Прескочи до съдържание

Изчезващи и редки модели самолети


FlyTraveler

Препоръчани мнения

преди 18 часа, домосед каза:

CPT: Еделвайсите са вредни чуждоземни натрапници върху ендемичната флора на Капското растително царство и според регулациите трябва да се плевят като бурени :vinsent:

5a7735a84c120_IMG_20180204_1822312.jpg.ad520cf0b5bacdd4cdb3066076065545.jpg

 

Любопитното на снимката е, че на по-малкото по значение от двете основни международни летища на Южна Африка в един кадър са се хванали цели три широко фюзелажни самолета на British Airways, товарещи пътници за Великобритания

Гледам BA не са пенсионирали 747-400 още, който не е летял на този легендарен самолет, все още има шанс... :) 

  • Харесвам 5
Връзка към мнение
преди 1 час, FlyTraveler каза:

Гледам BA не са пенсионирали 747-400 още, който не е летял на този легендарен самолет, все още има шанс... :) 

Точно обсъждахме с един приятел как с един от тия 747-400 на BA той емигрира в Канада в средата на 90-те, пък после и де-емигрира в България, пък те още си летят.

  • Харесвам 6
Връзка към мнение

Направо съм горд, че имах възможността преди 5 години да летя с един такъв на KLM от Ню Йорк до Амстердам. По регистрацията му виждам, че още е в движение.

Редактирано от П.Кръстев
  • Харесвам 1
Връзка към мнение

Абе аз ли съм толкова стар, че 747 ми се струва съвсем обикновено нещо? Даже не помня колко пъти съм летял на него

Бритиш ги сменят поетапно със 787, и тези които са останали са доста овехтяли отвътре

Връзка към мнение
преди 2 часа, домосед каза:

Точно обсъждахме с един приятел как с един от тия 747-400 на BA той емигрира в Канада в средата на 90-те, пък после и де-емигрира в България, пък те още си летят.

А, спомням си ги 747-400 на BA през 1994 г. Тогава за пръв път летях на 747, но на 200 модела (на BA, от Монреал до Лондон) и си спомням как гледах 400 моделите със завист на Хийтроу. После пък се радвах, че вече съм летял на 200 на BA и Луфтханза, когато вече бяха извадени от употреба, а продължавах да летя с 400 модела, който си беше в обръщение. В интерес на истината с 400 на ВА летях чак през 2014 и то точно до Кейп Таун (на връщане от Джобърг), изпълних си мечтата от 1994 г. двайсет години по-късно... :):):)  Някак си ми убягна 300, тях ги нямаха чак толкова много авиокомпании (спомням си Air France, че го снимах като каца над Maho Beach). Нямах възможност да летя и на 747-100. По мое време го използваше една канадска чартърна компания (забравих и името, остарявам). Спомням си, че го видях на остров Маргарита, Венецуела. Тогава бях доволен, че аз пък бях вътре в една още по-голяма екзотика - Локхийд 1011 TriStar на Air Transat.

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 6
Връзка към мнение
1 hour ago, neuromancer said:

Абе аз ли съм толкова стар, че 747 ми се струва съвсем обикновено нещо? Даже не помня колко пъти съм летял на него

Бритиш ги сменят поетапно със 787, и тези които са останали са доста овехтяли отвътре

787 е доста по-малък самолет от 747 - 789 има около 220 седалки, а 744 - над 300. 787 на БА са за "тънки" маршрути, където преди са ползвали 757, 767 и (в някои случаи) 772. Заместник на 747 е А380 и 773.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 1 час, neuromancer каза:

Абе аз ли съм толкова стар, че 747 ми се струва съвсем обикновено нещо? Даже не помня колко пъти съм летял на него

Бритиш ги сменят поетапно със 787, и тези които са останали са доста овехтяли отвътре

Честно казано аз като представител на младата генерация магеланци смятам, че летенето на 747-400 си е направо постижение :D На няколко пъти ми се размина и ме беше яд, но миналата година най-накрая се класирах. Бях много развълнуван на гейта, докато не влязох и не видях покъртителното състояние отвътре на самолета, който се оказа по-възрастен от мен :D В такава щайга не се бях возил никога. Постоянно скърцане и тракане по време на целия полет, придружено с потресаваща мултимедия, която работеше от време на време и изглеждаше направо старинна. 

Както и да е. Преживяването си беше екстра, понеже се интересувам от подобни неща и ми беше интересно. Останалата част от групата не беше във възторг :D

  • Харесвам 1
  • Смея се 1
Връзка към мнение
преди 16 часа, ACM каза:

Честно казано аз като представител на младата генерация магеланци смятам, че летенето на 747-400 си е направо постижение

Ако аз бях по-млад магеланец със сигурност абсолютен първи магелански приоритет щеше да ми бъде да се возя на Boeing 747. Докато ги има.

Още ме е яд, че изтървах последните редовни полети на Ил-18 на Балкан.

А детската ми мечата беше да летя с Ил-62 на Interflug (авикомпанията на ГеДеРе-то), но тоя модел го хванах години след края на гаранционния му срок с Air Koryo

 

преди 16 часа, ACM каза:

В такава щайга не се бях возил никога.

Коя авиокомпания? 

 

преди 16 часа, FlyTraveler каза:

После пък се радвах, че вече съм летял на 200 на BA и Луфтханза, когато вече бяха извадени от употреба, а продължавах да летя с 400 модела, който си беше в обръщение. В интерес на истината с 400 на ВА летях чак през 2014 и то точно до Кейп Таун (на връщане от Джобърг), изпълних си мечтата от 1994 г. двайсет години по-късно... :):):)  Някак си ми убягна 300,

Аз съм облагодетелстван, че в Африка нещата по-бавно се износват и със South African Airways през 00-вите години съм летял с 4 версии на Boeing 747: 200, 300, 400 и - моята лична гордост - SP (късото тяло) . Летял съм и с други авиокомпании, най-много - Air France, предимно на 400. Гледам, че Lufthansa са се набутали с липсващата ми в колекцията козметирана версия 747-8 и летят с нея до Йоханесбург, така че имам перспективи за развитие :)

  • Харесвам 8
Връзка към мнение
преди 21 минути , домосед каза:

Ако аз бях по-млад магеланец със сигурност абсолютен първи магелански приоритет щеше да ми бъде да се возя на Boeing 747. Докато ги има.

Още ме е яд, че изтървах последните редовни полети на Ил-18 на Балкан.

А детската ми мечата беше да летя с Ил-62 на Interflug (авикомпанията на ГеДеРе-то), но тоя модел го хванах години след края на гаранционния му срок с Air Koryo

 

Коя авиокомпания? 

 


:)

BA GB-NLK пуснат да лети през 1990 г. 
Винаги ми е било мечта да се кача на 747, но честно казано този овехтял вариант хич не ми хареса. Особено неприятно пък е да не ти работи екранчето на 13 часов полет... 
Новата цел е 747-8, за който ще ми трябва доста планиране, че и той колкото е рядък... :D

  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 3 минути , ACM каза:

GB-NLK

С тоя имам регистриран един полет по трасето LHR - JNB, септември 2007. 

Не помня дали ми е работело мониторчето B)

  • Харесвам 1
Връзка към мнение

От много години исках да летя на Е135/Е145, уви цените  за един полет с такъв самолет струват колкото цяло пътуване.  Обаче на Black Friday успях да купя полет Бергамо-Мюнхен само за 28 евро с допълнителен бонус - BMI regional се оказа, че  дори и @домосед я няма. :)  

IMG_2686.JPG

IMG_2695.JPG

IMG_2698.JPG

IMG_2701.JPG

IMG_2722.JPG

  • Харесвам 4
  • Браво 2
Връзка към мнение
преди 5 часа, домосед каза:

Ако аз бях по-млад магеланец със сигурност абсолютен първи магелански приоритет щеше да ми бъде да се возя на Boeing 747. Докато ги има.

Още ме е яд, че изтървах последните редовни полети на Ил-18 на Балкан.

А детската ми мечата беше да летя с Ил-62 на Interflug (авикомпанията на ГеДеРе-то), но тоя модел го хванах години след края на гаранционния му срок с Air Koryo

 

Аз съм облагодетелстван, че в Африка нещата по-бавно се износват и със South African Airways през 00-вите години съм летял с 4 версии на Boeing 747: 200, 300, 400 и - моята лична гордост - SP (късото тяло) . Летял съм и с други авиокомпании, най-много - Air France, предимно на 400. Гледам, че Lufthansa са се набутали с липсващата ми в колекцията козметирана версия 747-8 и летят с нея до Йоханесбург, така че имам перспективи за развитие :)

 

SP-то им е било останало на южноафриканците от времената на апратейда, когато не им разрешаваха да прелитат над други (или повечето) африкански държави и са правели доста обходни маршрути над океаните. :):)  Полет на него си е сериозно постижение. Аз само съм го виждал на живо и то веднъж - държавен на Оман на малкото летище в Дубай. DC-3 хващал ли си го някъде из Сомалия или Судан?

Ил-62 ми избяга. Чехите летяха с него до Монреал в началото на 90-те, родителите ми го направиха този полет като ми идваха на гости.  Аз като се случих да летя с тях през 2001, вече бяха с А310, който по това време се считаше също за стар. Ил-18 го закачих обаче като бях в 12-ти клас ученик, на чартър от Варна до Братислава и обратно (правихме турне в Австрия, докъдето ни извозваха с автобус и усетих якото преживяване на минаване през центъра на желязната завеса по суша). Иначе Балкан май наистина нямаха вече редовни полети с него. Много яко преживяване, на по-шумен самолет не съм летял. Обожавам звука на турбовитлов двигател, особено като рулира, а пък на четири такива едновремено да не говорим. :)

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 6
Връзка към мнение
преди 21 минути , FlyTraveler каза:

DC-3 хващал ли си го някъде из Сомалия или Судан?

На DC-3 съм летял от Южна Африка (HLA) до Свазиленд (MTS) 2001 година.

На музейния експонат ZS-BXF SAA Klapperkop

Възможно е още да го поддържат в летателна форма за чартъри и кратки туристически полети. Не съм сигурен.

 

Dakota0006.JPG.8572339b8ed04d0f4661de2888eef397.JPG

 

От старите дебели ербуси съм летял и на 300 (Thai), и на 310 (Turkish) при първата ми забежка към Югоизточна Азия, 2000.

  • Харесвам 8
  • Шок 1
  • Браво 1
Връзка към мнение
преди 9 минути , домосед каза:

На DC-3 съм летял от Южна Африка (HLA) до Свазиленд (MTS) 2001 година.

На музейния експонат ZS-BXF SAA Klapperkop

Възможно е още да го поддържат в летателна форма за чартъри и кратки туристически полети. Не съм сигурен.

 

Dakota0006.JPG.8572339b8ed04d0f4661de2888eef397.JPG

 

От старите дебели ербуси съм летял и на 300 (Thai), и на 310 (Turkish) при първата ми забежка към Югоизточна Азия, 2000.

Дакотата е още един сериозен повод да ти завидя, почти колкото за Конкорд-а...

На Airbus-ите и аз съм летял. А310 на JES Air през 1992 от Отава до София и обратно и на CSA от Монреал до Прага през 2001. Сигурно ще се сетя и за други, ако помисля повече. На А300 само веднъж през 1996 г. Луфтханза и то на вътрешен полет Хамбург - Франкфурт, записал съм го на видео.  :)

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 4 минути , FlyTraveler каза:

Дакотата е още един сериозен повод да ти завидя, почти колкото за Конкорд-а...

Ето, изрових сводката от септември 2001

 

Да летя на DC-3 Дакота ми е било мечта, откакто като дете бях прочел една книжица за историята на пътническите самолети. И ето, че се сбъдна. С Луиш (темпераментен португалец) и Пол (хладнокръвен англичанин) се включихме в групата от 24 човека, приела офертата за разходка на авиошоу на международното летище Мацапа в Свазиленд. Самото шоу беше pro oriente версия на шоуто, което съм гледал по-рано на военновъздушната база Сварткоп край Претория - аеробатика и парашутизъм, но с по-малко участници. За всеки случай си бяха уплътнили програмата и с фокусничество, демонстрации на карате и тонове печени кълки и наденички, превантивно угаждайки на разнообразните материални и духовни потребности на местното население. Аз пък задоволих собствените си духовни потребности, попълвайки колекцията си съвременни произведения на народните занаяти с лек автомобил, направен от тенекиена кутия за моторно масло Total. Тръпката в целия излет си беше полетът с DC-3. На летището ни връчиха една папка брошурки, сред които можеше да се прочете следното приветствие: "Уважаеми пътници, вие се радвате на рядко щастие да летите днес със самолет Дакота, защото от 8-те внесени 1943 в Африка машини една е продадена, а три са катастрофирали". За кураж надеждната как весь гражданский флот стюардеса ни посрещна с по чаша шампанско, забъркано с портокалов сок. Пилотът изпи три. Жесток самолет! На пистата за излитане се чувствах като Си Трипио в Хилядолетния сокол (Междузвездни войни '77) - гаси и пали, докато докара необходимата за излитане мощност от трети опит. Горе някои от пътниците наистина ги постигна своего рода рядко щастие, особено на връщане, когато въздушните маси бяха изпаднали в палаво-игриво настроение. Дакотата лети само на 3000 метра и всякакви турболенции и влияят. Рано или късно все пак каца. И то на земята, а не както някои нови модели седмица по-късно малко на северозапад от кралство Свазиленд.

 

В поседната фраза визирам някаква самолетна катастрофа, но не мога да се сетя точно коя.

  • Харесвам 6
  • Браво 2
Връзка към мнение
преди 12 минути , домосед каза:

Ето, изрових сводката от септември 2001

 

... защото от 8-те внесени 1943 в Африка машини една е продадена, а три са катастрофирали".

Тук предполагам, че визират внесените DC-3 само в Юнжоафриканската република, иначе Дакотите са много широко използвани в цяла Африка и са били под път и над път, на някои места и до преди 10 години са се срещали, може и сега да има. Мой братовчед се е возил в Танзания като дете през 70-те. Дакотата е най-дълго експлоатирания граждански и транспортен самолет в света. Съветските Ли-2 са по техен лиценз. Не знам дали не е и с най-много произведени бройки самолети.

Ти къде беше седнал? Предполагам, че е яко усещането при излитане ако си отзад, в началото самолета сочи нагоре и ти си долу, като набере скорост задницата и ти се вдигате преди да отлепи... Нали е тейлдрагър.

Редактирано от FlyTraveler
  • Харесвам 2
Връзка към мнение
преди 6 минути , FlyTraveler каза:

че визират внесените DC-3 само в Юнжоафриканската република

Не е ясно. Още тогава ми направи впечатление като не особено достоверно. На музейния сайт пише, че южноафриканските ВВС оперирали над 80 през Втората световна война. Може да са визирали първата доставка. Или - броя на обърнатите впоследствие на граждански пътнически. Или просто да харесват числото 8. Те и в Китай го харесват. За разлика от 4.

  • Харесвам 4
Връзка към мнение

Един въпрос към знаещите - освен споменатите вече B747 в различни модификации, кои други интересни самолети са на доизживяване и е възможно да бъдат спрени и човек повече да не успее да се повози на тях? 
И имам предвид такива, които в момента все още оперират по някакви сравнително по-достъпни маршрути, а не, например, някъде в Тасмания.

Връзка към мнение
преди 54 минути , Фил каза:

Един въпрос към знаещите - освен споменатите вече B747 в различни модификации, кои други интересни самолети са на доизживяване и е възможно да бъдат спрени и човек повече да не успее да се повози на тях? 
И имам предвид такива, които в момента все още оперират по някакви сравнително по-достъпни маршрути, а не, например, някъде в Тасмания.

Писах ти 15 минути, натиснах някакъв бутон и всичко изчезна... Сега имам работа, по-нататък може да отговоря...

  • Благодаря 1
Връзка към мнение
1 hour ago, Фил said:

Един въпрос към знаещите - освен споменатите вече B747 в различни модификации, кои други интересни самолети са на доизживяване и е възможно да бъдат спрени и човек повече да не успее да се повози на тях? 
И имам предвид такива, които в момента все още оперират по някакви сравнително по-достъпни маршрути, а не, например, някъде в Тасмания.

Много дълъг списък...

МД80, 88, 90 - Америкън и Делта в САЩ вече са с план кога да ги пенсионират.

Боинг 919 - виж горния ред

747-400 - не са много операторите в Европа, в САЩ и Канада вече няма.

Ту-154 - останали са тук-там в забутани бивши съветски републики и Северна Корея

Як-40 - виж горния ред

737-300/500 (класика) - останали са малко в Norwegian, LOT и BulAir :).  Southwest вече ги пенсионира, за да може да започне да ползва 737 МАХ

А318 - на доизживяване; ТАРОМ и Ер Франс са едни от малко останали оператори

А310 - Air transat още имат няколко бройки, но ще ги пенсионират.

757 - машините остаряват, засега големите компании в САЩ, както и Iclandair все още ги оперират; Също някои компании в групата на Томас Кук.

Fokker 70/100 - Qantas ги ползват за регионални. Май вече ги няма в Европа и Америка

АТР42/700-200 (най-старите) - Карибите

Даш 8-100/200/300 - Карибите и Канада

Ембраер-120 Бразилия - САЩ и Карибите

Редактирано от akair
  • Харесвам 5
Връзка към мнение

И за да стане по-ведра темата, след някоя годинка ще може да се лети на самолет, за който не сме си и представяли, че ще летим от днешното поколение :) Луфтханза реставрират един Lockheed Constellation до годен за превоз на пътници и до колкото знам идеята е да си върти регулярните трансатлантически маршрути. Реставрацията отнема много повече време и разходи от предвиденото, среща много подводни камъни, но вече толкова пари и имидж са вкарали в този проект, че се съмнявам да се откажат. Докато бях в ЛХТ под сурдинка се говореше колко непреценена е цялата авантюра. Ама важното е да стане :)

 

http://superstar.lufthansa.com/en/restoration.html

  • Харесвам 10
  • Шок 1
Връзка към мнение
преди 2 часа, akair каза:

Боинг 919

Това пък какво е? 

 

преди 2 часа, akair каза:

А318 - на доизживяване

Не бях се замислял. Ембраерите ли ги изместиха?

Връзка към мнение
59 minutes ago, домосед said:

Това пък какво е? 

 

Не бях се замислял. Ембраерите ли ги изместиха?

От Боинг 717 и Комак 919 е станало Боинг 919 в бързината...

А318 (както и 737-600) са твърде тежки и скъпи за броя пътници и количеството товар, което пренасят. Някои комапнии ги замениха с Ембраери, други - с А319 - според мисията и нуждите на команията.

В този ред на мисли, 737-600 също е изчезващ вид - май САС имат няколко останали бройки.

  • Харесвам 2
Връзка към мнение

Бърза проверка в тефтерите ме успокоява, че съм летял поне по веднъж и с Boeing 717-200 (Olympic), и с Boeing 737-600 (Malev), и с Airbus 318 (Air France)

Уф, че се уплаших :O

:lol:

 

Всъщност, имам ги всичките от списъка без Комак 919 :dancing:

  • Харесвам 4
  • Браво 4
  • Смея се 3
Връзка към мнение

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.

×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.