Прескочи до съдържание

Препоръчани мнения

Без стопове по пътя за мен би било пътуване тип "за спорта".  Не е малко човек да каже,  че е прекосил Русия с влак,  но почти нищо няма да е видял и за това цяла седмица дрънкане с влак ... 

Класическата Транссибирска си е Москва - Владивосток. 

 

 

Има два много подробни пътеводителя,  които дават информация за всяка спирка по пътя със забележителностите и т. н. 

 

Единият е на Lonely Planet,  другия не помня,  но почти изцяло се припокриват.  Ако планираш  сериозно може да ги прегледаш. 

 

П. П.  "Китайският"  влак е скъп,  защото няма плацкартни вагони,  но има евтина алтернатива от Москва до Улан Уде с нормален влак ,  после  влак или автобус до Улан Батор (с автобус е много по-бързо)  и оттам вече с доста по-евтин влак до Пекин 

 

Редактирано от stanimir
  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Точно така. Но очевидно вариантът е с купуване на няколко билета за няколко отсечки и с преспиване в съответния град по пътя. Слизаш в Екатерин(ин)бург например, едно денонощие в града и после със следващия влак на другия ден продължаваш по пътя. Ясно е, че повечето пътници във влака са руснаци, които просто живеят далеч и се прибират до родния край с влака. През зимния сезон пътниците са почти само местни.

Иначе за Lonely Planet и Bradt съм много "за", аз ги харесвам! Постоянно купувам от тях, и от Amazon и от книжарници.. Когато ми наближи пътуване, ще купя и за Transsiberian 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
Преди 1 час, stanimir каза:

С възможно най-евтините опции това излизаше около 1100-1200 

Затова специализираните руски туристически агенции продават продукта "Транссибирская"  от 2000 евро,  с хотелски  нощувки в отделни градове, екскурзии в градовете на съответния език, пътуване в спални вагони с двуместни купета.

Редактирано от epetkov
Връзка към коментар
преди 1 час, montepinar каза:

А за тези, които пътуват по южното отклонение... през Улан Батор до Пекин , има дълга спирка преди монголско-китайската граница, защото сменяли колелата на влака (което на мен ми се вижда невъзможно, да не кажа абсурд), защото в Китай междурелсието било с друга дължина. Може би просто преместват хората в други вагони

Сменят ги. Различен стандарт са. Пазят се от врага.😁

Връзка към коментар
преди 1 час, stanimir каза:

Директният влак Москва - Пекин е вече съвсем друго нещо и там цената е много по-сериозна.  Мисля,  че директно от сайта на  RZD  не може да се купи. 

Едно време (1990) схемата беше - вътрешен полет до Иркутск или друг граничен град. От там с влак до Пекин. 

Връзка към коментар

Сменяне на талигите имаше и при влака Москва-София на времето, при влизане на румънска територия. Аз съм пътувала тогава, но нямам спомен да се е  забавил много влака. Това се случваше на Унгине. Имаше време колкото да си купиш кисели краставички от бабите.

Сега като че ли не пътува влак Москва-София.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 2 минути , rdd каза:

Сменяне на талигите имаше и при влака Москва-София на времето, при влизане на румънска територия. Аз съм пътувала тогава, но нямам спомен да се е  забавил много влака.

С митническа и секюрити проверка - към час, в който правеха смяна на колелата. На всеки граничен пункт се случваше, вероятно без тази с Монголия. Пълно безумие!

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 18 минути , rdd каза:

 

Сега като че ли не пътува влак Москва-София.

пътува, но не като преди... през Украйна, Молдова, Румъния и България. След 2014 заради конфликтите с Украйна, го направиха през Беларус, Полша, Словакия, Унгария, Сърбия и чак тогава БГ. Супер заобиколно. Поне допреди година беше така, сега може пак да са върнали опцията през  Украйна.  Опцията от София до Владивосток с влакове е... "пригответе си 1 месец"

преди 12 минути , Дани Магелани каза:

С митническа и секюрити проверка - към час, в който правеха смяна на колелата. На всеки граничен пункт се случваше, вероятно без тази с Монголия. Пълно безумие!

е да, то Монголия си е била реално дълго време под руско и съветско влияние. Наскоро четох "Под юртите на Монголия", болшевиките са им разказали играта (от разрушаването на всички храмове, през трудови лагери, съветски тайни служби, тотален терор над населението, на фона на фрапираща бедност)

И пак от същото издателство за пътешествия (Вакон) четох "С призрачния влак през Ориента", където голяма част от книгата е пътуване с Транссибирската железница. И специално частта с Владивосток е брутална, авторът изрично посочва, че престъпността е огромна и човек много трябва да внимава, ако ходи до Владивосток, независимо с какъв транспорт и не пожелава на никого да замръква там. Имаше и леко отклонение за Перм, железницата минава покрай прословутия лагер на ГУЛАГ Пермь-37 (за там разказите са меко казано ужасяващи)

Редактирано от montepinar
Връзка към коментар
Преди 1 час, montepinar каза:

го направиха през Беларус, Полша, Словакия, Унгария, Сърбия и чак тогава БГ

И този влак е спрян от две години. Сега няма директен влак от София до Русия. През летния сезон има влак от Минск до Варна през Украйна и Румъния.

Редактирано от epetkov
  • Харесвам 3
Връзка към коментар

А, мерси за инфото. Спомням си, че преди година и половина или две.. питах в жп бюро "Рила" за влак до Варшава и ми казаха, че цената е 300 лв  в едната посока и всъщност това е влакът, който пътува от София до Москва (през Белград, Будапеща, Варшава, Минск...). Отделно си имаше влак до Киев (през Букурещ и Кишинев), една приятелка ходи на Евровизия 2017 именно с тоя влак.

Опции София-Владивосток само с влак очевидно има, стига човек да има време, търпение ...и пари 😄

Редактирано от montepinar
Връзка към коментар
преди 1 час, montepinar каза:

Опции София-Владивосток само с влак 

Ти остави София-Владивосток с влак. Аз четок фоторазказ на руснак пътувал от Владивосток до Испания и обратно с автомобил. Ето това е приключение!

  • Шок 1
Връзка към коментар
преди 18 минути , epetkov каза:

Ти остави София-Владивосток с влак. Аз четок фоторазказ на руснак пътувал от Владивосток до Испания и обратно с автомобил. Ето това е приключение!

предполагам, че е приключение  най-вече на територията на  Руската федерация, защото там предимно самолети и влакове се ползват за придвижване, особено през зимата,  автобуси и коли много по-малко. Междуградските пътища, доколкото знам са много зле, заради тежките зими, а и хората ги избягват заради престъпността и бандугите. Засечки и въоръжени обири са си нещо обичайно. Влаковете са с охрана, бавни, но уж сигурни.

Ако намериш линк към този фоторазказ, share pls

Редактирано от montepinar
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Все ми се струва,  че описанието подхожда повече на  90-те години и такива неща вече са рядкост.  

 

П. П.  То остава и влакове да обират 🙂

Два пъти съм се качвал на влак в Русия и снимките по-горе досущ приличат на единия от тях. Погледнах - "Сделано в Россия".  

БДЖ е с десетилетия назад. Такива впечатления имах и от руските вагони,  когато още пътуваха София /Варна - Москва някъде  2012/2013.  

 

Всъщност ето ( във вариант купе с четири легла)  :

 

IMG_20180828_233234.jpg

IMG_20180828_233304.jpg

IMG_20180828_234144.jpg

IMG_20180828_233156.jpg

IMG_20180828_234135.jpg

Редактирано от stanimir
  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 2 часа, epetkov каза:

Ти остави София-Владивосток с влак. Аз четок фоторазказ на руснак пътувал от Владивосток до Испания и обратно с автомобил. Ето това е приключение!

Има и българин ходил до там с кола. През Монголия до Владивосток и обратно, дори е спал в колата. Казва се Валентин Дрехарски.

 

  • Харесвам 5
  • Шок 2
Връзка към коментар

Айде, грабвайте кожусите и ушанките и на път! :grin:

Намират се полети Москва - Иркутск и обратно, по  499 рубли (по-малко от 7€) на посока  с руската нискотарифка  "Победа"
 
image.png.95658998985cd86092f71e7cfe7b01be.png

 

image.png.5e6923d149b5e9b431d940007acdd319.png
 

  • Харесвам 3
  • Шок 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 1 час, Фичо каза:

грабвайте кожусите и ушанките

 Дали ще са достатъчни кожусите и ушанките на нас българите? В периода 4-13 декември се очаква живака в термометрите да падне до -30 в  района на Иркутск.

Връзка към коментар
преди 19 минути , epetkov каза:

 Дали ще са достатъчни кожусите и ушанките на нас българите? В периода 4-13 декември се очаква живака в термометрите да падне до -30 в  района на Иркутск.

Миналата зима бях в Астана на -33С. Нито кожух съм влачил, нито ушанка. Бях с термо бельо, лейъри катераческа екипировка и едно зимно яке Колумбия. На главата си носех малко по-специална зимна шапка, имах и балаклава около врата. Всеки толерира различно студеното/топлото време. Аз съм българин, ама над 25 градуса пролет/лято ми става некомфортно, но пък обичам студеното време есен/зима. На 40 горещо плезя език и съм физически отпаднал, а на хладно се чувствам ободрен. В никакъв случай не съм дзиндзирикал на -30 миналата зима. Всичко си зависи от това как ще се облечеш и още повече от това как толерираш различните температури чисто физически.  Не е толкова страшно 😉

  • Харесвам 6
  • Шок 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, epetkov каза:

 Дали ще са достатъчни кожусите и ушанките на нас българите? В периода 4-13 декември се очаква живака в термометрите да падне до -30 в  района на Иркутск.

Еми то човек ако държи на мижави и комфортни температури, си стои вкъщи.  :biggrin: 
Ако иска да почувства истинската Сахара - трябва да усети +45° , ако иска да почувства Сибир, трябва да усети - 45° :yes: 
А и конкретно за района на Иркутск - като е студено - тъкмо ще може да се разходи спокойно по Байкал 

 


394607_original.jpg08db1a97288598d38586e0f0f7af555b.jpg

 

389646_original.jpg

(снимките са от мрежата, не са мои) 

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 7
Връзка към коментар
преди 5 часа, Eager_Traveler_Paul каза:

Миналата зима бях в Астана

Един съчинен пост и провокацията е готова- разбираш за интересно пътуване на магеланец. 🙂Иначе си мисля за ефекта на замръзването на Байкал  или друг воден басейн  върху влажността на въздуха . Дали влажността  също "замръзва"?

Връзка към коментар
преди 32 минути , epetkov каза:

Един съчинен пост и провокацията е готова- разбираш за интересно пътуване на магеланец. 🙂Иначе си мисля за ефекта на замръзването на Байкал  или друг воден басейн  върху влажността на въздуха . Дали влажността  също "замръзва"?

Има и пътепис

Влажността във въздуха не замръзва, защото е газ, но при ниски температури е много малко

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Като гледам ширината на линиите, се сетих за една "история", как при строенето на първата ЖП линия Москва - Санкт Петербург по времето на Петър I, наели австрийски инженери, започнали т.н. т.н. и като се понапили здраво - гледали взетата от Австрия мярка за ширината на релсите, но забравили дали са  мерили външното или вътрешното междурелсие ... та така объркали 🙂 , но явно не е вярна историята, защото друг е цветовия код на това разминаване , а именно тъмносиньо/светлосиньо са с тази "особеност" ... явно друг се е напивал 😉 

Редактирано от Гост 23*6
Връзка към коментар

оо почна "Транссибирска одисея", всяка вечер от 20.00 с повторение на другия ден в 14.00ч и по-другия ден в 8.00 ч. Интересно е, дават кога има прекачвания, колко се чака... всякакви подробности от завивките, сапуна и тоалетната хартия, до сервирането на чай и закуски. Има разговори между пътниците, нещо като риалити сериал. В 1 еп. дават приготовлението на всеки влак преди да отпътува, почистването му, подреждането от камериерките, оправяне на легла, проверка на всички телевизори дали работят, храната дали се приготвя навреме, скандалчета между лелките, които чистят, шафнерът леко пийнал...  😄 Поне разбрах, че пътниците имат право да се качват 40 мин. преди да тръгне влакът от Москва (23.45ч) .

 (тази TV999 я има при А1 и Виваком)

 

46485806_659539274440838_3512054943315918848_n.jpg?_nc_cat=103&_nc_ht=scontent.fsof2-1.fna&oh=47001c50197fada292b182af036a27ba&oe=5C662ACB

 

 

p.s. тук са всичките 9 серии 

 

 

 

 

 

Редактирано от montepinar
  • Харесвам 4
Връзка към коментар
На 16.11.2018 г. в 12:27, georgebg каза:

Като гледам ширината на линиите, се сетих за една "история", как при строенето на първата ЖП линия Москва - Санкт Петербург по времето на Петър I, наели австрийски инженери, започнали т.н. т.н. и като се понапили здраво - гледали взетата от Австрия мярка за ширината на релсите, но забравили дали са  мерили външното или вътрешното междурелсие ... та така объркали 🙂 , но явно не е вярна историята, защото друг е цветовия код на това разминаване , а именно тъмносиньо/светлосиньо са с тази "особеност" ... явно друг се е напивал 😉 

В анекдотите се твърди, че като почвали да строят ж.п. линиите, питали царя:

 - Будем строить как в Европе, или шире?

 - Нахуй шире?

Ну как то так и получилось...   🙂

  • Смея се 7
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.