Прескочи до съдържание

Ryanair - мини новини и въпроси


Препоръчани мнения

преди 1 минута , Topfly каза:

Напълно си в правото да мрънкаш, но просто ти показах какви са алтернативите. Като фалират конкурентите на Ryanair и Европейският пазар се консолидира като този в САЩ нещата ще станат по стабилни.  В момента реално клиентите на всички авикокомпании в Европа мрънкат, защото всяка авиокомпания е принудена да прави компромиси за да оцелее в жестоката конкуренция.

Алтернативата не е да ми набиваш канчето, защото имам друго мнение, защитавайки на всяка цена Раян, и какво е било преди 20 години.

Миналото не е алтернатива. Нито Раян е панацея.

 

Алтернативата е компаниите да имат социално отговорно поведение. Това включва да имат респектиращо клиентите си и собствените си служители бизнес поведение, включително и като медийно присъствие. Това включва да правят оценка на риска, но не само техния, и да поставят клиентите си до стената. 

 

Защитата на Раян на всяка цена не е в полза на същия този пазар. Неглижираното отношение не е алтернатива за хората. 

Връзка към коментар

Добре де аз чета чета и не разбирам:

- колко пилоти са избягали от едната компания в другата?

- тая другата компания, досега нямала ли е пилоти? щом наемат толко пилоти значи трябва и много нови самолети да имат иначе тия пилоти колко често ще летят?

- Ryanair при загуб на толкова пилоти и спиране на толкова много полети, трябва да остави много от самолетите си на земята или да ги предотстъпи за ползване на друг? (така ми звучи логично, защото машини които не се ползват само се амортизират и водят до допълнителни загуби)

 

Нещо не ми се връзва цялата ситуация, все си мисля, че има и нещо друго. Според мен самите Ryanair в момента не са наясно какво се случва и как е правилно да се рагира. Всички виждаме, че за последните няколко дни нещата са много динамични. Със сигурност това е лош пиар, но е важно и колко дълго ще продължи. Ако е за месец два всеки ще го преглътне някак си, колкото и да му е прецакан плана за пътуването, но ако е за дълъг период, просто няма шанс тая компания да си запази клиентите.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 3 минути , Rainy каза:

Алтернативата не е да ми набиваш канчето, защото имам друго мнение, защитавайки на всяка цена Раян, и какво е било преди 20 години.

Миналото не е алтернатива. Нито Раян е панацея.

 

Алтернативата е компаниите да имат социално отговорно поведение. Това включва да имат респектиращо клиентите си и собствените си служители бизнес поведение, включително и като медийно присъствие. Това включва да правят оценка на риска, но не само техния, и да поставят клиентите си до стената. 

 

Защитата на Раян на всяка цена не е в полза на същия този пазар. Неглижираното отношение не е алтернатива за хората. 

Сори, ако имаш усещането, че “ти набивам канчето“, но изобщо не ми е това целта :( Не ми е цел и да защитя Ryanair! Това което направиха е безспорен провал! Единственото което исках да ти кажа, че при сегашната безмилостна конкуренция при която някои конкуренти ги подпомагат цели държави със скрито или полускрито субсидиране един пазарен участник като Ryanair няма как да си позволи такова социално отговорно поведение каквото очакваш от него. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Ryan ползват врътка - пилотите имат право на 900 часа годишно макс - от 1.01 до 31.12

В Ирландия обаче е имало вратичка (оставена заради тях и лобито им) и те са изчислявали година от 1 март до 29 февруари. С други думи - през силния летен сезон могат да правят повече полети. Кранчето е спряно и са знаели от 2 години, че нещата приключват 2018.

Отделно от началото на годината имат напуснали доста пилоти (не само отишли в Норвиджиън) - заради пари.

С две думи сега си сърбат собствената попара. За пореден път очакваха не съвсем коректните им методи на действие да минат, но не.

  • Харесвам 4
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 8 минути , boogy83 каза:

Добре де аз чета чета и не разбирам:

- колко пилоти са избягали от едната компания в другата?

- тая другата компания, досега нямала ли е пилоти? щом наемат толко пилоти значи трябва и много нови самолети да имат иначе тия пилоти колко често ще летят?

- Ryanair при загуб на толкова пилоти и спиране на толкова много полети, трябва да остави много от самолетите си на земята или да ги предотстъпи за ползване на друг? (така ми звучи логично, защото машини които не се ползват само се амортизират и водят до допълнителни загуби)

 

Нещо не ми се връзва цялата ситуация, все си мисля, че има и нещо друго. Според мен самите Ryanair в момента не са наясно какво се случва и как е правилно да се рагира. Всички виждаме, че за последните няколко дни нещата са много динамични. Със сигурност това е лош пиар, но е важно и колко дълго ще продължи. Ако е за месец два всеки ще го преглътне някак си, колкото и да му е прецакан плана за пътуването, но ако е за дълъг период, просто няма шанс тая компания да си запази клиентите.

Ryanair последната 1 година са наели 700 пилота и 140 пилоти, които са отишли при Norwegian. И двете авиокомпании растат много бързо и имат нужда от нови пилоти, но в цял свят има дефицит на пилоти. Обучението на един пилот струва 100-150 000 евро и е нужно 2-3 години докато получи нужните знания и умения.

Ryanair има пътници, които желаят да летят с тях и имат самолети, но нямат пилоти. Мислиш ли, че ако си дадат самолетите на някой друг, той ще има пилоти? Най-логичното в тази ситуация е да наемат нови пилоти, но явно в този момент това е невъзможно при условията които са давали до сега и трябва да почнат да се надцакват с конкурентите. Това надцакване обаче ще доведе до увеличение на разходите и до поскъпване на самолетните билети.

Ryanair са много наясно какво се случва, но нямат много полезни ходове в тази ситуация...

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 10 минути , Topfly каза:

Ryanair последната 1 година са наели 700 пилота и 140 пилоти, които са отишли при Norwegian

Райън застопоряват 25 самолета, което значи, че им липсват поне 250 пилоти. Та да речем че норвежците се развиват на всяка цена и до 2-3 месеца са дали фира, както МОЛ бръщолевеше. Тогава остава въпроса дали ще фалират и останалите компании, към които са избягали 100 пилоти или просто от Райън са решили пак да минат по възможно най-тънката лайсна. 

За това говорим, не да се правят неразумни разходи, но да не се пестят от заплати на ключов персонал или да си пускат самолетите с минимално изисикуемото гориво и да стават циркове.

 

Редактирано от tch
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Между другото, Ryanair е във водещите новини на BBC всеки ден. Току що коментираха новото канселиране на 18,000 полета до края на месец март след първата вълна от 2100 полета. Оказва се, че в момента CAA (Civil Aviation Authority)  ги е предупредила официално за разследване относно лошо и ненавременно информиране на клиентите си (misleading) за техните права. Ако докажат вина, ще ги изправи пред съда. 

 

http://news.sky.com/story/ryanair-faces-action-by-regulator-for-persistently-misleading-passengers-11056439

Редактирано от Гост
Връзка към коментар
преди 8 минути , Topfly каза:

Ryanair са много наясно какво се случва, но нямат много полезни ходове в тази ситуация...

Ако си бяха жертвали 3% от от печалбата можеха да увеличат заплатите на всички пилоти с по 10-хиляди евро на месец, така че по-скоро са имали какво да направят, но не са искали

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 2 минути , tch каза:

Райън застопоряват 25 самолета, което значи, че им липсват поне 250 пилоти. Та да речем че норвежците се развиват на всяка цена и до 2-3 месеца са дали фира, както МОЛ бръщолевеше. Тогава остава въпроса дали ще фалират и останалите компании, към които са избягали 100 пилоти или просто от Райън са решили пак да минат по възможно най-тънката лайсна. 

За това говорим, не да се правят неразумни разходи, но да не се пестят от заплати на ключов персонал или да си пускат самолетите с минимално изисикуемото гориво и да стават циркове.

Сигурен съм, че не Norwegian им е единственият проблем. Безспорно пилотите са ключов персонал, но ако сравниш доходите на пилотите с която и да е друга професия, това може би е най-свърхплатената професия ако гледаш колко учат. Често като аргумент за високите заплати на пилотите се добавя и голямата отговорност, но в други професии няма ли също толкова голяма отговорност? По малка ли е отговорността на един шофьор на автобус превозващ 40 деца или на един шофьор на цистерна с бензин? По малка ли е отговорността на операторите в АЕЦ Козлодуй?

 

Докато авиокомпаниите бяха монополисти, а управлението на самолети изискваше много повече умения от днес пилотите бяха много привилигирована каста. С компютъризирането на самолетите, управлението става все по лесно и няма логика пилотите да получават много повече пари спрямо други професии за които се учи много повече.

Ryanair и НТА като цяло са обвинявани във всякакви смърни грехове, но ако гледаме статистиката, надежността им често е по добра от тази на много традиционни авикомпании, които плащат по високи заплати на пилотите.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 14 минути , tch каза:

Ако си бяха жертвали 3% от от печалбата можеха да увеличат заплатите на всички пилоти с по 10-хиляди евро на месец, така че по-скоро са имали какво да направят, но не са искали

Ryanair имат 4000 пилоти. 10 000 евро на месец са 120 000 евро на година или близо общо 500 милиона евро. За 2016 печалбата на Ryanair 1,2 милиарда евро.

 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

За заплатите си прав, че има много други професии, при които носиш сходна отговорност, а получаваш в пъти по-малко. По една или друга причина обаче заплатите са такива. Ако задълбаем в тази насока ще стигнем до твърде филисофски разговор от типа на- в какъв свят живеем, щом един футболист изкарва за една година, толкова колкото целият форум ще изкараме за една петилетка.

Тук говорим чисто менеджърския подход в ситуацията, просто са оставили топката да се тупа твърде дълго време преди да предприемат нещо, само че този път тя се спукала.

Прекратявам от моя страна дискусията по темата, че ще има набиване на канчетата на сутринта.

преди 3 минути , Topfly каза:

Ryanair имат 4000 пилоти. 10 000 евро на месец са 120 000 евро на година или близо общо 500 милиона евро. За 2016 печалбата на Ryanair 1,2 милиарда евро.

 

Прав си, бях забравил едната нула при сметките и смятах с 48 милиона

  • Харесвам 1
  • Браво 1
Връзка към коментар
1 hour ago, Rainy said:

Въпросът е какво друго стои зад този лош мениджмънт

Все повече си мисля, че не бяха готови за промяната в бизнеса. Никой не беше взел под внимание, че средата се променя от наличие на твърде мног опилоти към сериозен недостиг на пилоти...

 

Що се отнася до броя часове на година - няма разлика кога ви запчва - свършва годината. Общият капацитет е брой пилоти по 900 часа (грубо сметнатно - по-точната сметка включва брой капитани и брой първи офицери и ако вторите са по-малко, могат да се ползват капитани за балансиране). Как ще разпределите този ресурс през годината не ви дава предимство. Изключение са първият и последният период...

  • Харесвам 1
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 6 минути , tch каза:

За заплатите си прав, че има много други професии, при които носиш сходна отговорност, а получаваш в пъти по-малко. По една или друга причина обаче заплатите са такива. Ако задълбаем в тази насока ще стигнем до твърде филисофски разговор от типа на- в какъв свят живеем, щом един футболист изкарва за една година, толкова колкото целият форум ще изкараме за една петилетка.

Тук говорим чисто менеджърския подход в ситуацията, просто са оставили топката да се тупа твърде дълго време преди да предприемат нещо, само че този път тя се спукала.

Прекратявам от моя страна дискусията по темата, че ще има набиване на канчетата на сутринта.

Примерът с футболисти, артисти и т.н. не е точен, защото това са професии при които се плаща за талант и много малко от футболистите, артистите и т.н. получават огромни заплати.  Пилотът обаче е нормална професия при която не единици таланти, а стотици хиляди получават високи заплати. До скоро това беше една затворена каста, където много трудно се влизаше и нямаше голяма флуктуация и растеж. НТА обаче промениха правилата и динамизираха пазара. Единствената грешка на НТА беше, че си мислеха, че могат да наемат от пазара пилоти и не инвестираха достатъчно в обучение на нови пилоти. Ако Ryanair бяха изградили една добре работеща програма за обучение, финансиране и осигуряване на работа на пилоти, сега нямаше да имат проблеми.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Подкрепям в случая Рейни, и смятам, че част от проблемите на Райън идват от леко пренебрежително то отношение на мениджмънта към персонала (пилотите). Служителя не е крепостен селянин и не може да се отнасяш към него като към човек без права и без уважение. Може и да успееш да си намериш чистачка без проблем, но пилот не се става лесно. Те са краен брой хора и няма как да се появят от нищото и веднага. Така че, можеха да си жертват част от печалбата, която виждам, е огромна, за социални дребни разходи. Дори и с цената да вдигнат билетите с 1 Евро, като трябва. Да не говорим, че това, което ги грози  и чука на вратата, е фалит. Без пилоти и с липса на сигурност и с огромните обезщетения, за които ще ги погнат, много трудно ще се оправят, дори и с наличие на лоялните им клиенти. Аз им желая стабилизиране, но отстъпки са нужни. Съжалявам, но е крайно време да спре да се гледа на труда на хората като на нещо, на което дължиш заплата като награда и от теб да мине. Не става така. И, да, не е нормално за Неймар да се дават 220 млн долара. За това и света не върви на добре. Който произвежда блага, не печели. Печелят виртуалните сделки без реална основа. Та, не бих си купила билет на Райън, докато не спря да отменят полети така масово. И се радвам, че следващите ми полети са с уиз, а когато купува билетите, мъжо ми викаше-недей, те са ненадеждни. Са, ама то вече май не е ясно кой е надежден. Райън плащат и цената за огромното си разрастване, без да имат необходимото време да се нагодят към него. 

Редактирано от luba_rizova
  • Харесвам 2
  • Браво 2
Връзка към коментар

Не мога да си обясня по каква причина, но Раян никога не съм ги харесвал.

Ама нищо не съм им харесвал и винаги съм пътувал с нежелание с тях.

Затова съм гледал да избягвам да купувам техни полети.

Сега обаче имам резервирани 3 полета с тях.

Два през октомври до Брюксел, които за моя огромна радост не са канселирани, защото те са ми вързани с последващи полети от Брюксел до Рейкявик, с платени абсолютно всички хотели, трансфери и екскурзии и загубите ми освен морални /провалено очаквано пътуване/ щяха да бъдат и доста големи в материално измерение, знаейки цените в Исландия.

Канселиран е третия ми полет с тях  от Брюксел до София на 12 ноември. Добре, че поне полета ми на отиване е с Уиз еър, та сега се чудя дали да анулирам цялото пътуване или да добавя още ден два към пътуването си за билет с Уиз еър на връщане. Всичко това води до загуби и материални и дискомфорт в програмата и отпуските ми.

Е как да харесам Раян... последното, което ще направя е да си похарча 40 те евро от ваучера, който ми пратиха и да ги задраскам от списъка си авио компании... Пък който иска да си ги харесва намусените, не вежливи и троснати стюарди и стюардеси, все такива съм виждал в самолетите им..

  • Харесвам 2
  • Браво 1
Връзка към коментар

Харесваме или не, в случая дори не е от значение. Лично аз имам над 70 полета с уиз срещу 7 с райън, дори не мога да си обясня и защо.

Преди две вечери съвсем случайно видяхме в единия профил, с който бяхме купували билети /от общо 2/, че полета ни за 30,12 е анулиран. Веднага си взехме полети за 31,12 с уиз в посока Милано, като изместихме и връщането от 2,01 на 3,01. Общата сметка ни дойде само с по 10 лева на човек в повече. Бях избрала този полет само защото Малпенса е малко по-близо до крайната ни дестинация, но сме с рент а кар и това няма чак толкова голямо значение.

Разбира се, после се наложи и изместването на датите за престой, което по чиста случайност беше безпроблемно за този период от годината.

А сега приключих с тях....няма как да им имам доверие и занапред, издъниха се жестоко и дори не успяха да се оправдаят като хората, а мънкат едни и друго и не признават, че имат проблем, който така или иначе трябва да бъде решен.

И да, най-дразнещото в случая е абсолютното неуважение към персонала. :)

Редактирано от Тони
  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Случващото се в Райън го виждам всеки ден в много български и чужди фирми - самозабравил се мениджмънт, неуважаващ служителите си. Непризнаването на знанията, уменията и опита на квалифицирания персонал и замяната му с непретенциозни младоци е масова тенденция. Много такива балони ще се спукат идните години. Обаче в някои професии неопитни младоци не се появяват от нищото. Едно е да смениш миячка на чинии, друго е да търсиш човек със специфична професия.

Друга всеобхватна издънка е поведението на съсловието "HR". Липсата на програми за откриване и обучение на таланти е тяхна заслуга. За тях е много по-лесно да откраднат специалист от конкурентна фирма, отколкото да изградят стратегия за създаването на този специалист. В много случаи дори е по-скъпо за фирмата да наеме готов кадър, отколкото да го обучи, но няма желание...

  • Харесвам 7
Връзка към коментар
преди 10 часа, Topfly каза:

За 2017-та година очакват да превозят около 130 милиона пътници и на по малко от 0,5% от тези пътници им анулираха полетите. 99,5% от пътниците не са усетили проблем. От ПР гледна точка обаче много зле се справиха със ситуацията. Вместо да вземат един ден едно по смело решение за анулиране на полетите от седмици наред са водеща новина в медиите и повечето хора усещат проблема като много по мащабен от колкото е. Като процент от полетите България може би е най-засегната от цялата мрежа на Ryanair.

 Според сайта на Райан 99% не са засегнати , което прави около 1.3 милиона засегнати. 

София наистина е много засегната , с цели 6 дестинации които биват закрити.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Здравейте, 

от много време чета темата, но реших да дам и моите две стотинки по нея:

 

Райън са в един много тежък бизнес, където продаваш услуга, която е обвързана освен с цена и със сигурност, каквато са например и банките. А най-големия удар идва, когато тази сигурност вече липсва - това отблъсква клиентите и много трудно се възстановява. Аз лично не съм летял с Райън от България, а преди много години съм ги ползвал на няколко пъти от други дестинации и определено не са ми любим превозвач, но бях привлечен от цените. Сега с липсата на сигурност относно планиране и осъществяване на пътуванията, за мен директно отпадат от потенциалните възможности и колкото телевизионни и радио реклами да направят, бих предпочел малко по-скъп билет, който да не съм притеснен, че ще бъде канселиран ненавременно и да трябва да хабя нерви.

 

Също прави впечатление, че тази година беше доста тежка за пазара и видяхме сериозни проблеми с няколко превозвача, което е изправило адски много хора на нокти - Алиталия, Еър Берлин, проблемите на Райън, дори и недолюбваната БГ еър. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 13 минути , Raybeez каза:

Здравейте, 

от много време чета темата, но реших да дам и моите две стотинки по нея:

 

Райън са в един много тежък бизнес, където продаваш услуга, която е обвързана освен с цена и със сигурност, каквато са например и банките. А най-големия удар идва, когато тази сигурност вече липсва - това отблъсква клиентите и много трудно се възстановява. Аз лично не съм летял с Райън от България, а преди много години съм ги ползвал на няколко пъти от други дестинации и определено не са ми любим превозвач, но бях привлечен от цените. Сега с липсата на сигурност относно планиране и осъществяване на пътуванията, за мен директно отпадат от потенциалните възможности и колкото телевизионни и радио реклами да направят, бих предпочел малко по-скъп билет, който да не съм притеснен, че ще бъде канселиран ненавременно и да трябва да хабя нерви.

 

Също прави впечатление, че тази година беше доста тежка за пазара и видяхме сериозни проблеми с няколко превозвача, което е изправило адски много хора на нокти - Алиталия, Еър Берлин, проблемите на Райън, дори и недолюбваната БГ еър. 

Точно...

 

Да бъдеш в авиационния бизнес и да си ненадежден за каквото и да е, е непростимо. Защото не е ясно дали в останалото си надежден. Както и когато се цитират цифри като ''само'' 400,000 хора - това е нагло неглижиране и липса на респект към хората.  Демек 2% само са засегнати - кучета ги яли. Процентите като основа за неглижиране обслужва само цената на акциите и печалбата на акционерите, не и клиентите.

 

Не бива да се забравя, че не всички хора са свободни електрони и гъвкави да променят своите планове или имат резервни пари да реагират адекватно. И още си мисля - цялата истерия в защита на Раян е да се запазят билети от по 10 евро. Звучи чудесно, но  някой трябва да плати сметката за евтините билети. Очевидно част от сметката се плаща от персонала за сметка на незасегнати печалби на акционерите. Когато друг е засегнат, е лесно. Когато си ти, нещата придобиват личен характер и спираш да си процент. 

Редактирано от Гост
Връзка към коментар

Аз пък имам много положителен опит с Раян. Ползвам ги от 2011 предимно от и до Италия. Единственият полет с проблем беше връщане от Севиля до Малага заради мъгла, като на входа на летището ни чакаше персонал, и автобусите бяха готови....

Персоналът им според мен е много по-ефективен от този на Уиз, имам поне 3 случая, в които стюардите на лилавите се чудят какво да правят при недостатъчно място за багажа...при Раян такова нещо няма.

Освен това цените на Уиз от София паднаха заради идването на Раян.

Редактирано от bad kid
  • Харесвам 8
Връзка към коментар
преди 32 минути , Raybeez каза:

бих предпочел малко по-скъп билет, който да не съм притеснен, че ще бъде канселиран

За съжаление нито една авиокомпания не е застрахована от отмяна на полет. Съвсем пресни примери имаше и с БГ Еър, и с Wizz, и с ВА... Така че за сигурност при купуването на по-скъп билет не може да става дума. И с най-скъпия билет може да ти бъде отменен полета.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Всеки си преценява сам дали ще лети или не повече с Ryan, но няма как да подмина коментарите, че стюардесите им били намусени, напротив ! От както влязоха в България имам към 6 полета с тях, предните не ги броя, когато ги нямаше тук - адски усмихнати, вежливи и на всичките 6 полета ми е било супер приятно и комфортно. Вече историята с пилотите, базите и т.н е отделна тема. Сега спирали няколко линии до Март, ами то си е цяло чудо, че изобщо ги имаше и до сега. Бързо забравихме времената, когато от София, дестинациите до които можеше да се лети се брояха на пръстите на едната ръка - ако ги няма Ryan, помните какви бяха станали Wizz - по-нагли от всякога. Дали Wizz щяха някога да пуснат билети по 2-3 евро, ако не бяха дошли Ryan - никога ! Wizz докато бяха сами взимаха трицифрени суми в посока с лека ръка. Ако спрете да ползвате Ryan нищо по-добро няма да излезе за София и възможностите от нея.

  • Харесвам 20
  • Браво 2
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.