Прескочи до съдържание

Ryanair - мини новини и въпроси


Препоръчани мнения

За пилотите причините са комплексни. За територии като нашата най-реалния проблем са парите, просто младите хора няма как да ги извадят или да вземат такъв голям кредит без работа и доходи, а не всеки може да заложи апартамента на мама и тати. Отделно има и чисто физически изисквания към мераклиите които не всички могат да покрият. Освен това за да стигнеш до по-голям комерсиален самолет трябва да натрупаш опит на по-малки, което също е сериозен проблем. Военни пилоти, които да преминават в последствие в гражданската авиация (за разлика от миналото) също няма. Проблема със семейство и постоянни отсъствия също не е за подценяване.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 1 минута , EliDion каза:

Аз си го обяснявам с това, че в недалечно бъдеще да си намериш работа като пилот (в БГ) беше мисия невъзможна, ако нямащ "братовчед". Много хора се дръпнаха от професията, аз лично познавам такива военни пилоти. В момента вероятно е несигурно - има пик - до, но докато започнеш и завършиш - дали ще има пак такова търсене? Никога не съм ги разглеждала като супер хора. Ако не бях на 40+ и виждах перспектива и имаше къде в болната ни държавица да се учи за пилот изобщо нямаше да се замисля, а съм жена. И за да не е оф топик - нашите билети за сега оцеляват, явно дестинации за които нямат конкуренция няма да пипат - да видим.

Ако следиш поръчките на самолети на авикомпаниите за следващите 7-8 години, растежът ще е гарантиран. Има естествено вариант авикомпаниите да си правят лошо сметките и изведнъж да се появят много нови самолети без възможност да ги напълнят с пътници. Ключовият въпрос е, ще могат ли авикомпаниите да продължат ниски разходите с по ефективни самолети, ограничаване на ръста на заплатите и т.н. и ще продължат ли хората в света да имат все повече пари и време да пътуват и ще продължи ли либерализирането в авиацианния сектор. Все още има доста дестинации към които не може всяка авиокомпания да пусне свободно полет.

 

large

 

 

 

 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 23 минути , Климент каза:

Дали един пилот работи само 900 часа годишно? Доколкото знам това са разрешените максимален брой полетни часове. Но освен това има подготовка за полет, тренировки и изпити за поддържане на квалификацията. Трябва да се има в предвид че доброто заплащане се появява след като стане капитан. Първите офицери получават доста по-малки заплати. Самото обучение не  евтино и все пак има сериозни медицински изисквания.

Отделно за млад човек е ок да пътува много но с течение на времето започва да тежи.

Всичко това разбира се са разсъждения на лаик , нито имам бревет нито съм бил някога част от авиокомпания

Един пилот със сигурност лети максимум 900 часа, което разделено на работните дни е максимум средно 4 часа на ден. Освен това със сигурност има и други задачи, но като цяло не е от най-натоварените професии. Регулацията не случайно е такава за да може пилотите да не са уморени, когато летят.

С медицинските изисквания не съм запознат, но за мен не звучи логично да са много по строги от изискванията за един автобусен шофьор. При военните пилоти, въздушната акробатика и т.н. безспорно има по големи натоварвания, но пилотът на един самолет от гражданската авиация не е подложен на някакви екстремни условия.

То и други професии тежат. Ако си лекар, пожарникар, автобусен шофьор и т.н.  също трябва да поемаш нощни смени и т.н. За разлика от тази професии обаче, професията пилот е с много по висок престиж и по добре платена.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Да споделя и аз. Моите два полета: 

 

London - Dortmund - London, 18-19 ноември

Hamburg - Sofia, 23 Декември

 

оцеляват. Засега! :) 

 

Първият полет ми е все тая в общи линии, струва 20 паунда, нищо стресиращо и да не отида на гости.

 

Вторият полет ако се канселира, обаче, би станало много интересно! Направих търсене с какво бих могла да го заменя и да си дойда за Коледа от Хамбург и съвсем стана интересно, за цената също! :) Искрено съчувствам на хората, засегнати с канселиране по празниците... 

 

Това да се брои за хвалене... хах... надявам се да си остане такова! 

 

Връзка към коментар
преди 45 минути , Rainy каза:

Да споделя и аз. Моите два полета: 

 

London - Dortmund - London, 18-19 ноември

Hamburg - Sofia, 23 Декември

 

оцеляват. Засега! :) 

 

Първият полет ми е все тая в общи линии, струва 20 паунда, нищо стресиращо и да не отида на гости.

 

Вторият полет ако се канселира, обаче, би станало много интересно! Направих търсене с какво бих могла да го заменя и да си дойда за Коледа от Хамбург и съвсем стана интересно, за цената също! :) Искрено съчувствам на хората, засегнати с канселиране по празниците... 

 

Това да се брои за хвалене... хах... надявам се да си остане такова! 

 

Ще остане, ако повторят (потретят) отмяна на полети, ще стане много лошо за тях...

С драстично намалените и отменените дотук полети би трябвало да си организират схемата устойчиво. Нещо, което трябваше да направят още първия път.

Връзка към коментар
преди 2 часа, Topfly каза:

Един пилот със сигурност лети максимум 900 часа, което разделено на работните дни е максимум средно 4 часа на ден. Освен това със сигурност има и други задачи, но като цяло не е от най-натоварените професии. Регулацията не случайно е такава за да може пилотите да не са уморени, когато летят.

С медицинските изисквания не съм запознат, но за мен не звучи логично да са много по строги от изискванията за един автобусен шофьор. При военните пилоти, въздушната акробатика и т.н. безспорно има по големи натоварвания, но пилотът на един самолет от гражданската авиация не е подложен на някакви екстремни условия.

То и други професии тежат. Ако си лекар, пожарникар, автобусен шофьор и т.н.  също трябва да поемаш нощни смени и т.н. За разлика от тази професии обаче, професията пилот е с много по висок престиж и по добре платена.

Офф: Добре, някъде по форума има ли тема за "ставането на пилот", защото не открих актуална такава? 

По темата: Мисля, че Раян ще се оправят след зимата, ще компенсират с още по-ниски цени. Колкото и да ги псуват в момента хората, като видят билети по 5-10 евро бързо, бързо ще забравят какво се случва. 

 

Освен това аз много се надявам Раян да продължат с експанзията, включително в България, след като отмине кризата. Все пак миналата година на Уиз цените бяха скандални преди влизането на Раян. Те тотално се бяха самозабравили, няма да забравя как дадох 200 лева за полет до Рим, а тази година дадох 40 лева ритърн за АВГУСТ, като тези цени ги имаше даже до средата на юли. Освен това Уиз вече значително увеличават честотата до сумати дестинации (Рим става дейли), така че по-хубаво от конкуренцията няма! 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
1 hour ago, Rainy said:

Вторият полет ако се канселира, обаче, би станало много интересно! Направих търсене с какво бих могла да го заменя и да си дойда за Коледа от Хамбург и съвсем стана интересно, за цената също! :) Искрено съчувствам на хората, засегнати с канселиране по празниците... 

ICE до друг град в Германия и полет до София :)

Връзка към коментар
преди 3 минути , akair каза:

ICE до друг град в Германия и полет до София :)

Тъй де, тъй - от Хамбург сур бюлюк трансфери до други градове има, пък едни кратки и евтини, полетите тоже, а на 23-Дек даже може и да липсват леко свободни места :blackeye: Аз като правех тази врътка с German Wings, си мислех, че правя идиотии, ама изкушения за цена и Коледни базари. 

 

Разчитам, че няма да се случи отмяната! :) 

Връзка към коментар
преди 14 минути , Loverboy каза:

Офф: Добре, някъде по форума има ли тема за "ставането на пилот", защото не открих актуална такава? 

По темата: Мисля, че Раян ще се оправят след зимата, ще компенсират с още по-ниски цени. Колкото и да ги псуват в момента хората, като видят билети по 5-10 евро бързо, бързо ще забравят какво се случва. 

 

Освен това аз много се надявам Раян да продължат с експанзията, включително в България, след като отмине кризата. Все пак миналата година на Уиз цените бяха скандални преди влизането на Раян. Те тотално се бяха самозабравили, няма да забравя как дадох 200 лева за полет до Рим, а тази година дадох 40 лева ритърн за АВГУСТ, като тези цени ги имаше даже до средата на юли. Освен това Уиз вече значително увеличават честотата до сумати дестинации (Рим става дейли), така че по-хубаво от конкуренцията няма! 

Има тема как се става пилот, но не е много активна цък

Хубаво е все пак и ние пътниците да не се самозабравяме 40 лева ритърн август месец до Рим не е нещо нормално, което може да съществува дългосрочно, а 200 лева до Рим не е нещо супер нагло, а нормална цена при която и се връзват сметките на авиокомпанията.

НТА намалиха много цените, но все пак не са перпетуум-мобиле! Авиокомпаниите имат обективни раходи, които трябва да покрият и 40 лева билет не покрива тези разходи!

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 17 минути , Topfly каза:

Има тема как се става пилот, но не е много активна цък

Хубаво е все пак и ние пътниците да не се самозабравяме 40 лева ритърн август месец до Рим не е нещо нормално, което може да съществува дългосрочно, а 200 лева до Рим не е нещо супер нагло, а нормална цена при която и се връзват сметките на авиокомпанията.

НТА намалиха много цените, но все пак не са перпетуум-мобиле! Авиокомпаниите имат обективни раходи, които трябва да покрият и 40 лева билет не покрива тези разходи!

Разбира се, че ми е ясно, че 40 лева не е sustainable цена. Идеята ми беше, че цените значително паднаха след навлизането на Раян. Сега на WizzAir постоянно има по 20 лева билети с дискаунт и без, докато преди това мнооого по-трудно се намираха. 

Така че - те сами си правят сметката, например 20 лева самолетен билет, но 30 евро багаж + други ancillary revenues. :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 25 минути , Rainy каза:

Тъй де, тъй - от Хамбург сур бюлюк трансфери до други градове има, пък едни кратки и евтини, полетите тоже, а на 23-Дек даже може и да липсват леко свободни места :blackeye: Аз като правех тази врътка с German Wings, си мислех, че правя идиотии, ама изкушения за цена и Коледни базари. 

 

Разчитам, че няма да се случи отмяната! :) 

Тъй тъй, и аз така с врътките уж за по-евтино (само че през Милано) и сега се моля да не ни резнат и на отиване... За на връщане нови врътки измислихме, но с Луфтханза (с прекачване), те поне няма да ни зарежат толкова лесно и определено очаквам по-малко разправии в подобни случаи (личен опит). Сега обаче остава един неупотребяем билет на Изиджет, който трябва да измислим до края на октомври какво ще го правим, т.e. накъде да летим, с 45 паунда на минус... Явно ще трябва още едно пътуване, с прословутите ваучери на Райън в едната посока, в другата с Изи (не знам дали е за оплакване или за хвалене)

Връзка към коментар
преди 4 часа, lesy каза:

Някой ползвал ли си е ваучерите днес за покупка на билети? Дава, че трябва да се плати сумата и не може да се използва ваучера. Период на резервация 01-31.10. Напред в темата четох, че с един ваучер могат да се купят билети и за друг пътник.

Леси, не съм от най-разбиращите, ама резервацията трябва да я направиш между 1-31.10 за период от 1.10 - 20.3, затова сигурно не ти дава да ползваш ваучера. Поне на нашите ваучери така пише. Ако и при теб е така, пробвай пак в неделя :)

Редактирано от Гергана Пенина
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 4 часа, lesy каза:

Някой ползвал ли си е ваучерите днес за покупка на билети? Дава, че трябва да се плати сумата и не може да се използва ваучера. Период на резервация 01-31.10. Напред в темата четох, че с един ваучер могат да се купят билети и за друг пътник.

При мен си дава възможност да се ползват сега. Моите ги използвах преди два дена. 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

И за моите пише същите дати, с уточнението, че не може да се ползват по празниците: The following black-out period applies: Dec 20th 2017 to Jan 7th 2018. Travel Vouchers cannot be redeemed for travel during this time.

Връзка към коментар
преди 5 часа, Георги каза:

Малко хора осъзнават колко са тънки марджините на печалба в авиацията.

В бранша като цяло да, но при Райън е друга бира, нямат година с под 10% чиста печалба, а за миналата маржа се доближава до 20%, така че са имали много време и възможности да тушират проблема, но не са го направили и за това хората застават по-скоро на страната на пилотите, тъй като са с едни от най-лошите условия в бранша. Докато при стачките на Луфтханза, обществото беше по-скоро на страната на авиокомпанията.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
преди 6 часа, tch каза:

В бранша като цяло да, но при Райън е друга бира, нямат година с под 10% чиста печалба, а за миналата маржа се доближава до 20%, така че са имали много време и възможности да тушират проблема, но не са го направили и за това хората застават по-скоро на страната на пилотите, тъй като са с едни от най-лошите условия в бранша. Докато при стачките на Луфтханза, обществото беше по-скоро на страната на авиокомпанията.

 

Това за лошите условия при които работят пилотите в Ryanair е по скоро градска легенда. Никой пилот не е накаран насила да работи в Ryanair. Вероятно всеки пилот когато си е избирал работата е избрал най-доброто за него предложение на пазара, а не са един и двама които са избрали Ryanair, защотото те са най-голямата авиокомпания в Европа. Може условията в AlItalia и AirBerlin да са по добри, но със задна дата все пак все пак изборът на Ryanair изглежда по правилен. Условията в авиокомпаните с останали от миналото колективни договори, като Луфтханза и Ер Франс може да изглеждат по добри, но тези условия са за избрани стари служители, а авиокомпаниите се опитват да наемат нови служители в дъщерни компании при актуални пазарни условия.

 

Нека не вземаме за стандарт условията при които са работили дълги десетилетия служителите в авиокомпаниите монополисти. Това е било привилигировано и с нищо незаслужено положение, което няма да се върне. Най-лесно е да продаваш на монополни цени и да осигуряваш за служителите и акционерите идеални условия. Много по трудно е да работиш на свободния пазар и там да оцелееш в конкурентната среда.

 

Това че много пилоти напуснаха Ryanair не е благодарение на това, че условията на Ryanair са ужасни, а поради това че настъпи сериозен дефицит на пилоти и авиокомпаниите почнаха да се надцакват. Лесно би изглеждало за сметка на печалбата да вдигнат заплатите и да си решат краткосрочния проблем, но като Георги спомена по горе, това би имало много сериозни последствия за бъдещето на авиокомпанията. Може би по добрата стратегия е временно да намалят капацитета и да изчакат докато пилотите от AlItalia и AirBerlin почнат да си търсят работа, а при Norwegian се появят финансови проблеми от колкото да влезат в надцакване при и без това доста високите заплати на пилотите.

 

МОЛ има голяма заслуга в това Ryanair да е една от най-мразените от пътниците авиокомпани, но безспорно има заслуга и в това, че Ryanair стана най-голямата и на-печелившата авиокомпания в Европа. Повечето пътници ги мразят, но въпреки това пътуват с тях, защото им е ясно че при конкурентите няма да получат общо по добри условия.

 

lo_i_hate_ryanair.jpg

 

 

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Не мисля, че са градски легенди фактите, че си плащат униформите, че си плащат всички курсове, които при пилотите могат да достигнат до 30-хиляди евро, че не са осигурени и ако се разболеят не получават и едно евро. И да всеки си избира сам работодателя, но ако си с малко опит и имаш да връщаш 6-цифрена сума в евро би приел почти всичко. 

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 10 часа, tch каза:

Не мисля, че са градски легенди фактите, че си плащат униформите, че си плащат всички курсове, които при пилотите могат да достигнат до 30-хиляди евро, че не са осигурени и ако се разболеят не получават и едно евро. И да всеки си избира сам работодателя, но ако си с малко опит и имаш да връщаш 6-цифрена сума в евро би приел почти всичко. 

Честно казано не те разбирам! Ryanair не са монополист и ако има по добри условия при конкурентите защо ще приемеш по лошите условия при Ryanair дори да имаш да връщаш заеми? Ако поради някаква причина Ryanair приемат по лесно млади пилоти, това също е част от условията. Какво значение има, че например в Луфтханза можеш да получиш по висока заплата, ако изобщо нямаш възможност да станеш пилот там? Това разбира се е спекулация и не знам дали в Ryanair приемат по лесно младите пилоти.

 

Това че евентуално сам си плащаш униформата, образованието и се самоосигуряваш също е част от сметката. Пилотите все пак учат математика и е лесно всички условия да ги превърнат в пари и да ги сравнят. Това е горе долу като сравнението на НТА и традиционните авиокомпании. В едната оферта има включен багаж и кетъриг, а в другата няма, но ако можеш да смяташ, не е трудно да сравниш двете оферти. Абсурдно е да кажеш, че офертите на традиционните авиокомпании са по добри само защото в тях има включен “безплатен“ чекиран багаж и кетъринг.

 

Не съм запознат с всички законодателства в ЕС, но по принцип не би трябвало да има разлика между това да си служител или самоосигуряващ се, ако не правиш разни счетоводни трикове за да си намалиш осигуровките. Тези разходи също лесно може да си ги сметнеш с помощта на един счетоводител. Не забравяй, че заплатите на пилотите са такива, че те не живеят от днес за утре и ако са умни могат да натрупат сериозни спестявания. Един разумно харчещ пилот след 10-15 години работа спокойно може да се пенсионира и да живее от инвестициите си! Да си пилот днешно време е супер удобна позиция, защото бързо можеш да натрупаш спестявания и да станеш абсолютно независим от всички работодатели и ако малко не ти харесва работата веднага може да си намериш друга високоплатена работа при конкурент.

 

Ryanair имат 4000 пилоти и сегашната криза бе предизвикана от напускането на около 4-5% от пилотите. Погледнато от другата страна 95% от пилотите в Ryanair продължават да са при тях, въпреки че конкуренцията прави всичко възможно да ги привлече. От тази статистика какво заключение може да си извадиш за условията на работа в Ryanair?

 

Това което каза Георги по горе също е важен аргумент. Ryanair имат много бази в малки градчета с ниски разходи за живот. Ако живеш в Бургас вероятно ще ти е много по удобно и евтино да работиш в базата на Ryanair в Бургас от колкото да се местиш във Франкфурт, Лондон или Париж и да плащаш много по високите разходи за живот в тези градове.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 29 минути , Dani Magelan каза:

Нещо се загубиха мини новините. Дали да не се смени заглавието на "Раянеър - анализи и дискусии"

Тези мини новини все пак е хубаво да се обсъдят, защото за всеки купуващ билети от Ryanair е важно да знае ще продължи ли тази мизерия с анулираните полети или положението ще се стабилизира? Не мисля, че 5 успоредни теми за Ryanair ще подобрят положението. Има една тема за промоциите и една тема за всичко останало.

 

Що се отнася до пилотите в Ryanair нека да разбулим малко мистерията и да видим как живее един от “експлоатираните“ пилоти на Ryanair

 

nintchdbpict000317796125.jpg?strip=all&q

 

nintchdbpict000317798486.jpg?strip=all&q

 

nintchdbpict000317797121.jpg?strip=all&q

 

nintchdbpict000317798618.jpg?strip=all&q

 

nintchdbpict000317799523.jpg?strip=all&q

 

RUNWAY MODEL

Stunning Ryanair pilot showcases her glamorous life in a series of envy-inducing Instagram snaps… as she admits she’s ‘not your average pilot’

Michelle Gooris, 25, from Amsterdam, first took to the skies four years ago after two years of intense training to become a pilot

https://www.thesun.co.uk/living/3361452/stunning-ryanair-pilot-glamorous-life/

  • Харесвам 1
  • Шок 2
  • Браво 1
Връзка към коментар

Не ги жалете чак толкова пилотите на Ryanair. Определено има разлика между това да са на трудов договор или като самоосигуряващо се лице. Всяко от тях си има своите плюсове и минуси. Един от плюсове на самоосигуряващите се е, че им се признават разходите за транспорт до работата. Т.е. един пилот на база Станстед ще си пише за разход горивото на колата, паркинга (ако има такава такса), лизинговите вноски на колата и всякакви ремонти, консумативи. А притежаването на кола в Англия не е никак евтино удоволствие. Така че спокойно, те са си направили сметката.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 5 часа, Topfly каза:

Що се отнася до пилотите в Ryanair нека да разбулим малко мистерията и да видим как живее един от “експлоатираните“ пилоти на Ryanair

 

Голям аргумент му удари. Я прегледай тия снимки и кажи дали според теб всички немски полицаи живеят така ;) Далеч съм мисълта, че пилотите са на хляб и вода, но заплащането им трябва да се сравнява с това на другите в индустрията.

https://www.instagram.com/adrienne_koleszar/?hl=de

преди 2 часа, vorbis каза:

Един от плюсове на самоосигуряващите се е, че им се признават разходите за транспорт до работата.

Не знам, може и така да е, но не съм запознат с ирландското законодателство, по което минават договорите им. 

Връзка към коментар
преди 42 минути , tch каза:

Уоу :nyam::cool: 
(нямам против да ме арестува)  :biggrin:

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 1
  • Смея се 3
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.