Прескочи до съдържание

И ние в Перу - кратко, но наситено


lesy

Препоръчани мнения

Има билети за МП + планината за 7-8ч. и 9-10ч. Датата ни е 21.02. Кой час да избера?

И още нещо. Имам фобия от високо, когато от двете страни е пропаст. Вие ми се свят и не мога да вървя. Мозъкът ми спира да дава сигнали на краката. Ако пропастта е от  едната страна, нямам проблем. Има ли такива участъци в Montana или Hayana?

Връзка към коментар

Аз бих избрала 9-10 ч. Специално за Монтана няма пътеки с пропасти и от двете страни. По принцип има гледки към МП руини, но те са от места с по широка площ. Случва се на места пътеката да е тясна и разминаването да е трудно, но няма опасност да паднеш към пропаст.

Леси, стига да не вали, понеже си планинарка за теб това изкачване въобще няма да е проблем.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
На 1/20/2018 в 16:19, lesy каза:

Има билети за МП + планината за 7-8ч. и 9-10ч. Датата ни е 21.02. Кой час да избера?

 

На първите пише "излизане до 13ч.", на вторите - до 15. Излиза се от района за трек и мога да остана в руините ли? /Останала съм с такова впечатление/.  Или това е крайният час за всичко?

Връзка към коментар
Евгени Димитров
преди 9 часа, lesy каза:

На първите пише "излизане до 13ч.", на вторите - до 15. Излиза се от района за трек и мога да остана в руините ли? /Останала съм с такова впечатление/.  Или това е крайният час за всичко?

В Калиентес ли ще нощувате преди качването на МП? Ако не, съобразяваш се с влака. Винаги се прави първо планината заради часа. След като слезете от нея, оставате реално в руините на МП, дори и да не спазите, например до 13 часа, не е проблем. 

Връзка към коментар
  • 5 седмици по-късно ...

В момента сме в Куско. Последен ден. След малко се отправяме към Rainbow mountain. До тук всичко е повече от очакваното. След пристигането в Лима, на следващата сутрин се отправихме към Балестовите острови. Много добре е организирано. В автогарата на Круз дел сур има две фирми за екскурзии. Вкл.транспорт до пристанището и обратно, голяма и бърза лодка. Екскурзоводът беше добър, включи и няколко български думи. Морето спокойно, минава се покрай тризъбеца в пустинята, лодките стигат доста близо до островите, тюлени много, морски лъвове и птици почти като по Хичкок. Екскурзията ми хареса. Автобус до Ика и такси до Укачина. Бъгито беше добре, но за оазисът съм с противоречиво мнение. Застроено, позамърсено, водата в езерото се допълва с тръба от резервоар.

Следва Наска.

  • Харесвам 12
  • Браво 4
Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

След оазиса взехме автобус, който ползват местните за Наска. В автобуса четох коментари между Цвете и Теди, че Перу е класика. Намирахме се точно в класиката. Автобус без климатик, спира през 5 мин., непрекъснати проверки от контрольори. В едно село ни спряха полицаи. Качиха се няколко в автобуса, искаха документи на перуанците. Който нямаше, го отведоха и автобусът продължи без него. Минимум половин час, навън +30 градуса, не можеш да слезеш, а от прозореца се вижда местния пазар с изобилие от плодове. Преглъщах, но накрая заедно с друга пътничка си поръчах плодове без да знам какви точно. Оказаха невероятно сладки маракуи.

И така след по-дълго от очакваното пристигнахме в Наска преди залез. Хотелът беше точно до автогарите. Собственикът ни посрещна и започна да ни предлага тур със самолет за следващия ден. Аз нали съм скептична и съм чела magelanci.com не се съгласявам. Той казва, че има самолетна компания. Аз: "Коя?" Нищо не ми говори, но се правя. Казвам, че искам да сме първи на летището, да ни включат в някой полет първи, да сме в малък самолет. Той се съгласява на всичко. Цена 60 долара. Накрая Н. ме убеди да го наемем. Казах, че искам в 6,30 да тръгнем. И на това се съгласи. И започвам да се вълнувам.

В Наска има една главна улица, която води до плащада. Беше събота и площадът беше пълен. Деца, семейства, свирки, танци, латино атмосфера.

  • Харесвам 12
Връзка към коментар

Наска ми беше мечта отдавна. Не толкова Мачу Пикчу. В 6,30 тръгваме от хотела и за 15 мин. сме там. Транспортът е включен в цената. Естествено летището не е отворено. Отварят в 7,00ч. Не сме закусвали, единствено приемахме Кокулин /1 бр. предната вечер и 1 бр. сутринта/. Опитвам се да не мисля. Хем ме е страх от полета, хем горя от нетърпение. Отварят летището. Ние сме първи. Шофьорът ни е непрекъснато до нас и обикаля. Оказа се, че собственикът на хотела наистина притежава едната авиокомпания. На гишето им се предлага пакет: хотел + полет. Удържа на всички обещания. Излетяхме първи! Дори чакахме да отворят пункта за проверка. И бяхме в четириместен самолет - ние двамата, пилотът и инструкторът.  Преди да излетим взехме трето хапче. На мен по принцип ми става средно лошо, но сме много доволни от Кокулина. Хомеопатични, струват стотинки. На никого не му стана лошо, гледахме и снимахме и от двете страни. Прекрасна видимост, всичко се виждаше. Фигурите се виждаха ясно. На снимките не са така ясни, както ги видяхме. Снимките трябва малко да се "изяснят". 40-те минути минаха толкова бързо. Когато инструкторът ни каза, че се връщаме казах: "Ако кацнем безпроблемно, много ще ми хареса тура", а Н. пита дали да не платим за още един тур. Но ние видяхме всичко толкова ясно! Преживяването е невероятно. За Н. е най-доброто в Перу, за мен - наравно с Мачу Пикчу и Андите.

Редактирано от lesy
грешка
  • Харесвам 13
  • Браво 1
Връзка към коментар

На връщане през хотела, минахме през пазара. За многообразието и сладостта на плодовете мога само да си припомням тук. Взехме в 10.00 ч. автобуса на Крус дел Сур за Лима. Очакваха ни 8ч. път. Автобусите са удобни, но точно по този път няма какво толкова да се разглежда. И тук е мястото да споделя, че това е най-грозното крайбрежие, което съм виждала. А аз обожавам морето и крайбрежията. Сива пустиня с бедни, изостовени и неизоставени колиби, боклуци... Наваксахме си със съня. Вечерта - отново разходка в Мирафлорес, Лима, както и вкусна храна.

Ден IV. Сутрешен полет Лима - Куско. Полетът закъсня 1 час, но както се оказа, за Перу това не е закъснение. 

Небето над Куско ни посреща с облаци. Изведнъж облаците се разсейват и виждаме, че самолетът се движи между билата на планините.  Отляво планина, отдясно планина. Н. казва "Това съм го сънувал. Как самолетът търси път да кацне между планините." Аз: "Кацнахме ли?". Той: "Не помня." Е, слава богу, кацнахме.  Посрещнаха ни с листа от кока. И започна едно дъвчене...

Имахме предварително уговорен трансфер с Ttaxidatum до Олантайтамбо. За трансфери ги използвахме основно тях и сме доволни. Колите им бяха климатизирани. Не искайте от шофьорите да знаят английски, но все пак разбираха няколко основни думи.

След Куско спряхме в нещо като "Фирмен магазин / център". Това са места, в които се представя животът на инките, има лами, алпаки, няколко щанда със сувенири, дрехи и други, както и барче и / или щанд с необходими продукти. Всички вкупом се насочихме към ламите, а около нас започнаха да ни предлагат да пазарим. И тогава усетих височината. Един перуанец ми говори, а аз се чудя какво, нищо не разбирам. Виждам леко размазано, унесена съм. Едва успявам да бръкна в чантата за хапчетата. Изпих 1 Сорочи и точно след 10мин. вече всичко е както трябва. Това е първото и най-тежко съприкосновение с височината.

Пътуваме около 2ч. през долината на Урубамба. Зелено, пъстро, интересно, красиво... Времето минава неусетно.

Олантайтамбо:

Красиво градче, сгушено в Андите. Насочваме се към крепостта и на входа научаваме, че няма отделен билет, който да си купим, а трябва да си вземем комбиниран за 70 солес / около 35лв./, който не можем да ползваме за другите обекти, т.к. е за 2 дни, а ние няма да може да ги посетим на следващия, защото е запланувано Мачу Пикчу. Ядосахме се и не влязохме. Изкачихме съседния хълм, откъдето се разкри гледка към крепостта и към градчето. Отново много вкусна храна. В Перу отново започнах да ям пъстърва, която няма нищо общо отгледаните в рибните ферми у нас.

В 19ч. се качихме на най-скъпия влак, в който съм пътувала: Олантайтамбо - Агиас Калиентес. След като пристигнахме, по съвети от форума, си купихме билети за автобуса до Мачу Пикчу.

Агиас Калиентес е пълно с хотели, които приютяват тълпите от пътуващи към Мачу Пикчу. Успяхме да направим и 30 мин. разходка из него.

Следва Мачу Пикчу...

Редактирано от lesy
грешка
  • Харесвам 18
Връзка към коментар

 

Напоследък нямам никакво време и едва днес успях да мина през снимките от Паракас и Наска. Ще кача няколко. Тези от Наска ги минах на контраст, че са правени от самолета, пустинята е сива и колкото и да има видимост, в тази част на Перу си е запрашено. Цветовете си отговарят.

DSC_0047-1.jpg.35f1c2e96fa8ffe8178cc9fa99188177.jpg

Тризъбеца, Паракас.

Тук годишното количество на валежите е 40мм.годишно и благодарение на това, както и на мястото, тази фигура се е запазила и се вижда ясно от лодката.

Наска:

 

DSC_0217-1.jpg.f2535e46a601c8e1b7b0414f54dcf92b.jpg

Стрелките. Цялото плато е осеяно с безброй прави линии, триъгълници, правоъгълници...

DSC_0236-2.thumb.jpg.dfaa7630fc64a60f11669343934ad9bf.jpg

Астронавтът.

 

DSC_0252-2.jpg.dff46294dfd94cd3fa37e34e52378372.jpg

Маймуната със сложна фигура до нея.

 

DSC_0266-1.jpg.9027e509687279e699ccb2ce39100c10.jpg

Маймуната сама.

 

DSC_0286-2.thumb.jpg.0628b98e914a0356272042428def4fe3.jpg

Колибрито, върху платото на хълм.

DSC_0306-2.thumb.jpg.c716c6fd20d08faf3fb6a7cdc7948a45.jpg

Кондорът.

 

DSC_0300-2.jpg.4bc86cb6364d88f4a8fd99d2fd6a4877.jpg

Паякът.

 

DSC_0207-1.jpg

  • Харесвам 18
  • Благодаря 1
  • Браво 4
Връзка към коментар

Последната фигура е на риба.

Освен известните фигури, по цялото плато има още множество по-неясни между хилядите линии, дълги километри.

 

DSC_0353-2.jpg.f00b485f7dcc2d38aaab8e167a9e12d8.jpg

Линията посредата е пътят, по който стигнахме в град Наска. Той разсича една от фигурите. А на пътя, до фигурите е полицейският пункт, както и колите, които ги спират за проверка задължително.

DSC_0370-1.jpg.2548e8a1ede1682175dbf826869060d3.jpg

Панорамен изглед.

P2190724-2.thumb.jpg.33c69bfa394e3ec90f8fce6bdbf3d319.jpg

Пилето, отново на склон на хълм.

P2190698-1.thumb.jpg.dcbf26f7f36cb3262dc51e61a11d5e92.jpg

И на връщане: пустинните върхове.

 

  • Харесвам 17
  • Браво 2
Връзка към коментар

Не мисля, че се поддържат. Те са си там около 2000 години. Откриват ги случайно, когато започват тражданските полети в Перу.

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Това го знам, но сега на твоите снимки ми направи впечатление, че и аз разпознавам смислени линии.Може би някои са по - стари от другите и почвата се е изветрила.Не знам.

Сигурна съм, че ще отида някой ден там, за да ги видя с очите си.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Мачу Пикчу.

Тук има много изписано, снимки, дори и в Магеланските календари.

Всеки ден в продължение на месец гледах всевъзможни прогнози за времето. Навсякъде даваха, че ще вали. Не купувахме билети, защото решихме, че ако вали проливен дъжд, ще зарежем Арекипа и Колка, заедно със самолетните билети, и ще останем в региона на Куско докато видим Мачу Пикчу. 10-тина дни преди плануваното посещение излиза възможно най-лошата метеорологична прогноза. Всичките 4 дни, определени за региона ще вали от дъжд до силен дъжд с грамотевици. След 3 дни купих билетите за деня, който беше в предварителния план, защото нямаше никаква промяна в прогнозата.

И така, в 4.50 тръгнахме от хотела, след десет минути видяхме опашката за автобусите. Наредихме се някъде в средата на улицата. Дори не успях да пия кафе или чай от кока, с който вече бях свикнала и ми харесваше. Раниците натъпкати с допълнителни непромокаеми якета, планински дъждабрани и "късметлийския" чадър. Заваля леко, но очаквано.

Организацията по превоза до Мачу Пикчу от Агиас Калиентес беше добра. Билетите се проверявхат от служители още на опашката. Като се напълни автобус, веднага идваше следващ. Всичко това ни отне около 30 мин.

Около 25-30 мин. е пътуването по тесен живописен планински път до Мачу Пикчу.

Нашите билети по препоръка на @Евгени Димитров бяха от 7-8 и включваха Montana Picchu. В 6ч. влязохме в комплекса. Не валеше, но все още беше мъгливо. След около 10 мин. вече видяхме Мачу Пикчу в цялото си великолепие. Снимките, не могат да пресъздадат мягията и красотата на мястото.

P2210900-1.thumb.jpg.6314505ab9a95d510b2186639dcdbf27.jpg

 

И изглед към другата страна:

P2210895-1.thumb.jpg.7422ff4951add3f8233f7d780b76cd8b.jpg

 

Цел номер №2 от Перу, беше постигната. Времето беше с нас и ние бяхме щастливи, че видяхме Мачу Пикчу такъв, какъвто го бяхме виждали по всички снимки и сайтове. Оригиналът, естествено е по-добър.

 

 

Редактирано от lesy
грешка
  • Харесвам 15
  • Браво 2
Връзка към коментар

След първите снимки поехме нагоре към Montana Picchu. Имам фобия от височини и по тази причина не избрах Уайна, но Н. каза, че ако е имал време би изкачил и Huayna Picchu. Самото изкачване го дават около 2ч. по стълби и пътеки, създадени от инките сред тропическа растителност. В далечината се показваха и ледниците, но за кратко. Със снимките го изкачихме за час и половина, но ние сме среден тип планинари.  На върха мъглата беше обзела всичко. Зачудихме се освен почивка, какво друго да правим. След 20 мин. мъглата изчезна и гледката, която видяхме:

P2210990-1.thumb.jpg.97d6d66ea73d44946cb8c1c4df19ffda.jpg

 

P2211037-1.thumb.jpg.bb6b15ffce39b584d0910b6307179424.jpg

 

Надявах се да зърна Мачу Пичку облян от слънцето, а това се случи през цялото време.

И се оказа, че сайтовете за прогноза за времето си дават дъжд всеки ден през дъждовния период, а както и ние, така и магеланките преди нас нямаха проблеми с дъжда. Не само това, а изгорях на тениска, врат, уши и се белих като змия. Все пак бяхме близо до екватора.

Предимството на дъждовния период е цветът на зеленото и растителността. Беше много красиво.

Слизането отнема около час и половина. След връщането в комплекса, може да се разгледа. Ние си потърсихме екскурзовод за руините. Интересно е и ние предпочитаме да разглеждаме забележителностите с екскурзовод.

При добра организация, ранен вход в комплекса, времето е достатъчно за разглеждане и изкачване.

Едно от местата, които няма да забравя и за които високата цена за достигането за мен е оправдано.

Следваха автобусът до Агиас Калиентес, влак до Олантайтамбо и автобус до Куско. Бяхме с комбиниран билет. Пристигнахме около 21ч. в Куско. По пътя възстановихме силите и естествено излязохме на вечерна разходка из Куско.

P2221099-1.thumb.jpg.3f4ab84993c0abba0f9e79c2845b791f.jpg

 

 

 

 

 

  • Харесвам 16
  • Браво 2
Връзка към коментар

Страхотни снимки и благодаря за разказа!

 

Защо сте избрали първата смяна за Мачу Пикчу? И в колко излязохте от комплекса? Имаше ми опашка за автобусите и за обратно към Агуас Калиентес?

Връзка към коментар
преди 10 часа, feel_the_rush каза:

 

Защо сте избрали първата смяна за Мачу Пикчу? И в колко излязохте от комплекса? Имаше ми опашка за автобусите и за обратно към Агуас Калиентес?

 

На 1/24/2018 в 18:12, Евгени Димитров каза:

Щом е така, вземи с вход 7-8 часа. Правите планината и после висите колкото си искате на МП. 

В 14 ч. излязохме, около 14.30 тръгнахме с автобуса и около 15ч. бяхме в Агиас Калиентес. Аз останах с раниците в първия ресторант, а мъжът ми отиде до хотела за останалия багаж. Останаха ни около 20 мин. и за покупка на сувенири.

В темата ти писах за ЖП гарата, че влакът не тръгва оттам, откъдето се слиза. След покрития пазар по стълбите нагоре. Ние малко се стресирахме, като отидохме на ЖП линията да чакаме влака, а нямаше никой друг и докато се ориентираме до ЖП гарата се притесних. Близко е, но се минава през сергиите на пазара и не се вижда.

Връзка към коментар

Мен ме притеснява да не е много мъгливо сутринта. Пише, че мъглата се вдига към 10ч.

 

Единят ни вариянт е да направим като вас - да спим в Агуас Калиентес, да вземем първата смяна и да гледаме да сме излезли до 14ч, защото ще се опитаме да хванем влака в 15:20ч към Куско директно. Малко на кантар ми изглеждат нещата обаче, така като те чета. Вие в 14 сте излезли и чак в 15 сте били в Агуас Калиентес. Дори хотелът да ни е точно до жп гарата, пак трябва някакво техническо време да стигнем от автобусите, да вземем багажа и да изтичаме обратно къв перона. Друг вариянте  да вземем влака в 16:40, но той е вече 105 долара, не 65. Още по-друг вариянте  да му теглим една на този влак и да вземем по-късен до Олантайтамбо и оттам с такси наобратно.

 

Другото, което мисля, е да хванем на Инка рейл влакът от Куско в 5:55 сутринта, който стига в Агуаст Калиентес малко преди 9. Оттам ще вземем втората смяна за качване от 10 до 11и ще останем след нея да разгледаме руините. После ще хванем от късните влакове до Олантайтамбо и пак с такси до Куско. По този начин ще си спестим и нощувката в Агуас Калиентес.

 

Какви са ми съображениетя:

 

1. Доколкото четох, масово тълпите за автобусите и изобщо в Мачу Пикчу са с час пик 6 сутринта и 14 следобяд за връщане. А аз хич не обичам да се блъскам. Доколкото разбрах, ако искаме да хванем първите автобуси за Мачу Пикчу, трябва да сме се намеридили 4, 4:30 сутирнта.

2. Сутрин може да има мъгла и да вали, следобед времето обикновено е слънчево и с по-добра светлина. Има по-малко хора. Това, естествено, ако издържим да не излизаме след 13ч или няма да ни пуснат да се върнем.

3. Не знам дали ще успеем навреме да хванем влака в 15:20 или трябва да излезем даже по-рано от 14ч. Ако тръгнем да качваме Монтаня в 7, грубо по 2 часа в посока, 11:30 да сме готови за руините. 2 часа не знам дали ще ни стигнат да разгледаме.

 

 

Редактирано от feel_the_rush
Връзка към коментар

Преценете си според вашето удобство, интерес и физически възможности.

За тълпите при нас сутринта в 7-8 имаше по-малко хора отколкото в 11ч. в самото Мачу Пикчу. Може би следобед има по-малко, не мога да кажа. Мисля, че тогава влизат пристигащите с влак или организирано от Куско. От друга страна самото изкачване не е леко и ако е силно слънцето може и да не се качите до Montana Picchu.

Автобусите събират около 25 човека. Трябва да превозят почти всички влизащи. Казвам почти, защото може да се стигне и пеш. Има маркирани пътеки и стълби. Изкачването е 10 км.

Никой не обича тълпи, но все пак това е Мачу Пикчу. Организацията е сравнително добра. Насочват те къде да се наредиш, автобусите минават бързо. При изкачването за планината няма тълпа. Организираните групи са само в руините.

За руините без екскурзовод и един час стига. Няма надписи кое какво е било, минаваш и снимаш.

С екскурзовод са необходими 2 часа само за тях. Преценете ще ползвате ли екскурзовод. Нашите приятели се измориха и си тръгнаха  без обиколката с екскурзовод.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.