Прескочи до съдържание

Паневропейски транспортен коридор IV (Истанбул - Солун - София - Румъния - Централна Европа)


tch

Препоръчани мнения

преди 1 час, Topfly каза:

До 2,5 г. се очаква да е готов скоростният път между София и сръбската граница

 

Сами да бутаме транзитен трафик през Сърбия в ущърб на нашите тол-такси, не го разбирам....

Връзка към коментар
3 minutes ago, tch said:

Сами да бутаме транзитен трафик през Сърбия в ущърб на нашите тол-такси, не го разбирам....

От къде на къде бутаме транзитен трафик и точно как ще е в ущърб на българските тол такси? Точно горната отсечка липсва за да може България да има магистрална връзка с цяла Европа. Да не говорим, че след като стане готова магистрала Струма и евентуално България влезе в Шенген, целият транзитен трафик от Гърция към Европа може да заобиколи Македония и да мине през Калотина, а евентуално по късно и през Видин

Връзка към коментар
преди 11 минути , Topfly каза:

От къде на къде бутаме транзитен трафик и точно как ще е в ущърб на българските тол такси? Точно горната отсечка липсва за да може България да има магистрална връзка с цяла Европа. Да не говорим, че след като стане готова магистрала Струма и евентуално България влезе в Шенген, целият транзитен трафик от Гърция към Европа може да заобиколи Македония и да мине през Калотина, а евентуално по късно и през Видин

Вместо да се пътува София-Видин, ще се пътува, София-Калотина или вместо 200км. ще се плати тол-такса само за 50. А трафикът към Дунав мост 2 нараства с всяка година и вместо да се възползваме допълнително от това, ние правим точно обратното. Ама няма да задълбавам, че ще минем оф-топик и ще създадем работа на модераторите.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
15 hours ago, tch said:

Вместо да се пътува София-Видин, ще се пътува, София-Калотина или вместо 200км. ще се плати тол-такса само за 50. А трафикът към Дунав мост 2 нараства с всяка година и вместо да се възползваме допълнително от това, ние правим точно обратното. Ама няма да задълбавам, че ще минем оф-топик и ще създадем работа на модераторите.

Разбирам и симпатизирам на желанието “да развиваме“ Бългрия, но подобно развиване може да се прави само върху солиден фундамент. В момента най-логичното, бързото и евтиното е да се направи най-бързо магистрална връзка през Калотина към Европа. Бързото строене на магастрала към Видин, не логично, евтино и разумно, въпреки желанието на много хора. Дори да се построи подобна магистрала, тя никога няма да стане много натоварена, защотото румънците не предвиждат магистрала от Дунав мост 2. Да не говорим, че 2025-та година се очаква и Сърбия да влезе в ЕС, а малко след това и в Шенген. Ако това стане пътя към Видин ще има шанс да се развива единствено като регионален, но едва ли ще привлича сериозен транзитен трафик. За съжаление това са реалностите и строеж на проект, който не взима под внимание реалностите е просто е едно неразумно разхищение на пари.

Никой няма да заобикаля през по дългия път през Видин до Европа, дори и до там да има магистрала. В момента има определен транзитен посок в тази посока единствено поради това, че Сърбия не е член на ЕС, но това е конюктурен трафик, който няма да се откаже от този маршрут дори и да построят магистрала към Калотина.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Сърбия спокойно може и да не влезе до 2025 г в ЕС. Строенето на магистрала към Видин не е евтино, но е логично и разумно - тъкмо поради гореспоменатия факт. Движението до Видин е супер натоварено точно заради това, че Сърбия не е в ЕС. И ще стане още по-натоварено - независимо дали има магистрала от румънска страна.

Пътя от София до Унгария през Румъния няма да е по-дълъг отколкото през Сърбия, ако се построи магистрала до Видин. И отгоре на всичко България ще прибира повечето пари, а не Сърбия.

Хайде стига толкова офф-топик, да не ни теглят ушите

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

София - Видин е част от паневропейския транспортен коридор IV -   Истанбул/Солун  - София - Будапеща - Братислава/Виена - Прага - Дрезден/Нюрнберг 

София - Ниш пък е част от коридор X 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
19 minutes ago, Фичо said:

София - Видин е част от паневропейския транспортен коридор IV -   Истанбул/Солун  - София - Будапеща - Братислава/Виена - Прага - Дрезден/Нюрнберг 

София - Ниш пък е част от коридор X 

 

Не знам какво значение имат на практика тези коридори, но Видин е просто едно разклонение на коридора до Констанца и румънците нямат и никакви планове да строят магистрали в този район. Единствено скоростни пътища са предвидени.

 

800px-Romania_Motorways_DE.svg.png

 

По сегашните пътища София - Будапеща през Видин е със 75 километра по дълъг път от София -Будапеща през Калотина. Ако София -Будапеща през Видин няма и шанс да стане магистрала поради румънците времето за пътуване ще е много по дълго от колкото предполагат тези 75 километра.

Кога точно ще влезе Сърбия в ЕС не знам, но скоро се очаква 2025-та година да бъде обявена като официална цел. Дори и обаче 2030-та година да стане от това пак не оправдава за толкова време да се строи магистрала от българска страна.

Основният транзитен поток от София е към Будапеща и Загреб, което отново накланя везните към Калотина. Искаме или не искаме това е и ще е основният транзитен коридоридор през България и изобщо не разбиран желанието да не е приоритетен за да може евентуално да избутваме трафика в посока в която той изобщо не иска да върви. Това няма как да стане! За България и българската икономика е супер важно да се включи в европейската мрежа от магистрали, а това в момента може реално да стане на 3 места: На Калотина, Кулата и Капитан Андреево.

Връзка към коментар

Само не разбрах как за България е по-важно да минават чужденците, а българите да тънат в забрава. Магистрала София-Видин ще повиши развитието на Северозападния регион многократно (като се има предвид, че сега този регион е най-занемарен/недостъпен, именно поради ужасната инфраструктура и претоварени пътища)

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 4 часа, Topfly каза:

Да не говорим, че 2025-та година се очаква и Сърбия да влезе в ЕС, а малко след това и в Шенген.

Още тук спрях да чета. Иначе и двата пътя са еднакво натоварени, ама единият нали е до/към София ще се строи.

https://experiments.nyordanov.com/traffic/#N4IgbgpgFglgxgGwgWgC4E8AOEQC5QAMeqATgK4QA0IAjMeVSAEz0XUDMrjALF9QKx8QANjwAzAIYIAzhAC+1VDAC2KMTASoIJNFhz4QAEwnpxU2dRISAdgHN9pNkYlbpZmfMUq1GrTuOmBkS4jox0IQzULBFOnDE8QoLx1KLxCiBKqsjqmtrIVnZqJAD2ynjMBDTCyJU1dF5ZOX75NvZoxeVMldU0TMjs9Rne2b55xq7lIJYQhmRwSsXWuth4oMow1u4WIMoSAB5bjBKQVvZCxSfIcBKYEnAwGIfp17f3GGgkENJQxQiG5TQCERqHBSrdPsgAO4PKDLfSgYqoKDaNzJEAvO4PQKSDxyORAA

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
16 minutes ago, cybersimo said:

Само не разбрах как за България е по-важно да минават чужденците, а българите да тънат в забрава. Магистрала София-Видин ще повиши развитието на Северозападния регион многократно (като се има предвид, че сега този регион е най-занемарен/недостъпен, именно поради ужасната инфраструктура и претоварени пътища)

Пак грешно зададен въпрос! България като цяло е изостанала бедна страна и една от причините е липса на магистрални връзки с Европа. Дори и някой да иска да изнася много стоки не може да го направи при сегашната инфраструктура. Не е изобщо случайно, че в България няма нито един реално работещ завод за автомобили, дори и в най-развитите райони. От тук нататък е въпрос на приоритети и е нормално приоритетът да идва от центъра и най-развитите райони, защото там един инвестиран лев има много по голяма възвращаемост от колкото ако се инвестира в периферията. Нормално е ако имаш дупки в центъра на града първо тях да ги оправиш, а не да почваш с кърпенето на дупките по кварталните улички. Това естествено не означва, че кварталните улици не трябва да се оправят, но е нормално при ограничен ресурс те да са с по нисък приоритет.

 

От мен толкова, че оспамихме темата!

 

Връзка към коментар
преди 2 часа, Topfly каза:

За България и българската икономика е супер важно да се включи в европейската мрежа от магистрали, а това в момента може реално да стане на 3 места: На Калотина, Кулата и Капитан Андреево.

Така е. Но да напомня, че има и немалък трафик от север на юг. Имам предвид Румъния-Гърция през България. Особено лятото.

Дори Струма да е напълно готова, автомобилните връзки с Букурещ към момента не са особено бързи.

А от Турция (Азия) доставките за Румъния и Полша минават отново през проходите и после към Букурещ.

 

преди 2 часа, tch каза:

Иначе и двата пътя са еднакво натоварени

Страхотна графика! Не разбрах обаче как се събира информацията. Може би от автоматичните станции на АПИ. Имаш ли идея?

Връзка към коментар
преди 16 минути , cck каза:

Страхотна графика! Не разбрах обаче как се събира информацията. Може би от автоматичните станции на АПИ. Имаш ли идея?

Да, точно АПИ е източникът на тези данни. От 2016 са. Къде точно в сайта на АПИ се криеше ликът за сваляне на данните не се сещам вече. Но този човек и я е обобщил по наистина добър начин.

Иначе докато Сърбия я приемат в ЕС ние по всяка вероятност ще сме в Шенген, така че пак ще имаме предимство.

 Тук гледам, че също са качени данните или поне част от тях

 

https://opendata.government.bg/dataset/http-ipm-api-bg

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.