ivooo Публикувано: 17 януари, 2018 Автор Публикувано: 17 януари, 2018 На 8.01.2018 г. в 15:56, mimcho каза: Избрали сме да бъдем на изолирани бунгала, защото точно това преживяване и такива все още недокоснати от масовия туристически поток места са ни по вкуса Извинявай че чак сега ти отговорям. Бунгалата изглеждат много прилично. Мястото също. А това че сте голяма компания и ще окупирате всички е най доброто. Само кой ще чисти общото wc . Ще изкарате страхотно!!! Мина само месец и половина а вече пак ми се ходи . И завършека в Бали е много добро решение. Особено ако е в някой готин хотел. 2 1
Lindt Публикувано: 19 юли, 2019 Публикувано: 19 юли, 2019 Препрочетох я тази тема сега, защото полетите до Соронг са по-удобни и бързи от стигането до Дераван. И сезонът по-подходящ 🙂И клоним към бойно кръщене в неопетнен от удобствата свят. Съвсем ли няма как да се разминем с плъхове? Около Waisai ми се вижда по-прилично настаняването. Там само сте се прехвърляли или сте останали за ден-два? А райски птици и разходка в джунглата имахте ли при Онуфри? Чудя се как да редуваме 2 седмици шнорхелинг и места с баня, разходка и храна, но още не съм прочела нищо освен плашещите ръководства за настаняване и тази тема.
ivooo Публикувано: 19 юли, 2019 Автор Публикувано: 19 юли, 2019 преди 10 часа, Lindt каза: Препрочетох я тази тема сега, защото полетите до Соронг са по-удобни и бързи от стигането до Дераван. И сезонът по-подходящ 🙂И клоним към бойно кръщене в неопетнен от удобствата свят. Съвсем ли няма как да се разминем с плъхове? Около Waisai ми се вижда по-прилично настаняването. Там само сте се прехвърляли или сте останали за ден-два? А райски птици и разходка в джунглата имахте ли при Онуфри? Чудя се как да редуваме 2 седмици шнорхелинг и места с баня, разходка и храна, но още не съм прочела нищо освен плашещите ръководства за настаняване и тази тема. Всъщност не ден два а цялата трета седмица я изкарахме в местен дайвинг курорт на Waisai, но поради липса на интерес сложих финалните лозунги по рано😊. Там са и най хубавите екскурзии за райски птици. И да ходихме на такава. Ако остане време и желание ще напиша нещо по подробно след 10 на дни. Сега сме заети с поредните глупости 😊. 5 1
ivooo Публикувано: 1 август, 2019 Автор Публикувано: 1 август, 2019 Последната вечер , на свечеряване в часа за обгалване на „некрасива „ ( вж. по горе 🙂 ) седим на пластмасовите столове на верандата . Мълчим и се вслушваме в монотонния припев на океана както и на звуците от джунглата зад нас . „ Некрасива „ великодушно ни разрешава да бъде галена последователно и от двамата като се мести ту в скута на единия ту на другия . Мисля си че ни трябват още една- две седмици и вероятно ще сме си направили олуци и ще събираме дъждовна вода. Вероятно тоалетната ще е с казанче и то работещо . Ще имаме нещо като мивка и душ вместо да си поливаме с легенче на пода . Бидоните за вода ще са повече и старателнo изчистени . Ще има и саморъчни направени шезлонги на плажа. Зад бараката ще са насадени експериментални коренчета от домати и боб , а пред нея лехички с цветя . Дупките играещи ролята на прозорци ще са украсени с перденца от някоя стара рокля на принцесата . От тъпите мисли ме измъква звука на приближаваща лодка . Онуфрий води наематели за съседното бунгало . То се рекламира като по луксозно с душ . Разбира се тайно сме влизали да го разгледаме . Т.н. душ е същия пластмасов бидон с миши изпражнения само че качен на по високо и от задната страна на бунгалото . Наемателите са млада двойка . Строен чернокож момък , но не от най черните с бялата си приятелка. Поздравяват учтиво. Ние пък ги кръщаваме тутакси американците. Американците са по подготвени от нас . Отдалеч забелязваме с лека завист как на тяхната веранда се появяват пакетчета с чипсове , бисквитки и бира !!! Имат си и блутут колонка за музика която пускат веднага след като си тръгва Онуфрий . За моя собствена изненада това ни най малко не ни дразни . Какви чудеса прави само седмица изолация . Забавни са и писъците им когато тока изгасва и се запознават с нахалните съквартирантчета . На следващия ден трябва да отпътуваме за Waisai . Имаме резервация за една седмица в дайвинг курорт. Онуфрий е предупреден на няколко пъти , парите за трансфер са уточнени но ни изненадва че щял да ни откара до там късния следобяд . Бил се спазарил с американците да ги води на дайвинг . Горките хора . Дано оцелеят. На хоризонта се смрачава и се налага да пусна всичките си умения за да го накарам да тръгнем веднага . Не искаме да изтърпим буря като тази на идване или да отвисим неясно колко време на гости на папуаса . Наясно съм че сме изцяло зависими от Онуфрий . Ако иска може да ни закара ако иска не . Ако реши може да ни остави и цял месец , два на това място , докато не подивеем съвсем или не умрем от гладна смърт. Редувам умерени закани , с обещания за бъдещи посещения и накрая Онуфрий се съгласява да закара първо нас , а после да прави опити да убие американците. По принцип курортите в Waisai в по голямата си част са за гмуркане . Има и няколко за любители на райските птици. Обикновено посрещат гостите си на пристанището след някаква кореспонденция по телефона или WhatsApp кога пристигат . Аз решавам ,че това е излишно губене на време и ще акостираме направо в самия хотел , а не в пристанището на градчето . Кара ни Онуфрий и негов приятел , който управлява или е собственик на лодката . Времето е слънчево , въпреки че от двете страни на хоризонта са надвиснали черни облаци . На няколко пъти виждаме делфини , а един път Онуфрий ни баламосва че видял кит в далечината . Не мисля че тук има китове а и папуаса е толкова назобан с бетел , че може и динозавър да е видял. Има лека тръпка на адреналин когато точно в средата на пътя двигателя издава странни звуци и загасва , но за няма и час местните го поправят . Не съм притеснен защото обхват има и папуасите навярно могат да си извикат другарче да ни спаси . По неприятното е че Онуфрий от пълен ступор е минал на някакво приповдигнато и любвеобвилно настроение и има няма известно време идва да се прегръщаме като братя. Щедро ми предлага от неговия бетел . Това не би било толкова страшно или смешно ако косата му не мирише зловещо . Вероятно никога през последните години не я е мил. Онуфрий ми е точно наполовина и като се прегърнем косата му е точно под носа ми и аз с мъка се удържам да не повърна или направо да се метна в океана . Накрая се добираме до ….. пристанището вместо до хотела . Онуфрий пак е изпаднал в ступор , а капитана стои с каменно изражение , та се налага аз да разпитвам местните рибари , някакви униформени военни и въобще койтомърда за нашия хотел . Повечето не знаят. Други обясняват нещо което пък аз не разбирам . Този е от скъпите liveaboard. Тук ви оставяме отсича по едно време Онуфрий и се налага тутакси да извадя пачката с рупии . Колко още за бензина до хотела . Още 400к е отговора и след минути вече обикаляме брега в търсене на курорта . Питаме всеки срещнат по пътя . Доближаваме други курорти . Всички изглеждат доста неугледно и почти всички си имат и собствен кей . Питаме и разни хора ловящи риба , които блуждаят в морето на всякакви възможни съоръжения . Понякога точно когато ги приближим вместо да ги пита нещо Онуфрий който се вози на кърмата мълчи . С просто око се вижда че компа му е забил , та пак се налага да се включвам. Когато почти съм се отказал намираме нашето кейче. Няма жив човек . Сваляме в края му куфарите и след още една зловонна прегръдка се разделяме с нашия домакин . Чао за сега от мен и Онуфрий ! 15 8 3
ivooo Публикувано: 2 август, 2019 Автор Публикувано: 2 август, 2019 Оставям принцесата с куфарите и широкополата и шапка и се отправям да търся хора . Първия срещнат е тъмен кльощав дългуч с расти прическа , който лежи на сянка в един хамак и е толкова съсредоточен в телефона си , че вдига глава чак когато съм на метър от него. Транспорта за куфарите е организиран във вид на ръчна количка РК1 , с която явно се кара всичко от бутилките за гмуркане до торбите със смет. Курорта се състои от няколко бунгала подредени около навес , който играе ролята на ресторант. Бунгалата се предлагат с и без климатик като цената на това с климатик е с 50 %повече от тези без . Аз съм запазил бунгало с климатик . Грешка . През една част от нощта няма ток така че климатика е ненужна вещ . Явно и никой не ги използва .В първото бунгалото с климатик което ни дават климатика не работи . В следващото се разваля на втория ден . Хората обаче са невероятни . Накрая просто ни питат колко дена ползвахте климатик , а другите дни ни ги хващат на цената на нормално бунгало . Най важната вещ в курорта е огромен хладилен сандък на централно място под навеса пълен с пликове лед , а между тях сгушени кола , разни безалкохолни и БИРА . Цената е висока 70к за голяма бутилка Бинтанг , но в тази част на Индонезия всичко е по скъпо . До сандъка е захвърлена тетрадка . Всеки си пише името и какво е пил , а срещу него слага чертички . Тук няма да споделям разсъжденията си за манталитета и душевността на хората . Накрая просто слагаме тайно още 5 чертички и ги плащаме без да сме ги пили . В случай че някой е забравил да си плати . Не за да се почувстваме готини и велики , а защото ни се иска този дух тук , да си остане по дълго такъв . Обратното си го имаме по много и у нас . Най хубавото е водата . Има някакъв режим и затова се събира в огромен буферен резервоар . Слагат някакви дезинфектанти , защото мирише сериозно на химия . Но най важното е че я има през цялото време и няма опасност да свърши . Че не се налага да се мия с една ръка докато с другата се поливам с легенчето или да се поливаме един друг. През по голямата част от времето има и ток . При Онуфрий има за 3-4 часа докато свърши горивото на агрегата . Тук е обратното Само няколко часа през нощта няма. Пода е от бетон . Прозорците са с мрежи за комари , а леглото е с матрак ,даже има няколко възглавници и балдахин . Храната е скромна като избор и количество , но със сигурност може да се нахраниш. Чувстваме се страхотно като в 6 звезден хотел . На първия ден сме изумени от себе си. Успяваме да изпием по няколко литра бира. странно 20 см-во нещо Както и на корабчетата , хората които се събират на такива места са едни от най забавните и шарените . Разликата с корабчетата е че тук някой си тръгва , а на негово място пристигат други . Изпращаме млада двойка французи , които не само че на са надути а направо срамежливи. Тръгнали на меден месец . И така вече трети месец 🙂. На място и на момента решават на къде да се отправят . Не са и богати . Дълго разпитват за евтини места за настаняване и си делят по половин бира. В крайна сметка решават да потеглят към Пулау Ай в морето Банда в търсене на акули чук . Брат и сестра американци от ирански произход . Не знаят фарси , но английския го владеят токова добре , че на няколко пъти ставаме обект на приятелски закачки с нашата неграмотност. Най много време изкарваме обаче с двама млади приятели гмуркачи от Милано , Джовани и Франческо ( каква изненада ) , както и с наборчето Джоузеф който натъртва че е от Уелс . Жена му е от Китай . Казва ни истинското си име и след като разчита неразбиране в очите ни добавя за голямо облекчение . Наричайте ме Лили . Джоузеф веднага се сдобива с тайно прозвище Барбарон . И на ръст и на фигура че и на излъчване го докарва . Барбарон с водача на райски птици. От както дъщерите пораснаха започнах да се заглеждам и по мъже 🙂. Е няма да крия че италианците и като поведение и като визия са ми на едно от челните места в класацията . Тези двамата са изключителни . Занимават са с технически дайвинг и са перфектни гмуркачи . Единия от дните Франческо е забравил да си вземе тежести и се гмурка без тях . По нищо не личи че е без тежести .Май и въздух не им трябва защото никога не им свършва . За разлика от повечето италианци тези двамата не се опитват да се изтъкнат по някакъв начин . Не са едри , средни на ръст са , но и двамата са с перфектни тела . Когато една от вечерите се заговаряме за рок и се оказва че обичаме една и съща музика , а те ходели и на концерти не издържам и ги питам . А вие всъщност женени ли сте. На общата маса под навеса настава гробна тишина , а очите на двамата почват да искрят . Ами защото имаме дъщери плахо прошепвам и всички избухват в облекчен смях . Явно са си помислили че ги взимаме за гей двойка. Барбарон се гмурка добре но всъщност страста му са птиците. Навсякъде се разхожда с бинокъл на врата и в неочаквани моменти вади отнякъде голям обектив . С истинско майсторство и бързина го сглобява и снима птици в полет и то от лодката . Лили е много зле с гмуркането . Барбарон не обръща особено внимание на жена си под водата . За сметка на това всички останали я наглеждаме заради опасните течения. На някое от гмурканията на инструктура му писва и я закача като кученце за себе си с една рифова кука 🙂. Деня преминава в гмуркане . Повечето известни сайтове са на час-два път с лодка . Така че за хората които нямат възможност за скъпите liveaboard това е едно не лошо решение за северните дайв сайтове на Раджа Ампат. Правят се по 2 или 3 гмуркания на ден . Обяда е обикновено на някой остров с навеси . За целта от лодките сваляме кутии за обяд тип бенто . Гмуркането е вълшебно , но снимки не стават защото непрекъснато се борим с конденза в подводните калъфи на апаратите. За съжаление пътуването с часове в скоростна лодка и няколко гмуркания на ден е доста сигурна рецепта за настинка даже и при слънчево време. На 3-я ден принцесата е болна и не може да изравнява налягането . Налага се да приключим с гмурканията . До края на престоя сме само с шнорхели на домашния риф на хотела , който се оказва учудващо богат. Една от вечерите Барбарон ни предлага да си разделим разходите за наблюдение на райски птици. Разходите са от една страна за транспорт с кола и шофьор до някаква изходна точка и връщане пак от там . А от друга и за водач. Всеки вид райска птица си има различен водач и е на различно място . Колкото по редки или трудни за намиране са , колкото по опитни са водачите толкова по висока е цената им и тя не е никак малка . Преходите са от кратки по 1 час до по продължителни от няколко часа. Жената на Барбарон очевидно знае за какво иде реч и тутакси му отказва да го придружи . Хотел за птичари 🙂 Още от т.н. хотел общите баня и тоалетна Индонезийци купонясват в хотела 🙂. Имам чувството че въобще не сме си лягали когато Барбарон ни събужда за прехода . Закичва ни с по един бинокъл , а за него е най големия . После с мъка домъква огромен метален сандък с презрамки . Няколко апарата са накичени по врата му . Товарим всичко на колата . Минаваме няколко километра да се срещнем с водача . Слава богу Барбарон спазарява за 200к водача да му носи сандъка , че не знам как аз бих се справил . В абсолютна тъмнина почваме да се катерим нагоре по нещо като пътека в горещата и влажна джунгла . Наклона е серизен . Земята е мокра и хлъзгава от кал , а тъмнината отстрани ни кара да се държим плътно един зад друг . Двете кучета на водача тичат напред и назад и понякога ни действат успокояващо , а понякога ни докарват стрес като се блъскат в краката ни . Само след минути сме задъхани кални и абсолютно мокри от влага и пот. Още нещо по пътя По някое време почва да се развиделява , а не след дълго водача ни прави знак да сме тихи . Барбарон поставя на посоченото от гида място триногата и внимателно вади от сандъка обектив с размерите на свински бут . Почти физически усещам ентусиазма му. Високо горе в клоните на дърветата три червени петна започват да мърдат . Вдигаме биноклите и тогава ги виждаме . Птиците .Райските птици. Прекрасни са . Едната стои неподвижно малко встрани . Вероятно женската , а двете други танцуват изправени една срещу друга. С жалките сапунерки които мъкнем както се вижда е нелепа даже идеята че можем да видим и снимаме нещо . Барбарон ни изумява с познанията си за всичко което изглежда като птица . Бил е на всички континенти . Снимал е птици и в пустините и в блатата и във вечните снегове . Това не е за всеки си говорим , Това е отдаденост . Това е страст . Неразбираема , но много по силна от нашите любителски ски и гмуркане. ........................................................................ Неусетно и тук времето се изнизва и пак сме на път . Имаме един ден в Соронг и после още 2 в Макасар . Хотела ни в Соронг не е нищо особено , но след толкова време на корабчета , колиби и бараки имам затруднения с изстъргването на принцесата от белите чаршафи , климатика и горещата вода. Успявам да я излъжа само за кратко пазаруване на сувенири . този колко ни продаде..... После се налага да си взема такси и сам да си обикалям града. още малко от Соронг На другата сутрин летим за Макасар . Летището е сравнително малко и доста смешно организирано . След чекирането на багажа и проверките има огромен салон за чакане . Без затруднения се намират места където няма жив човек и може да си полегнеш на няколко седалки . Има един недостатък . Няма тоалетна. За нея се излиза пак навън като си носиш само паспорта . Пак там са и кафетата и няколко заведения за храна . От друга страна нашия полет не го обявяват като Макасар , а нещо от сорта полета за Пловдив , Стара Загора , Бургас и Варна , като Макасар е само единия от тях . Така почти на косъм не си изпускаме полета . Докато аз спокойно се редя от другата страна за кафе и храна те ни чели , чели имената , но с такова произношение че и това не сработило . Добре че белите хора сме малко та една служителка ни намери и подкара в бесен спринт към самолета. Макасар е голям град от 1.5 млн .Почти колкото София . Туристите са малко . Такситата без напомняне си пускат брояча . А хотелът този път е Мелия и наистина си е 4 звезди . Басейна е някъде по средата , а ресторанта на най горния етаж . Менютата всъщност са таблети със снимки и описания на ястията . Тип гурме . С височки за Индонезия цени , но с невероятна гледка към града . Всичко това прави нещата да изглеждат по следния начин . 1. Почти е невъзможно да измъкна принцесата от хотела и 2, Където и да отидем тутакси ставаме обект на тълпи от желаещи селфита. Ситуацията от комична става на няколко места направо драматична след часове снимки с непознати пубертети че и родители . Накрая почваме да разпознаваме желаещите по втренчения дрогиран поглед съчетан с глуповата усмивка и ги заобикаляме отдалеко . На няколко пъти използваме сложни финтове и даже веднъж нахълтваме в някаква изложбена зала с платено билетче да се отървем от навлеците. Накрая и аз се предавам . Мъжкото ми любопитство е сломено от нежния полъх на климатика в хотелската стая , снежнобелите копринени чаршафи , очарователните светлини на милионния град от високо и на чаша ароматно вино. 25 15
Гост Публикувано: 2 август, 2019 Публикувано: 2 август, 2019 Не можеш да си представяш какво удоволствие ми доставят писанията ти. Благодаря ти! Ходя подире ти като кудук (ако помниш тази древна дума) 🙂 Казвам го специално, защото дочух едно еретично изречение, че нямало интерес към това, което споделяш. С какво я изми тази уста, след като го каза? 😄 Аз лично с бой се въздържам да не пищя от кеф - писмено, но не е нужно да ти цапам писанията. Казах ли благодаря? Поздрави на принцесата!
Дани Магелани Публикувано: 2 август, 2019 Публикувано: 2 август, 2019 Е можеш си го писането! Голям кеф е да те чета! А за дестинациите- ами малко мъже имат дупе (разбирай кураж) да бъдат на такива места, на които ходите с Принцеса. Браво на нея! Тя е Голям мъж! Браво и на теб, че сподели този Рай с нас! Сърдечно благодаря! 2 1 1
liliya Публикувано: 3 август, 2019 Публикувано: 3 август, 2019 Благодаря @ivooo за прекрасния разказ. Невероятно е , че сподели това пътуване и се радвам , че успях да се потопя в атмосферата. Жестоко ! Това е място , на което аз лично не бих отишла никога , тъй като съм от глезените туристи. Но винаги с интерес те чета и се радвам , че има такива като теб и Принцесата, които да споделите преживяванията си по тези далечни и екзотични дестинации. Още веднъж благодаря !!! 1
Hadzhitodorovi Публикувано: 5 август, 2019 Публикувано: 5 август, 2019 Странното нещо прилича на някаква уета, поне по размери. Имайте едно наум, тъй като челюстите са достатъчно яки, за да пробият човешка кожа - да не се наложи да търсите нов октопус 🙂 1
ivooo Публикувано: 5 август, 2019 Автор Публикувано: 5 август, 2019 преди 4 часа, Hadzhitodorovi каза: Странното нещо прилича на някаква уета, поне по размери. Имайте едно наум, тъй като челюстите са достатъчно яки, за да пробият човешка кожа - да не се наложи да търсите нов октопус 🙂 Това за съжаление са последните му снимки . Падна на земята по гръб и едни дребни мравки го нападнаха . Аз на 2 пъти му ударих едно рамо като го обръщах по корем с една пръчка , а то пак по гръб . Някакви психични отклонения сигурно . Не знам ...... Странна работа ...... Както и да е . Вечна му памет. Онова другото и то ми се видя странно и някак си опасно с тази окраска , въпреки че прилича на скакалец. 1
Bellaero Публикувано: 11 септември, 2019 Публикувано: 11 септември, 2019 Благодаря и аз! Невероятно интересно ми беше! 1
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега