akair Публикувано: 3 декември, 2018 Публикувано: 3 декември, 2018 Още един модел ще изчезне скоро, защото компанията, която го произвежда, е обявила фалит - италианската Piaggio https://www.ilsole24ore.com/art/impresa-e-territori/2018-11-29/piaggio-rinvia-pagamento-stipendi-indetto-sciopero-otto-ore-182500.shtml?uuid=AEu9xfpG&refresh_ce=1 Правеха ето тези самолети: 1
akair Публикувано: 13 януари, 2019 Публикувано: 13 януари, 2019 В неделя е бил последният пътнически полет на 727. Иран Асеман еърлайнс са изпълнили 2-часов полет с 38 годишен самолет. 9
Фил Публикувано: 24 януари, 2019 Публикувано: 24 януари, 2019 (редактирано) На 3.12.2018 г. в 15:45, akair каза: Още един модел ще изчезне скоро, защото компанията, която го произвежда, е обявила фалит - италианската Piaggio Правеха ето тези самолети: Хм, според Уикипедия, такъв самолет има в българските ВВС и се използвал от Авиоотряд 28 Някой виждал ли я е тази птичка по летищата? Редактирано 24 януари, 2019 от Фичо 1
FlyTraveler Публикувано: 24 януари, 2019 Автор Публикувано: 24 януари, 2019 (редактирано) На 14.01.2019 г. в 1:41, akair каза: В неделя е бил последният пътнически полет на 727. Иран Асеман еърлайнс са изпълнили 2-часов полет с 38 годишен самолет. През 90-те съм летял с този модел на Боинг един път с American от JFK до Форт Лодърдейл и един път с Iberia от Мадрид до Сантгяго де Компостела. Така и не успях да ползвам автономната стълбичка под опашката на самолета. Иначе беше много удобен и приятен за летене с много място за краката и широки седалки и при двете авиокомпании. И в двата случая се усещах по-удобно от самолетите, от които току-що бях слязъл от полетите преди смяната. Легендарна машина. Редактирано 24 януари, 2019 от FlyTraveler 5
akair Публикувано: 31 март, 2019 Публикувано: 31 март, 2019 Последен граждански полет с Ту-134 Quote the last ever flight (onboard RA-65690) will be on the route MJZ-IKT-MJZ (Mirny to Irkutsk) on the 18th and 20th of May. Quote По многочисленным просьбам любителей советской авиатехники и в связи с предстоящим завершением эксплуатации Ту-134, Авиакомпания АЛРОСА выполнит заключительные рейсы Мирный-Иркутск-Мирный 18 и 20 мая. Приобрести авиабилеты вы можете на нашем сайте www.alrosa.aero 4 1
Topfly Публикувано: 31 март, 2019 Публикувано: 31 март, 2019 1 hour ago, akair said: Последен граждански полет с Ту-134 Имаше години, когато 5-6 пъти летях с ТУ 134... Доста шумни, но удобни самолети бяха.. 1
FlyTraveler Публикувано: 31 март, 2019 Автор Публикувано: 31 март, 2019 Преди 1 час, akair каза: Последен граждански полет с Ту-134 Пилотите разправят, че бил по-лесен за пилотиране от 154-ката, която поради по-сложната механизация на крилата, имала нужда от някаква корекция на хоризонталния стабилизатор малко след излитане (своего рода триминг), която при първите модели ставала ръчно. Това била причината за катастрофата на Egyptair в началото на 70-те, след което направили корекцията автоматична. Нещо от сорта на проблемите на 737-800 MAX сега. 🙂 🙂 Та по темата - 134-ката е нямала такива проблеми и много пилоти предпочитали да летят на нея. В същноста си това е 124-ка (не много хора знаят за съществуването на този модел на Туполев), на която двигателите са преместени от крилата в задната част на самолета. Причината за това е, че когато Хрушчов бил на посещение във Франция го возили на много успешния за времето си Sud Aviacion Caravelle и той бил много впечатлен от комфорта и ниското ниво на шум. Като се върнал поставил задачата на бюрото Туполев да разработят нещо подобно и те просто променили вече изпитания Ту-124. Аз си мислех, че много отдавна не се използва за граждански полети. Летял съм само един път с такъв самолет на Балкан като бях дете в началото на 80-те, спомням си големите абсолютно кръгли прозорци с перденца. Първият ми полет без придружаващ възрастен, само с един по-голям от мен братовчед. 🙂 6 1
akair Публикувано: 31 март, 2019 Публикувано: 31 март, 2019 И какво излиза - всичко ново е добре забравено старо 🙂 Сега да видим защо Росавиация е издала сертификат на МАХ, при опита, който са имали с Ту-5 🙂 Шегата си е шега, но загледайте Каравел и Ту-3 - изглеждат подобни. Също Ту-5 и 727, Ту-204 и 757/А320, ... 1
FlyTraveler Публикувано: 31 март, 2019 Автор Публикувано: 31 март, 2019 преди 23 минути , akair каза: И какво излиза - всичко ново е добре забравено старо 🙂 Сега да видим защо Росавиация е издала сертификат на МАХ, при опита, който са имали с Ту-5 🙂 Шегата си е шега, но загледайте Каравел и Ту-3 - изглеждат подобни. Също Ту-5 и 727, Ту-204 и 757/А320, ... Ту-204 е по-скоро от класа на 757, отколкото на 320, но горните са даже не толкова подобни, колкото са Ил-62 и VC-10, Lockheed Electra и Ил-18, Ил-14 и Convair CV-240, Конкорд и Ту-144. А пък бомбардировача Ту-4 е 1:1 копие на B-29. Имало е няколко кацнали в Китай по време на втората световна война, руснаците са ги взели и детайл по детайл са ги копирали, признават си го. Тогава са нямали техническо време да разработят бомбардировач, способен да носи атомните им бомби и Ту-4 е бил предвиден за целта, като е трябвало да каца за зареждане на специално подготвени площадки около северния полюс, а екипажите са си знаели предварително, че е еднопосочна мисия без възможност за връщане. Ли-2 си е произвеждан легално (поне до едно време) по лиценз на DC-3. 4 1
mitkobiker Публикувано: 2 април, 2019 Публикувано: 2 април, 2019 На 24.01.2019 г. в 12:06, Фичо каза: Хм, според Уикипедия, такъв самолет има в българските ВВС и се използвал от Авиоотряд 28 Някой виждал ли я е тази птичка по летищата? Има поне три Piaggio Avanti с българска регистрация: LZ-ASP LZ-ASR LZ-ASO Авиокомпанията собственик е Авиостарт. Често се мяркат @SOF 4
Фил Публикувано: 4 май, 2019 Публикувано: 4 май, 2019 (редактирано) На 15.03.2018 г. в 12:11, Фичо каза: С известна изненада открих, че Voloteа имат във флота си B717 . И като че ли са единствената компания в Европа, която оперира този модел. То и в света не са много - Delta, Hawaiian, Quantas, Turkmenistan airlines. А и въобще Боинг са произвели само 156 бройки B717. Започвам да проучвам Volotea по кои линии го ползват! Успях да се класирам и аз с един полет на B717 на Volotea по трасето BIO-VIE Eто я птичката: Тук кабината, ама нещо защо така куцо съм снимал, че не се вижда кнфигурацията 2-3 , ама имаше хора зад мен и не беше ОК да се мотая много, както и да е ... Симпатична машинка, доста е ниска - ако човек иска да мине под фюзелажа, трябва да пропълзи ... Малко неудобство е, че поради разположението на двигателите, има (нормални) врати само отпред и съответно при слизане пътниците от задните редове чакат повечко, докато се изнижат всички пред тях. От любопитство проверих в нета на каква възраст е конкретното самолетче (EI-FCB ) и се оказа на малко над 13 години, като е ползвано 5г. от Midwest Airlines, 3г. от MexicanaClick и от 2013г. е на Volotea. Интересно е също какво е "развитието" на конфигурацията на седалките - при Midwest 88бр. седалки I класа (22реда 2-2), при мексиканците - 104бр. седалки (20 бизнес класа + 84 икономична) и накрая при Volotea - 125бр. Друго любопитно е, че конкретната машина е имала малък инцидент септември миналата година, при полет от Миконос за Венеция - проблем с единия двигател и аварийно кацане в Атина. Двигателят е сменен. ЦЪК Редактирано 4 май, 2019 от Фичо 10
lyusi Публикувано: 4 май, 2019 Публикувано: 4 май, 2019 преди 8 минути , Фичо каза: Успях да се класирам и аз с един полет на B717 на Volotea по трасето BIO-VIE Eто я птичката: Тук кабината, ама нещо защо така куцо съм снимал, че не се вижда кнфигурацията 2-3 , ама имаше хора зад мен и не беше ОК да се мотая много, както и да е ... Симпатична машинка, доста е ниска - ако човек иска да мине под фюзелажа, трябва да пропълзи ... Малко неудобство е, че поради разположението на двигателите, има (нормални) врати само отпред и съответно при слизане пътниците от задните редове чакат повечко, докато се изнижат всички пред тях. От любопитство проверих в нета на каква възраст е конкретното самолетче (EI-FCB ) и се оказа на малко над 13 години, като е ползвано 5г. от Midwest Airlines, 3г. от MexicanaClick и от 2013г. е на Volotea. Интересно е също какво е "развитието" на конфигурацията на седалките - при Midwest 88бр. седалки I класа (22реда 2-2), при мексиканците - 104бр. седалки (20 бизнес класа + 84 икономична) и накрая при Volotea - 125бр. Друго любопитно е, че конкретната машина е имала малък инцидент септември миналата година, при полет от Миконос за Венеция - проблем с единия двигател и аварийно кацане в Атина. Двигателят е сменен. ЦЪК И аз скоро летях с този модел между Санторини и Атина (пак с Volotea). Много се изкефих на машината, а и с благоприятно подухване в опашката полетът отне само 20 минути вместо предвидените 45. 3 1
akair Публикувано: 4 май, 2019 Публикувано: 4 май, 2019 2 hours ago, Фичо said: Успях да се класирам и аз с един полет на B717 на Volotea по трасето BIO-VIE Eто я птичката: Тук кабината, ама нещо защо така куцо съм снимал, че не се вижда кнфигурацията 2-3 , ама имаше хора зад мен и не беше ОК да се мотая много, както и да е ... Симпатична машинка, доста е ниска - ако човек иска да мине под фюзелажа, трябва да пропълзи ... Малко неудобство е, че поради разположението на двигателите, има (нормални) врати само отпред и съответно при слизане пътниците от задните редове чакат повечко, докато се изнижат всички пред тях. От любопитство проверих в нета на каква възраст е конкретното самолетче (EI-FCB ) и се оказа на малко над 13 години, като е ползвано 5г. от Midwest Airlines, 3г. от MexicanaClick и от 2013г. е на Volotea. Интересно е също какво е "развитието" на конфигурацията на седалките - при Midwest 88бр. седалки I класа (22реда 2-2), при мексиканците - 104бр. седалки (20 бизнес класа + 84 икономична) и накрая при Volotea - 125бр. Друго любопитно е, че конкретната машина е имала малък инцидент септември миналата година, при полет от Миконос за Венеция - проблем с единия двигател и аварийно кацане в Атина. Двигателят е сменен. ЦЪК Midwest са по-друг тип а/к (сигурно затова вече не съществуват) - те са залагали на комфорта и приятното преживяване на борда - затова и малкия брой седалки. Сега има опит за рестартиране на компанията - вече май са наели офис, но им липсват неща като работещ бизнес модел... Този самолет е s дизайн от средата на миналия век (заедно с Боинг 727) - тогава двигателите още са били с малко bypass ratio, Т-образни опашки и схващането, че куфарите следва да могат да се товарят без помощни средства - затова е и нисък. Интересно е, че машината е с двигатели като на друг самолет, който се подвизаваше в София до неотдавна - Fokker 100 (на Austrian). Самият двигател е дериват на JT8D, който пък е слаган на много и различни машини. Скоро на подобни машини ще можем да се возим само в Африка и Китай - Comac ARJ21 😉 6
FlyTraveler Публикувано: 4 май, 2019 Автор Публикувано: 4 май, 2019 (редактирано) преди 44 минути , akair каза: Скоро на подобни машини ще можем да се возим само в Африка и Китай - Comac ARJ21 😉 To в Африка май никой не използва такива модели самолети (MD и 717, аз поне не съм виждал). Иначе изобщо няма нужда да се ходи надалеч - Bulgarian Air Charter имат няколко MD-82, които са същите, даже малко по-стара модификация (717 са MD-95). Китайския Comac ARJ21 освен по T-tail и двата двигателя отзад, не ми прилича на 717 много, такива самолети има доста - Фокери, Ембраери, CRJ + почти всички бизнес джетове. П. П. За Африка най ме е яд (по отношение на самолети), че съм изтървал или ще изтърва супер редкия DHC-7, който е с горно крило, четири турбовинтови двигателя и може да каца на всякакви писти от утъпкана пръст. Все ми се случва DHC-6 Twin Otter или някоя едномоторна Cessna до такива писти. Ето го тук един DHC-7 на AirKenya Express на летище Уилсън в Найроби. Снимал съм и как му сменят спукана гума баш където си чака пътниците: Редактирано 4 май, 2019 от FlyTraveler 12
akair Публикувано: 5 май, 2019 Публикувано: 5 май, 2019 19 hours ago, FlyTraveler said: To в Африка май никой не използва такива модели самолети (MD и 717, аз поне не съм виждал). Иначе изобщо няма нужда да се ходи надалеч - Bulgarian Air Charter имат няколко MD-82, които са същите, даже малко по-стара модификация (717 са MD-95). Китайския Comac ARJ21 освен по T-tail и двата двигателя отзад, не ми прилича на 717 много, такива самолети има доста - Фокери, Ембраери, CRJ + почти всички бизнес джетове. Гледах, че Сомалия и Нигерия имат а/к с по няколко бесни кучета. Иначе MD 80 са произвеждани и в Китай. Има мнения, че китайците са ползвали дизайна, но според самите китайци крилото е ново (дизайн на Антонов Дизайн Бюро) и двигателите са нови. Но то и 737 NG е с ново крило и различни двигатели от 737-200, но това не го прави различен самолет. Има статии в Интернет - всеки сам може да прецени дали е един самолет или не 🙂 3 1
akair Публикувано: 9 май, 2019 Публикувано: 9 май, 2019 Преди няколко дни са пенсионирали последния останал летящ ВАС 1-11, който е принадлежал на корпорацията Нотроп-Груман, която го е купила от Уестингхаус 3
Topfly Публикувано: 24 май, 2019 Публикувано: 24 май, 2019 Ех, колко съм летял с този самолет... Последен полет на Ту-134 в Русия http://news.bnt.bg/bg/a/posleden-polet-na-tu-134-v-rusiya 3
randi Публикувано: 24 май, 2019 Публикувано: 24 май, 2019 Миналата седмица летях с Ан 140. Мисля, че е единствената летяща машина в света, всички други са паднали или са ги заземили. Ще кача снимки тия дни, като имам време. Нямам много, че голяма разправия беше, че снимам на борда... 8 3
FlyTraveler Публикувано: 26 май, 2019 Автор Публикувано: 26 май, 2019 Попаднаха ми едни древни снимки от 1997 г. от полет на 747-200 на Air Canada с още старите много тесни отзад Pratt & Whitney двигатели. Полет от тогавашното международно летище на Монреал - Мирабел до Париж Шарл де Гол. Специално си бях взел билети за Air France (полета щеше да се изпълнява от 767), защото бяха единствената а/к летяща до/ от Канада, която имаше едно малко пространство за пушачи най-отзад в самолета (отделено със завеса), където 3-4 човека прави можеше да изпушат по цигара (две години по-късно разбрах, че и на борда на Иберия се пуши и то направо си имаше седалки в отделение за пушачи). Полета на Air France до Париж обаче закъсняваше и ме прехвърлиха на Air Canada, за да не си изтърва връзката за София. На летище де Гол имах около 4 часа престой и попитах някакъв служител дали има място, където мога да запаля цигара. Той отговори "Навсякъде" и като споменах за табелите за забрана на пушенето, само махна пренебрежително с ръка. Върти ми се и някакъв спомен в главата на това летище сините седалки да бяха за непушачи, а червените за пушачи. Такива бяха времената тогава... 🙂 8 2
mitkobiker Публикувано: 12 юни, 2019 Публикувано: 12 юни, 2019 От няколко дена върви редовна линия с уникален самолет...буквално под носа ни 🙂 Става дума за Kiev-Zhuliany/IEV> Uzhhorod/UDJ с ЯК-40 на Motor Sich Airlines. Преди две години имаше опит да подкарат същата линия...който изтрая около месец. Лети се дни 1/3/5, сутрин UDJ>IEV и вечер IEV>UDJ Як-40 е от малкото живи, силно застрашени от тотално изчезване видове реактивни самолети- тримоторници. Други такива са Ту-154, Як-42, Boeing-727, Trident, Lockheed Tristar, DC-10, MD-11... пропускам ли някой? В наши дни от тях са останали много малко летящи и те са предимно товарни. По редовни пътнически полети май остават само няколко Як-42/Як-40/Ту-154 из Русия. Самото летище на Ужгород също е интересно, защото западният край на пистата завършва точно на границата между Украйна и Словакия. 11 1
Фил Публикувано: 1 октомври, 2019 Публикувано: 1 октомври, 2019 На 7.02.2018 г. в 17:59, akair каза: Fokker 70/100 - Qantas ги ползват за регионални. Май вече ги няма в Европа и Америка Мернах няколко снимки на @Hollywood в спотерската тема и се оказва, че все пак има някакви единични бройки все още по Европата, например братята черногорци още ползват Fokker 100 , а доколкото прочетох и KLM Cityhopper. 2 1
akair Публикувано: 1 октомври, 2019 Публикувано: 1 октомври, 2019 2 hours ago, Фичо said: а доколкото прочетох и KLM Cityhopper. https://www.klm.com/travel/us_en/prepare_for_travel/on_board/our_aircraft/index.htm КЛМ ги пенсионираха - последният Ф(ъ/о)кер имаше лика на създателя на компанията на опашката - даже го коментирахме в някоя тема https://blog.klm.com/farewell-to-fokker/ 6
Palio Публикувано: 20 март, 2020 Публикувано: 20 март, 2020 Чудех се къде да сложа това - една серия от документалната поредица Reaching for the Skies - спомен от моето детство... Вярно, че е с почти тридесет и пет годишна давност /не е истина колко съм вехт.../, но пък в тези карантинни времена е добър пример да си спомним кои са били тогавашните геймченджъри през погледа на съвременниците на епохата. Демек - каква я мислехме ние, а пък каква стана... Интересно е - за хората със свободно време и със спомени. Приятно гледане: https://youtu.be/DuFETISzNQs 4 1 2
Niceday Публикувано: 16 април, 2020 Публикувано: 16 април, 2020 Най-големият витлов самолет в света Антонов Ан-22 /Антей/ днес на летище Бургас. Красива птичка, освен екстрите. Цялата новина - тук 6 4 1
Брани Публикувано: 16 април, 2020 Публикувано: 16 април, 2020 На 20.03.2020 г. в 21:11, Palio каза: Чудех се къде да сложа това - една серия от документалната поредица Reaching for the Skies - спомен от моето детство... Вярно, че е с почти тридесет и пет годишна давност /не е истина колко съм вехт.../, но пък в тези карантинни времена е добър пример да си спомним кои са били тогавашните геймченджъри през погледа на съвременниците на епохата. Демек - каква я мислехме ние, а пък каква стана... Интересно е - за хората със свободно време и със спомени. Приятно гледане: https://youtu.be/DuFETISzNQs Ей, бях забравил ... Колко хубаво беше и то във времена, в които нямаше ютюб, уикипедия ... 2 1
Препоръчани мнения
Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш
Трябва да си член за да оставиш коментар.
Създай профил
Регистрирай се при нас. Лесно е!
Регистрирай сеВлез
Имаш профил? Влез от тук.
Влез сега