Прескочи до съдържание

Ryanair - мини новини и въпроси


Препоръчани мнения

преди 2 минути , chandni каза:

За съжаление нито една авиокомпания не е застрахована от отмяна на полет. Съвсем пресни примери имаше и с БГ Еър, и с Wizz, и с ВА... Така че за сигурност при купуването на по-скъп билет не може да става дума. И с най-скъпия билет може да ти бъде отменен полета.

Разбира се, че винаги има шанс да бъде канселиран полета, да закъснее и т.н., но написаното от мен се отнася за конкретната обстановка с Райън, където тече масирана рекламна кампания да си купуваме билети, а в същото време се отменят полети, отпадат дестинации и т.н. В случая няма да се подлъжа да си взема билет за 9 евро и около него да планирам пътуване, резервации и т.н., за да се окаже, че полета ми е отменен около празниците и изведнъж алтернативите са по 400 евро.

Някой по-рано спомена, че понякога въпроса не е в парите, ами в един друг много ценен ресурс - времето. Аз за съжаление съм доста беден на него, което прави и моята гъвкавост почти илюзорна, а една гимнастика с отменен полет и промени на дати, полети и т.н. ще ми се отрази много тежко.

 

Затова и написах това за конкретния случай - просто няма как да си взема билет с Райън, колкото и да е евтин, защото виждам, че има проблеми с тях и съответно не искам да съм им клиент, заради повишения риск.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 8 минути , Raybeez каза:

 

Затова и написах това за конкретния случай - просто няма как да си взема билет с Райън, колкото и да е евтин, защото виждам, че има проблеми с тях и съответно не искам да съм им клиент, заради повишения риск.

Точно така. И ужасно нагло е да си пускат рекламата за тия евтини полети, при положение че от България отменят масово.

Ние ви прецакахме плановете, но вие може да опитате отново. При късмет може и да не се случи пак!

Редактирано от Тони
  • Харесвам 6
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 5 минути , edbloom каза:

Всеки си преценява сам дали ще лети или не повече с Ryan, но няма как да подмина коментарите, че стюардесите им били намусени, напротив ! От както влязоха в България имам към 6 полета с тях, предните не ги броя, когато ги нямаше тук - адски усмихнати, вежливи и на всичките 6 полета ми е било супер приятно и комфортно. Вече историята с пилотите, базите и т.н е отделна тема. Сега спирали няколко линии до Март, ами то си е цяло чудо, че изобщо ги имаше и до сега. Бързо забравихме времената, когато от София, дестинациите до които можеше да се лети се брояха на пръстите на едната ръка - ако ги няма Ryan, помните какви бяха станали Wizz - по-нагли от всякога. Дали Wizz щяха някога да пуснат билети по 2-3 евро, ако не бяха дошли Ryan - никога ! Wizz докато бяха сами взимаха трицифрени суми в посока с лека ръка. Ако спрете да ползвате Ryan нищо по-добро няма да излезе за София и възможностите от нея.

 

Ако ще си говорим за стюардеси, Уиз са много пред Райън за мен :) Но иначе съм абсолютно съгласен с тебе, не мога да кажа че съм някакъв фен на Райънеър, ама за всички е по-добре когато има повече компании на пазара. Сътресения винаги се случват и понякога са неприятни (най-вече за човека с канселиран полет), ама "кога ядоме доматите по 10 евро, не ревахме". Моят полет за Барселона засега си седи, но няма да им се сърдя много ако ми го отменят - това е живота. Дори мисля да им удрям едно рамо и за в бъдеще и нарочно да си взимам тук-там техни полети, че е добре човек да подкрепя падналия вместо да го рита. Ние всички много обичаме да сочим с пръст как Световният капитал и Злите корпорации мачкат и  се подиграват с обикновения човек в името на собствения си интерес, ама когато ни опре до собствения интерес, май реагираме точно като тях - безцеремонно в наш личен интерес. :)

  • Харесвам 14
  • Браво 5
Връзка към коментар

Има и доволни от отменените полети - мъжът ми: Ооо, значи няма да се връщаме през Венеция ! Суупер ! Няма да се бутам в лудницата. Милано е хубаво...има трамваи. :biggrin::biggrin:

  • Харесвам 3
  • Смея се 9
Връзка към коментар
преди 1 час, luba_rizova каза:

Подкрепям в случая Рейни, и смятам, че част от проблемите на Райън идват от леко пренебрежително то отношение на мениджмънта към персонала (пилотите). Служителя не е крепостен селянин и не може да се отнасяш към него като към човек без права и без уважение. Може и да успееш да си намериш чистачка без проблем, но пилот не се става лесно. Те са краен брой хора и няма как да се появят от нищото и веднага. Така че, можеха да си жертват част от печалбата, която виждам, е огромна, за социални дребни разходи. Дори и с цената да вдигнат билетите с 1 Евро, като трябва. Да не говорим, че това, което ги грози  и чука на вратата, е фалит. Без пилоти и с липса на сигурност и с огромните обезщетения, за които ще ги погнат, много трудно ще се оправят, дори и с наличие на лоялните им клиенти. Аз им желая стабилизиране, но отстъпки са нужни. Съжалявам, но е крайно време да спре да се гледа на труда на хората като на нещо, на което дължиш заплата като награда и от теб да мине. Не става така. И, да, не е нормално за Неймар да се дават 220 млн долара. За това и света не върви на добре. Който произвежда блага, не печели. Печелят виртуалните сделки без реална основа. Та, не бих си купила билет на Райън, докато не спря да отменят полети така масово. И се радвам, че следващите ми полети са с уиз, а когато купува билетите, мъжо ми викаше-недей, те са ненадеждни. Са, ама то вече май не е ясно кой е надежден. Райън плащат и цената за огромното си разрастване, без да имат необходимото време да се нагодят към него. 

 

Арогантното отношение на МОЛ към пилотите безспорно е отблъскваща и лоша политика, но не съм съгласен, че решението на проблема е в увеличение на заплатите на пилотите. Те не са някаква експлоатирана прослойка живееща от ден на ден, а напротив. Пилотите са най-високоплатенате масови служители, които са вложили много по малко усилия за да научат професията, спрямо много други също толкова отговорни професии.

 

Дългосрочно е много по добре Ryanair да си ограничат растежа от колкото да тръгнат в посока увеличение на заплатите. В момента има дефицит на пилоти и това дава възможност на пилотите да извиват ръцете на работодателя и да искат още по високи заплати. Това обаче далече не означава, че трудът на пилотите е недооценен.

 

Short Haul Pilot Pay

Short Haul Captain (Maximum) £130,000 ($205,000 / €185,000)

Short Haul Captain (Minimum) £70,000 ($109,000 / €100,000)
Short Haul First Officer (Maximum) £70,000 ($109,000 / €100,000)
Short Haul First Officer (Minimum) £35,000 ($55,000 / €50,000)

The Guardian (a UK newspaper) stated that in 2013, airline pilots were the 2nd highest paid profession in the United Kingdom earning an average of £78,356 ($126,000 / €99,000), a year.

https://www.flightdeckfriend.com/how-much-does-an-airline-pilot-get-paid

Колкото и да е арогантен МОЛ, напълно е прав, че не е нормално един “шофьр на самолет“ да е втората най-високоплатена професия във Великобритания.

Според регулацията годишно един пилот може да лети максимум по 900 часа на година или разделено на работните дни по около максимум 3,7 часа на ден. Ако предположим, че Ryanair плаща средна заплата за сектора и пилотите работят близо до максимума, заплащането на час на пилотите в Ryanair е около 110 евро на час.

Аз лично не бих нарекъл крепостен селянин един човек със средно образование, който е учил две години за пилот, активно работи по 3,7 часа на ден и получава 100 000 евро годишна заплата!

 




 

 

 

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 5
  • Браво 1
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 10 часа, Topfly каза:

 

Варна- Виена е полет от малко над 1 час, а повечето полети на Ryanair са 2-3 часа и повече, а да не говорим, че полетите Варна Виена са толкова скъпи не само на Коледа, а цяла година!

Е да, Варна-Виена.. . няма конкуренция по тази линия и Аустриан извиват ръчички (подобно нa THY, които държат безумни цени VAR-IST и SOF-IST).

Най-евтиният начин един варненец да отиде до Виена е с България еър до София (не с Уизеър, защото са вечерни), после WizzAir София-Братислава. И автобусче от летище Иванка до Виена (или с влак до Westbahnhof). Да, има 2 прекачвания, но пак е по-евтино от директния полет Варна-Виена

 

Тази сутрин БТВ се оляха с реклами на WizzAir , а Нова с реклами на RyanAir :D  На всеки рекламен блок

Редактирано от montepinar
Връзка към коментар

Миналата година историята с ваучерите и десетките абсолютно безплатни полети, не бяха нагли, ние бяхме ОК, сега се обърна палачинката. Това да загърбиш Ryan когато имат проблеми е все едно вече да спреш да си приятел с някой, защото го е закъсал - има ли пари и интерес за теб си с него, после не го познаваш - класика. Не заслужаваме Ryan в България и това е.

Редактирано от edbloom
  • Харесвам 21
  • Браво 2
Връзка към коментар
преди 18 минути , Тони каза:

Точно така. И ужасно нагло е да си пускат рекламата за тия евтини полети, при положение че от България отменят масово.

Ние ви прецакахме плановете, но вие може да опитате отново. При късмет може и да не се случи пак!

Ситуацията е неприятна, като цяло аз също имам важен (с оглед на това, че ще прикачвам) полет до Барселона през Януари и се надявам до тогава да станат по-стабилни нещата. Със сигурност ми губят доверието и не бих рискувал с тях в момента за подобни важни връзки. Ако сега трябваше да си купувам билета, щях да го взема макар и по-скъп, но от друга компания. 

От друга страна имам и две пътувания с тях през Октомври и Ноември, които са за събота и неделя и не са ми важни....купил съм ги точно щото имаше евтини полети :) Така, че не смятам рекламата да е нагла постъпка. Бих си купил пак такива билети за "без пари", но с едно наум и без да се ангажирам с хотели и коли под наем.

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 7 минути , montepinar каза:

Тази сутрин БТВ се оляха с реклами на WizzAir , а Нова с реклами на RyanAir :D  На всеки рекламен блок

Само Бг Ер нямат нужда от реклами :lol:

  • Харесвам 3
  • Смея се 4
Връзка към коментар
преди 3 минути , edbloom каза:

Миналата година историята с ваучерите и десетките абсолютно безплатни полети, не бяха нагли, ние бяхме ОК, сега се обърна палачинката. Това да загърбиш Ryan когато имат проблеми е все едно вече да спреш да си приятел с някой, защото го е закъсал - има ли пари и интерес за теб си с него, после не го познаваш - класика. Не заслужаваме Ryan в България и това е.

Определено ми хараса, има много истина.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 1 минута , tch каза:

Само Бг Ер нямат нужда от реклами :lol:

Тях сигурно ги рекламират по БНТ, ама няма как да знаем, щото никой не гледа тая телевизия :)

Сори за офтопика, не се сдържах :D

  • Харесвам 3
Връзка към коментар

Ами въпрос на виждане- нито съм взимала ваучери от райън, нито съм си правила десетки профили с тая цел. 

Така че който се чуства по някакъв начин длъжник на Райън да си му мисли. Лично аз не съм такъв.

  • Харесвам 5
  • Браво 2
Връзка към коментар

Нека да погледнем нещата от добрата страна. Райън се разрастваха толкова бързо, че бяха на път да изпият кръвчицата на десетки авиокомпании и да станат монополист в европейски мащаб. Тогава щяхме с носталгия да си спомняме за билетите по 10 евро. 

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 8 минути , edbloom каза:

Миналата година историята с ваучерите и десетките абсолютно безплатни полети, не бяха нагли, ние бяхме ОК, сега се обърна палачинката. Това да загърбиш Ryan когато имат проблеми е все едно вече да спреш да си приятел с някой, защото го е закъсал - има ли пари и интерес за теб си с него, после не го познаваш - класика. Не заслужаваме Ryan в България и това е.

Ако не се лъжа, безплатните полети не бяха безплатни... Няма да употребявам думата, която мисля в момента. 

И тази сметка е платена от някого, бъди уверен. 

 

Редактирано от Гост
Връзка към коментар

Не на последно място (и тук вкарвам солидна доза самоирония, защото лично аз често се подигравам на юзърите на надценените за мен епълски продукти за прехласването по външния им вид (който, все пак признавам, е безупречен)), винаги се заглеждам като видя райънерски самолет да каца или излита - изглеждат много стилно. Може да не прилича на много важен аргумент в подкрепа на Одиърците, ама аз държа на тези неща! :) 
maxresdefault.jpg

  • Харесвам 8
  • Смея се 2
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 10 минути , tch каза:

Само Бг Ер нямат нужда от реклами :lol:

 

бг ер има цяла телевизия..... държава. Не ги мислете тях. Гледайте у вас. :lol:

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 1 минута , Брани каза:

Може да не прилича на много важен аргумент в подкрепа на Одиърците, ама аз държа на тези неща!

Тя заслугата тука е на Боинг, не на авиокомпанията

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, Raybeez каза:

Здравейте, 

от много време чета темата, но реших да дам и моите две стотинки по нея:

 

Райън са в един много тежък бизнес, където продаваш услуга, която е обвързана освен с цена и със сигурност, каквато са например и банките. А най-големия удар идва, когато тази сигурност вече липсва - това отблъсква клиентите и много трудно се възстановява. Аз лично не съм летял с Райън от България, а преди много години съм ги ползвал на няколко пъти от други дестинации и определено не са ми любим превозвач, но бях привлечен от цените. Сега с липсата на сигурност относно планиране и осъществяване на пътуванията, за мен директно отпадат от потенциалните възможности и колкото телевизионни и радио реклами да направят, бих предпочел малко по-скъп билет, който да не съм притеснен, че ще бъде канселиран ненавременно и да трябва да хабя нерви.

 

Също прави впечатление, че тази година беше доста тежка за пазара и видяхме сериозни проблеми с няколко превозвача, което е изправило адски много хора на нокти - Алиталия, Еър Берлин, проблемите на Райън, дори и недолюбваната БГ еър. 

 

Сигурността при авиационния бизнес е основно да пристигнеш жив в крайната дестинация и от такава гледна точка този бизнес е много сигурен. Що се отнася до сигурността да не ти отменят полета Ryanair за сега изпълняват над 99% от полетите си така както са го обещали. При други авиокомпании надежността не е по висока, защото там има повече стачки или други причини за отменяне на полети.

По скъп билет винаги може да си вземеш, но няма абсолютно никаква гаранция, че авиокомпанията продала ти по скъп билет няма да използва овърбукинг, няма да има стачка или просто времето няма да е лошо. 100% гаранция, че ще пътуваш никой не ти дава, независимо колко си платил.

Единствената гаранция която ти дават е, че ако поради авиокомпанията не можеш да летиш и това са ти го съобщили по малко от 2 седмици преди полета, ти дължат сериозни обезщетения.

 

Не мисля, че трябва да преувеличаваме сегашните събития. 99% надежност е доста голяма надежност.

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

- Отписваме Уиз заради овърбукинга

- Отписваме Раян заради отменените полети

- Отписваме България Ер заради хронично нередовно разписание

- Отписваме Луфтханза заради стачките

- Отписваме Ер Франс заради същото

- Ер Берлин и Алиталия сами се отписаха

 

То не остана с кой да се лети, бре...

  • Харесвам 11
  • Благодаря 1
  • Браво 4
  • Смея се 16
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
преди 1 минута , Георги каза:

- Отписваме Уиз заради овърбукинга

- Отписваме Раян заради отменените полети

- Отписваме България Ер заради хронично нередовно разписание

- Отписваме Луфтханза заради стачките

- Отписваме Ер Франс заради същото

- Ер Берлин и Алиталия сами се отписаха

 

То не остана с кой да се лети, бре...

А, има има ... ама няма да ви харесат много килиите ... пардон ... каютите ни. Да, каютите!

IlW8Mkp.jpg

Редактирано от Брани
  • Харесвам 8
  • Смея се 13
Връзка към коментар

Има и още една гледна точка, която никой не коментира до сега. Ryanair в повечето случаи открива нови линии на принципа на пробата и грешката. След толкова голяма експанзия в България (За една година станаха по големи от България ер) е нормално да орежат линиите, които не са оправдали очакванията. След фалита на Малев Ryanair направи подобна експанзия в Будапеща, но близо година след това значителен процент от линиите бяха закрити и без да имат сегашните проблеми.

 

В момента Ryanair закри близо 25% от линиите си в София, което е много силно осезаем процент, но аз съм сигурен, че те щяха да бъдат закрити и без да имаше дефицит на пилоти. Една нова линия има нужда от поне 2-3 години развитие за да се стабилизира. До тогава винаги е рисково да се купува билет.

  • Харесвам 7
Връзка към коментар
преди 15 минути , Георги каза:

- Отписваме Уиз заради овърбукинга

- Отписваме Раян заради отменените полети

- Отписваме България Ер заради хронично нередовно разписание

- Отписваме Луфтханза заради стачките

- Отписваме Ер Франс заради същото

- Ер Берлин и Алиталия сами се отписаха

 

То не остана с кой да се лети, бре...

Пропусна:

- катарците заради спонсорирането на терористични клетки и наложената им изолация

- норвежците заради експлозивното им разрастване, което до 2-3 месеца ще ги доведе до фалит и пак ще има масова анулация на полети...

- в междуконтинентален план пропусна United заради това, че много бият

 

  • Харесвам 6
  • Браво 1
  • Смея се 10
Връзка към коментар
преди 23 минути , Георги каза:

Отписваме Уиз заради овърбукинга

- Отписваме Раян заради отменените полети

- Отписваме България Ер заради хронично нередовно разписание

- Отписваме Луфтханза заради стачките

- Отписваме Ер Франс заради същото

- Ер Берлин и Алиталия сами се отписаха

Колкото и да изглежда забавно, всъщност само Райън не опитаха да излязат от положението адекватно.  За това по-скоро губят доверието, а иначе никой не е застрахован от някакви проблеми.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.