се захвана да довърша темата с инструкциите, за да я отворим за споделени впечатления.  

 

Но общо взето изпитаното от теб е типично за компании тип Goldcar, като някой от неудобствата се проявяват при абсолютно всички. И сякаш Испания е конкретен магнит за подобен тип оферти "вземи колата почти безплатно, ма после плащай като поп". 

 

 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Жоре, както и да довършиш темата, те все измислят нещо ново и непредвидимо. Сънчо се оплака скоро, от някаква нова такса, дето сефте я чувам.:OТо е ясно, че всичките са " един дол дренки" и че печелят повече от застраховките, отколкото от наема. Но пък, вероятно, така могат да си позволяват да имат нови коли.

И да, хубаво ще е да има тема, където всеки да споделя впечатления след наемането на кола. Нещо, като тази със салоните на Дайнърс.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, AlexandraKo каза:

В допълнение към горния пост - наемали сме коли от тях 11 пъти: в Болоня/3/,Катаня, /3/,Пиза,Малага,Тенерифе норд,Гран Канария, Барселона.

Не че им адвокатстваш, ама точно това правиш.

А можеш просто да ми позволиш да споделя горчивия опит с тях, за да имат търсачите на най-ниската възможна цена (за разлика от теб) информация с какво биха се сблъскали точно с точи доставчик. Дори да е коментирано преди, не виждам защо и аз да не разкажа конкретна случка, която ме е впечатлила.

 

Благодаря и на @Георги за резюмето - при първи опит с Голдкар и изчключително богат опит с други доставчици в различни страни, смея да кажа, че по-лоши условия от тези на Голдкар не съм изпитвал на гърба си. И ако не бях, нямаше да си позволя да направя тази тема или да коментирам качеството на услугата им.

Връзка към коментар

Наемали сме автомобили поне в 15 държави. Специално в Италия над 30 пъти. От голдкор съм наемала веднъж 3 автомобила и никога повече не бих. Влязоха ми в черната листа и не бих повторила. Ситуацията беше същата. Освен всичко останало на опашката пред нас станаха два скандала /с едни германци и с едни гърци/ точно по същата причина.

Така не стига, че постъпват некоректно като извиват ръце, но ни отнеха и почти час и половина от времето. Така че мнението ми за голд кар е като твоето и не бих ги ползвала никога.

Връзка към коментар

Аз съм със смесени чувства към Goldcar. Имам с тях един много добър наем без никакви проблеми и един точно като гореописаната ситуация, която беше меко казано досадна. Все едно бяхме на селския пазар и се пазаряхме колко да е килото домати.

 

Моята тактика е никога да не взимам каквито и да е допълнителни застраховки, които наистина често струват доста повече от самия наем. Много внимателен шофьор съм - предпочитам да рискувам и просто да си платя, ако се случи нещо. Да чукна на дърво засега нямам нито един инцидент. Елементарна сметка показва, че за последните години съм спестил колосална сума от застраховки, така че би имало баланс дори и някога да се наложи да плащам щети.

 

Относно големите депозити имам следното елегантно решение. Направил съм си кредитна карта с голям лимит (различна от основната ми и в друга банка), която ползвам само и единствено за блокиране на пари от рентакари. Случвало се е в рамките на 1 месец да наема 3-4 коли в различни държави и да имам блокирани по нея едновременно няколко хиляди евро и съответно не ми пука, тъй като това са оборотни пари на банката и ми е все тая дали ще ги отблокират след 2 дни, месец или два.

  • Благодаря 1
Връзка към коментар
преди 1 час, Боби каза:

Не че им адвокатстваш, ама точно това правиш.

А можеш просто да ми позволиш да споделя горчивия опит с тях, за да имат търсачите на най-ниската възможна цена (за разлика от теб) информация с какво биха се сблъскали точно с точи доставчик. Дори да е коментирано преди, не виждам защо и аз да не разкажа конкретна случка, която ме е впечатлила.

Да уточня, че е много важно да се споделя опита и в двете посоки. Споделят се и положителни и отрицателни емоции, за да може всеки страничен читател да прецени до колко даден проблем е инцидентен или симптоматичен. В случая се вижда, че изпитаното от теб не е епизодично и е добре да се има предвид при наемане с този доставчик с цел да се сдобием с най-ниската цена. В същото време мнението на АлександраКо, че при купуване на пълния им пакет от услуги обслужването е чудесно също е полезно. За теб може това да са излишни харчове, но има хора, които нямат против да си платят за привилегиите на приоритетно взимане, пълна застраховка и е добре да знаем дали този допълнителен разход елиминира поне частично неудобствата изпитани от теб. 

 

В едно изречение - вашите мнения не са контра едно на друго, а се допълват, така че и двете страни сте полезни.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

За съжаление и аз имах лошо преживяване с тази компания точно преди преди няколко седмици в Рим. Подмамени от доста ниската цена в търсачките (60 лв. за 3 дни) резервирахме кола от тях. Когато отидохме на място, обаче, започна наистина отвратителен пазарлък. Освен прекомерните депозити в сравнение с други компании, то служителите на Голдкар явно са инструктирани да не пускат клиентите си без да им направят застраховка. Служителката буквално 30 минути ни обяснява защо е почти напълно задължително да се застраховаме и колко рисковано би било да не си направим застраховка. След като два пъти любезно отказахме, то тя започна да ни вади статистика за това колко коли на компанията биват крадени  на седмица, колко разбивани и повредени, колко катастрофи ставали и т.н и т.н., така че буквално ни остави с впечатлението, че шансът да върнем колата цяла и невредима клони към нула. Подобно изложение явно повлия на лабилната ни психика, защото ние вече доста сериозно разтревожени седяхме 15 мин на паркинга и накрая решихме да си направим въпросната застраховка срещу 180 евро. В крайна сметка тази кола ни излезе златна. Впоследствие доста съжалих, защото поведението на въпросната служителка си беше чисто изнудване, явно одобрявано и насърчавано като политика на цялата компания. Лично за себе си повече никога не бих използвала техните услуги.

Редактирано от Roberto Baggio
Връзка към коментар

Аз съм резервирал с тях за след 2 седмици в Мадрид. Понеже е само за 2 дни, не си направих външна застраховка и взехме тяхната.

Много ме подразни, че след като направих резервацията и я платих дори, в потвърждението ми излезе, че трябва да платя допълнителна такса за офис премиум, понеже колата се взима от летище.

Тази таксичка е 8% от сумата за наема, екстрите  и депозита за гориво!!!! Утешителното е, че има максимум от 29 евро без ДДС.

Страшно се изнервих, даже звънях да се питам, защо това се появява след плащането, ама какво от това..

Все по-рядко взимам коли, с изключение по островите, където е по-леко.

 

 

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.