Прескочи до съдържание

Ryanair - мини новини и въпроси


Препоръчани мнения

преди 11 минути , Mitko каза:

М да съвсем изтрещяха . София -Лондон на 26 Декември и Лас Палмас -Берлин на 03 Янурари - Анулирани 

Колкото и да са велики Раян, не мога да им ръкопляскам за проваляне на Коледните празници на много хора... Билетите не са само носител на пари, а на радване и емоция. 

Връзка към коментар

Само се надявам, ако ще канселират да го правят възможно най-скоро за да е ясно.

Да не дойде декември и да започнат отново за януари, тогава няма да има начин да се реагира и всичко ше изгори..

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 35 минути , Rainy каза:

Колкото и да са велики Раян, не мога да им ръкопляскам за проваляне на Коледните празници на много хора... Билетите не са само носител на пари, а на радване и емоция. 

За 2017-та година очакват да превозят около 130 милиона пътници и на по малко от 0,5% от тези пътници им анулираха полетите. 99,5% от пътниците не са усетили проблем. От ПР гледна точка обаче много зле се справиха със ситуацията. Вместо да вземат един ден едно по смело решение за анулиране на полетите от седмици наред са водеща новина в медиите и повечето хора усещат проблема като много по мащабен от колкото е. Като процент от полетите България може би е най-засегната от цялата мрежа на Ryanair.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 56 минути , Боби каза:

Получаваш

1. Ваучер

плюс

2а. Възможност да си смениш полета с друг по твой избор с ограничение само във времевия интервал на полета

или

2б отказ от билета и получаване на парите обратно

Относно 2а 

Пише , че ако промяната е поради отменен полет няма да бъде начислявана такса , но всъщност когато избера други дати калкулира 120 евро Change Fee (2 x Adults) . Не  разбирам защо.

  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 14 минути , Topfly каза:

За 2017-та година очакват да превозят около 130 милиона пътници и на по малко от 0,5% от тези пътници им анулираха полетите. 99,5% от пътниците не са усетили проблем. От ПР гледна точка обаче много зле се справиха със ситуацията. Вместо да вземат един ден едно по смело решение за анулиране на полетите от седмици нарад са водеща новина в медиите и повчето хора усещат проблема като много по мащабен от колкото е. Като процент от полетите обаче България може би е най-засегната от цялата мрежа на Ryanair.

Много се изкушавах да ти отговоря първо със: Ти на колко ще оцениш провалена Бъдни вечер на един човек със семейството му, ако му канселират полета в последния момент, а няма £500 да плати за last minute билет?, после се изкуших с цитат на Толстой :biggrin:, ама се въздържах, и ще се опитам да ти отговоря делово:

 

Ако изчисляваш загубите само в проценти, а бизнесът ти е свързан с услуги, чийто провал води до последици не само в цифри,  а засяга хора, има нещо много гнило в подхода към клиентите. Ако искаш да ми кажеш, че това е реално малък проблем като цифра - сигурно. И да, лош PR е. Защото изгубиха един верен клиент. Ти си по цифрите, аз не знам това до какви загуби ще ги доведе. 

 

Аз съм сериозен симпатизант на Раян. Имам и застраховка за пътуванията си, както и ако е важно за мен, ще платя без оглед на цената каквото там. Тоест, мрънкането не е лично. Само че не всеки може да го направи, както и несигурността е най-големият проблем в битието ни за мен и не мога да толерирам такова поведение, независимо че харесвам много бизнес модела Раян. В минало време. 

 

П.П. Такъв фамозен провал на управление демонстрираха реално, не е само лош PR. Това поражда много въпроси. 

Редактирано от Гост
Връзка към коментар
преди 16 минути , Topfly каза:

За 2017-та година очакват да превозят около 130 милиона пътници и на по малко от 0,5% от тези пътници им анулираха полетите. 99,5% от пътниците не са усетили проблем. От ПР гледна точка обаче много зле се справиха със ситуацията. Вместо да вземат един ден едно по смело решение за анулиране на полетите от седмици нарад са водеща новина в медиите и повечето хора усещат проблема като много по мащабен от колкото е. Като процент от полетите България може би е най-засегната от цялата мрежа на Ryanair.

Ами като целият ти бизнес модел се ръководи от това да минеш възможно най-тънко така става, някой път настъпваш мотиката, някой път 2 пъти в рамките на 1 седмица. Явно и за напред ще продължават така. А преди да почнат изобщо да режат полети, точността им беше паднала под 80%, така че далеч не са половин процент засегнатите. А за да орежат толкова полети от България явно не сме им голям приоритет или рентабилността е по-ниска от на други места. Ако не бяха субсидирани полетите щеше да изгори и Бургас.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 1 минута , Rainy каза:

Много се изкушавах да ти отговоря първо със: Ти на колко ще оцениш провалена Бъдни вечер на един човек със семейството му, ако му канселират полета в последния момент, а няма £500 да плати за last minute билет?, после се изкуших с цитат на Толстой :biggrin:, ама се въздържах, и ще с опитам да ти отговоря делово:

 

Ако изчисляваш загубите само в проценти, а бизнесът ти е свързан с услуги, чийто провал води до последици не само в цифри,  а засяга хора, има нещо много гнило в подхода към клиентите. Ако искаш да ми кажеш, че това е реално малък проблем като цифра - сигурно. И да, лош PR е. Защото изгубиха един верен клиент. Ти си по цифрите, аз не знам това до какви загуби ще ги доведе. 

 

Аз съм сериозен симпатизант на Раян. Имам и застраховка за пътуванията си, както и ако е важно за мен, ще платя без оглед на цената каквото там. Тоест, мрънкането не е лично. Само че не всеки може да го направи, както и несигурността е най-големият проблем в битието ни за мен и не мога да толерирам такова поведение, независимо че харесвам много бизнес модела Раян. В минало време. 

 

Разбирам болката на всички, които са засегнати, но в момента конкуренцията в Европа е жестока, ръста на превозените пътници е голям и при така пазарна ситуация е нормално постоянно да има пазарни турбуленции. Преди 20 години в сектора нямаше стачки, нямаше фалити, но цените на самолетните билети бяха с пъти по високи. Сега реално няма авиокомпания, която да няма някакви проблеми, но за сметка на това цените са с пъти по ниски и радостта от пътуването и самолетния билет могат да я споделят много повече хора :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 4 минути , Topfly каза:

 

Разбирам болката на всички, които са засегнати, но в момента конкуренцията в Европа е жестока, ръста на превозените пътници е голям и при така пазарна ситуация е нормално постоянно да има пазарни турбуленции. Преди 20 години в сектора нямаше стачки, нямаше фалити, но цените на самолетните билети бяха с пъти по високи. Сега реално няма авиокомпания, която да няма някакви проблеми, но за сметка на това цените са с пъти по ниски и радостта от пътуването и самолетния билет могат да я споделят много повече хора :)

Аз някъде да го отрекох? Намирам просто за перфидно да се смята, че засегнати 400,000 хора е някаква дреболия. Нагло е всъщност.

 

Както казах, аз харесвам модела Раян и О'Лиъри ме кефи, защото е от факторите, създаващи промяна. Просто си позволи липса на респект към хора, които са се доверили на неговата компания и за мен това вече изобщо не е ок... 

Връзка към коментар
преди 1 минута , tch каза:

Ами като целият ти бизнес модел се ръководи от това да минеш възможно най-тънко така става, някой път настъпваш мотиката, някой път 2 пъти в рамките на 1 седмица. Явно и за напред ще продължават така. А преди да почнат изобщо да режат полети, точността им беше паднала под 80%, така че далеч не са половин процент засегнатите. А за да орежат толкова полети от България явно не сме им голям приоритет или рентабилността е по-ниска от на други места. Ако не бяха субсидирани полетите щеше да изгори и Бургас.

Авиокомпании като Air Berlin и AlItalia не се стремяха да минат най-тънко“ и видя до къде го докараха. До сега Ryanair много добре успяваха да балансират между ниските разходи и приемлива като качество услуга, но много бързият ръст на сектора и дефицита на пилоти им изигра лоша шега. Ще видим след 1-2 години кой ще е печлившият Ryanair, който се стреми да си държи ниски разходите или Norwegian, който е склонен да расте на всяка цена, като се надцаква за заплатите на пилотите.

  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 3 часа, Hollywood каза:

Терминал 1 ги зове :lol: Oсраха надеждата за  7 млн пътници. Проблемът с полотите уж беше до октомври. Нещо се извърлиха с базата тук и там.

7 милиона? Уау.. че къде ги тия 7  милиона пътници?

Те нали  кацат (и ще кацат) на 3 летища в България, не всички са се засилили към София. А и колко хора в България има дето никога не са се качвали на самолет и не им е приоритет изобщо такова пътуване.  Ние, ако сме вманиачени на тази тема, ни се струва невероятно, че много хора изобщо не ползват този транспорт

преди 7 часа, Георги каза:

Гледайки списъка, София е от най-засегнатите бази заедно с Trapani и Hamburg. Не, че може да се прави директен извод, но си личи, че сме в дъното на атрактивни зимни бази за тях. 

 

image.png

е аз съм под №18 в списъка с тоя Кастейон. Но няколко дни преди да свърши летният сезон. Да видим дали тази промяна няма да е предпоследна

https://it.finance.yahoo.com/notizie/ryanair-tagli-altri-2-mila-voli-coinvolti-400-passeggeri-fino-marzo-2018-125102041.html?soc_src=mail&soc_trk=ma

image.png

Редактирано от montepinar
Връзка към коментар
преди 15 минути , tch каза:

 полетите щеше да изгори и Бургас.

Бургац тлее, обявиха по две ротации седмично, но  една има. Чиста сезонка опит,  както и София лъсна. До април всичко може да им скимне.

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 1
  • Шок 1
Връзка към коментар
преди 5 минути , montepinar каза:

7 милиона? Уау.. че къде ги тия 7  милиона пътници?

 

Тази година, София ще завърши с около 6.5-6 милиона или поне щяха да бъдат толкова ако нямаше това орязване. Така че ако всичко вървеше нормално края на 2018 можеше спокойно да имаме резултат близък или дори над 7 милиона.

  • Харесвам 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 4 минути , Rainy каза:

Аз някъде да го отрекох? Намирам просто за перфидно да се смята, че засегнати 400,000 хора е някаква дреболия. Нагло е всъщност.

 

Както казах, аз харесвам модела Раян и О'Лиъри ме кефи, защото е от факторите, създаващи промяна. Просто си позволи липса на респект към хора, които са се доверили на неговата компания и за мен това вече изобщо не е ок... 

Не мисля, че си правя за последното анулиране. Анулирането с месеци предварително не е реално проблем. Всеки има възможност да си купи билет при конкурент или да си получи обратно парите.  За отделните пътници няма никакво значение още 400 000 пътника ли са засегнати или само той лично е засегнат. Ryanair и Wizz air постоянно отменят полети и без да има подобна извънредна ситуация. Wizz air като поради търговски причини отмениха преди дни всички полети до провинциална Великобритания по добри ли са?

  • Харесвам 1
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 7 минути , montepinar каза:

но много бързият ръст на сектора и дефицита на пилоти им изигра лоша шега. Ще видим след 1-2 години кой ще е печлившият Ryanair, който се стреми да си държи ниски разходите или Norwegian, който е склонен да расте на всяка цена, като се надцаква за заплатите на пилотите.

Да си авиокомпанията с един от най-високите (ако не и най-високият) марж в индустрията и да позволиш конкуренцията да ти отмъкне ключови кадри, значи бъркаш много сериозно и се се самозабравил. И мислиш ли че норвежците са единствените, които предлагат значително по-високи заплати от Райън?

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

И малко да разведрим.. със следната история:

Шефът на Ryanair влиза в един бар ...

Webcafe по Spotted Portsmouth 
27.09.2017, 19:24 (обновена 27.09.2017, 21:03) 
 

На фона на новата порция отменени полети на Ryanair, отделете малко време за бедния Майкъл О'Лиъри, главен изпълнителен директор на компанията.

Историята* разказва как веднъж, след като пристигнал в Манчестър, Майкъл О'Лиъри решил да посети пъба към хотела, в който се настанал. О'Лиъри се изправил на бара и поръчал халба "Гинес".

Бармънът кимнал и му казал просто: "Това ще Ви струва един паунд, господин О'Лиъри."

Донякъде изненадан О'Лиъри отговорил: "Но това е много евтино" и подал парите.

"Е, опитваме се да изпреварим конкуренцията. Освен това раздаваме безплатна бира всяка сряда от 6 до 8 вечерта. И имаме най-евтината бира в цяла Англия", отговорил му барманът.

"Това е забележителна цена!", възкликнал О'Лиъри.

Барманът обаче продължил: "Виждам, че си нямате чаша, в която да ви сипем бирата, така че вероятно ще ви е необходима една от нашите. С това цената става 3 пануда".

О'Лиъри се намръщил, но платил, без да казва нищо. Той взел чашата си и тръгнал да си избере маса, на която да седне.

"Вие искате да седнете!" - възкликнал барманът. - "Това ще Ви струва още 2 паунда. Ако изберете да си резервирате мястото предварително, цената остава само един паунд."

След това продължил малко по-тихо: "Мисля, че може да сте твърде голям за този стол. Мога ли да Ви помоля да седнете в тази рамка, за да преценим габаритите ви?"

Шефът на Ryanair се опитал да седне, но рамката била твърде малка и когато не могъл да се измъкне от нея, се оплакал на бармана: "Никой няма да се побере в тази малка рамка!".

"Опасявам се, че ако не можете да се поберете в рамката, ще трябва да платите допълнителна такса от 4 паунда за вашето място", отговорил барманът.

О'Лиъри изпсувал тихичко под носа си, но платил. В този момент барманът отново заговорил: "Виждам, че сте донесли лаптоп си със себе си. Тъй като това не е било предварително заявено, това ще ви струва още 3 паунда."

Майкъл О'Лиъри вече бил толкова раздразнен, че се върнал на бара, ударил халбата си в тезгяха и извикал: "Това е абсурдно, искам да говоря с мениджъра".

"Виждам, че искате да използвате тезгяха" - спокойно казал барманът - "Това ще струва още 2 паунда."

Лицето на О'Лайъри почервеняло от ярост. "Знаеш ли кой съм аз?", изкрещял той.

"Разбира се, че знам господин О'Лиъри", отговорил мъжът зад бара.

"Достатъчно! Какъв е този хотел?! Аз влязох да изпия едно питие на спокойствие, а вие се отнасяте с мен така. Настоявам да говоря с мениджъра!", изръмжал възмутено собственикът на Ryanair.

"Ето Ви имейл адреса му. Ако желаете, можете да се свържете с него между 9.00 и 9.01 часа всяка сутрин от понеделник до вторник на този безплатен телефон. Таксата е само 1 паунд за секунда или част от нея...", отговорил все така спокойно барманът.

Съвсем възмутен Майкъл О'Лиъри възкликнал: "Никога повече няма да посетя този скапан бар!"

"Разбира се, господине, но помнете, че все пак ние сме единственият хотел в Англия, който предлага бира на цена от 1 паунд за халба."

 

 

90782.gif

 

* Най-вероятно измислена история

 

 

http://www.webcafe.bg/webcafe/onya-deto-ne-go-triyat/id_691260256_Shefat_na_Ryanair_vliza_v_edin_bar_

  • Харесвам 10
  • Браво 1
  • Смея се 13
Връзка към коментар
преди 1 минута , Topfly каза:

Не мисля, че си правя за последното анулиране. Анулирането с месеци предварително не е реално проблем. Всеки има възможност да си купи билет при конкурент или да си получи обратно парите.  За отделните пътници няма никакво значение още 400 000 пътника ли са засегнати или само той лично е засегнат. Ryanair и Wizz air постоянно отменят полети и без да има подобна извънредна ситуация. Wizz air като поради търговски причини отмениха преди дни всички полети до провинциална Великобритания по добри ли са?

Така е, съгласна съм. Анулирането с месеци не е проблем, освен ако не е в ''проблемно'' време. Ако имаш семейство и си закупил 4 билета по 100 паунда, например - еднопосочно, и ти сервират такава промяна точно за билети след Нова Година, които билети вече струват по £350 в посока минимум (усреднявам европейските билети), и ти просто ги нямаш тези £1400, и не си ги планирал, и останалите разходи вече са употребени, какво правим? Или казваш - майната му, то 0.005% от общия брой хора...

 

Това се нарича просто лош мениджмънт. Ама много лош. 

Връзка към коментар
преди 2 минути , tch каза:

Да си авиокомпанията с един от най-високите (ако не и най-високият) марж в индустрията и да позволиш конкуренцията да ти отмъкне ключови кадри, значи бъркаш много сериозно и се се самозабравил. И мислиш ли че норвежците са единствените, които предлагат значително по-високи заплати от Райън?

Времето ще покаже кой се е самозабравил. Този който на всяка цена расте, дори и с по високи разходи или този, който се стреми да цепи всеки цент.

Air Berlin и  AlItalia вероятно също са давали по високи заплати на пилотите си ;)

Връзка към коментар
35 minutes ago, Rainy said:

П.П. Такъв фамозен провал на управление демонстрираха реално, не е само лош PR. Това поражда много въпроси. 

И аз над тази тема размишлявах известно време. Но реално към настоящия момент нещата са толкова оплетени, че май нямат полезен ход, освен да стиснат зъби и да минат през турболенцията, каквото и да коства.

Някой ще каже ACMI полети - сигурно, но не съм съвсем сигурен колко е лесно да намериш поне 25 самолета с поне 190 седалки и да информираш всички летища, че ще каца различен тип самолет в определени дни, за да може локалният партньор да реагира с техника. Отелна тема е кое е по-евтино. Все пак клиентите на ФР нямат симпатия към компанията (повечето) - те само търсят най-евтиното. И по тази причиа няма да са много хората, които ще отпишат ФР за постоянно. Справка - виж мрънкачите в темата за България Ер.

Много време някой е замитал недоволството на пилотите под килима и сега просто тенджерата изкипя :) .

Единствено не разбрах защо МОЛ продължава да се държи неуважително към хората, които му изкарват парите - пилотите. Надали някой от тях иска да чуе, че е шофьор на такси...

  • Харесвам 8
Връзка към коментар
преди 2 минути , Topfly каза:

Air Berlin и  AlItalia вероятно също са давали по високи заплати на пилотите си ;)

Мисля, че и двамата знаем, че причината за фалита им не е високите разходи за заплати, а нерентабилните линии. По цял свят големите компании дават по-добри заплати, за да могат да привличат добри кадри. При ирландците дори елементарни неща като осигуровки и болнични не са включени. Все едно инженерите на Фолксваген да отидат в Рено и за това да си отложат премиерата на даден модел.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 1 минута , Rainy каза:

Така е, съгласна съм. Анулирането с месеци не е проблем, освен ако не е в ''проблемно'' време. Ако имаш семейство и си закупил 4 билета по 100 паунда, например - еднопосочно, и ти сервират такава промяна точно за билети след Нова Година, които билети вече струват по £350 в посока минимум (усреднявам европейските билети), и ти просто ги нямаш тези £1400, и не си ги планирал, и останалите разходи вече са употребени, какво правим? Или казваш - майната му, то 0.005% от общия брой хора...

 

Това се нарича просто лош мениджмънт. Ама много лош. 

А какво правеше преди 20 години, когато нямаше изобщо билети по 100 паунда, а всички струваха по 350 паунда? Какво става с дестинациите където и днес няма конкуренция на НТА и цените са безумно високи? Там как пътуват семействата? От Виена до Варна например лети само Аустриан и дори 3 месеца преди Коледа не може да си купиш билет под 300 паунда билет без включен чекиран багаж!!! Билет с всички екстри от Виена до Варна за Коледа е 500 евро в момента!!!

Връзка към коментар
преди 3 минути , akair каза:

И аз над тази тема размишлявах известно време. Но реално към настоящия момент нещата са толкова оплетени, че май нямат полезен ход, освен да стиснат зъби и да минат през турболенцията, каквото и да коства.

Някой ще каже ACMI полети - сигурно, но не съм съвсем сигурен колко е лесно да намериш поне 25 самолета с поне 190 седалки и да информираш всички летища, че ще каца различен тип самолет в определени дни, за да може локалният партньор да реагира с техника. Отелна тема е кое е по-евтино. Все пак клиентите на ФР нямат симпатия към компанията (повечето) - те само търсят най-евтиното. И по тази причиа няма да са много хората, които ще отпишат ФР за постоянно. Справка - виж мрънкачите в темата за България Ер.

Много време някой е замитал недоволството на пилотите под килима и сега просто тенджерата изкипя :) .

Единствено не разбрах защо МОЛ продължава да се държи неуважително към хората, които му изкарват парите - пилотите. Надали някой от тях иска да чуе, че е шофьор на такси...

Същите са и моите мисли... 

 

Ама разбира се, че няма да бъдат отписани от хората, за които цената е най-важната. Въпросът е какво друго стои зад този лош мениджмънт. Липсата на надеждност в комбинация с лошо третиране на персонала не е най-добрата характеристина на европейска авиокомпания.

Връзка към коментар
преди 2 минути , Topfly каза:

От Виена до Варна например лети само Аустриан и дори 3 месеца преди Коледа не може да си купиш билет под 300 паунда билет без включен чекиран багаж!!! Билет с всички екстри от Виена до Варна за Коледа е 500 евро в момента!!!

Да ти давам ли линкове с цени на Райън по Коледа, редовно над 100 евро на посока без екстри :)

Връзка към коментар
преди 6 минути , Topfly каза:

А какво правеше преди 20 години, когато нямаше изобщо билети по 100 паунда, а всички струваха по 350 паунда? Какво става с дестинациите където и днес няма конкуренция на НТА и цените са безумно високи? Там как пътуват семействата? От Виена до Варна например лети само Аустриан и дори 3 месеца преди Коледа не може да си купиш билет под 300 паунда билет без включен чекиран багаж!!! Билет с всички екстри от Виена до Варна за Коледа е 500 евро в момента!!!

Ама не ми викай, моля те :) 

 

Преди 20 години много хора нямаха никаква възможност да пътуват, аз също. Надявам се това удовлетворява желанието ти да ми покажеш колко нямам право да мрънкам и да опонирам на позицията ти изобщо :) 

 

Когато знаеш нещо, можеш да планираш. Когато не го знаеш и те поставят до стената, не е добро бизнес поведение.

Редактирано от Гост
Връзка към коментар
преди 4 минути , tch каза:

Мисля, че и двамата знаем, че причината за фалита им не е високите разходи за заплати, а нерентабилните линии. По цял свят големите компании дават по-добри заплати, за да могат да привличат добри кадри. При ирландците дори елементарни неща като осигуровки и болнични не са включени. Все едно инженерите на Фолксваген да отидат в Рено и за това да си отложат премиерата на даден модел.

Причините са комплексни, като заплатите на пилотите и персонала са част от тях.  Ryanair не са на пазара от вчера! Десетилетия досегашната им политика към служителите беше успешна, защото авикомпанията се развиваше добре и постоянно успяваха да наберат нов персонал за разширяващата им се дейност. Лоша шега им изигра това, че в момента има огромен дефицит на пилоти, което им позволи те да диктуват правилата на играта.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 1 минута , Rainy каза:

Ама не ми викай, моля те :) 

 

Преди 20 години много хора нямаха никаква възможност да пътуват, аз също. Надявам се това удовлетворява желанието ти да ми покажеш колко нямам право да мрънкам и да опонирам на позицията ти изобщо :) 

 

Когато знаеш нещо, можеш да планираш. Когато не го знаеш и те поставят до стената, не е добро бизнес поведение.

Напълно си в правото да мрънкаш, но просто ти показах какви са алтернативите. Като фалират конкурентите на Ryanair и Европейският пазар се консолидира като този в САЩ нещата ще станат по стабилни.  В момента реално клиентите на всички авикокомпании в Европа мрънкат, защото всяка авиокомпания е принудена да прави компромиси за да оцелее в жестоката конкуренция.

преди 9 минути , tch каза:

Да ти давам ли линкове с цени на Райън по Коледа, редовно над 100 евро на посока без екстри :)

Варна Виена е полет от малко над 1 час, а повечето полети на Ryanair са 2-3 часа и повече, а да не говорим, че полетите Варна Виена са толкова скъпи не само на Коледа, а цяла година!

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.