Прескочи до съдържание

Кое е най-безопасното място в самолета?


Препоръчани мнения

Ето я статията.

http://www.telegraph.co.uk/travel/travelnews/9957319/Which-is-the-safest-seat-on-an-aircraft.html

 

Conclusion

Flying is very safe. The odds of being killed on a single flight are 1 in 4.7 million, according to the website planecrashinfo.com.

But you might raise that figure slightly by sitting in economy class, with your seat belt fastened, by the window, within a few rows of an emergency exit.

 

А аз винаги, но поради съвсем други причини, когато има възможност съм избирал точно групата места, посочени в заключението.  :biggrin:

 

Почти на всеки полет забелязвам поне един двама, които още с изгасването на надписа за закопчани колани, стават и почват да щъкат из целия самолет. Или просто стават и се облягат прави отстрани на седалките си.   :huh:  

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Оказа се, че и аз обикновено съм на най-безопасните, според изследването места...дано никога да не разбирам от първа ръка колко са сигурни. :)

А това дето хората си откопчават коланите, акъла ми не го побира.Ми то при една по-силна турбуленция главата ти заминава в тавана. И за какво ти е да поемаш такъв глупав риск!?И опашките за тоалетна не ги разбирам (при по-кратките полети) :)

Връзка към коментар

В твоята и моята любима зона не могат да сядат жени. А това ме устройва идеално, понеже статистически шансът ми да ме сложат там се увеличава с 50% горе-долу. В някои полети на онлайн чек-ин тези места не са налични. Ако не се чекираш, те слагат там.

Връзка към коментар

В тази връзка сега си спомням, че преди 2-3 години летях с Air Berlin от Виена до Хановер, и една мадама беше седнала на място до аварийния изход, беше една такава слабичка и хилава, и по едно време стюардесата я помоли да се премести на друго място, а там сложиха 2-ма мъже. Единствено си го обяснявам с това, че е изглеждала твърде слаба да отвори вратата в случай на нужда :lol:

Връзка към коментар

Точно за това е, има изискване хората до изхода да са в добро здравословно състояние, да могат да отворят изхода и да са инструктирани какво да правят. 

Връзка към коментар

Да, направи ми впечатление на последните ми полети с Turkish Airlines, че предупреждават, ако някой, седнал до авариен изход смята, че не може да се справи, да информира стюардите, за да бъде преместен.

Връзка към коментар

В тази връзка сега си спомням, че преди 2-3 години летях с Air Berlin от Виена до Хановер, и една мадама беше седнала на място до аварийния изход, беше една такава слабичка и хилава, и по едно време стюардесата я помоли да се премести на друго място, а там сложиха 2-ма мъже. Единствено си го обяснявам с това, че е изглеждала твърде слаба да отвори вратата в случай на нужда :lol:

Точно! В инструкцията за отваряне на аварийния изход даже е написана масата на вратата - мисля около 20 кг. Човекът, който седи до вратата трябва да може да я отвори и изхвърли навън.

 

Е, ако е някоя по-яка холандка 180 см 80 кг може и да не я преместят :P

 

А зоната ми е любима, понеже разстоянието между седалките е по-голямо и предната седалка не може да са спуска назад. Дето се вика - 2 в 1.

Редактирано от georgiev
  • Харесвам 4
Връзка към коментар

E да, ама повечето компании вече искат допълнително пари, за да те настанят там.

На мен ми беше любим втория етаж на 747 на Еър Франс. Малко седалки, с доста по-голямо пространство. Обаче почнаха да искат пари, и после направо се отказах от Еър Франс.

 

Май тук е момента да питам Георги, аварийния изход нали не може да се отвори, ако ей-така във въздуха почнеш да го бъзикаш? Как се контролира, ръчно от пилотите или от разликата в налягането?

Връзка към коментар
Кое е най-безопасното място в самолета?

---------

Като пълен лаик в сферата на самолетното дело, не го разбирам този въпрос.

Каво значи безопасно място в нещо което лети на еN километра над земната повърхност и реши да пада.И защо няма парашути за пътниците. Пък има авариен изход.

Ами ,ако това летящо нещо падне в океана...

:superstition:

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Моето пък е на последния ред, до прозореца. Което е лошо от гл.т. на това, че не се сваля облегалката назад и завися от благоволението на предния да не ме мачка с неговата.

Между другото, единственият оцелял при падане от 10000 метра е бил точно в задната част на самолета, но не на пътническа седалка.

Връзка към коментар

E да, ама повечето компании вече искат допълнително пари, за да те настанят там.

На мен ми беше любим втория етаж на 747 на Еър Франс. Малко седалки, с доста по-голямо пространство. Обаче почнаха да искат пари, и после направо се отказах от Еър Франс.

 

Май тук е момента да питам Георги, аварийния изход нали не може да се отвори, ако ей-така във въздуха почнеш да го бъзикаш? Как се контролира, ръчно от пилотите или от разликата в налягането?

 

Не може, елементарна физика, самолета е надут балон, а изхода е като тапата, но отвътре. Просто няма човешка сила, която да превъзмогне това налягане за да го отвори. А иначе на земната повърхност мисля, че пилотите трябва да ги отключат, за да можеш ти да го отвориш, но за това не съм 1000% сигурен. 

 

Кое е най-безопасното място в самолета?

---------

Като пълен лаик в сферата на самолетното дело, не го разбирам този въпрос.

Каво значи безопасно място в нещо което лети на еN километра над земната повърхност и реши да пада.И защо няма парашути за пътниците. Пък има авариен изход.

Ами ,ако това летящо нещо падне в океана...

:superstition:

 

И как точно ще ти помогне тоя парашут след като не можеш да излезнеш от самолета? Пък дори и да можеше, шансовете ти да останеш вътре са несравнимо по-големи. А аварийния изход е като слезеш на земята, не е предвиден за използване във въздуха и както отбелязах, невъзможно е да бъде използван във въздуха :)

 

А за безопасно място...правят се изследвания при катастрофите къде обикновено има загинали и къде оцелели. Но извадката е доста скромна и зависи от хиляди други обстоятелства, за това и няма как да се каже категорично. Някой може да каже, че в опашката е по-сигурно, ако самолета изпусне пистата и се удари челно в ограда, но пък от друга страна идва катастрофата в Сан Франциско, където пострадаха хора от опашката и така. 

Връзка към коментар

Не може, елементарна физика, самолета е надут балон, а изхода е като тапата, но отвътре. Просто няма човешка сила, която да превъзмогне това налягане за да го отвори.

 

И аз мислех, че само навътре се отварят , обаче скивай тук какво става  :O  :rolleyes:

 

Редактирано от Фичо
Връзка към коментар

И аз мислех, че само навътре се отварят , обаче скивай тук какво става  :O  :rolleyes:

 

 

Ма си хиена :) Сигурно единственото изключение е 737 new generation, ако не се лъжа май втория етаж на 747 също не е с такива врати. Всички останали са с тип тапа. Ама да не стане да ми изровиш друго клипче сега :) Та при тоя случай заключалката се контролира от електроника, примерно ако двигателите се въртят не може да отвориш изхода. Ако пък сензорите нещо се сбъгат тогава на седалката сяда човек от екипажа. Като цяло на регулаторите им харесва тоя вариант, май лека полека ще го правят задължителен за в бъдеще, щото иначе при евакуация вратата трябва да я дръпнеш на вътре и може да затиснеш или блокираш някой...

 

http://www.flightglobal.com/news/articles/faa-may-mirror-easa-with-aircraft-exit-rule-324337/

Връзка към коментар

По време на полет двамата пилоти разговарят:
- Да вземем да пием по едно кафе и след това да изчукаме стюардесата, а?
- Ами да…
Обаче микрофоните били включени и разговорът се чувал из целия самолет.
Стюардесата се притеснила и хукнала към пилотската кабина да им каже. В бърэината се препънала в килимчето и паднала в скута на една бабичка.
Тя й помогнала да стане и рекла:
- Ще се убиеш бе чедо! Защо бързаш? Те казаха, че първо ще пият кафе…

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.