Прескочи до съдържание

Гамбия и Сенегал - нашето пътуване


Здравко Ангел

Препоръчани мнения

Калояне, много благодарности за всички подробности около Сенегал и Гамбия. Много помогна да спретнем някакъв условен план. Имаме 8 дни, като смятаме да ги разделим 6 - Сенегал и 2 - Гамбия. Може ли да дадеш някакво ориентировъчно време за придвижване от Тубакута до Банджул, видях, че си го правил, та затова питам. И гледам, че май най-изгодните полети от Банджул до Дакар сега са с Fly Mid Africa. Нямаме време да губим за сухоземно придвижване, та ще решим в последния момент дали да го прелетим това разстояние на връщане от Банджул към Дакар.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
  • 4 седмици по-късно ...

 

На 24/11/2017 в 13:21, Здравко Ангел каза:

Калояне, много благодарности за всички подробности около Сенегал и Гамбия. Много помогна да спретнем някакъв условен план. Имаме 8 дни, като смятаме да ги разделим 6 - Сенегал и 2 - Гамбия. Може ли да дадеш някакво ориентировъчно време за придвижване от Тубакута до Банджул, видях, че си го правил, та затова питам. И гледам, че май най-изгодните полети от Банджул до Дакар сега са с Fly Mid Africa. Нямаме време да губим за сухоземно придвижване, та ще решим в последния момент дали да го прелетим това разстояние на връщане от Банджул към Дакар.

Здравейте, чак сега виждам въпросам извинявам се за което. 

 

Преминаването от Гамбия до Сенегал е лесно, но изисква доста време, най-вече заради ферибота, който пресича река Гамбия. Мисля че веднъж на 2 часа минаваше. Ако сте пеша има начин да минете бързо, но с кола има чакане, чакане докато човекът реши да ви пусне (мисля по 8 коли и 1 камион се събират във ферито, а желаещи има повече.) Иначе от Тубакута до границата се пътува с 7-местна кола, но повечето които идват от Каолак и Сокон са вече пълни. Моят гид намери мотор, с който ме закара до границата при Каранг (около 60 км май беше), от там се минава пеш границата. Имайте пари да платите визата, понеже няма как да се изтеглят там, мисля че беше 20 000 гамбийски даласи или 36 евро. Най-добре да я имате предварително. 

След това се хваща такси от границата до Бара фери терминал, фериботът и отново такси от другаа страна до хотела ви. 

Банджул 1 пълен ден му е достатъчен, 2 ако искате плаж и фарниенте. Извън Банджул може да се посети рибарското селище Танджи или River Gambia National Park, но последният изисква нощувка. 

От Банджул до Дакар се пътува дълго, понеже пътищата са лоши между Тубакута и Каолак, после става по-добре, но си отнема време, 6-8+ часа. Отделно ферито не се знае кога може да се вземе, трябва да се предвидят няколко часа висене. Също общественият транспорт не тръгва в точен час, а като се напълни максимално. Единият вариант би бил да продължите след Гамбия наюг до Зигиншор (регион Казаманс, Сенегал) и да летите от там или да хванете корабът Зигиншор-Дакар, ще спестите време, но тогава трудно ще се вместите в 8-те дни. Най-добре летете от Банджул, имайки предвид, че в Африка промени на полетите в последния момент не са рядкост, ако гоните свързващ полет за Европа. 

Лично според мен е най-добре да се лети от Европа до Дакар, после по земя да се пътува до Банджул и на връщане да се лети Банджул-Европа, така се спестява време и не се налага връщане в Дакар. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 1 час, Kaloyan89 каза:

 

Здравейте, чак сега виждам въпросам извинявам се за което. 

 

Преминаването от Гамбия до Сенегал е лесно, но изисква доста време, най-вече заради ферибота, който пресича река Гамбия. Мисля че веднъж на 2 часа минаваше. Ако сте пеша има начин да минете бързо, но с кола има чакане, чакане докато човекът реши да ви пусне (мисля по 8 коли и 1 камион се събират във ферито, а желаещи има повече.) Иначе от Тубакута до границата се пътува с 7-местна кола, но повечето които идват от Каолак и Сокон са вече пълни. Моят гид намери мотор, с който ме закара до границата при Каранг (около 60 км май беше), от там се минава пеш границата. Имайте пари да платите визата, понеже няма как да се изтеглят там, мисля че беше 20 000 гамбийски даласи или 36 евро. Най-добре да я имате предварително. 

След това се хваща такси от границата до Бара фери терминал, фериботът и отново такси от другаа страна до хотела ви. 

Банджул 1 пълен ден му е достатъчен, 2 ако искате плаж и фарниенте. Извън Банджул може да се посети рибарското селище Танджи или River Gambia National Park, но последният изисква нощувка. 

От Банджул до Дакар се пътува дълго, понеже пътищата са лоши между Тубакута и Каолак, после става по-добре, но си отнема време, 6-8+ часа. Отделно ферито не се знае кога може да се вземе, трябва да се предвидят няколко часа висене. Също общественият транспорт не тръгва в точен час, а като се напълни максимално. Единият вариант би бил да продължите след Гамбия наюг до Зигиншор (регион Казаманс, Сенегал) и да летите от там или да хванете корабът Зигиншор-Дакар, ще спестите време, но тогава трудно ще се вместите в 8-те дни. Най-добре летете от Банджул, имайки предвид, че в Африка промени на полетите в последния момент не са рядкост, ако гоните свързващ полет за Европа. 

Лично според мен е най-добре да се лети от Европа до Дакар, после по земя да се пътува до Банджул и на връщане да се лети Банджул-Европа, така се спестява време и не се налага връщане в Дакар. 

Благодаря ти, ние вече се завърнахме, скоро ще опиша как го направихме. Иначе вече има три ферибота и не се чака толкова дълго преминаването на реката. На отиване чакахме около 15 минути, а на връщане взехме първия ферибот и чакахме към половин час да дойде прилив, защото не можеше да потеглим. Самите кораби не са толкова малки и събират към 20 коли, даже на връщане имаше цял туристически автобус.

Пробвахме всякакъв местен транспорт, като се убедихме, че 7-местните таксита са като фурии спрямо маршрутките :)

 

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 12 минути , Здравко Ангел каза:

Благодаря ти, ние вече се завърнахме, скоро ще опиша как го направихме. Иначе вече има три ферибота и не се чака толкова дълго преминаването на реката. На отиване чакахме около 15 минути, а на връщане взехме първия ферибот и чакахме към половин час да дойде прилив, защото не можеше да потеглим. Самите кораби не са толкова малки и събират към 20 коли, даже на връщане имаше цял туристически автобус.

Пробвахме всякакъв местен транспорт, като се убедихме, че 7-местните таксита са като фурии спрямо маршрутките :)

 

 

Ще чакам с голям интерес да опишете това пътуване, че Сенегал има едно розово езеро....дето съм му хвърлила око.

Връзка към коментар
преди 10 минути , slujitel каза:

Ще чакам с голям интерес да опишете това пътуване, че Сенегал има едно розово езеро....дето съм му хвърлила око.

Да знаеш,  че има по-яки неща от розовото езеро, видяхме го, не беше чак толкова розово, а около него беше нещо между строителна площадка и сметище. С много колоритни дами,  които ти предлагат всевъзможни боклучки,  ама сме си направили много яки снимки с тях, ще ги кача като се прибера. Иначе тотален must -see e паркът Джудж и резерватът Бандия. 

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Джудж беше затворен когато бях там, а розовото езеро не беше розово (не беше сезона все още). Бандия сега го виждам, и явно съм изпуснал. Ще чакам и аз снимки и впечатления. А Гамбия бледнее пред Сенегал, там си е за излежаване на плажа и мързел. 

Връзка към коментар

Много скоростно написано за пътуването до Сенегал и Гамбия в началото на декември.

 

1 ден -  Дакар – Ил дьо Горе

Кацнахме на летище Леополд Седар, което 3 дни по-късно  беше затворено. Иначе е много по-близо от новото летище, което е на около 50 км. от Дакар.

Първата цел за деня беше островът Горе, до който се стига с ферибот. Фериботите тръгват на всеки час. Един много колоритен дядо ни пое от пристанището и решихме да му се доверим за разходка. Показа ни някои места, до които ние сами нямаше да стигнем. Като цяло островът е средище за местните арт персони, навсякъде се рисува, изработват се сувенири, струва си да се прекарат 2-3 часа тук. Ние решихме и да вечеряме на острова, има много приятен ресторант встрани от пристанището, точно в края на плажа.

 

2 ден -    Дакар – Бандия – Розовото езеро

 

Наехме си кола за деня за 50 евро, както и един местен за 20 евро, който да ни съпровожда. В самия резерват Бандия се комбинирахме с четирима французи и си взехме заедно един открит сафари джип срещу 90 евро, като платихме и по още 18 евро за вход и водач, който е задължителен. В парка има много животни – жирафи, носорози, зебри, бикове, маймуни, четири вида антилопи, щрауси, крокодили и безкрайно много птици. С две думи: абсолютно задължителен!

Розовото езеро не беше толкова розово колкото на снимките, по-скоро беше ръждиво-керемидено. Зоната около него е доста неподдържана.

 

IMG_0243.JPG.e34dc21bfac56832c8cb8ba7a705be3a.JPG

IMG_0375.JPG.8077f412e0e47c9ab83316a7b4f674ee.JPG

24294167_10208763262433901_8651671314857623107_n.jpg.d0ff0b502748cbd2264df8cc9a1fc6bd.jpg

 

3 ден - Дакар – Сен Луи

Гарата за Сен Луи е около 15 км. извън града - Gare Baux Maraichers, дотам стигнахме с такси. Вземхе маршрутка, която чакахме към два часа да са напълни, за да потегли и се движеше с някаква охлювена скорост и около 250 км. ги взехме за повече от 7 часа. Иначе беше много евтино, към 10 лева.

 

4 ден -   Сен Луи – Джудж

За да стигнем до Джудж взехме такси, което спазарихме за около 40 евро. Самият резерват е на 50 км. от Сен Луи, с таксито се движехме и в сухоземната част на резервата. Това е третият по големина парк за зимуване на птици и има десетки видове, като най-впечатляващи са ятата пеликани. Плаването с пирога из водите и съзерцаването на птиците е незабравимо.

В самия резерват цените в местни сенегалски пари са следните: вход – 5000, пирога – 4000, гид – 6000, разрешително за кола – 10000. Всичко 25 000, което е около 40 евро.

Сен Луи има доста занемарена колониална част, която се води, че е под закрилата на ЮНЕСКО, но къщите не са добре запазени. Все пак има много материал за снимки.

IMG_0784.JPG.2ab5e9533772c835a43e939efe54520c.JPG

IMG_0952.JPG.174274ce7fecc6e5090b717c62db059c.JPG

IMG_0730.JPG.d6914386c1a3230b568e0923de38053e.JPG

5

ден -   Сен Луи – Банджул – Бакау

От Сен Луи до Каранг си взехме кола с шофьор, защото нямахме време да се клатушкаме с маршрутките, а пък и разстоянието си е стабилно. Платихме 300 лева. Границата я минахме доста скорострелно, като най-изненадващото беше, че не ни поискаха виза за Гамбия. От границата се качихме на маршрутка до ферибота в Бара. Самият ферибот е през около час. Плава се към 30 минути и акостираш в Банджул. На ферибота се заговорихме с един таксиметров шофьор, с който се спазарихме да ни закара до Бакау, където щяхме да спим, на около 15 км от Банджул.

Бакау е доста глуповат курорт с хубав плаж. Има разни британски туристи, повечето над 60. Като цяло е уредено, има няколко хотела, ресторанти.

 

6ден -  Банджул – Абако

Паркът Абако е гордостта на Банджул, всъщност резерватът се намира в самия град, което е доста странно, но ако имаш достатъчно време да се мотаеш на воля, вътре освен маймуни, има много птици и гризачи, които на пръв поглед няма как да видиш, но се позастоиш по-дълго биваш възнаграден с красиви гледки. В случая само аз оцених парка, Ангел и Стан бяха  разочаровани, но аз се забавих много повече от тях. Входът за парка е смешен – по-малко от 2 лева.

Следобеда се отдадохме на плажа в Бакау.

 

IMG_1262.JPG.026604cae08f68afaa9eece83f0f5d7a.JPG

IMG_1297.JPG.f6898989f376ccde4a1343c55b3b7cf2.JPG

IMG_1418.JPG.69b7f984c4c347589e92fda4ca04bdef.JPG

 

 

 

7 ден - Банджул – Дакар

Имахме първоначална идея да тръгнем в 7 сутринта, добре, че не го направихме, защото малко след 9 бяхме на ферибота и се оказа, че трябва да изчакаме прилива, защото корабът не можеше да отплава. Натъпкаха ни един върху друг, защото имаше страшно много хора и след около половин час потеглихме. Билетът за ферито е 25 даласи, което е към едно левче. Като пристигнахме в Бара, вече знаехме откъде да си вземем маршрутка до границата. И тя струва 25 даласи.

На границата малко ни изнудиха като си измислиха, че трябвало да им платим някаква такса. Стан им каза, че няма да плати, ако не му дадат документ и те се съгласиха да платим две такси за тримата, та всъщност им дадохме 30 евро.

Походихме към километър от границата до гарата в Каранг, откъдето си взехме споделено такси, т.нар. 7 place taxi, които са изключително популярни в Сенегал. Платихме по 6500 на човек до Дакар, което е към 20лв. Пътувахме 5 часа като спряхме на същата гара – Gare Baux Maraichers. Оттам си взехме такси до най-западната точка на Африка – Pointe des Almadies, където вечеряхме.

 

IMG_0147.JPG.f82cc17f248d60927d1ba2d2a0fb3210.JPG

IMG_0603.JPG.87ebc567e5161689fce8da60a03f68c4.JPG

 

8 ден - Дакар

Полетът до Лисабон ни беше от новото летище, което е доста далече и платихме 18000, което е към 50 лв., но 6000 от тях са за магистрални такси, така че това допълнително оскъпява. А на самото летище нямаше change, което може вече и да не е така, но ние си се прибрахме с едни 50000 западноафрикански франка, които обаче се в оборот в още 8 държави, така че ще им намерим приложение.

 

 

IMG_0282.JPG

Редактирано от Здравко Ангел
  • Харесвам 15
  • Благодаря 2
  • Браво 3
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.