Прескочи до съдържание

Ryanair - мини новини и въпроси


Препоръчани мнения

Публикувано: (редактирано)
преди 2 часа, edbloom каза:

. Вече историята с пилотите, базите и т.н е отделна тема. Сега спирали няколко линии до Март, ами то си е цяло чудо, че изобщо ги имаше и до сега. Бързо забравихме времената, когато от София, дестинациите до които можеше да се лети се брояха на пръстите на едната ръка - ако ги няма Ryan, помните какви бяха станали Wizz - по-нагли от всякога. Дали Wizz щяха някога да пуснат билети по 2-3 евро, ако не бяха дошли Ryan - никога ! Wizz докато бяха сами взимаха трицифрени суми в посока с лека ръка. Ако спрете да ползвате Ryan нищо по-добро няма да излезе за София и възможностите от нея.

 

Преувеличи! Какво ли правехме без Раян толкова години от София?!:lol: Строшвахме се от летене. Едва ли помниш цените от 9,99 лв. Да, по-трудно излизаха и  се хващаха с дебнене.  Колко бяха дестинациите на Уиз, преди да кацне Раян по шопско ? Само не брои по пръстите на двете ръце. Пръстите на краката също няма да ти стигнат,за да получиш дестинациите. 20 пръста не стигат.;)

 

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 9 минути , Тони каза:

Колкото и да изглежда забавно, всъщност само Райън не опитаха да излязат от положението адекватно.  За това по-скоро губят доверието, а иначе никой не е застрахован от някакви проблеми.

За мен пък реакцията им беше абсолютно адекватна и бих казал доста щедра. Говоря конкретно за втората вълна канселации, които дойде завчера, за първата нямат извинение. Все пак предложиха по 80€ ваучер за двупосочен полет. Wizz какво предложиха за хората купили до Бримингам, Шефилд и Бристол...една студена вода. 

 

Ясно е, че е супер жалко дори да допуснат такова нещо да се случи, но предупреждение 2 месеца+ предварително и приличен по размер ваучер е според мен адекватна компенсация. 

  • Харесвам 12
  • Браво 1
Публикувано: (редактирано)

Помня всичко, летя от 2007-ма с Wizz. Имаше ли билети на Wizz , по 3 евро преди Ryan ? Цените до повечето места бяха ли трицифрени в посока и ти говоря за сезон, не за Бергамо Февруари, точно преди да влязат Ryan ?  И как точно са замазали положението Wizz с овърбукинга ? Кое е по приемливо - да те предупредят навреме, макар и да е тегаво и да ти дадат 40 евро или да те свалят от самолета в последният момент без предупрвждение ? Ние пак ще си летим и без Ryan ама ще ги търсите, но късно.

Редактирано от edbloom
  • Харесвам 9
Публикувано: (редактирано)
преди 3 минути , edbloom каза:

и ти говоря за сезон, не за Бергамо Февруари

Че какво за Бергамо през Февруари... Да не би да е евтин? :) 100 лв с Wizz и то в момент, в който Раян са здраво стъпили на пазара тук.  Аз имам с Раян за по 12€ за същите тези дати, за които Wizz искат по 50€.

Редактирано от chandni
  • Харесвам 5
Публикувано:

Знам кои по 9.99 лв цитира, затова . 5 години пътувах до Испания с Wizz - средата на Септември. Билетите са купувани с дебнене с месеци, на промоции на wizz club и т.н По-малко от 250 лв, не съм давал. На 300 мятах капа до таван. Тази година, без да дебна нищо, без промоции, с Ryan 2 x 25 евро.

  • Харесвам 2
Публикувано:
преди 8 минути , Георги каза:

 Wizz какво предложиха за хората купили до Бримингам, Шефилд и Бристол...една студена вода. 

 

E, не е чак съвсем нищо - както и в другите подобни случаи - 20%  в кредит.

  • Харесвам 1
Публикувано: (редактирано)
преди 19 минути , edbloom каза:

Помня всичко, летя от 2007-ма с Wizz. Имаше ли билети на Wizz , по 3 евро преди Ryan ? Цените до повечето места бяха ли трицифрени в посока и ти говоря за сезон, не за Бергамо Февруари, точно преди да влязат Ryan ?  И как точно са замазали положението Wizz с овърбукинга ? Кое е по приемливо - да те предупредят навреме, макар и да е тегаво и да ти дадат 40 евро или да те свалят от самолета в последният момент без предупрвждение ? Ние пак ще си летим и без Ryan ама ще ги търсите, но късно.

 

Базиращ се само на полети от/до Барселона или Мадрид.Конкуренцията е добре дошла. Трябва да знаеш кога да пътуваш, незашисимо от компаничта. Видя какшо мазало стана, а ти за овърбукинга  на 2 полета.

Редактирано от Hollywood
Публикувано:

Разбира се, че в случая натежава личното усещане за коректност или липса на такава.

Но на призивите по-горе да не "изменяме" заради ниските цени и "да бъдем лоялни" бих отговорила единствено с това и ще приключа участието си в темата:

1. Някои хора бъркат превозвачите с лични приятели. Това им е работата- платено им е за услуга,  която в последствие не са изпълнили.

2. Цената, която са дали, дори да е 3 евро, си е предложена от тях, те  САМИ са оценили услугата си на толкова.

3. Ако бихте искали да сте лоялни, това би било редно да е нещо, което да правите винаги- т.е. когато ви предложат нещо безплатно да не злоупотребявате по никакъв начин, като ощетявате по този начин така милата ви авиокомпания.

  • Харесвам 6
Публикувано:
преди 7 минути , Тони каза:

Разбира се, че в случая натежава личното усещане за коректност или липса на такава.

Но на призивите по-горе да не "изменяме" заради ниските цени и "да бъдем лоялни" бих отговорила единствено с това и ще приключа участието си в темата:

1. Някои хора бъркат превозвачите с лични приятели. Това им е работата- платено им е за услуга,  която в последствие не са изпълнили.

2. Цената, която са дали, дори да е 3 евро, си е предложена от тях, те  САМИ са оценили услугата си на толкова.

3. Ако бихте искали да сте лоялни, това би било редно да е нещо, което да правите винаги- т.е. когато ви предложат нещо безплатно да не злоупотребявате по никакъв начин, като ощетявате по този начин така милата ви авиокомпания.

Абсолютно съм съгласен тук. Твърде емоционално се реагира и от критицитите, и от защитниците. Това са бизнес взаимоотношения и трябва да се разглеждат като такива. Добро отношение към клиента може да се изтъква в много от сайтовете като характерна черта на дадена корпорация, но доброто отношение си има цена - дали ще е в количество персонал в кол центровете така че да се обръща специално внимание на всяко запитване, дали този персонал ще е минал специални обучения как да общува с клиенти, дали този персонал ще има необходимото образование и съответната заплата с него, всичко това е разход. Ако този разход не оправдава приходите, които би донесло това добро отношение, не се прави и толкова.

 

Мащабния бизнес просто е много циничен и всичко е въпрос на това как даден ход ще се отрази на сумата под чертата, на екселската таблица която изкарва изчисленията грам не и пука за провалените планове на пътниците. Смея да твърдя, че това не е характерна черта на Ryanair, Wizz, British Airways или който и да било, а в целия заобикалящ ни свят. 

  • Харесвам 7
Публикувано:

Аз съжалявам за проблемите на Ryan, защото в крайна сметка ще рефлектират върху нас.

Когато летя с Ryan се чуствам по-конфортно. Имам усещането, че разстоянието за краката е по-широко. (но е само усещане - не съм го мерил. :)   )

 

А това за лоялността изобщо не го разбирам.

Искам да летя, има полети - преценявам си цена, време, алтернативни маршрути, авиокомпании, багажи, размери,  ... купувам си билет и това е.

Нито една авиокомпания не е на брат ми, :) ... за съжаление. :) 

  • Харесвам 5
Публикувано:

Темата пак се измести, идеята ми беше не да сравняваме Ryan и Wizz, а да се оценява, какво донесе Ryan и какво беше преди тях и какво ще бъде без тях. Много е лесно да се плюе. И за протокола - не съм ползвал от ваучерите миналата година и имам в пъти много, много повече полети с Wizz . 

  • Харесвам 4
Публикувано:
преди 4 минути , ven62 каза:

Имам усещането, че разстоянието за краката е по-широко.

Аз пък честно казано не се чувствам комфортно почти никъде в самолет на НТА... При Раян категорично мястото за коленете не е по-голямо отколкото при Wizz, а самият интериор с това брутално жълто и с тези пластмаси по никакъв начин не ме карат да се чувствам комфортно. При Wizz цветовете на интериора ми действат много по-добре - чисто сетивно. Относно мястото при Wizz - при скорошните ни полети до и от Братислава, единият полет беше с по-нов самолет, с тънки седалки, които даваха много по-голямо празно пространство пред коленете, но пък наклонът на облегалката беше брутално неудобен и буквално се чувствах захлупена напред, което ми причини голям дискомфорт и гърбът ме болеше след полета. На връщане бяхме с по-стар самолет, с дебелите седалки - съответно място за коленете - 0, но пък облехалката беше далеч по-удобна.

 

Лоялност към една или друга авикомпания не проявявам - всичко е финансов интерес - да ме закарат от точка А до точка Б възможно по-евтино, естествено без да се прави компомис с безопасността и да се купуват билети от знайни и незнайни гаражни авиокомпании.

  • Харесвам 6
Публикувано:

Много жалко за Ryan, ще им паднат много сериозно акциите, пък дано оцелеят. Сега най-важното е дали ще има отправени claims към тях в съда и дали ще успеят все пак да стабилизират положението. Чак за фалит едва ли може да се говори, ама ако се зацапа положението до дупка може някой друг конгломерат набързо да ги излапа - я Мърдок, я някой друг в сектора. 

 

Относно лоялността съм напълно съгласен, освен ако не сте бизнес персона и не летите всяка седмица. Там всичко се отплаща, миличките се акумулират, сядате си в lounge area-та и се възползвате от един напълно различен вид обслужване.

 

Аз мога да кажа, че съм лоялен само към JetBlue, защото имат едни от най-лъчезарните и приветливи стюардеси в бранша и лично ме спечелиха тотално. И също така за 40 минути във въздуха ми дадоха 2 пакета cookies. Два. Няма как да не си лоялен, когато получаваш cookies. Базови потребности 101 :lol:

  • Харесвам 1
Публикувано: (редактирано)
преди 32 минути , chandni каза:

При Раян категорично мястото за коленете не е по-голямо отколкото при Wizz

Като човек висок над 190см, смея да твърдя, че може и да е по-голямо. Не знам дали се дължи на това, или на нещо друго, но в самолетите на Райън се возя по-комфортно, отколкото с Уиз. Може би е до лично усещане, не знам...

Редактирано от П.Кръстев
  • Харесвам 3
Публикувано:
преди 3 минути , Eager_Traveler_Paul каза:

Много жалко за Ryan, ще им паднат много сериозно акциите, пък дано оцелеят. Сега най-важното е дали ще има отправени claims към тях в съда и дали ще успеят все пак да стабилизират положението. Чак за фалит едва ли може да се говори, ама ако се зацапа положението до дупка може някой друг конгломерат набързо да ги излапа - я Мърдок, я някой друг в сектора. 

 

За това никакви притеснения няма. Пиша го, че и други хора по-горе едва ли не ги погребаха. Този проблем ще отшуми супер бързо, а Раян все още са една от компаниите с най-стабилен бизнес модел, въобще и дума не може да става за нещо което дори далечно да напомня възможност за фалит. 

  • Харесвам 3
Публикувано:
преди 8 минути , П.Кръстев каза:

Като човек висок над 190см, смея да твърдя, че може и да е по-голямо. Не знам дали се дължи на това, или на нещо друго, но в самолетите на Райън се возя по-комфортно, отколкото с Уиз. Може би е до лично усещане, не знам...

Kакто писах и в предходното мнение, в което сравних два самолета от един и същи модел на една и съща авиокомпания - мястото за коленете е въпрос на конкретен самолет, не на компанията като цяло. Както има самолети с много място за коленете (тънка седалка/кофти наклон на облегалката), така има и самолети без каквото и да е място за коленете (буквално облегалката отпред беше вдлъбната и пластмасовата кора на облегалката ограждаше коленете ми отстрани, но пък наклонът на облегалката беше идеален и ненатоварващ за гърба).

Публикувано: (редактирано)
преди 8 минути , chandni каза:

Kакто писах и в предходното мнение, в което сравних два самолета от един и същи модел на една и съща авиокомпания - мястото за коленете е въпрос на конкретен самолет, не на компанията като цяло. Както има самолети с много място за коленете (тънка седалка/кофти наклон на облегалката), така има и самолети без каквото и да е място за коленете (буквално облегалката отпред беше вдлъбната и пластмасовата кора на облегалката ограждаше коленете ми отстрани, но пък наклонът на облегалката беше идеален и ненатоварващ за гърба).

Според мен е на компанията като цяло, не случайно  Austrian например има 168 места, а Wizz имат 180 места в един и същ A320 :) 

 

(Източник: SeatGuru)

Редактирано от П.Кръстев
  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 22 минути , П.Кръстев каза:

Като човек висок над 190см, смея да твърдя, че може и да е по-голямо. Не знам дали се дължи на това, или на нещо друго, но в самолетите на Райън се возя по-комфортно, отколкото с Уиз. Може би е до лично усещане, не знам...

Напълно споделям мнението ти, също като висок човек. И съжалявам, @chandni, не приемам жена да твърди, че няма разлика, при положение, че съм по-висок от 99% от жените и съм го изпитал на собствен гръб/кръст/колене ;)

Наблюденията ми са, че в самолетите на Раян местата са с еднакво отстояние едно от друго (изключвам разбира се аварините и първия ред), а в 320ките на Уиз местата са различни в предната и в задната част на самолета - случвало ми се е да седя на 15ти ред ограден като в консерва - което не ми се е случвало в Раян на каквото и място да съм сядал, включително на последен 33ти ред до прозореца (отзад е възможно стеснение заради формата на фюзелажа).

321 са по-добре, но не бих казал, че има повече място.

Така че - да - местата на Уиз са по-тесни от тези на Раян.

И не на последно място, виждал съм десетки счупени седалки на Уиз (разцепени пластмаси, висящи накриво масички, седалки без облегалки...) и не съм виждал счупени седалки досега в Раян, което е допълнителна точка за тях по отношение на комфорт на пътуване.

 

П.п. ако модераторите преценят, да преместят тези мнения - не са съвсем по темата.

Публикувано: (редактирано)
преди 20 минути , П.Кръстев каза:

Според мен е на компанията като цяло, не случайно  Austrian например има 168 места, а Wizz имат 180 места в един и същ A320 :) 

 

(Източник: SeatGuru)

Не сравнявай НТА с нормална. Естествено, че в самолет на НТА седалките са повече. Иначе все едно да сравняваш Ryanair с техните 189 седалки в B738 с B734 на Swift Air, който ще вози Stones и има 52 седалки 1-ва класа и 30 - economy.

 

21766565_1823336377693920_59945011893088

 

Отново повтарям, че има разлика в мястото за коленете дори между самолети от един и същи модел на една и съща компания. И понеже цитираш SeatGuru, можеш да провериш там - мястото при Wizz е 30-32 инча, при Ryan - твърдо 30 инча, което потвърждава твърдението ми, че мястото при Раян не само не е по-голямо, но в някои случаи е и по-малко. Ширината на седалките пък е 18 срещу 17 инча в полза на Wizz.

Редактирано от chandni
  • Харесвам 1
Публикувано:
преди 2 часа, chandni каза:

Пропусна:

- катарците заради спонсорирането на терористични клетки и наложената им изолация

- норвежците заради експлозивното им разрастване, което до 2-3 месеца ще ги доведе до фалит и пак ще има масова анулация на полети...

- в междуконтинентален план пропусна United заради това, че много бият

 

Ryanair има още доста да се “развиват“ докато почнат да бият пътниците :lol: Аз лично предпочитам да ми анулират полета 2 месеца предварително от колкото да се кача на самолета и с бой да ме свалят от него :lol: След като все още има пътници които пътуват с United нека не се заканваме, че няма да ползваме Ryanair ;) Пътуването със самолет вече е част от масовия транспорт от който човек не очаква лукс и глезотии, а бързо и евтино да го превози от точка А в точка Б.

  • Харесвам 6
Публикувано:

Въпрос имам. Вучера като е на мое име, може ли да направя резервация за мен и още един спътник или ваучера важи единствено за мен и ще смъкне само цената на моя билет. 

Публикувано:
преди 2 минути , randi каза:

Въпрос имам. Вучера като е на мое име, може ли да направя резервация за мен и още един спътник или ваучера важи единствено за мен и ще смъкне само цената на моя билет. 

Може. Изпробвано. И друго, ако има остатък не можеш да го ползваш или с други думи, само еднократно ползваш.

  • Харесвам 3
  • Браво 1

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.