Kaloyan89 Публикувано: 4 декември, 2017 Сподели Публикувано: 4 декември, 2017 Здравейте, Поздрави от Амстердам. Вчера излетях от Хавана но при чекиране ни съобщиха че полетът Амстердам - Ница е анулиран и ни премаршрутираха с по-късен полет. Пристигаме в Ница 6ч по-късно от предвиденото с 10 часов престой в Амстердам вместо 3. На какво имаме право? От клм казаха да направим клейм за финансова компенсация и дадоха ваучери за храна за 15€. Ъпгрейднаха ни в бизнес. Какво да искам повече? Дали ако им пратя касови бележи от разходката до Амстердам (влак, бири и тн) предвид дългия престой ще върнат? Брои ли се че полетът е Hav-Ams-Nce или само по 200€ ще дадат за малкия полет ? Мерси предварително. Връзка към коментар
neuromancer Публикувано: 4 декември, 2017 Сподели Публикувано: 4 декември, 2017 За разходката няма да върнат пари, дали имате право на компенсация зависи от причините за закъснението. Иначе се брои целия полет, от Хавана. Връзка към коментар
Kaloyan89 Публикувано: 6 декември, 2017 Автор Сподели Публикувано: 6 декември, 2017 Много благодаря, утре ще направя клейм. Не дадоха никаква информация за причината на отмяната, но служителката на КЛМ потвърди устно че имаме право на финансова компенсация. Ще ми дойде чудесно да финансира следващо пътешествие! Връзка към коментар
tch Публикувано: 7 декември, 2017 Сподели Публикувано: 7 декември, 2017 На 12/4/2017 в 14:50, Kaloyan89 каза: али ако им пратя касови бележи от разходката до Амстердам (влак, бири и тн) предвид дългия престой ще върнат? Бири/алкохол никой няма да поеме, за влака също дълбоко се съмнявам. Иначе за обезщетението си в правото си и си го гони, успех 1 Връзка към коментар
Oshko Публикувано: 7 декември, 2017 Сподели Публикувано: 7 декември, 2017 преди 6 часа, tch каза: Бири/алкохол никой няма да поеме, за влака също дълбоко се съмнявам. Иначе за обезщетението си в правото си и си го гони, успех На мен Air Berlin ми поеха бутилка вино ...може би и за това фалираха... 1 11 Връзка към коментар
Фил Публикувано: 7 декември, 2017 Сподели Публикувано: 7 декември, 2017 преди 2 часа, Oshko каза: бутилка вино ...може би и за това фалираха... Да не беше Шато Мутон-Ротшилд 1945? 4 3 Връзка към коментар
Kaloyan89 Публикувано: 7 декември, 2017 Автор Сподели Публикувано: 7 декември, 2017 (редактирано) Отново съм тук. КЛМ ми отговориха, че ще ми платят 250евро обезщетение. Не че съм алчен, но ако ми се полагат 600 не искам да ги оставя да ме прецакат. Можете ли да ми посочите точката от регулацията, че се дължи компенсация за целият полет Хавана-Амстердам-Ница, а не само за анулираната и премаршрутирана отсечка Амстердам-Ница? Благодаря предварително. Редактирано 7 декември, 2017 от Kaloyan89 Връзка към коментар
Гост 45#2 Публикувано: 7 декември, 2017 Сподели Публикувано: 7 декември, 2017 преди 20 минути , Kaloyan89 каза: Отново съм тук. КЛМ ми отговориха, че ще ми платят 250евро обезщетение. Не че съм алчен, но ако ми се полагат 600 не искам да ги оставя да ме прецакат. Можете ли да ми посочите точката от регулацията, че се дължи компенсация за целият полет Хавана-Амстердам-Ница, а не само за анулираната и премаршрутирана отсечка Амстердам-Ница? Благодаря предварително. Чету тук По-специално Член 7 Право на обезщетение "При определяне на разстоянието базата е последният краен пункт на пристигане, в който отказаният достъп на борда или отмяна на полет ще забавят пристигането на пътника след времето по разписание." Връзка към коментар
Фил Публикувано: 7 декември, 2017 Сподели Публикувано: 7 декември, 2017 (редактирано) преди 38 минути , Боби каза: "При определяне на разстоянието базата е последният краен пункт на пристигане, в който отказаният достъп на борда или отмяна на полет ще забавят пристигането на пътника след времето по разписание." Баси тъпото изречение. На всеки би трябвало да е ясно, че разстояние се дефинира с две точки. Тук е посочена едната точка (крайната точка), ама коя е другата - начална точка - мястото на излитане на закъснелия/отменен/ полет, или мястото на излитане на първия от поредица полети на един билет, не става ясно. (Поне за мен) Понякога ми се струва, че нормите и законите нарочно ги пишат неясно и/или двусмислено, за да има после поле за тълкуване и работа за чиновниците и юристите. Редактирано 7 декември, 2017 от Фичо 3 Връзка към коментар
Гост 45#2 Публикувано: 7 декември, 2017 Сподели Публикувано: 7 декември, 2017 преди 2 минути , Фичо каза: Баси тъпото изречение. На всеки би трябвало е ясно, че разстояние се дефинира с две точки. Тук е посочена едната точка (крайната точка), ама коя е другата - начална точка - мястото на излитане на закъснелия/отменен/ полет, или мястото на излитане на първия от поредица полети на един билет, не става ясно. (Поне за мен) Понякога ми се струва, че нормите и законите нарочно ги пишат неясно и/или двусмислено, за да има после поле за тълкуване и хляб за чиновниците и юристите. Преводите на юридически текстове също са пълни с идиотщини, срещал съм вече няколко неясно преведени текста в данъчното законодателство, ама като ги превеждат юристи без практически опит, така става. Връзка към коментар
Фил Публикувано: 7 декември, 2017 Сподели Публикувано: 7 декември, 2017 (редактирано) преди 1 минута , Боби каза: Преводите на юридически текстове също са пълни с идиотщини, срещал съм вече няколко неясно преведени текста в данъчното законодателство Аз затова и погледнах текста на още два езика, които уж поназнайвам, ама и там е същото, та в случая не е в превода проблемът ... Редактирано 7 декември, 2017 от Фичо Връзка към коментар
Kaloyan89 Публикувано: 7 декември, 2017 Автор Сподели Публикувано: 7 декември, 2017 ЕК има разяснение на английски за полетите с прекачване, както и case law, които сега четох и се опитах да дешифрирам. Calculation of the distance on the basis of the 'journey' to determine the compensation in the event of long delay at final destination. The Folkerts case45 explicitly referred to the concept of a 'journey' composed of several connecting flights. The ‘final destination’ being defined in Article 2(h) of the Regulation as the destination on the ticket used for the check-in or, in the case of directly connecting flights, the destination of the last flight. According to Article 7(4) of the Regulation the distance which determines the compensation to be paid in case of long delay at the final destination should be based on the 'great circle' distance between the place of departure and the final destination i.e. the 'journey' and not by adding the 'great circle' distances between the different relevant connecting flights composing the 'journey'.https://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/themes/passengers/news/doc/2016-06-10-better-enforcement-pax-rights/c(2016)3502_en.pdf и решението на Съда: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/BG/TXT/PDF/?uri=CELEX:62011CJ0011&from=FR 1 1 Връзка към коментар
tch Публикувано: 7 декември, 2017 Сподели Публикувано: 7 декември, 2017 Ами, да, значи си в правото си. До колкото разбирам се смята дирекното разстояние от началната до крайната точка, без да имат предвид всички прекачвания. Но Куба и Франция са толкова далеч, така че пак отиваш на 600 евро. Връзка към коментар
Kaloyan89 Публикувано: 7 декември, 2017 Автор Сподели Публикувано: 7 декември, 2017 Звъннах на Ер Франс. Казаха, че имам право само на 250 евро, понеже съм пристигнал на време от Хавана. Не ми дадоха контакт или имейл на юридически отдел. Връзка към коментар
Гост 45#2 Публикувано: 7 декември, 2017 Сподели Публикувано: 7 декември, 2017 (редактирано) преди 20 минути , Kaloyan89 каза: Звъннах на Ер Франс. Казаха, че имам право само на 250 евро, понеже съм пристигнал на време от Хавана. Не ми дадоха контакт или имейл на юридически отдел. Не се отказвай. Полетът ти нали е на един билет от Хавана до София? Редактирано 7 декември, 2017 от 45#2 Връзка към коментар
Kaloyan89 Публикувано: 7 декември, 2017 Автор Сподели Публикувано: 7 декември, 2017 На един билет от Хавана до Ница през Амстердам. Не искам да ползвам услуги на посредници. Ще пробвам сам първо. Вдигнаха ми нервите. 1 Връзка към коментар
mililia Публикувано: 7 декември, 2017 Сподели Публикувано: 7 декември, 2017 Калояне, върни им отговор, че те са поели ангажимент да те закарат до Ница в еди-колко си часа и са закъсняли и че полетът ти е Хавана-Ница и няма никакво значение в коя точка някъде от маршрута си бил навреме, а фактът, че в Ница, която е крайната дестинация си закъснял. Посочи им, че това е становището и на адвоката, който те е консултирал. Дай им някакъв срок да удовлетворят искането ти и ги уведоми, че след този срок ще прехвърлиш казуса на адвокат. 4 1 Връзка към коментар
Гост 45#2 Публикувано: 7 декември, 2017 Сподели Публикувано: 7 декември, 2017 (редактирано) преди 33 минути , Kaloyan89 каза: На един билет от Хавана до Ница през Амстердам. Не искам да ползвам услуги на посредници. Ще пробвам сам първо. Вдигнаха ми нервите. https://www.klm.com/travel/gb_en/customer_support/customer_support/refunds_and_compensation/applying_for_a_refund.htm#p2 или https://www.airfrance.bg/vlb/ecrm/BG/bg/local/core/engine/ecomplaint/InitComplaintAction.do Успех! Редактирано 7 декември, 2017 от 45#2 Връзка към коментар
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега