Прескочи до съдържание

Седмица в Лансароте и Фуертевентура


Masmiya

Препоръчани мнения

Само след няколко дни ще пътуваме за седмица до Канарските острови, за първи път и с почти двегодишно дете. Решихме да комбинираме Лансароте и Фертевентура, защото са близо един до друг и така намерих най-евтината и удобна комбинация от билети. Заради ангажименти и грипни неволи чак вчера започнах да планирам какво кога да видим и ще ви помоля за коментари и съвети. Засега са запазени само преспиванията - 5 в Лансароте и 3 в Фуертевентура.

 

Най-важният въпрос за решаване е наемът на кола. Има две опции :

1) да наемем два пъти кола, по веднъж на всеки от островите. Така е по-евтино, няколко местни евтини компании като cicar и cabrera medina предлагат опция с наемане на летищети и връщане на колата на пристанището при фериботите. Но се притеснявам, че още сега трябва да реша по кое време ще трябва да хванем ферибота и върнем колата, че ще загубим време във връщане и наемане на кола и че ще трябва да носим багажа с нас на ферибота, вместо да е в багажника на колата (двегодишно активно човече на ферибот и багаж не са най-удобната комбинация).

2) да наемем кола от летището в Лансароте и я върнем преди излитане от Фуертевентура. Недостатък е, че само големи компании като Авис предлагат тази опция на много по-солени цени, като в добавка трябва да платим екстра и за превоза с фери на самата кола.

 

Някой има ли опит колко близо до пристанището и в Лансароте, и във Фуертевентура са офисите на колите, дали ще загубим много време? Много ли са натоварени? И самите фериботи удобни ли са - широки, с място за багажа, така че да може да оставим куфарите и седнем или се занимаваме спокойно с малкия? Пътуването отнема около половин час, но самото качване и слизане колко ще ни отнемат като време, ако сме с и без кола?

 

 

Връзка към коментар

Ние наехме кола на едното летище и я върнахме на летището на другия остров. по спомени не беше екстремно скъпо. Единственото неудобство се оказа, че ферибота е с ограничен капацитет за превоз на коли и нямаше място за часа в който бяхме избрали. За GPS ви препоръчвам да ползвате телефона с някоя добра онлайн навигация. Любимо занимание на Лансароте им е да променят посоките на движението в улиците и GPS-a ми доста често искаше да ме вкара срещу движението в някоя улица. По пътищата без асфалт карайте много бавно, защото дребните камъчета лесно се удрят по скалите покрай пътя и драскат колата.

Връзка към коментар

Цената е по груби сметки 140 евро разлика за един и същи клас кола (наем и ферибот) и затова се колебая до колко смяна на колите ще е неудобна и заслужава ли си тези пари.

Връзка към коментар

След още сравняване и четене по форуми, май предпочитам да платим повече, но да спестим време и разнасяне на багаж, но ще изчакам с резервирането още ден-два, с надеждата още някой ще се включи по горните въпроси.

 

А това е планът какво да видим в Лансароте:

Ден 1: Кацаме в 15, така че след това ще вземем колата под наем и ще се предвижим до airbnb апартамента ни, който е между Arrecife и Playa Honda. Вечеря и разходка по променадата в Playa Honda.

Ден 2: Сутринта разходка из Arrecife, съботния пазар, променадата и уличките наоколо, кафето с гледка от 17-ия етаж на хотел (дали си заслужава) , малко игра с пясъка на playa del reducto, обяд.

Следобед Fundacion Cesar Manrique и музеят LagOmar. Вечеря  в района.

Ден 3: Сутринта националния парк Тиманфая, макар все още да не съм сигурна дали най-малкия пътник ще издържи 30-45 минути да стои мирно в автобуса, гледайки през прозореца. Заслужава ли си да се иде там, ако не смятаме да правим никоя от предлаганите обиколки с камили или авотбус?

След това Ел Голфо и Los Hervideros.Обяд и вечеря ми се иска да са в региона, още търся конкретни селца и места за тази цел.

Ден 4: обиколка на най-северната и зелена част на острова. Ще започнем със старата столица Teguise, след това Haria, Мирадор дел Рио, Jameos del Aguq (дали е подходяща за  предвижван с детски колички?) и Jardin de Cactus. Дали е изпълнимо за един ден и по колко време е нужно да отделим на всяка от избраните забележителности?

Ден 5: ден за почивка, иска ми се да идем до Costa de Papagayo, но не е задължително. Вариант е и Rancho Tеxas, защото детето обича животни. Някой хубав плаж за игра с пясъка, макар че не знам как ще е ако има много вятър.

Ден 6: Напускане на апартамента и насочване на юг към ферибота. Разходка из Playa Blanca и близките плажове преди да се качим на ферибота по някое времепо обяд.

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

При по малките и местни компании за наем на коли има и риск да има проблем с наличието на столче за деца. Ние на Тенерифе имахме подобен проблем. Наехме кола от една евтина компания и отбелязахме, че искаме две столчета, които бяха безплатни. На място обаче се оказа, че столчетата ги няма и бяхме принудени да чакаме близо два часа докато доставят от някъде столчета. С по големите и професионални компании не съм имал такъв проблем, но при тях в повечето случаи наемът на столчета е доста солен.

Редактирано от Topfly
Връзка към коментар

Ние сме взимали коли и от малки, и от големи компании и сме нямали проблеми с детско столче (може би защото е само едно). Но наистина при големи е солено. С Авис ни иска 75 евро за столче и всъщност това увеличава цената до голяма степен, но пък няма как да вземем наше от тук. ЛЕтим с Germania и в условията пише, че имаме право само на един извънгабаритен багаж за детето - количка, столче или детско легло.

Връзка към коментар

Да ти кажа, на Тиманфая хич не ходете. На детето ще му е супер-скучно. Идете на ранчо Тексас - хем на него ще му е интересно, хем има и плаж, басейни всякакви - и за възрастни, и за деца.

В определени часове има шоу с орли и соколи, с делфини, има разни други животинки. На нас ни беше приятно и забавно и беше пълно с дечица от всякакъв калибър.

На всичките места :

 

Fundacion Cesar Manrique

Ел Голфо и Los Hervideros

Мирадор дел Рио

Jardin de Cactus.

 

си има катерене нагоре-надолу, не знам с детска количка как ще стане. В кактусовата градина най-на долното ниво ще може. В къщата на Манрике - в градината също, ама самата къща е в мехурите на пещера, отделните стаи са под земята и по едни тесни пространства се минава от помещение в помещение.

Сложила съм много снимки в тази тема -поразгледай и ще се ориентираш.

Ако съм на ваше място, ще си взема колата при кацането, ще се метна с нея на ферито и ще я издам на другото летище. Така е най- удобно. Много ли е по-скъпо?

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Струва ми се множко програмата за четвъртия ден, не ви знам темпото, но освен ако не подтичвате, не знам как бихте успели всичко. Освен тези изброените неща има още хубости по пътя, включително плажове с бял пясък, на които може да искате да поспрете заради детето. Удобно е и при вятър, защото има "гнезда" по тях, които доста го спират, и ако е слънчево, ще е доста приятно. Jameos del Aqua също е цялото в стъпала, абсурд с количка, ако имате раница, кенгуру или слинг, по-добре. Ние влачихме нашия мъник, почти тригодишен тогава, на автобусната обиколка в Тиманфая и умря от скука (ама и ние също), успявах да го държа мирен само с филмчета и песнички на телефона. Иначе има приятна гледка до туристическия център там, можете само да погледнете набързо, щом сте с кола, но ако случайно минавате оттам.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Searus, не обичаме да претупваме в името на отчитане на забележителности, особено пък с дете, винаги има нужда от почивки и време за игра, така че освен да преместим нещо от ден 4 за ден 3 или 5. Може би кактусовата градина и пещерата. Ако въобще направим пещерата. Имаме ергономична раница, но тя е стандартен размер и вече е малка за двегодишното ни. Ще преценим на място.

А може ли конкретно да препоръчаш плажове? Лесно достъпни ли са, ако се движим по набелязания маршрут?

 

Тиманфая ще я пропуснем. Така ще се освободи и време за нещо от ден 4. 

 

Александра, твоята тема вчера и днес два пъти я прочетох. И трети може, толкова увлекателно пишеш, а и е пълна с полезна информация. Само не ми стана ясно доколко са достъпни с количка забележителностите и по колко време минимум да им отредим. Но сега с коментарите ви ми се изяснява. Детето може и да ходи, но ако не е в количка тича във всички посоки, само не в тази, към която искаме, а и се измаря бързо, така че освен да носим раницата за всеки случаи и на място ще решаваме.

Връзка към коментар

Аз лично доста харесах белите плажчета -Caleton Blanco и Mojon Blanco, те са си направо до крайморския път в онази част, до Орзола (на юг от Орзола, по път за Jameos del Aqua). Имат си доста камънак, но няма навалица, а на детето сигурно ще му харесат "къщичките-гнезда", на нашето много му беше хубаво там (метни едно око тук). Мушнете една лопатка за пясък в багажа и сте спасили почивката :-D 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

И на двете пристанища има паркинги с коли под наем. Просто трябва да проверите къде точно е офиса на вашата фирма. На Лансароте беше доста голяма площта с паркинги.

На Фуертевентура взимането на кола също беше в сравнителна близост до пристанището,  вървяхме пеш няколко стотин метра(?).

 

@Alexander беше систематизирал чудесно информацията за колите под наем на Канарите, ние избрахме кола по неговите препоръки (тогава се спряхме на Cicar).

 

До Ел Голфо, покрай океана, има уличка с много ресторанти. Горещо препоръчвам този:

 

48335.jpg.02ba33af18af08b7ba7c2bea6c9efc01.jpg

 

https://www.google.bg/maps/@28.9811295,-13.8304224,3a,75y,323.15h,74.93t/data=!3m6!1e1!3m4!1suFAJ60ZtySol-5hf9i9Ibw!2e0!7i13312!8i6656?hl=en

 

Има паркинг, прясна риба, приготвена и сервирана впечатляващо. Тук опитахме най-вкусната вариация на местния десерт (забравих му името).  Обслужването беше страхотно, собственика се въртеше наоколо, раздаваше смокинов ликьор :)

Редактирано от Sju
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

По-рано бързах и четох малко по-диагонал.

Сега разгледах картите в Гугъл. Виждам, че в Лансароте, на фери терминала е специфицирано, че паркинга за коли е на Cicar, т.е. Avis може и да са другаде и да е по-далече.

 

lzr.JPG.fe6c00a61c55d51963aeb38d67b248ce.JPG

 

Карта

 

Същото се отнася и за Фуертевентура. Офисът е пак на Cicar :

 

fue.JPG.40a8f3ad50409d923e078bf0a00ee3b5.JPG

 

Capture.JPG.a2d6ffc84d2f34df63e54bc66d0f0ddc.JPG

 

Карта

 

Разстоянието, което трябва да се измине е по Paseo...Bristol, според мен напълно поносимо и ще се справите.

 

 

 

Редактирано от Sju
Връзка към коментар

Сю, мерси за коментарите, но Авис на пристанищата няма да ни трябва, ако взимаме кола от тях ще е от летище до летище. И май точно така ще направим. Удобството на първо място.

 

А ето и какво съм набелязала на Фуертевентура, там имаме по-малко време, но и март не е оптималният сезон за посещение на плажовете. Няма да плуваме или караме сърф, целта е игра с пясъка, разходки по пясъка, хубава храна, събиране на витамин С, гледки и почивка:

Ден 6: пристигане с ферибот по обяд на пристанището в Corralejo, разходка и града и националния парк с дюните. Пътуване към ElCotillo (около 30 мин) и настаняване в апартамент близо до морето.

Ден 7: комбинация от разходки по плажната ивица около ElCotillo (южната е с много вълни и сърфисти, а в северната, до която е апартамента ни, имало малки плажчета без вятър, подходящи за деца + пътуване с кола до градчето Betancuria и Mirador Morro Velosa (50 мин в едната посока), евентуално при желание и повече време да продължим до рибарското село до брега с черен пясък Ajuy, но така пътят се увеличава с още 35 минути.

Ден 8: пътуване до националния парк Jandia, който е най-южната точка на острова, плажовете там и престой целия ден

Ден 9: напускане на апартамента и разглеждане на градчета и плажове по източното крайбрежие преди полета ни в късния следобед. Спряла съм се на Gran Tarajal и Las Playitas.

 

 

Връзка към коментар
  • 3 седмици по-късно ...

И да напиша какви ги свършихме.

 

Видяхме повечето от набелязаните места, няколко останаха за следващо посещение, но иначе се радвахме на хубаво време, заредихме батериите и Канарите минават в категорията любими дестинации, особено при пътуване с деца. За мен колата е задължителна, дава голяма свобода и удобства, както и спестява време. 

От Авис получихме почти нов Голф Поло, детското столче също беше в отлично състояние.

 

Първия ден кацнахме в Лансароте със закъснение заради въздушни течения. Така че имахме време само да се настаним в апартамента ни, който бе запазен през airbnb, и да вечеряме.  Самият апартамент представляваше малка кухня с маса за хранене и диван с телевизор, спалня и баня. Най-хубавото беше обаче градината към апартамента с много възможности за седене, басейн (уж се отоплява и през зимата, но нас ни беше студен), скара и отворена лятна кухня.

20180303_114335.thumb.jpg.268e858a9a4c229760f9720a90729440.jpg

Бяхме решили да отседнем близо до столицата Arrecife, от където има най-добри и бързи връзки по магистралите до всяка набелязана от нас дестинация. Самото място бе между Arrecife и Плая Хонда, а ние предпочитахме да хапваме и пазаруваме от последното, малко курортно селце с доста местни. Това е вечерята ни първата вечер. С морска гледка в рибен редторант, в който се хранеха и много местни, а храната бе вкусна.

20180302_183826.jpg.d154c99f160bf79d88d77e9aec655eaa.jpg

Много близо е до летището, така че се чуват самолети от време на време, но поне нас това не ни притесняваше и по никакъв начин не е пречело на съня ни (вътре не чувахме нищо).

 

 

 

 

 

Редактирано от Masmiya
  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Ние също бяхме във вила на това място, по плажа се стигаше до летището.

Голям кеф ми беше да снимам кацащите и излитащите самолети. Без да ни пречат, когато спим.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Вторият ден предварително бяхме решили да е за релакс на плажа и разглеждане на столицата Arrecife,  но в последствие се наложи промяна в плана. Този ден беше денят с най-лощо време - 20 градуса, но мрачно и с лек дъжд от време на време.

 

Веднага след ставане се насочихме към Arrecife. Бе събота и в 8:30 сутринта улиците бяха още празни, имаше няколко отворени кафета в центъра и седнахме да закусим. Попитахме какво препоръчват за закуска - тостада и чурос с шоколад. Чуросът ни дойде прекалено много и като количество, и като мазнина толкова рано и само опитахме без да го доядем. Сандвичът също не бе нищо особено, а кафето с мляко не го дарих. Нямаше да повторим това кафе.

След като завършихме закуската градът почна да се събужда и позапълва, все пак беше събота и предполагам по обед поне главните улици с магазини и кафете са се напълнили.  В този си вид обаче не ни се стори привлекателен.

Предварително си бях набелязала съботния пазар - оказа се малък и леко разочароващ.

DSC02806.thumb.JPG.33ffbb38570c99a068748ce0cdfbfac7.JPGDSC02812.thumb.JPG.1ef6d242f3770b2ce950f3a3594344d7.JPGDSC02811.JPG.d310edc77d6d64e855b7c09eee329a83.JPG

Все пак купихме няколко плода и сладкиши и се зачудих какво да правим в това мрачно време. Arrecife определно ни изглеждаше скучно, а времето не ставаше за плаж. Решихме да оползотворим предиобеда с посещение на Фондацията на Цезар Манрике. 

 

Няколко думи за паркирането и карането на кола на Ланзароте. Почти навсякъде намирахме лесно безплатни паркинг места, които бяха отбелязани с бяла маркировка. Само в центъра на столицата въпреки някорко кръгчета не видяхме такива и се наложи да паркираме в затворен паркинг, платихме 2-3 евро за около два часа. Пътищата са нови и много добре поддържани, с добра маркировка и лесни за ориентиране. Трафикът не е натоварен и се пътува приятно и без задръствания, местните спазват правилата и като зяло не поднахме на агресивни шофьори. А гледките покрай пътя са винаги красиви - множество палми, контраст между тъмните, кафяви или черни, хълмове и почва и белите къщи в почти всички селища.

Ето няколко снимки от пътуванията ни с кола през различни дни от почивката:

20180306_092104.thumb.jpg.06e3ee2324d669a8fc3bed48e1e6b695.jpg20180306_091857.thumb.jpg.feef74487d3635f6ebc9cbe5086a54dd.jpg20180306_091907.thumb.jpg.03b2ef66cc5bf442069d561f29596cfa.jpg20180306_091824.thumb.jpg.5e748390cf0ec6e78b3f2d7b360f4e8b.jpg

 

И така за само 15 минути излязохме от столицата и стигнахме Фондацията на може би най-известният и допринесъл най-много за развитието на Лансароте жител на острова, Цезар Манрике. Фондацията ни хареса и не съжаляваме, че я посетихме. 

DSC02836.JPG.65afb082aa4dfeaf8ba59c544cb48c45.JPG

DSC02817.JPG.1e10b94bc21849b87a9f451e5cb57c86.JPG

DSC02826.JPG.64c707926aa02d9f2b32a0c2c39752a3.JPG

DSC02834.JPG.ec0b819ee848e175f123d7725b556a52.JPG

DSC02835.JPG.90af18322de2f6e5c95cee58a3854564.JPG

  • Харесвам 8
Връзка към коментар

Преди да продължа да се поправя, че колата под наем е Фолксваген Поло, а не Голф Поло :O:lol:

----------

Малко преди обяд вече бяхме разгледали фондацията, а навън ръмеше дъжд, така че решихме да се приберем за обедния сън на детето, като преди това напазаруваме кисело мляко, ядки, напитки, плодове от някой супермаркет. Избрахме Supermarkt Marcedona, намиращ се на изхода от магистрала Z2 за Плая Хонда. Удобно място за нас, а самият магазин бе голям и с достатъчно разнообразие на продукти. Имаше и много прясна риба, идеална за барбекю в градината, но ни се мързелуваше и ядеше на готово.

 

Докато детето спеше, почивахме край басейна (дъждът вече беше спрял и слънцето грееше много приятно) и умувахме къде да идем следобеда. Решихме да се разходим до старата столица на Лансароте Teguise, където имаше много приятни опции за обяд, а след това да идем до Jardin de Cactus.

 

В Тегисе обядвахме в една много приятна и уютна бодега (бодега означава на испански винена изба или заведение, специализирано в предлагането на вино), Bodega Santa Barbara, където няма карта меню, а само дневно такова, което се променя в зависимост от наличието на продукти и креативността на кухнята. Държат на предимно местни и качествени продукти, като ги комбинират хем по канарски, хем с нотка модерност и иновативност. Хареса ни. Персоналът бе също много усмихнат и се заиграха с нашето момче, той им подаваше чиниите за отсервиране, след това пък натискаше бутоните на машината за плащане с карта, всичко това с много смях и закачки на испански, който уж не говорим.

 

След това се разходихме около час-два, радвайки се на хубавото време. Градчето е малко и се разглежда бързо, но в центъра няма коли и беше добра възможност за малкия да играе и тича из площада пред църквата на воля. Всички сгради са бели, а улиците чисти и спретнати.

DSC02839.JPG.86445714f10db95333a98e0ebed85738.JPG

DSC02844.JPG.4dba63b204052e119ecaaf2816ae9086.JPG

DSC02850.JPG.ec6cdb3095bf668d74549036698045a1.JPG

DSC02843.thumb.JPG.cf09e57a4f2292faccf78594c262fce5.JPG

DSC02842.JPG.c9c921302b74f0b68a0f0b761d641bb6.JPG

 

От там се отправихме към Jardin de Cactus, градината с кактуси, създадена от Цезар Манрике. Красива, макар и не особено голяма. Интересно е да се разгледа не само голямото разнообразие от кактуси, но и дизайна на градината на няколко нива, както и контрастът с природата наоколо.

DSC02856.JPG.95d3339944bf7ffb94e9e603ce355622.JPGDSC02868.JPG.a3880bef62ed6e5efc57a22bcbe3eddf.JPG

DSC02866.JPG.19975819c3865b9e6dbbe10c6cbf1be9.JPG

DSC02864.JPG.4f8b02c860250a1d5e1179879ca88124.JPG

Последната ни спирка за деня бе централният плаж в Arrecife, Playa del Reducto, където искахме да изпратим слънцето с разходка и игра с пясъка. Плажът вече бе празен - много широк и със ситен пясък. На нас не хареса, че до него има оживена улица с много коли. На острова определено има по-добри плажове.

DSC02885.JPG.46b8a8bb06c6eefed843e58e309dedb8.JPGDSC02883.JPG.26b276408fcc7e29401d322bc4749910.JPGDSC02882.JPG.f4934d169b34429e026193bac351d3a0.JPGDSC02880.JPG.d4f6515075cd33e065a180206bef3151.JPG

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Третият ден сутринта отделихме за пътуване до едни от най-впечатляващите за нас гледки на острова - западното крайбрежие около рибарското селце Ел Голфо. Те могат да се комбинират удобно с посещение на друга голяма забележителност, националния парк Тиманфая, но ние се отказахме от парка заради детето.

 

Първата ни спирка бе Mirador de las Salinas с красиви гледки към солницата.

DSC02888.JPG.484eeec2a439f50e2d517a97efb8b46a.JPGDSC02909.thumb.JPG.fbc4cb7d06014d14535a6e3c2250ebf7.JPG

От там до Ел Голфо се пътува по крайбрежен път с прекрасни гледки и възможност за спиране. Задължителната спирка се казва Los Hervideros. Силни вълни неспирно се удрят в скалите, доказвайки мощта на природата и образувайки странни форми, кладенци и пролуки. Има много хубава пътека за разходка и разглеждане на брега от различни ъгли.

DSC02923.JPG.0e054f39866a6a6b7cdbf8ba942f67f2.JPGDSC02917.JPG.4ab4e00685d29aadf00ae75c98a514c3.JPGDSC02918.JPG.1758c27286a1839df58ef5d4ce623475.JPGDSC02938.JPG.a991fffe9e032a19ce5e1168794ba623.JPGDSC02947.JPG.b0465e380c15eccec90b1f9d4636667a.JPG

 

Малко преди обяд пристигнахме в Ел Голфо. Там също има пътека с изгледи и възможност да се види друга забележителност, Зеленета лагуна. Може да се слезе и до брега, където има малък плаж с лодки. 

DSC02968.JPG.a1d3d087536670de80874b43736f3dcf.JPGDSC02951.JPG.747a7c913fc1cbecd191d178995c81ab.JPGDSC02956.JPG.8e7c6a0584d936090d33cfbffee73f6b.JPGDSC02973.JPG.d125d526137e4afb7f73e634045b991c.JPGDSC02979.JPG.5ed839b87d709968cea1ab665f11e99d.JPGDSC02970.JPG.b95b0949a18f3d1de348d9ccd0151f85.JPGDSC02971.JPG.335a24ddde67f5099b826737061316f7.JPGDSC02977.JPG.a89ddbb77a29553630e971a651fb4e33.JPG

В селото има много опции за обяд с прясна риба. Ние избрахме ресторант Marejada и останахме много доволни от рибата на грил за двама , улова за деня. В ресторанта има детски кът и аквариум, така че и най-малкият ни спътник остана много доволен.

 

Следобедът бяхме решили да е лежерен, затова го прекарахме на плажа. Избрахме Плая Гранде в Пуерто дел Кармен. Беше хубаво - ситен пясък, плитка вода, но и много туристическо. Пълно с шезлонги и туристи от Англия и другите западни държави. На променадата се редуваха пъбове и заведения с бургери и пържоли. Все неща, за които не сме дошли до Канарите. Уверихме се, че тези курорти не са нашето място.

Тук вече плажът е празен и спокоен, защото слънцето залязва.

DSC02997.JPG.d220735fb0a2da7b3929a88d9f93bdd1.JPGDSC03008.JPG.319e02e4b6dca8e65c84ea25eeb6854c.JPG

 

 

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Четвъртият ден ще пътуваме на север.

 

Първа спирка е градчето Haria. Известно е със зелената растителност около него и с къщата-музей на Цезар Манрике. Градът ни посреща с вятър и облаци. Центърът е малък и доста пуст, на централния площад има само едно работещо кафе.

DSC03018.JPG.a2c5507c778dd22a533e4e8b16b0907d.JPGDSC03011.JPG.153e3cd57dd7f9763ce923674cc0c7d4.JPGDSC03016.JPG.6cb64f441b3467ba747555aab9436d05.JPGDSC03010.JPG.e44e51d454eeb760c880e983bed3c988.JPGDSC03013.JPG.30813c3b0fc0daf568d0b143f1322d73.JPG

Не сме особено впечатлени и след кратка разходка решаваме да продължим по план към едно от местата с най-красиви гледки на острова, Мирадор дел Рио. Още по пътя обаче осъзнаваме, че гледки няма да има. Последните километри преди да стигнем въпросния Мирадор едва виждаме на два метра пред нас, има много гъста мъгла. Все пак стигаме до паркинга, а мъжът ми влезе да провери какво е положението. На касата са го предупредили, че не се вижда нищо и затова се плаща вход от 2 евро. Той беше платил само за да разгледа от вътре, купи нещо за хапване от кафето и разочаровани да продължим на север и надолу към морския бряг.

 

Колкото по-надолу слизаме, толкова по се оправя времето. Става слънчево и по-топло с поне 6-7 градуса. Ето така изглежда Мирадора на път за морето - скрит от облаци, които не се махнаха през целия ден.

DSC03022.JPG.eaa4f04a30e4ed6a8b1859c23fb11189.JPG

 

За обяд спираме в Орзола, рибарско селце, което се оживява през деня заради фериботите, които свързват Лансароте със съседния остров La Graciosa. На La Graciosa няма коли, а само запазена девствена природа и пътуването до там си заслужава. Ние обаче нямам време и го оставяме за друг път. Обядваме в един ресторант, този път морска паеля, след това оставяме малкият да се наиграе на детската площадка в центъра и започваме обиколки на местните плажове.

DSC03049.JPG.f49c7a205cbf2bb5c12d29afb49e1297.JPG

DSC03058.JPG.00b9c23ac077c2713fb0add7c2233ce9.JPGDSC03059.JPG.6c96a8ea757d98cfd854194b5f3ed7ef.JPG

Първа спирка е популярният за сърфисти Плая де Орзола. До него се стига по почти 1 км черен път, но пътуването си заслужава.

DSC03039.JPG.d0a67568cfa44f2b99b46c852269645c.JPGDSC03044.JPG.5e8049d8cf05a0c10b9b623cb7cb93d6.JPGDSC03048.JPG.85861ab4373d08e1d066e0d5bbd2e3f0.JPGDSC03035.JPG.360fcecbad6c1658af94dd53868448c4.JPG

 

Връщаме се на главния път LZ 1 и продължаваме към пещерата Jameos del Agua като по пътя спираме на още два плажа. Имат бял ситен пясък, водата е с тюркоазен цвят и ако не беше вятърът човек би решил, че е попаднал на Карибите. Спирка и игра с пясъка бяха задължителни за нас. Има удобни и широки паркинги за колите.

DSC03076.JPG.3f5a49c344eba618c021f9667318f47a.JPGDSC03086.JPG.9f1eac50757cd569817e32d1634666c2.JPGDSC03091.JPG.f37c8b72841000383fcc62ba26949dd1.JPGDSC03082.JPG.275fc55803c185933308287e3c995c4a.JPGDSC03092.JPG.1d59fa34c00309f6b093a5654abaaeba.JPG

И гледката по пътя:

DSC03096.JPG.87ca159d617c9c65b2143659b6bebfd6.JPG

Последната спирка за деня е пещерата Jameos del Agua, тъй като пристигаме след 15 часа, се оказва, че входът е намален и плащаме 7,60 евро на възрастен, за малчо е безплатно. Вътре има много стълби, така че оставяме количката в багажника на колата. Мъжът ми се налага да носи малкия от време на време, през останалото той иска да се качва и слиза само по стълбите без помощ. 

DSC03100.JPG.981c399d3f2d734cf7a768cf89f84205.JPGDSC03113.JPG.c5ca0563b05dd0818601436129c17ae9.JPGDSC03116.JPG.028b717011efa6bdd363726d52e375bf.JPGDSC03124.JPG.4ab868f4202a5bab72aa9a666d589834.JPG

Денят завършваме с вечеря и разходка по Променадата в Плая Хонда. Това определено е нашето място. Спокойно, с много местни, вкусна храна в нетуристически заведения. Този път вечеряме в la Marea и оставаме без думи от домашните спагети.

DSC03139.JPG.0d24aff76473358aeb3eaa8b7a65f8ca.JPG

Редактирано от Masmiya
  • Харесвам 8
Връзка към коментар

Петият ден ни е и предпоследен на Лансароте. Решили сме той да е за плаж, но не кой да е, а ще ходим до най-хубавите и запазили доколкото е възможно своята девственост плажове на острова. Намират се в Punta de Papagayo, най-южната точка на острова, няколко км на запад от курортния град Плая Бланка, но до тях се стига или по вода, или по черен път, което означава, че липсват масите туристи. Няма хотели и постройки, изключение правят само 2-3 ресторантчета до плажа, на който е кръстена и цялата област, Плая Папагайо. Освен Плая Папагайо, тук има още четири прекрасни плажа със ситен жълт пясък и тюркоазени води.

През 70-те години на миналия век този район е бил малко познат на туристите и скрито съкровище за нудистите. Именно и само те са ги посещавали. Днес обаче те са сред местата за задължително посещение на всеки пътеводител за острова, така че ако искате да се насладите на красота на природата на спокойствие, то трябва да дойдете преди 9:30. Ние пристигнахме на големия паркинг при Плая Папагайо малко след 9:30 и вече имаше няколко паркирали коли, а към плажа тъкмо слизаха първите две двойки. Когато си тръгвахме към 14 часа, иначе големият паркинг вече нямаше свободни места.

 

Но как се стига до плажа? Пътува се около 5 км по черен път до паркинга. Компаниите, които дават коли под наем, не включват пътуването по черен път в застраховката. Ако се случи пътен инцидент или спукана гума, наелите колата трябва да се оправят сами. Все пак решихме да поемем този риск като карахме внимателно и бавно. За влизане в зоната с плажове се плаща такса от 4 евро на кола. На отиване към плажа направихме грешката, влизайки в Плая Бланка, да следваме табелите за Плая Папагайо. Така обаче се пътува около 2 км повече по черен път. Ако се мине по заобиколен път през курортния град не се спестява време, но за това пък доста от неприятното друсане. Ето този път взехме на връщане и определено го препоръчвам:

papagayo.jpg.fe50fe954d56353e119858b7be5b199f.jpg

 

От самия паркинг се стига лесно по стълби до Плая Папагайо, а с малко или много повече ходене и до останалите плажове.

Изкачване на различни хълмове пък дава възможност човек да се наслади на прекрасни гледки в различни посоки. Единственото неприятно е силният вятър, когато си нависоко. Самите плажове са закрити и там проблем с вятъра нямахме.

Ние бяхме само на два плажа, на Плая Папагайо и след това на Playa Caleta del Congrio, който също е много близо до паркинга. Но там имаше и доста нудисти. На нас не ни пречеха, защото бе достатъчно голям и всеки имаше своето лично пространство. Малкият първо игра безспирно с пясъка и вълните, а след това заспа на плажа. До скалите се намират хубави сенки, така че той направи своя обеден сън там, докато ние релаксирахме и се радвахме на хубавото време.

 

Стълбите към Плая Папагайо

DSC03141.JPG.87b80e1492c0c986764d79165d1597a6.JPG

Гледка от един хълм към плажа Плая Папагайо и курорта Плая Бланка в далечината. Белите сгради в дясно са двата ресторанта.

DSC03163.JPG.09dcf5a5a6f9b5a38c3b774ccfc6d8a5.JPG

DSC03166.JPG.8ed859a19ced030c5fef92bb6d22c600.JPG

Отново Плая Папагайо, но сниман от друг хълм.

DSC03160.JPG.54106c52c8f851681166eed95fe9e313.JPG

А тук някъде долу са плажовете Playa Del Pozo и Playa Mujeres

DSC03162.JPG.ac98187d30d1a7fa89651027d6932380.JPG

На път за Playa Caleta del Congrio

DSC03168.JPG.ed01f58533d2722f94e4e33e8d6f3c59.JPG

И вече на плажа:

DSC03176.JPG.1467c4fbd344ee97f88e1d43d5ce5768.JPGDSC03178.JPG.bd488446490130caeda8fed3e254ec7a.JPG

 

Следобед обядвахме и разгледахме Плая Бланка като повечето време прекарахме в Marina Rubicon Village, там имаше доста ресторанти, кафета, алеи за разходка, магазини.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Шестия ден освобождаваме апартамента, закусваме в станалото ни любимо кафе Café Red и се насочваме към пристанището в Плая Хонда, от което можем да се качим на ферибот за Фуертевентура. Не сме купили предварително билети онлайн, защото не сме в най-туристическия сезон, а и не ни се гонят разписания. Когато пристигнем, тогава. 

 

Фериботи за пътуване с коли има на всеки час. Следващият тръгва след половин час и има билети, компанията е Naviera Armas. Пътуването за трима ни, плюс колата, излиза около 65 евро. Тръгваме със закъснение от 20-ина минути, защото предният курс от Фуертевентура има закъснение. Самото пътуване е плавно и приятно в голям ферибот, има много свободни места с възможност за хубави гледки.

20180307_111122.thumb.jpg.417e8a53434ea489d4a69fe62443a30b.jpg20180307_111910.thumb.jpg.7f89841b854fa394386c5806c1b43d13.jpgПътуването отнеме не повече от 35 минути и пристигаме около обяд на пристанището в Коралехо, в миналото малко рибарско селце, а сега един от основните курортни градове на Фуертевентура.

Малкият е изморен и заспива в колата, а ние се насочваме към мястото, в което сме избрали да спим и използваме като база следващите три дни, Ел Котило. Наели сме отново апартамент през air bnb. Тои път нямаме градина с басейн, но балкон с морска гледка, три просторни стаи и перфектно местоположение. На 100 м от нас се намира една от най-известните пекарници в региона, на още 200 метра е морето, ресторанти, детска площадка, магазин, банков автомат, а само на 5 минути пеш от нас се намира много красив и спокоен плаж, идеален за почивка с деца (Playa De Los Lagos). 

Снимки от плажа:

DSC03181.JPG.796afb2d66c52c13e469a45cbcddb635.JPG

DSC03185.JPG.a3417464482dd5b06c2b518f4f09d583.JPG

Малкият мъж още спи, а до настаняването ни има още 2 часа, така че паркираме колата, преместваме спящия принц в количката и решаваме да се разходим. Бързо се харесахме един италиански ресторант, Sottovento, за обяд и той ни стана любим. Три поредни дни обядвахме в него, домашна паста или ризото с различни рецепти с морски дарове. Продуктите са прясни, порциите големи, гледката към морето перфектна, обслужването добро.

20180307_131504.jpg.2ea990057639b735a54d7abe5a0bc2dd.jpg20180308_131855.jpg.59c875a4ec87c0afea31cd182baad7c1.jpg

Денят прекарваме на плажа, а вечерта на разходка из градчето като спираме на детската площадка за пързаляне и люлеене.

Редактирано от Masmiya
  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Остават ни още два пълни дни и една половинка. Разстоянията на Фуертевентура са по-големи от тези на Лансароте, а и ние може би вече сме изморени от обикаляне, за това решаваме да пропуснем повечето от набелязаните забележителност и да се концентрираме върху почивка на плажа, този, които е на минути от апартамента ни и още един, на 30-ина минути път с кола. Именно него, заради известния национален парк с пясъчни дюни, ще посетим днес. Намират се на юг от Коралехо, плажът е Плаяс Грандес - дълга и широка ивица ситен светъл пясък, плитка тюркоазена вода, има само два хотела, построени през 70-те преди районът да бъде обявен за национален парк и строителството в рамките му да бъде забранено. Има много туристи и почиващи, но плажът е толкова Гранде, че всеки може да намери свое хубаво кътче. 

 

Първа спираме някъде из дюните.

DSC03190.JPG.bdcc25ad648dff5bec267f927fd4dd60.JPGDSC03202.JPG.370bdab234db3f96a014cdfdf6248873.JPG

Дошли сме рано и сме изпреварили повечето туристи, така че те са само за нас. Тичаме и се гоним на воля с детето, правим снимки за спомен, търкаляме се по пясъка. Едвам успявам да убедя двамата ми спътника, че сме прекарали достатъчно време тук и вече е време да идем на плажа.

DSC03206.thumb.JPG.6a1bb769aaa46352263bb4b971d03195.JPGDSC03208.JPG.0a412df7194431b6623c78914cc3a456.JPGDSC03209.JPG.d7ca6684fec986cbdf8e8b5304fdd975.JPG

Двата хотела в дъното на снимката, от тях започва плажът и продължава километри на юг:

DSC03199.JPG.1e9e0cb8e81841b8fc98aaeb0e51aba5.JPG

Избираме да сме близо до хотелите, защото само там им тоалетна, а и малки заведения, от които при нужда можем да купим вода или нещо за ядене. Има доста шезлонги, цената беше 8 или 9 евро за два шезлонга с чадър, но ние предпочитаме да сме по-близо до водата и сядаме върху кърпите. Имаме голям късмет с времето, въпреки че е още март, е около 27 градуса, а днес няма и никакъв вятър. Водата е спокойна и плитка, времето прекрасно, решаваме, че ще дойдем тук отново и на следващия ден.

DSC03212.JPG.1efb86cbdb783b80e428922ad253cfb3.JPGDSC03214.JPG.35b68425cb3f7c9e6d43d5246ecf43b6.JPGDSC03216.JPG.4cb72bcd5c6ff7e2bf22f7b8dc399ccf.JPGDSC03239.JPG.1385608e6a748ba01dab4ec811a7ffba.JPGDSC03224.JPG.947415f27fa37fc86b86c54175b34cc7.JPG

И дюните, видяни от плажа:

DSC03228.JPG.1bb7690d1d8c7c3a26a512d5b0745356.JPG

 

Остатъкът от деня прекарваме обратно в Ел Котило, на нашия плаж, а след това в центъра, където вечеряме и гледаме залеза:

DSC03244.JPG.1146f2e910e34d5aff32ea724bbdcbd2.JPGDSC03248.JPG.f0ddc0ef0fb949244bacd5f34ba7b8e5.JPG

Редактирано от Masmiya
  • Харесвам 7
Връзка към коментар

Осмият ни ден на Канарите е почти копие на седмия. Пак отиваме сутринта до дюните, след това до плажа Гранде. Този ден обаче има много вятър и поне на мен ми е студено. Всички останали влизат във водата и се забавляват, а аз буквално зъзна. Така че не оставаме дълго, а се връщаме в Ел Котило. Плажът там е в малък залив и почти няма вятър, много по-приятно е.

 

Деветият ден ни е последен на острова. Освобождаваме апартамента и обикаляме из бреговата линия на юг от Ел Котило. Известна е с бурните вълни и като идеално място за сърфисти, толкова рано сутринта (към 9:30) обаче всички спят.

DSC03250.JPG.215a826981627f8480230e59048392a5.JPGDSC03254.JPG.abec2d065cb9a0efd48bed80ee33426e.JPGDSC03251.JPG.2a9e6d1ac9ced0dac0172b0cd1ddbbcb.JPG

На път за летището минаваме през леко заобиколен път и пак се озоваваме на любимия плаж с дюните. Отново е ветровито, осъзнаваме, че първият ден тук наистина сме имали голям късмет с времето. Все пак се изкъпваме, събираме още малко витамин Д и потегляме на към летището като спираме в столицата Пуерто дел Росарио за обяд. Пътят между Коралехо и Пуерто дел Росарио минава покрай морския бряг и е много живописен, това е едно красиво сбогуване с очарователните Канари.

 

Летището е малко и се ориентираме бързо. Връщането на колата не отнема повече от 10 минути, след това обаче почва голямото чакане. Опашки за чек ин, опашки за проверка за сигурност и накрая закъснял полет. Заради силни въздушни течения всички полети има закъснения, изходите са пълни с чакащи туристи, едвам намираме къде да седнем, добре, че има детска площадка и малкият може да изразходва енергия. Така проспива целия полет обратно.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Прекрасен разказ и снимки! На Фуертвентура, на малкото рибарско пристанище, съм яла и до сега най-вкусната риба в живота си. Благодаря, че ме върна в хубавите спомени. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
  • 9 месеца по-късно ...

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.