Прескочи до съдържание

Ryanair - мини новини и въпроси


Препоръчани мнения

Явно ще трябва да очакваме леко увеличение на цените на самолетните билети, комбинирано с влошаване на финансовите резултати на авикомпаните. Ако Ryanair подобри условията на пилотите, това ще окаже влияние на целия пазар.

 

Ryanair "клекна" пред пилотите си

В писмо до пилотите Майкъл О‘Лийри обещава бонуси, договори, съобразени с местните условия, и реални почивни дни

http://www.investor.bg/evropa/334/a/ryanair-klekna-pred-pilotite-si-247964/

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 23 часа, wiliko каза:

как стои въпроса с възстановяване на сума от отменен полет купен през e-dreams ....

От Ryan refund-ват полета без проблеми, но e-dreams може и да не разберат, че полетът е анулиран. Затова се контактува с e-dreams  за възстановяване сумата от тях, тъй като парите трябва да върнат те.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 4 часа, Яничка каза:

От Ryan refund-ват полета без проблеми, но e-dreams може и да не разберат, че полетът е анулиран. Затова се контактува с e-dreams  за възстановяване сумата от тях, тъй като парите трябва да върнат те.

сама си се прецаках с този врътка а и като знам колко платих за отказаните билети по добре хич да не се занимавам, защото e-dreams ще ми върнат сумата която са им платила не коята Ryan са им върнали...жалко че вече нямам карта American express ...

Редактирано от wiliko
Връзка към коментар

Ето и статия в The Guardian, която не е превеждана и интерпретирана от родни журналисти:

https://www.theguardian.com/business/2017/oct/05/ryanair-michael-oleary-apology-pilots?utm_source=esp&utm_medium=Email&utm_campaign=GU+Today+main+NEW+H+categories&utm_term=246755&subid=15950196&CMP=EMCNEWEML6619I2

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Цитат

A number of pilots remain under tax investigation after working for Ryanair through one of its intermediaries, which instructed them to form companies as effective self-employed contractors – a practice which has attracted the attention of authorities around Europe. About half of Ryanair pilots are not officially employed by the airline.

 

това обаче колко прилича на модела на големите таксиметрови фирми тук, които финално се оказва, че нямат пукнат служител, защото всяко такси си е отделна фирма, с всичките разправии покрай това, а те само им отдавали коли на лизинг и им взимат такса за поръчки през диспечерския център

 

разликата е само, че няма как няколко пилота да са си ортаци по лизинг на един самолет :biggrin:

  • Харесвам 3
  • Смея се 3
Връзка към коментар

мда, точно такива проблеми /разправии/ подозирах, че е вероятно да са имали

какъвто ще единен Съюз да сме /европейски/, директивите, регулиращи трансграничната заетост по отношение на данъци, осигуровки, и всякакви подобни задължения, са едни от най-неприятните и трудни за прилагане, и определено това би трябвало да е последното, за което да се тревожи един пилот, изтъпанчен фиктивно като бизнесмен

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 38 минути , searus каза:

Това е доста разпространена практика в UK, далеч не са само пилотите, но в ето тази статия е описана тяхната данъчна епопея по-подробно. 

Абсолютно! Преди дни ми беше на върха на езичето да напиша няколко думи по въпроса, но се въздържах да не стават караници:

 

- след 3 години опит от 1л. ед. ч. като контактор точно като пилотите (огромна практика тук) и задължение да основа limited компания, чрез която плащах вали-гърми много сериозни данъци (много различна практика от едноличен търговец),

- след 3 години опит от 1л. ед. ч. като employee 

 

Със сигурност пилотите правят данъчни врътки, но такива правят и Ryanair - и то МНОГО, защото тази система го позволява.

 

Лично аз зяпнах когато разбрах, че не са employee... Разликата в сигурността на работното място, както и обезщетения, включително и при уволнения е огромна.

преди 22 минути , antea каза:

мда, точно такива проблеми /разправии/ подозирах, че е вероятно да са имали

какъвто ще единен Съюз да сме /европейски/, директивите, регулиращи трансграничната заетост по отношение на данъци, осигуровки, и всякакви подобни задължения, са едни от най-неприятните и трудни за прилагане, и определено това би трябвало да е последното, за което да се тревожи един пилот, изтъпанчен фиктивно като бизнесмен

!!!!!

Редактирано от Гост
Връзка към коментар
преди 15 часа, Rainy каза:

Доста сериозен материал на BBC по повод условията на труд на екипажите в Ryanair.

 

http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-41384789 

 

Горките, те просто не знаят, какво е комунистически режим.

  • Харесвам 3
  • Браво 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, Mitko каза:

Извода от цялата тарапана си е , че без мизерия както за пътниците , така и за служителите , няма как да има билети по 10 евро !!!! 

друг е изводът, според мен, мизерията за служителите е пряко свързана с огромните печалби на акционерите, а не с възможността да се продават евтини билети

 

по данни от финансовата им 2016 година, имат чиста печалба на полет около 1978 евро; колко полета прави дневно един екипаж - да кажем минимум 2? от близо 4000 евро печалба не могат да отделят по стотина за храна или по 300-400 да им наемат хотели за сметка на компанията, когато се налага да нощуват извън базите си?

истината е, че О`Лиъри е зъл счетоводен гений, идеално е осъзнал, че има три групи интереси - пътници, екипажи и акционери и досега успешно ги е менажирал с "разделяй и владей"; първите имат желание да пътуват максимално евтино, сега четем колко са зле екипажите и ни е жал, обаче като дойде време да избираме билет от 10 или от 200 евро -  "стюардесата ми е мила, ама аз съм си по-мил" - т.е. е ясно, че никой доброволно не би дал повече пари, отколкото му е известно, че е възможен такъв полет; а и рано или късно разликата, която в момента не са похарчили пътниците, пак ще отиде при авиокомпанията - тоя ръст на пътници не е станал, защото населението се е увеличило драстично, а защото повечето хора пътуват в пъти повече отпреди, и вместо 2-3 полета годишно, вече имат по 6-8-10

 

акционерите очевидно винаги имат файда от максимална печалба, и при приходи, които трайно нарастват /ниска цена, но умножена по нарастващ брой полети/, им идва дюшеш да държат служителите на базово ниво от времената, когато е имало криза за работа в сектора и са ги наемали на такива условия; за да се промени нещо в уравнението, би трябвало да жертват част от печалбите за сметка на по-добри условия за работа, защото ако изберат вдигане на цените, им отпада основното конкурентно предимство, заради което са растяли като компания.... а кой капиталист се отказва от печалба доброволно /добре че не може да ме чуе Айн Ранд :biggrin:

 

изобщо много е интересно времето, в което живеем и ходовете, които предприемат.... от една страна при НТА имаме ниски цени, ниски разходи за персонал и огромни печалби, от другата при редица стандартни АК - високи цени, нормални разходи за персонал и накрая фалит - това второто, за мен лично, е доста по-изумително като ситуация

  • Харесвам 7
Връзка към коментар
Преди 1 час, Zaro каза:

 

Горките, те просто не знаят, какво е комунистически режим.

@Zaro, аз обаче знам и ще ти кажа, че какъвто социализъм властва във Великобритания, не е истина :) Оня, от дебелите книги. Иначе за другото - ясно е, че е преувеличено, но това са ясни саркастични прийоми навсякъде и от всички... 

Връзка към коментар
преди 30 минути , antea каза:

друг е изводът, според мен, мизерията за служителите е пряко свързана с огромните печалби на акционерите, а не с възможността да се продават евтини билети

@antea, абсолютно вярно. И с още една основна причина:

 

преди 30 минути , antea каза:

истината е, че О`Лиъри е зъл счетоводен гений, идеално е осъзнал, че има три групи интереси - пътници, екипажи и акционери и досега успешно ги е менажирал с "разделяй и владей";

Точно така. Основата, на която е наемал екипажите си, е дълбоко порочна. Те са били абсолютно зависими от него, без социална защита. От друга стана, когато не плащаш социални и пенсионни осигуровки - ясно е, че заплатата е само половината от реалния разход, останалата половина са осигуровки, а третираш служителите си като контрактори, се освобождава колосален финансов ресурс - който отива като печалба за акционерите и подбиване на пазарните цени/завладяване на пазари. Тоест, служителите плащат огромна част от цената. Нали е ясно, че безплатен обяд няма.

 

Не на последно място, да имаш такива контракти със служителите си е начин за официално избягване на данъчни задължения - тоест държавите плащат част от цената също. И тя хич не е малка.

 

И накрая, компанията си поддържа санирания минимум на цени в Западна Европа, а някъде много над санитарния минимум, които избиват загубите от цени по 5 и 10 евро.  Тоест, богатите линии плащат останалото.

преди 30 минути , antea каза:

изобщо много е интересно времето, в което живеем и ходовете, които предприемат.... от една страна при НТА имаме ниски цени, ниски разходи за персонал и огромни печалби, от другата при редица стандартни АК - високи цени, нормални разходи за персонал и накрая фалит - това второто, за мен лично, е доста по-изумително като ситуация

Нормалните авиокомпании фалират, ако имат лошо управление. Никаква друга не е причината... Иначе на никой нормален бизнес не му е лесно - искаме като клиенти да плащаме стотинки, а като служители - нормални и достойни заплати. При лошо управление фалитът е една реалност.

Редактирано от Гост
Връзка към коментар
преди 33 минути , Rainy каза:

@Zaro, аз обаче знам и ще ти кажа, че какъвто социализъм властва във Великобритания, не е истина :) Оня, от дебелите книги. Иначе за другото - ясно е, че е преувеличено, но това са ясни саркастични прийоми навсякъде и от всички... 

А така, от дебелите книги, не от the wrong side of the iron curtain.

  • Харесвам 4
  • Браво 1
Връзка към коментар
В момента, Zaro каза:

А така, от дебелите книги, не от the wrong side of the iron curtain.

Точно така! :) Другото не го знаят, естествено. Просто нормалния сарказъм. Така, както обществото разсипва всеки отворил се повод - добре, че е чувството за хумор да си кажем някои истини... 

Връзка към коментар

Тъкмо слизам от полета София-Стокхолм. Фраш догоре, нямаше нито 1 свободна седалка. Явно не всички линии ще ги спират заради слабо затоварване, а проблемът с персонала си е наистина сериозен.

  • Харесвам 8
Връзка към коментар
преди 10 минути , antea каза:

това, че са спрени от продажба, защото са пълни, гарантира поне, че няма да има овърбукинг, или бъркам и не може да се прецени еднозначно? 

Райън не правят овърбукинг или поне така твърдят в сайта си :)

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 1 час, antea каза:

това, че са спрени от продажба, защото са пълни, гарантира поне, че няма да има овърбукинг, или бъркам и не може да се прецени еднозначно? 

По принцип не може да се каже, защото може да са продадени 10 места в повече и тогава да спрат...

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   1 магеланец

    • nino
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.