FlyTraveler Публикувано: 8 февруари, 2018 Автор Публикувано: 8 февруари, 2018 (редактирано) преди 10 часа, akair каза: Много дълъг списък... МД80, 88, 90 - Америкън и Делта в САЩ вече са с план кога да ги пенсионират. Боинг 919 - виж горния ред 747-400 - не са много операторите в Европа, в САЩ и Канада вече няма. Ту-154 - останали са тук-там в забутани бивши съветски републики и Северна Корея Як-40 - виж горния ред 737-300/500 (класика) - останали са малко в Norwegian, LOT и BulAir . Southwest вече ги пенсионира, за да може да започне да ползва 737 МАХ А318 - на доизживяване; ТАРОМ и Ер Франс са едни от малко останали оператори А310 - Air transat още имат няколко бройки, но ще ги пенсионират. 757 - машините остаряват, засега големите компании в САЩ, както и Iclandair все още ги оперират; Също някои компании в групата на Томас Кук. Fokker 70/100 - Qantas ги ползват за регионални. Май вече ги няма в Европа и Америка АТР42/700-200 (най-старите) - Карибите Даш 8-100/200/300 - Карибите и Канада Ембраер-120 Бразилия - САЩ и Карибите Ил-86 (съветският еквивалент на 747, не и по далечина на полета, разбира се) няма ли го някъде още? Въртят ми се в главата някакви чартъри до Варна, ама то беше преди няколко години. Това беше първият огромен самолет, на който като се разхождах по време на полет, имах усещането, че стъпвам на твърда земя. А при излитане не можеш да разбереш, че си излетял, ако не гледаш през прозореца. Истинската класика на 737 е 200 модела, a не 300/500, ако изобщо се намери сега в експлоатация... Той най-много се отличава от всички останали 737 с тесните си и дълги двигатели, на които ривърса им е една падаща клапа отзад на соплото. Като бях ученик специално ходех на летище София да гледам такъв на Луфтханза. Изненадах се навремето, че летят много по-надалеч, отколкото съм си представял, правил съм 5+ часа полет с такъв (YOW-YVR). От Яковете най-редките са 42-те. Много, много малко авиокомпании са ги използвали. Успях да летя на един на Cubana от Канкун до Хавана и обратно. Прозорците са направо илюминатори (правилен кръг и огромни). Като пилота спусне задния колесник, над средата на крилото излиза една "пръчица", да се вижда ако се наложи визуално потвърждение, че колесника е спуснат. От Фокерите по-редките са 50 и най-вече 28, не знам дали ги има изобщо в експлоатация. 28 навремето най-много се доближаваше до представата ми за бизнес джет (летях няколко пъти на такъв на Canadian), a 50-та беше един леко модернизиран Ан 24. По-късно го изместиха ATR-ите и DHC-8, успях да го хвана на Luxair. Има едни чешки L-410 (двумоторни турбовитлови с горно крило), които ги използват на някои места в Африка и мисля на Филипините. Няма как да изкарат още много дълго... От DHC най-застрашени от изчезване са DHC-7 (4 турбовитлови двигателя и горно крило). Виждал съм ги само в Кения при техни полети от Найроби до различни писти в национални паркове и резервати. А MD-11 няма ли някъде в експлоатация, освен карго варианта? Иначе е ясно, че DC-10 няма как да се намери. Между другото съм виждал DC-8 на куриерски фирми (със сменени двигатели), то това е то класика в реактивната пасажерска авиация, заедно със 707 (май още ги има като танкери и AWAKS на USAF)... Редактирано 8 февруари, 2018 от FlyTraveler 4 1
Oshko Публикувано: 8 февруари, 2018 Публикувано: 8 февруари, 2018 L 410 го имаше дълго време в България, не можах да летя на него, но съм го гледал, мисля, че на галено му викаха Льотка или нещо подобно.
chandni Публикувано: 8 февруари, 2018 Публикувано: 8 февруари, 2018 преди 2 часа, Oshko каза: L 410 го имаше дълго време в България, не можах да летя на него Оказа се, че мъжът ми имал 4 излитания с такъв и нито едно кацане... 1 5
akair Публикувано: 8 февруари, 2018 Публикувано: 8 февруари, 2018 С Ил86 май никой вече не лети. И без да съм буквояд, мисля, че това е еквивалент на А300/310/340. Евентуално Ил96 - Кубана имат още някоя и друга изостанала бройка. Пак Кубана има Ту204, който си е рядка птица. 737-200 - евентуално някъде в ЛатАм или Африка може и да е останала някоя бройка, но много съмнително.... И ако изобщо има останали бройки, ще са при авиокомпания, на която надали искате да поверите живота си. Як-42 евентуално може и да е останал някъде из бившите съветски републики, но не е много вероятно. Отново - вероятно при а/к, на която надали искате да поверите живота си. Фокер28 има една малка а/к в Холандия, която върти полети до Лондон, но трябва да потърся името - имат 2-3 самолета общо и 2-3 маршрута. Л410 има товарни на летището в София DHC7 - някоя забутана а/к в Канада или на Карибите, евентуално Големи пътнически тримоторници, които да изпълняват редовни полети, няма - нито DC10, нито DC11, нито Локхийд Л1011,... Аз имах щастието да летя на ДЦ10-30 на Нортуест - беше интересно преживяване. Още един рядък модел - 767-400. Разработен основно за клиенти в САЩ. Юнайтед и Делта имат някакви останали бройки, но са на доизживяване. 3
cck Публикувано: 10 февруари, 2018 Публикувано: 10 февруари, 2018 На 2/8/2018 в 3:20, FlyTraveler каза: Ил-86 (съветският еквивалент на 747, не и по далечина на полета, разбира се) няма ли го някъде още? Въртят ми се в главата някакви чартъри до Варна, ама то беше преди няколко години. Това беше първият огромен самолет, на който като се разхождах по време на полет, имах усещането, че стъпвам на твърда земя. А при излитане не можеш да разбереш, че си излетял, ако не гледаш през прозореца. И за го имам в тефтера [детския] Обаче, споменът ми е единствено за манджата - явно не съм си прeдставял, че е възможно и вечеря да има на самолет. 1
домосед Публикувано: 13 февруари, 2018 Публикувано: 13 февруари, 2018 (редактирано) На 2/8/2018 в 9:05, Oshko каза: L 410 го имаше дълго време в България L410 го имам! Авиокопания SOSA в Хондурас Як-42 го имам на арменската Armavia MD-11 много пъти с KLM, Varig и Eva Air С Fokker 50 на Ethiopian имам няколко вътрешни полета в Етиопия С Boeing 737-200 имам цели 38 полета! Южна Африка, Танзания, Аржентина, Чили, Гърция, Франция Първият ми полет изобщо с Boeing беше на 727 на Air France От серията седмици само 707 го нямам Нямам и 767-400. Във всяка колекция рано или късно стигаш до някоя супер рядкост А за Ан-148 нямаше и да съм чул, че съществува, ако не беше станала катастрофа В рубриката "щайги" тази седмица рапортувам един 26-годишен 737-500 (ZS-TFY) и един 28-годишен 737-400 (ZS-OAO). А това е Boeing 737-800 ZS-SJS на най-новата low cost авиокомпания в Южна Африка Safair, сниман от щайгата на летище Джордж (GRJ) Зарекъл съм се да не летя с тях, защото таксуват багажа екстра R300.-, но ... нямаш възможност да я махнеш опцията. А и с целия им флот 17-18 годишни боинги 737-800 вече съм летял, докато служеха на South African Airways Редактирано 13 февруари, 2018 от домосед 10 1
akair Публикувано: 14 февруари, 2018 Публикувано: 14 февруари, 2018 18 hours ago, домосед said: В рубриката "щайги" тази седмица рапортувам един 26-годишен 737-500 (ZS-TFY) Чак пък щайга... Ботко ( LZ-BOT) е на 27.6 години - лети от 1990-та. А май го гласят да вози брюкселски бюрократи... 4
Фил Публикувано: 14 февруари, 2018 Публикувано: 14 февруари, 2018 (редактирано) За такива (като мен), които не са имали шанса да летят на Fokker50, има една малка белгийско-словенско-китайско-холандска авиокомпания - VLM Airlines , която има 6 такива самолетчета и чат-пуска по 2-3 билета на промо-цени Някои от летищата, до които летят са: Антверпен Мюнхен Цюрих Марибор Лондон (Сити) https://www.flyvlm.com/en Редактирано 14 февруари, 2018 от Фичо 4 2 1
mitkobiker Публикувано: 16 февруари, 2018 Публикувано: 16 февруари, 2018 На 2/7/2018 в 16:44, Фичо каза: Един въпрос към знаещите - освен споменатите вече B747 в различни модификации, кои други интересни самолети са на доизживяване и е възможно да бъдат спрени и човек повече да не успее да се повози на тях? И имам предвид такива, които в момента все още оперират по някакви сравнително по-достъпни маршрути, а не, например, някъде в Тасмания. В много интересна посока се е отплеснала тази тема Следя много внимателно всякаквите рядкости и странности, които може да се излетят по редовни полети... и съм дълбоко убеден, че истинските самолети шумят, пушат, миришат и друсат Ето няколко модела, които са на ръба (или зад него) на експлоатационния си живот: Ил86, Boeing 747-100/200/SP- тотално изчезнал. MD11- тотално изчезнал от пътническите превози, има доста товарни. DC10 и Lockeed 1011- тотално изчезнал. Миналата година една боливийска товарна авиокомпания се мяркаше със спорадични полети на DC10-cargo. Fokker28 и DC9- има летящи единични бройки в Кения- чартъри из буша. Airbus A300 в пътнически варианти май останаха само в Иран+ Sudan Airways се опитват да съживят техните няколко бройки. Има много товарни. Airbus A310- Иран, SATA Azores, Air Transat, Ariana Afghan + много товарни. Ил18, Ил62- само в Северна Корея... ако ви стиска. Dash 7- изключително интересна машинка! Наскоро видях един в Неапол- военен или правителствен. Миналата година беше останала само една малка авиокомпания в Кения, която върти чартъри с него из саваните и към Сомалия. Boeing 727- има останали 2-3 бройки при Iran Aseman... и май все още ги ползват по редовни полети! Boeing 737-200- единствено крепят единични бройки из Венецуела. Boeing 767-200- италианската Meridiana пенсионира техния преди два месеца. Сега останава само няколко бройки при руската UT Air и евентуално нещо из САЩ. Ту134 и Ту154 има летящи из Русия- предимно военни, но и за Alrosa Airlines и още 1-2 пътнически оператора + Северна Корея. Як40 и Як42- останали са само в Русия и няколко в Украйна. По-късно ще продължа списъка с някои интересни производители като Fokker, Dornier, Jetstream, чиято продукция вече е доволно рядка, макар и да има още години живот + разни модели на големите производители, които се подвизват в бутикови пройки из небесата. 8
neuromancer Публикувано: 16 февруари, 2018 Публикувано: 16 февруари, 2018 преди 53 минути , Фичо каза: Готово. Отделих нова тема за редки модели самолети и как да летим на тях 2 1
домосед Публикувано: 26 февруари, 2018 Публикувано: 26 февруари, 2018 На 2/14/2018 в 15:24, akair каза: Чак пък щайга... За 26 години служба в Русия, Китай, пак Русия и Африка, нещата лесно ощайгясват Да беше го видял отвътре. Сбъркал съм регистарцията. Правилната е ZS-THY Operators of the aircraft Delivery date Airline Registration Remark 12/03/1992 China Southern Airlines B-2550 lsd GPA - Stored 09/2006 Correct 12/01/2007 Transaero Airlines EI-DTW Ceased operations 26 oct. 2015 Correct 01/09/2016 VIM Airlines VP-BVV Lsd From Transfin-m Correct 01/09/2017 Africa Charter Airline ZS-THY Correct 1
Фил Публикувано: 15 март, 2018 Публикувано: 15 март, 2018 (редактирано) С известна изненада открих, че Voloteа имат във флота си B717 . И като че ли са единствената компания в Европа, която оперира този модел. То и в света не са много - Delta, Hawaiian, Quantas, Turkmenistan airlines. А и въобще Боинг са произвели само 156 бройки B717. Започвам да проучвам Volotea по кои линии го ползват! Впрочем, освен DC-9 ( който вече почти не лети) и Сухой Суперджет 100, има ли други модели с конфигурация на седалките 3+2, че не се сещам, а и нещо не намирам инфо в нета? На 16.02.2018 г. в 13:41, mitkobiker каза: По-късно ще продължа списъка с някои интересни производители като Fokker, Dornier, Jetstream, чиято продукция вече е доволно рядка, макар и да има още години живот + разни модели на големите производители, които се подвизват в бутикови пройки из небесата. Да те подсетя Редактирано 15 март, 2018 от Фичо 2
Мирослав Василев Публикувано: 15 март, 2018 Публикувано: 15 март, 2018 (редактирано) преди 23 минути , Фичо каза: Започвам да проучвам Volotea по кои линии го ползват! Ето тук може да се види къде летят според регистрацията на самолета. Интересно е че Volotea имат 17 боинга. Редактирано 15 март, 2018 от elateq 1
randi Публикувано: 15 март, 2018 Публикувано: 15 март, 2018 Мд 80/81/82/83 са в конфигурация 2 - 3. 1
carpe_diem Публикувано: 15 март, 2018 Публикувано: 15 март, 2018 DC-9, серията MD-80, както и Boeing 717 са си един и същ самолет. За друг модел, за който се сещам на прима виста, че е 3+2, е новичкият модел на Bombardier - CSeries 3
akair Публикувано: 15 март, 2018 Публикувано: 15 март, 2018 Фокер 70 и Фокер 100 са в конфигурация 2+3, Авро-тата на Суис бяха в конфигурация 2+3. 3
mitkobiker Публикувано: 15 март, 2018 Публикувано: 15 март, 2018 преди 10 часа, Фичо каза: Да те подсетя ОК, да продължим с любимите фокери: Фокер50... VLM, които Фичо е изловил с невероятни цени + няколко изостанали товарни машини в Италия + Insel Air в Аруба. Силно застрашен и рядък вид! Фокер70 Последен останал оператор в Европа- TUS Air, Кипър. Няколко бройки се подвизават у InselAir из Холандските Антили. Повечето останали бройки са из Австралия и Папуа. Фокер100 В Европа с минимални бройки са останали TUS Air, Helvetic, Trade Air. Огромните флотилии на Austrian и KLM вече ги изнесоха към Астралия(Alliance Airlines) и Антилите. ****************** Има една изключително интересна украинска авиокомпания- Motor Sich https://flymotorsich.com/en/pages/fleet Редовни полети Киев-Одеса/Лвов/Запорожие и Запорожие-Минск. Самолети Ан-24! и при повече късмет Ан-140. За разкош понякога пускат Ан-74 и Як-40. На смешни цени! 6
akair Публикувано: 16 март, 2018 Публикувано: 16 март, 2018 Cessna 210 - 6 места, 1 турбовитлов мотор, произвеждана от 1959 до 1986-та - има една малка а/к в САЩ, която оперира редовни полети с такива машини от DFW, също и от Балтимор (BWI) 17 hours ago, Фичо said: С известна изненада открих, че Voloteа имат във флота си B717 . Подменят ги с А319 - побързай с полетите с тях On 2/16/2018 at 6:41 AM, mitkobiker said: Следя много внимателно всякаквите рядкости и странности, които може да се излетят по редовни полети... и съм дълбоко убеден, че истинските самолети шумят, пушат, миришат и друсат В авиационните форуми се шегуват, че по-ранните версии на Лудото Куче (МД-80) са били с версия на двигателя JT8D, която може да работи с обикновен дизел... и на излитане пуши като обикновен дизел... 3
Palio Публикувано: 29 април, 2018 Публикувано: 29 април, 2018 (редактирано) Попаднах на това клипче и реших, че това е най-доброто място да го споделя. Спомени от добрите стари времена, когато самолетите не бяха еднакви. Романтика... Редактирано 29 април, 2018 от Palio 4 2
Marisha Публикувано: 18 септември, 2018 Публикувано: 18 септември, 2018 (редактирано) На 6.02.2018 г. в 10:28, домосед каза: Ако аз бях по-млад магеланец със сигурност абсолютен първи магелански приоритет щеше да ми бъде да се возя на Boeing 747. Докато ги има. Още ме е яд, че изтървах последните редовни полети на Ил-18 на Балкан. Аз да се похваля, че успях да хвана редовни полети Ленинград-Бургас на Балкан с Ил-18. Редактирано 18 септември, 2018 от Marisha 3 1
akair Публикувано: 16 октомври, 2018 Публикувано: 16 октомври, 2018 Вчера Azores изпълниха последния си редовен полет с А310. Ето и останалите летящи пътнически А310. На повечето от тях надали искате да летите: MSN Aircraft Type Reg Airline 447 Airbus A310-304 C-GTSY Air Transat 483 Airbus A310-304 C-GTSW Air Transat 488 Airbus A310-304 EP-MHO Mahan Airlines 496 Airbus A310-304 YA-CAQ Ariana Afghan Airlines 497 Airbus A310-304 YA-CAV Ariana Afghan Airlines 524 Airbus A310-304 EP-MMN Mahan Airlines 526 Airbus A310-304 EP-MMJ Mahan Airlines545 Airbus A310-304 C-GFAT Air Transat 547 Airbus A310-304 EP-MNF Mahan Airlines 564 Airbus A310-304 EP-MNX Mahan Airlines 565 Airbus A310-304 EP-TBH Taban Airlines 567 Airbus A310-304 EP-MNV Mahan Airlines 568 Airbus A310-324 7O-ADR Yemenia - Yemen Airways 588 Airbus A310-308 C-GLAT Air Transat 595 Airbus A310-304 EP-MNO Mahan Airlines597 Airbus A310-308 C-GPAT Air Transat 599 Airbus A310-308 C-GTSH Air Transat 600 Airbus A310-308 C-GSAT Air Transat 620 Airbus A310-304 EP-MNP Mahan Airlines651 Airbus A310-304 CS-TGV SATA International 671 Airbus A310-304 EP-IBK Iran Air 6
Фил Публикувано: 16 октомври, 2018 Публикувано: 16 октомври, 2018 (редактирано) На 14.02.2018 г. в 20:17, Фичо каза: За такива (като мен), които не са имали шанса да летят на Fokker50, има една малка белгийско-словенско-китайско-холандска авиокомпания - VLM Airlines , която има 6 такива самолетчета и чат-пуска по 2-3 билета на промо-цени За съжаление и тази авиокомпания "отлетя" окончателно Редактирано 16 октомври, 2018 от Фичо 2 1 1
домосед Публикувано: 16 октомври, 2018 Публикувано: 16 октомври, 2018 преди 7 часа, akair каза: Вчера Azores изпълниха последния си редовен полет с А310 А аз цяло лято се кумих дали да летя точно с тоя. Въх! 2
FlyTraveler Публикувано: 17 октомври, 2018 Автор Публикувано: 17 октомври, 2018 На 16.10.2018 г. в 18:40, Фичо каза: За съжаление и тази авиокомпания "отлетя" окончателно Тоя (F50) съм го летял... 😉 на Luxair 🙂 2
домосед Публикувано: 17 октомври, 2018 Публикувано: 17 октомври, 2018 На 7.02.2018 г. в 21:52, домосед каза: Бърза проверка в тефтерите ме успокоява, че съм летял поне по веднъж и с Boeing 717-200 (Olympic), и с Boeing 737-600 (Malev), и с Airbus 318 (Air France) Airbus 318 вече имам и на TAROM 5
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега