Прескочи до съдържание

Пътуване с бебе - въпроси, съвети, трикове


Препоръчани мнения

Публикувано:

Да дам малко прясна информация, че седмица преди да навърши 8 месеца извършихме първия полет с дъщеря ми 🙂 

Тагвам ви @Lindt и @Gentleman Basta, че може би би ви било от полза 🙂

 

Летяхме Бургас-Краков-Бургас с RyanAir. 
Ползвахме количка-танк, която решихме да използваме на летището и да дадем точно преди качването в самолета. За да стане това, трябва да се мине през чек-ин гишето, за да се обяви количката, че ще се чекира чак преди самолета и да ви дадат стикер. 


Самата количка на security ни накараха да я разглобим, за да мине скенер... Тя, че се разглабя, разглабя се, но е малко по-обемна и дори със свалени колела едвааам мина  през скенера. В Краков нямаше такова нещо - мина си през стандартния скенер за хора, но не с нас, а техен човек я прекара и после обстойно я проверява. 

 

Друг проблем със security-то - в Бургас ни накараха да извадим абсолютно ВСЯКО ЕДНО пюре или бебешко шишенце с вода от чантата. Специално бяхме подготвили бебешка чанта, в която стояха тези неща, само на едно място, за да могат да отворят, да видят и да не се занимаваме с глупости, но уви.. Отново - в Краков нямаше такова нещо. Явно е до летище/служител. 

 

До тук бели кахъри почти, заспа си после и имаше достатъчно време да си направи пълна дрямка преди да се качим в самолета и тук дойде грешка номер 1. Понеже решихме да я нахраним чак в самолета, не предвидихме, че ще ни натъпчат в автобуси и ще ни държат сто часа като сардини... Тъпканицата, както и това, че беше кисела, понеже беше гладна я накара да опищи света 😄 Всички в автобуса моментално съжалиха, че ще са на същия полет, очаквайки предстоящият рев следващите два часа. Нищо подобно нямаше, но комбинацията от жега, тъпканица и глад в автобуса се оказа прекалено много, да не говоря че е доста тегаво да си с количката вътре и да не можеш да вземеш бебето на ръце, защото автобуса като тръгне.. отиде.. 😄 Затова - освен количка, слинга ще е супер удобен в тази ситуация. 

За самия самолет препоръките за излитане/кацане са да се дава нещо да суче, за да изравнява налягането - нямаше нужда, понесе го добре, дори не измрънка, даже ѝ беше интересно през прозореца. 

Един мит, на който се уповавахме - cabin crew ще ви затоплят водата за АМ. Нищо подобно, казаха ми, че могат да ми дадат само гореща вода, което не ми върши работа, защото първо, че е гореща, второ че не е преварена. Как да е - накърми се бебето и всичко беше точно. 

На излитане и кацане задължително бебето е в родител с допълнителен колан, което прави евентуалния му сън проблем, защото ако спи, може да се разбуди, докато го намествате в съответния колан, а по време на тези дейности нямате право да го държите в ерго раницата/слинга. 

 

На самото място в Краков ползвахме единствено и само количката, като единия ден направихме над 16км пеша с нея - изобщо не ги усети, беше ѝ супер интересно навън, а количката-танк се справи с паветата в стария им град. 

 

Като съвети - винаги преди security или преди самия полет - смяна на памперс, храна. Също така за количката продават едни stroller check-in bags в амазон, които са да се прибере количката да не се мърси, когато я тъпчат в каргото на стълбите на самолета. На нашата забелязах незначителни драскотини и тук-там леки зацапвания, но може и да е по-зле. Няколко играчки/занимавки за самия полет, като зависи от дължината му може и да са повече. Винаги и няколко опции за храна - нашата, освен че бива кърмена си носехме и АМ и пюре и готова лъжичка. Лигавник от тези като усмирителни ризи мушамените са супер полезни, чистят се лесно и покриват цялото бебе. Сигурно има и друго, но това се сещам от първа ръка 😄  След 10-тина дни ще има втори тест вече с полети с прикачвания, които ще са вързани с нощния сън, съответно с излишни разбуждания за бебето, та ще видим там как ще е. 😄

 

 

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1
  • Браво 1
Публикувано:

Като каза за чантите за количката, да спомена, че има такива и за седалки за кола. Обаче седалките не е много добре да ги очуква здраво човек, та затова е хубаво да гледа човек чантата да е с по-дебел плат, за да пази седалката малко или много.

Ние имаме такава - https://www.amazon.de/dp/B09ZP552RB?ref_=ppx_hzsearch_conn_dt_b_fed_asin_title_1 и съм много доволен. Събира и по-големи седалки, може да се сложи като раница на гърба (е изглеждаш като астронавт, излезнал в открития космос де) и дръжките се прибират в нея, когато я даваш в самолета, за да не се скъса.

Ама най-големият трик - почти всички авиокомпании позволяват безплатно да си носиш седалка за кола за детето ( жабарите от ITA са друга планета - те разрешават, ама са с такива изисквания, че такава седалка няма просто, ако детето е над 3), пък в тази раница като сложиш седалката, остава място за още половин куфар дрехи. Нали се сещате. Ryanair, намигвам ви 🙂 

Защо си носим седалка с нас, като на място може да си наемем? По две причини:

1. На място не винаги може да си наемем - в Коста Рика ни помолиха да си носим, понеже не могат да ни осигурят. За Шри Ланка също някои шофьори ни казаха, че не могат да осигурят. То пък и не отидохме, хак да им е. 😄

2. Не се знае в какво състояние ще е седалката и дали изобщо ще е подходяща за детето. Може да е дефектна, стара и т.н. Или най-малкото да е страшно неудобна.

 

Повечето хора малко се стряскат от идеята да си носят (особено по-обемна) седалка за кола с тях. Баща ми като ме видя първия път с нея и почна: "Ама защо не си купите една за България, да не мъкнеш като идваш тук". Айде той е над 60, ама и сестра ми реагира по  същия начин. А "мъкненето" реално се изразява в качване в автобуса, който спира пред нас и после спира на летището, даване на терминала и после взимане и слагане в колата след кацане на дестинацията. Сумарно около 20 минути ми е на гърба. 

Скоро смятам да поразгледам и сгъваемите седалки и да споделя и за тях, че може да са една идея по-удобни за транспорт.

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
  • Браво 1
Публикувано:
преди 27 минути , ivailo_radev каза:

 

Аз съм на същото мнение за "мъкненето", но напоследък се замислям дали за последващото пътуване да си вземем седалката, точно поради тези причини. 
Първо - имаме трансфер от летището до Рейкявик през Букинг. Там има опция да отбележиш в коментар, че пътуваш с бебе и да ти подготвят седалка, но - нито отговор дали request-а ще бъде изпълнен, нито нищо.. а ако няма седалка шофьора може да откаже да превози детето така.. 
Второ - колата под наем - да, запазихме седалка, но тя каква ще е и дали ще е удобна, а ще прекараме в нея кажи-речи седмица.. 


Мъчат ме обаче няколко въпроса - седалките по принцип идват и с "база". Базата ясно, че няма как да се мъкне, при такова положение - просто се слага отзад и се връзва с коланите предполагам? 

 

Ползвали ли сте я вътре в самия самолет някога? Тоест опцията купуване на допълнителен билет и място, за да може детето да стои в тази седалка и ако да - това изключва ли процедурата при излитане/кацане детето да си е в родителя с колан? Защото би било страшно по-удобно така, когато бебето спи.. 

  • Харесвам 2
Публикувано:

С база са за най-малките деца. Базата си седи в колата, а самата седалка с бебето отива вкъщи и носиш бебето в нея.

Мисля, че по правилата бебето седи в родителя при излитане и кацане дори да има собствено място, ама не съм го правил това

  • Харесвам 1
Публикувано:

Току-що потвърдих с Lufthansa, че при взимане на отделно място за бебето (трябва да се купи билет за до 12-годишно дете, защото по правила бебе няма право на отделна седалка) - може да се ползва столчето за кола през целия полет, включително излитане и кацане. 

 

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 2 часа, Kosta Grudov каза:

Аз съм на същото мнение за "мъкненето", но напоследък се замислям дали за последващото пътуване да си вземем седалката, точно поради тези причини. 
Първо - имаме трансфер от летището до Рейкявик през Букинг. Там има опция да отбележиш в коментар, че пътуваш с бебе и да ти подготвят седалка, но - нито отговор дали request-а ще бъде изпълнен, нито нищо.. а ако няма седалка шофьора може да откаже да превози детето така.. 
Второ - колата под наем - да, запазихме седалка, но тя каква ще е и дали ще е удобна, а ще прекараме в нея кажи-речи седмица.. 


Мъчат ме обаче няколко въпроса - седалките по принцип идват и с "база". Базата ясно, че няма как да се мъкне, при такова положение - просто се слага отзад и се връзва с коланите предполагам? 

 

Ползвали ли сте я вътре в самия самолет някога? Тоест опцията купуване на допълнителен билет и място, за да може детето да стои в тази седалка и ако да - това изключва ли процедурата при излитане/кацане детето да си е в родителя с колан? Защото би било страшно по-удобно така, когато бебето спи.. 

С база са само една част от седалките, Дори и в категорията под 105 см и бебешките кошчета, не всичко е с база. Нас примерно и бебешкото кошче и седалката после са ни без база, просто защото нямаме автомобил и фокусът беше върху леко, компактно и с възможно по-високи оценки на ADAC тестовете, което да ползваме няколко пъти в годината на различни автомобили, в различни държави или просто в car sharing при нас. Ние си взехме бебешко кошче Maxi Cosi Citi (3,3 kg), а като стана над година вече взехме седалка Graco Extend (около 6 кг е), която има 4 позиции (дори и полулегнала). Леки, компактни, нищо, че според баща ми, пак е мъкнене.

Взимали сме седалка в Ryanair, преди да навърши година и ни дадоха да си стои вътре за кацане и излитане. Може и малко на късмет да е, дали ще случи човек на средноинтелигентен служител. Защото първо е по-безопасно, второ тоя Loop Belt така или иначе се слага, за да може, ако тръгне да хвърчи бебето из самолета, да не удари някого. За детето няма никаква защита почти с него.

 

Между другото, фирмите за коли под наем няма да ви дадат столче с база или поне в 99,9% от случаите. Просто няма кой да слага база всеки път на различна кола, когато някой си наеме кола със седалка.

 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 2
Публикувано:
преди 4 минути , ivailo_radev каза:

С база са само една част от седалките, Дори и в категорията под 105 см и бебешките кошчета, не всичко е с база. Нас примерно и бебешкото кошче и седалката после са ни без база, просто защото нямаме автомобил и фокусът беше върху леко, компактно и с възможно по-високи оценки на ADAC тестовете, което да ползваме няколко пъти в годината на различни автомобили, в различни държави или просто в car sharing при нас. Ние си взехме бебешко кошче Maxi Cosi Citi (3,3 kg), а като стана над година вече взехме седалка Graco Extend (около 6 кг е), която има 4 позиции (дори и полулегнала). Леки, компактни, нищо, че според баща ми, пак е мъкнене.

Взимали сме седалка в Ryanair, преди да навърши година и ни дадоха да си стои вътре за кацане и излитане. Може и малко на късмет да е, дали ще случи човек на средноинтелигентен служител. Защото първо е по-безопасно, второ тоя Loop Belt така или иначе се слага, за да може, ако тръгне да хвърчи бебето из самолета, да не удари някого. За детето няма никаква защита почти с него.

 

Между другото, фирмите за коли под наем няма да ви дадат столче с база или поне в 99,9% от случаите. Просто няма кой да слага база всеки път на различна кола, когато някой си наеме кола със седалка.

 

Да, колана в самолетите е страшно измислен, не знам изобщо защо го дават 😄 

Ние сме със Cybex Cloud G модел и има база към столчето, но самото столче може да се обезопасява и с коланите от автомобила, така че се надявам да свърши работа за трансфер/убер/рент-а-кар. По-важното ми беше в самолета, че при излитане/кацане не искам да будим бебето, за да го вързваме с бутафорния колан и после 2 часа да не може да заспи 😄 

 

 

  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 4 минути , Kosta Grudov каза:

Да, колана в самолетите е страшно измислен, не знам изобщо защо го дават 😄 

Ние сме със Cybex Cloud G модел и има база към столчето, но самото столче може да се обезопасява и с коланите от автомобила, така че се надявам да свърши работа за трансфер/убер/рент-а-кар. По-важното ми беше в самолета, че при излитане/кацане не искам да будим бебето, за да го вързваме с бутафорния колан и после 2 часа да не може да заспи 😄 

 

 

Перфектна работа ще ви свърши и най-вероятно си знаете - ама колкото по-дълго може да изкарата обратно на посока на движението, по-добре.

А за колана - не случайно е бил забранен в Германия, ама 2008 го разрешават пак, въпреки мнението на TÜV, че трябва да остане забранен.

  • Благодаря 1
Публикувано:
преди 19 часа, Kosta Grudov каза:

в Бургас ни накараха да извадим абсолютно ВСЯКО ЕДНО пюре или бебешко шишенце с вода от чантата.

Не съм пътувала с толкова малки деца, но си спомням на Хийтроу колко пъти съм виждала да карат майките с бебета и малки деца да вадят всичко от бебшките чанти, че дори понякога ги караха и да опитват пред служителите съдържимото им. 

Разбира се, спомените ми са от преди Брекзит, но то не беше толкова отдавна 😉 (еееех, ЕГН)

  • Шок 1
Публикувано:

е, опитва се, това трябва да е ясно

 

А за големи оптимизатори на разходите - 

 

 

  • Браво 1
Публикувано:

Нас, между другото, винаги са ни карали да изкарваме всичко от чантата на детето. В Дюселдорф ни накараха да му отворим чашката с вода, за да видят какво има вътре, даже извикаха полицай. Ама и ние винаги прекаляваме де - то са бутилки и бутилчици - вода 1,5 литра, айран понякога има, та може и затова да е било. 😄

  • Шок 1
Публикувано:

Да се включа пак, ама този път с въпрос.

Търсим столче за кола, за дете на 3, в момента 16 кг и 101 см. Не ни е много спешно, понеже имаме столче, което става до 105 см. Ама оглеждам пазара
Особеностите при нас идват от приложението на столчето, то и затова питам тук. Нямаме собствен автомобил, ще го ползваме при пътуване и търсим леко и компактно столче, даващо максимална сигурност и комфорт - на немски даже има един хубав израз за нашето търсене "Прасе с вълна, даващо мляко и снасящо яйца"
Трябва ни нещо, което да може да сложим в подходяща раница за столчета (т.е. да не тежи повече от 6 кг) в Коста Рика, но и да се събере в багажното над главите във влак в Шри Ланка, да можем да го носим и сложим в такси, при бабите и дядовците в България и т.н. Не винаги е сигурно, че ще има isofix в автомобилите, с оглед на дестинациите ни, ще се радваме и на колан на задната седалка 😄
Малко за актуалната ни конфигурация:
В момента сме с Graco Extend, което е леко (под 6 кг), има три позии по посока на движение, една легнала обратна на движението. Супер е просто. Ама е до 105 см и до края на годината ще стане малко предполагам.
A419689.webp.e74276e806021232351866b539dcca2a.webp
Нося го в ей такава раница, която е дебела отвътре, здрав плат и удобни дръжки за раменете (които много хитро се прибират в нея, за да не се скъсат по летищата). Размерите и са 45х45х78см (това после ще ни трябва):
image.jpeg.e8c24af057f12560aebfe1d6660fec98.jpeg
 
 
Гледахме няколко сгъваеми модела като Maxi Cosi Tanza/Topaz, Urban Kanga Wallarroo и фаворитът сред сгъваемите Cybex Solution G2 Plus (за съжаление най-обемен от всички). Първите две обаче не са много удобни за дълъг път, на външен вид не изглежда и да предлагат такава сигурност. Ама са компактни и мога да ги събера в много по-малка раница.
image.jpeg.ee4ba170d44fb31998e1fedf7964e25e.jpeg
 
Третото (Cybex Solution G2 Plus) се сгъва, ама в сгънато положение си е голямо, защото е широко по принцип. За сметка на това е много удобно, като кресло е, по всякакви краш тестове предния модел е топ (този е от тази година). Т.е. супер, ако не беше размера и проблемът, че не се побира в раницата по-горе. Ако тук някой може да помогне с подходяща раница, която да го събере, ама и да е с плътни стени, ще е супер. В сгънато положение е 59х55х26 см.
 
Леки, несгъваеми също са вариант. Тук клоним към Joie i-traver Signature. То се събира, макар и на границата в раницата ни, комфортно е, сигурно, но не се сгъва. 
Всички описани столчета са под 6 кг, т.е. не е проблем да си ги нося до автобуса, който спира директно на терминала на летището при нас. Автобусната спирка е по права линия на около 200 метра от балкона ни, т.е. носенето не ми е проблем.
 
Не ми препоръчвайте да пиша в групата "Деца на борда" - писах два пъти, и все не ми одобряват публикацията, като междувременно виждам, че одобряват други публикации, т.е. са видяли и моята, но не я пуска нарочно. Подозирам, че малко ни се разминават принципите - те препоръчват винаги столчета обратно на движението, с бази, 100 колана и т.н., нещо, което е ОК, ако имаш автомобил, но не и за нашия случай. Та там тотално сгънаха сърмите и са ме отсвирили очевидно.
Ценовият клас, който целим е до към 200-220 евро, естествено бихме дали повече, ако се появи Столчето. Много ще се радвам на идеи и препоръки.
Публикувано:

Аз ползвах за пътуване Trunki Boostapak, то си Е раница (предимно като пътувахме някъде, че кола имам, но накрая си го ползвах в колата към 1 година). За 15-36 кг. 

Не знам дали е най-доброто, но поне като го купувах си беше, сега е вече на доста годинки модела и сигурно има и по-добри.

 

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.