Прескочи до съдържание

Ryanair - мини новини и въпроси


Препоръчани мнения

преди 2 минути , Фичо каза:

:)

Това ли е онова, което наричат "кризисен ПиАр"?  ;)

Новите стюардеси могат да почнат да ги избират с кастинг във Фейсбук :lol: Която събере най много лайкове, получава работата :lol:

 

  • Харесвам 2
  • Смея се 4
Връзка към коментар
преди 44 минути , Topfly каза:

 

преди 13 минути , Фичо каза:

:)

Това ли е онова, което наричат "кризисен ПиАр"?  ;)

А в това време Norwegian си мислят"Ryanair нашият най-добър Headhunter'':)

 

 

  • Харесвам 1
  • Смея се 7
Връзка към коментар
преди 59 минути , Topfly каза:

Тия пилоти махат - май тръгват за някъде... Тегли ги на север.:lol:

Редактирано от Hollywood
  • Харесвам 2
  • Смея се 5
Връзка към коментар

Моля за съдействие. Опитвам да избера нов полет на мястото на анулирания. Естествено има значителна разлика в цената, но освен това ми калкулира и такса за промяна и общата сума става 179 евро. Междувременно виждам този текст "Таксите за смяна на полет и всяка приложима разлика в цената на билета ще се удържат, докато потвърдите промяната на своя полет и предоставите информация за плащане. Ако сменяте полета си поради анулиране на полет, това ще стане безплатно, след като промяната бъде потвърдена в края на този процес.". 

Какво трябва да направя? Да очаквам ли, че след като въведа данните си за плащане всъщност няма да ми вземат пари от картата или е прекалено наивно?

 

Връзка към коментар
преди 1 минута , Dreamm каза:

Моля за съдействие. Опитвам да избера нов полет на мястото на анулирания. Естествено има значителна разлика в цената, но освен това ми калкулира и такса за промяна и общата сума става 179 евро. Междувременно виждам този текст "Таксите за смяна на полет и всяка приложима разлика в цената на билета ще се удържат, докато потвърдите промяната на своя полет и предоставите информация за плащане. Ако сменяте полета си поради анулиране на полет, това ще стане безплатно, след като промяната бъде потвърдена в края на този процес.". 

Какво трябва да направя? Да очаквам ли, че след като въведа данните си за плащане всъщност няма да ми вземат пари от картата или е прекалено наивно?

 

Ще ти ги вземат... явно са се коригирали спрямо вчерашната ситуация. Ако ти е сходна дестинацията, опитай през чата да видиш дали няма да ти я сменят без допълнителна такса. Ако цените са сходни с платеното вече от теб, искай въчстановяване на парите и си купи наново билетите (може и с ваучера)

Връзка към коментар

Малко подцених заплащането в Ryanair

 

Ryanair обяви, че увеличава с 10 000 евро годишните заплати на капитаните на самолетите и с 5000 евро възнагражденията на първите пилоти. Според официалната информация от авиокомпанията един капитан на Ryanair получава между 120 000 и 180 000 евро годишна заплата.

http://www.dnes.bg/business/2017/09/27/ryanair-zamraziava-5-destinacii-ot-sofiia-koi-sa-zasegnatite.354537

 

Горките пилоти! МОЛ ги екслоатира, а те едвам свързват двата края финансово! :lol:

 

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 1
  • Смея се 4
Връзка към коментар
преди 1 час, Dreamm каза:

Моля за съдействие. Опитвам да избера нов полет на мястото на анулирания. Естествено има значителна разлика в цената, но освен това ми калкулира и такса за промяна и общата сума става 179 евро. Междувременно виждам този текст "Таксите за смяна на полет и всяка приложима разлика в цената на билета ще се удържат, докато потвърдите промяната на своя полет и предоставите информация за плащане. Ако сменяте полета си поради анулиране на полет, това ще стане безплатно, след като промяната бъде потвърдена в края на този процес.". 

Какво трябва да направя? Да очаквам ли, че след като въведа данните си за плащане всъщност няма да ми вземат пари от картата или е прекалено наивно?

 

Преди две седмици сменях полет на сина ми, беше от първата вълна отменени на Райън, имаше го това, но после при самата резервация на новия полет, не начислиха такса за промяна.

 

Връзка към коментар

С помощта на @Боби разбрах къде бъркам - избирам твърде далечна от анулирания полет дата. Все още не съм заменила билетите, но алтернативите са повече от чудесни. Ще споделя какво съм сътворила, когато го направя.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 1 час, Topfly каза:

Малко подцених заплащането в Ryanair

 

Ryanair обяви, че увеличава с 10 000 евро годишните заплати на капитаните на самолетите и с 5000 евро възнагражденията на първите пилоти. Според официалната информация от авиокомпанията един капитан на Ryanair получава между 120 000 и 180 000 евро годишна заплата.

http://www.dnes.bg/business/2017/09/27/ryanair-zamraziava-5-destinacii-ot-sofiia-koi-sa-zasegnatite.354537

 

Горките пилоти! МОЛ ги екслоатира, а те едвам свързват двата края финансово! :lol:

 

Трябваше да се постараят по-добре в превода :) 

 

DUBLIN (Reuters) - Ryanair will hand pilots at some of its largest bases a 10,000 euro annual pay rise on top of a 12,000 euro bonus offered this week to those who help the airline alleviate a pilot shortage, Chief Executive Michael O‘Leary said on Thursday.

Pilots were offered the bonus in exchange for working an additional 10 days to plug a shortage that last week forced Ryanair to cancel more than 2,000 flights in September and October.

Pilots at London Stansted, Dublin, Frankfurt and Berlin have now been offered an additional 10,000 euros per year, O‘Leary told a news conference. Similar offers may be made at other airports, but that will depend on whether those bases have a surplus of pilots, he said.

 

https://www.reuters.com/article/us-ryanair-agm-offer/ryanair-offers-pay-rise-to-some-pilots-on-top-of-bonus-idUSKCN1BW1C4

 

И със заплатите леко са се пообъркали... Не много леко всъщност :) 

Връзка към коментар
преди 22 часа, Topfly каза:

 Обучението на един пилот струва 100-150 000 евро и е нужно 2-3 години докато получи нужните знания и умения.

 

Не е като да не са пичеливши , да инвестират в обучение на пилоти и след 2-3 години ще са техни . Не може само да мислиш как да накараш пътниците да ходят до тоалетната преди полет , че самолета щял да е по лек и икономичен . 

  • Харесвам 1
  • Смея се 1
Връзка към коментар

А по повод заплатите на пилотите - ето малко медийна информация от 2015 г. От тогавашните пазарлъци... Цитираните по-горе заплати са леко ... ще сменя определението, за да не съм рязка - измислени, с извинение. 

 

https://www.irishtimes.com/news/ireland/irish-news/ryanair-pilots-agree-10-pay-rise-over-five-years-1.2443940

 

Редактирано от Гост
Връзка към коментар
12 minutes ago, Rainy said:

Трябваше да се постараят по-добре в превода :) 

 

DUBLIN (Reuters) - Ryanair will hand pilots at some of its largest bases a 10,000 euro annual pay rise on top of a 12,000 euro bonus offered this week to those who help the airline alleviate a pilot shortage, Chief Executive Michael O‘Leary said on Thursday.

Pilots were offered the bonus in exchange for working an additional 10 days to plug a shortage that last week forced Ryanair to cancel more than 2,000 flights in September and October.

Pilots at London Stansted, Dublin, Frankfurt and Berlin have now been offered an additional 10,000 euros per year, O‘Leary told a news conference. Similar offers may be made at other airports, but that will depend on whether those bases have a surplus of pilots, he said.

 

https://www.reuters.com/article/us-ryanair-agm-offer/ryanair-offers-pay-rise-to-some-pilots-on-top-of-bonus-idUSKCN1BW1C4

 

И със заплатите леко са се пообъркали... Не много леко всъщност :) 

Не били компютри, а компоти... :)

  • Смея се 1
Връзка към коментар

 

преди 11 часа, Георги каза:

 

 

То не остана с кой да се лети, бре...

:lol:

 

има ЛОТ, има Ийзиджет, има Аерофлот, Трансавиа, турски авиолинии, австрийски, гръцки...

Редактирано от montepinar
Връзка към коментар
Преди 1 час, Mitko каза:

Не е като да не са пичеливши , да инвестират в обучение на пилоти и след 2-3 години ще са техни . Не може само да мислиш как да накараш пътниците да ходят до тоалетната преди полет , че самолета щял да е по лек и икономичен . 

Е, аз точно това писах сутринта - за самозабравилите се мениджъри, липсата на стратегия и безполезния ейч ар. Между другото, знаете ли какво правят HR-ите след като се пенсионират?

 

 

Отговор: Пак нищо.

Редактирано от Ilian359
  • Харесвам 3
  • Браво 1
  • Смея се 3
Връзка към коментар
преди 13 часа, boogy83 каза:

Тях сигурно ги рекламират по БНТ, ама няма как да знаем, щото никой не гледа тая телевизия :)

Сори за офтопика, не се сдържах :D

не е вярно, че никой не я гледа. Има много стойностни неща по БНТ.

 

Иначе България Ер (Еър) я рекламират нонстоп по телевизия и радио БЪЛГАРИЯ ОН ЕЪР, хаха.. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 9 часа, Rainy каза:

И със заплатите леко са се пообъркали... Не много леко всъщност :) 

Може ли да ми обясниш как от споделената от теб информация може да изчислиш пълната заплата на пилотите на Ryanair, че да вадиш и такива заключения за грешен превод объркване и т.н.?

Връзка към коментар
преди 9 часа, Rainy каза:

А по повод заплатите на пилотите - ето малко медийна информация от 2015 г. От тогавашните пазарлъци... Цитираните по-горе заплати са леко ... ще сменя определението, за да не съм рязка - измислени, с извинение. 

 

https://www.irishtimes.com/news/ireland/irish-news/ryanair-pilots-agree-10-pay-rise-over-five-years-1.2443940

 

От тази информация също не става ясно колко могат да изкарват пилотите в Ryanair.. Това че има някаква базова заплата, която вероятно я получават просто за да са на разположение на авиокомпанията и без да летят един час не означава, че не получават пари за летене на час, за труд по време на уикенди, празници и т.н.

 

По горе бях споделил информация за заплатите от професионален сайт за пилоти, която абсолютно влиза в рамките на информацията от Днес.бг

 

The Guardian (a UK newspaper) stated that in 2013, airline pilots were the 2nd highest paid profession in the United Kingdom earning an average of £78,356 ($126,000 / €99,000), a year.

Short Haul Pilot Pay

Short Haul Captain (Maximum)  £130,000 ($205,000 / €185,000)
Short Haul Captain (Minimum) £70,000 ($109,000 / €100,000)
Short Haul First Officer (Maximum) £70,000 ($109,000 / €100,000)
Short Haul First Officer (Minimum) £35,000 ($55,000 / €50,000)

 

Short to medium haul aircraft types would include Boeing 737, 757, Airbus 319 / 320 / 321, Embraer 190/195. Examples of such airlines include Ryanair, easyJet, Wizz Air, Norwegian Air Shuttle, CityJet, Jet2, Monarch, BA Short Haul, Fly Dubai, Air Southwest.

https://www.flightdeckfriend.com/how-much-does-an-airline-pilot-get-paid

 

 




 

 

 

Редактирано от Topfly
Връзка към коментар

Заплатата на пилотите е толкова, колкото е склонен да им дава пазара. Не е наша работа да ги оценяваме дали заплащането е добро за обучението, натоварването и т.н., след като има организации склонни да платят толкова, значи това е което е заслуженото възнаграждение. При Ryanair нещата са малко по-комплексни и заради цялата им фирмена организация, страшно малко пилоти са на работа в Ryanair, повечето са на договори с външни агенции (пак собственост на Ryanair) и това влага лек, но много важен отенък. От една страна - по този начин имаше някава врътка с трупането на стаж, от друга нямат право да оформят профсъюзи. "Стачка на пилотите на Ryanair" е несъществуваща фраза и сигурно ще излезем на първо място по нея в гугъл скоро, само защото съм първия, който я е написал. Работата при тях пък си има други привилегии, като например, че заради многобройните бази повечето от екипажа са всяка вечер вкъщи при семействата си - това доста от тях го оценяват изключително високо, говорил съм си с пилоти. Въобще, дискусията за заплатите е необходимо да се води малко по-аргументирано от осреднени цифри и цитати от този и онзи вестник. 

 

По-нагоре срещнах мнения от типа на "не може ли да вдигнат билетите с 1€, да ги дадат на пилотите и всичко ще е точно". И друг път е ставало въпрос, че в авиацията ценообразуването не работи точно така. Цените на билетите са това, което може да поеме пазара и нито стотинка повече. Ако Ryanair можеха да вдигнат билетите с 1€, те отдавна щяха да го направят и без да е нужно да дават на пилотите повече, а за по-голяма печалба :) Малко хора осъзнават колко са тънки марджините на печалба в авиацията.

 

Това, което би се случило при вдигане на заплатите на пилотите е закриване на губещи дестинации и като цяло преосмисляне на стратегията дали растежа им не изпреварва капацитета на пазара. Точно и за това според мен Раян предлагат еднократни бонуси с цел бързо да запушат дупката преди да преосмислят какво да правят. Вдигане на заплатите ще има много сериозно дълготрайно въздействие и със сигурност не биха го направили изведнъж в стресова ситуация, а трябва да си преосмислят бизнес плана за години напред. В този случай управлението на авиокомпания е малко като маневриране с товарен кораб - резултатът от решенията, които взимаш днес е видим след години. Малко компании бяха смели да поръчват стотици самолети след 9/11, Ryanair бяха от тях и предвидиха, че кризата ще отмине - общо взето на тази смелост се дължи първоначалния им изгрев на небосклона, от който вече повече от 10 години нямат спиране. Е очевидно решението, което са взели при правенето на графика за текущия сезон (още преди повече от година) не е било толкова правилно и сега сърбат негативите. Но не бързайте да ги отписвате, корабът им може би ожули малко някой ледник, но не е Титаник, все още е изключително здрав и способен да помете всяка конкуренция. 

  • Харесвам 21
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

Май и Wizz ще се опита своевременно да бръкне в раната с пилотите, какво да правиш, конкуренция... Твърдят, че почват най-голямата си кампания по наемане на екипажи (пилоти и кабинен състав) от създаването им.

 

https://wizzair.com/en-gb/information-and-services/about-us/news/2017/09/28/wizz-air-announces-the-greatest-recruitment-campaign-since-its-launch#/

Връзка към коментар

Някой ползвал ли си е ваучерите днес за покупка на билети? Дава, че трябва да се плати сумата и не може да се използва ваучера. Период на резервация 01-31.10. Напред в темата четох, че с един ваучер могат да се купят билети и за друг пътник.

Връзка към коментар
преди 48 минути , Георги каза:

Заплатата на пилотите е толкова, колкото е склонен да им дава пазара. Не е наша работа да ги оценяваме дали заплащането е добро за обучението, натоварването и т.н., след като има организации склонни да платят толкова, значи това е което е заслуженото възнаграждение.

 

Пазарът си е пазар, но това не пречи да имаш лично мнение за пазарната обстановка. В конкретния случай пилотите са които са в силна позиция и могат да извиват ръцете на работодателя, а не обратното. Ако имаше безработица сред пилотите, тогава работадателите щяха да са в по силна позиция.

Пилотите на Ryanair и без да имат възможност да направят профсъюз, при сегашната обастановка, са в  много силна позиция.

 

По интересното за мен в тази обастановка е, защо пазарните механизми трудно сработват? Когато имаше монопол и слаб растеж в сектора, беше нормално, че малко хора усяваха да станат пилоти. В момета обаче има свръхтърсене на пилоти, обучението не е много дълго, изисква се само средно образование, не се работи много (максимум 900 часа годишно), а заплатата и престижа на професията са много високи.

 

Проблемът не съществува само в ЕС, а реално в целия свят. Високата такса за обучение безспорно може да е някаква пречка, но със заеми или различни кадетски програми може да се преодолее, а след почване на работа бързо се изплаща. Ако сравним платеното обучение при други професии и изплащането им от заплата, при пилотите положението може би е най-добро. Аз лично си обяснявам проблема или с малкият капацитет на училищата за пилоти или с някаква психологична пречка пред много хора, че не приемат професията пилот като реална кариерна перспектива. Има някакъва мистерия около пилотите, че те са свръхчовеци и вероятно много хора не могат да си представят, че те сами могат да станат пилоти.

 

Ако някой има идея къде точно е проблемът в обучение на нови пилоти, бих се радвал да го сподели!

 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 9 минути , Topfly каза:

 

 В момета обаче има свръхтърсене на пилоти, обучението не е много дълго, изисква се само средно образование, не се работи много (максимум 900 часа годишно), а заплатата и престижа на професията са много високи.

Дали един пилот работи само 900 часа годишно? Доколкото знам това са разрешените максимален брой полетни часове. Но освен това има подготовка за полет, тренировки и изпити за поддържане на квалификацията. Трябва да се има в предвид че доброто заплащане се появява след като стане капитан. Първите офицери получават доста по-малки заплати. Самото обучение не  евтино и все пак има сериозни медицински изисквания.

Отделно за млад човек е ок да пътува много но с течение на времето започва да тежи.

Всичко това разбира се са разсъждения на лаик , нито имам бревет нито съм бил някога част от авиокомпания

Връзка към коментар

Аз си го обяснявам с това, че в недалечно бъдеще да си намериш работа като пилот (в БГ) беше мисия невъзможна, ако нямащ "братовчед". Много хора се дръпнаха от професията, аз лично познавам такива военни пилоти. В момента вероятно е несигурно - има пик - до, но докато започнеш и завършиш - дали ще има пак такова търсене? Никога не съм ги разглеждала като супер хора. Ако не бях на 40+ и виждах перспектива и имаше къде в болната ни държавица да се учи за пилот изобщо нямаше да се замисля, а съм жена. И за да не е оф топик - нашите билети за сега оцеляват, явно дестинации за които нямат конкуренция няма да пипат - да видим.

Връзка към коментар
Преди 1 час, Георги каза:

Това, което би се случило при вдигане на заплатите на пилотите е закриване на губещи дестинации и като цяло преосмисляне на стратегията дали растежа им не изпреварва капацитета на пазара. Точно и за това според мен Раян предлагат еднократни бонуси с цел бързо да запушат дупката преди да преосмислят какво да правят. Вдигане на заплатите ще има много сериозно дълготрайно въздействие и със сигурност не биха го направили изведнъж в стресова ситуация, а трябва да си преосмислят бизнес плана за години напред. В този случай управлението на авиокомпания е малко като маневриране с товарен кораб - резултатът от решенията, които взимаш днес е видим след години. Малко компании бяха смели да поръчват стотици самолети след 9/11, Ryanair бяха от тях и предвидиха, че кризата ще отмине - общо взето на тази смелост се дължи първоначалния им изгрев на небосклона, от който вече повече от 10 години нямат спиране. Е очевидно решението, което са взели при правенето на графика за текущия сезон (още преди повече от година) не е било толкова правилно и сега сърбат негативите. Но не бързайте да ги отписвате, корабът им може би ожули малко някой ледник, но не е Титаник, все още е изключително здрав и способен да помете всяка конкуренция. 

Това е много сериозен въпрос, защото ако се тръгне в посока увеличение на заплатите, това ще увеличи цените и ще ограничи растежа, като той дори може дори и да спре и в тази ситуация поръчките на нови самолети ще станат голяма тежест върху авиокомпаниите.

Краткосрочно дефицитът на пилоти изглежда голям риск за целия сектор и кражбата един от друг на пилоти не е решение. Аз лично бях голям фен на инвестирането в акции на НТА, но рисковете около сектора се увеличават и перспективите са все по неясни.

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   1 магеланец

    • kakadu
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.