Прескочи до съдържание

Ryanair - мини новини и въпроси


Препоръчани мнения

Кранки е направил доста приличен обзор на предизвикателствата в Ryanair. Една от малкото новини е, че компанията нито признава, нито ще се срещне с пан-европейския (почти) синдикат на пилотите:

https://www.irishtimes.com/business/transport-and-tourism/ryanair-pilots-group-outlines-its-list-of-demands-1.3249519

https://www.rte.ie/news/2017/1009/910977-ryanair-pilots/

Да видим дали това ще доведе до нещо...

Връзка към коментар
На 8.10.2017 г. в 19:07, antea каза:

сега четем колко са зле екипажите и ни е жал

 

На 8.10.2017 г. в 19:24, Rainy каза:

мизерията за служителите

Те са били абсолютно зависими от него, без социална защита. 

Тоест, служителите плащат огромна част от цената

 

Добре де, тия служители някой насила ли ги е държал в Ryan?   Не са ли сключвали някакви договори с условия под които са се подписали и с които са се съгласили? 
Всеки човек притежава някакви способности (таланти), образование и професионални умения и съответно ги предлага на някой, който има нужда от тези неща.  Колкото е по-добър и колкото по-търсени са тези му способности, толкова по-добро заплащане и добри условия ще получи. 
Ако аз искам някакво заплащане от моите клиенти, но те не са склонни да ми го дадат, какво да направя - да пищя че не съм оценен и ми плащат малко?
Или по-скоро трябва да помисля дали са достатъчно търсени моите способности или дали не трябва да започна да си търся други клиенти/друг работодател, които да ме оценят и да ми заплатят каквото смятам за заслужено? 

 

Редактирано от Фичо
  • Харесвам 7
Връзка към коментар
Преди 1 час, Фичо каза:

Добре де, тия служители някой насила ли ги е държал в Ryan?   Не са ли сключвали някакви договори с условия под които са се подписали и с които са се съгласили? 
Всеки човек притежава някакви способности (таланти), образование и професионални умения и съответно ги предлага на някой, който има нужда от тези неща.  Колкото е по-добър и колкото по-търсени са тези му способности, толкова по-добро заплащане и добри условия ще получи. 
Ако аз искам някакво заплащане от моите клиенти, но те не са склонни да ми го дадат, какво да направя - да пищя че не съм оценен и ми плащат малко?
Или по-скоро трябва да помисля дали са достатъчно търсени моите способности или дали не трябва да започна да си търся други клиенти/друг работодател, които да ме оценят и да ми заплатят каквото смятам за заслужено? 

@Фичо, не оспорвам. Разсъждавам точно като теб. Според мен причините са комплексни. Гледам да не съдя другите, че всеки си знае цървулките... 

 

Мнението ми се обоснова на личен опит от двете позиции: contractor и employee. 

 

Когато си contractor, в масовия случай договорът предвижда предизвестие една седмица. След определено време може да стане месец, но компаниите преподписват винаги, за да останат ниски предизвестията. Трябва да разбираш от икономика или да си наемеш счетоводител. Нямаш право на болнични - тоест имаш, но не ти ги плащат. Нямаш отпуск. Реално, не ползваш отпуск (аз почти не съм пътувала, докато бях контрактор). Отпускът, разбира се, не е платен, но и не се приема добре да го ползваш (ако държиш да си запазиш работата), а си представям колко е сложно да го планираш при смените на пилотите. Отделно ако имаш семейство, имаш ипотека -> трябва да имаш сериозни спестявания, както и липсва всякакъв баланс работа - личен живот, освен ако не си богат и не ти пука. И е ужасно стресиращо. За някои професии това не е препоръчително...

 

Плюс, ако е плюс -> имаш повече брутни приходи - които стават равни на employee заплатата, ако си плащаш данъците като поп. Публична тайна е, че използването на контракти води до данъчни... да го наречем еквилибристики в рамките на закона. Силно подозирам, че това е една от причините пилотите да не са мрънкали, но другите причини са чиста икономическа принуденост. Понякога периодът на наемане може да продължи три месеца - без сигурен резултат. Ако пътуваш - как да ходиш на интервюта. Ако не пътуваш - трябва да имаш много пари, за да си покриваш разходите - ако си семеен, имаш ученици, къща. Отделно базата къде е, съпругата къде работи, децата къде учат... 

 

Смятам, че в момента виждаме последиците в забавен каданс - изниква опция и пилотите се възползват.  И аз сигурно съм последният човек, който толерира мрънкането, но сякаш те си търсят правата просто. Пищенето реално не е лоша идея - тук умеят да пищят и в крайна сметка обществото се е развило относно услугите именно като последица от пищенето :)

 

И мен съвсем не ме интересува какви заплати получават пилотите, нито как си вади парите МОЛ. Радвам се на придобивките, които имам като пасажер - макар че тук цените не са по 10 евро, както и адмирирам с осемнадесет ръце конкуренцията. Просто споделих и другата страна на монетата - от кого се плащат ниските цени и високите печалби за акционерите: лоши финансови условия за персонала, счетоводни еквилибристики, добри печалби от скъпите линии в Западна Европа.

 

Работната ръка в Европа е най-скъпият лукс. Когато си служител, искаш да си достойно платен - но не винаги ти го дават (не ли?). Когато си клиент - искаш минимална цена с максимална екстра. И в момента има напъпил конфликт, който сега става ясен публично.

 

Иначе ако МОЛ можеше да си внесе пилоти от Индия и да има себестойност на полетите колкото са дрехите в Primark, изработени в Малайзия и Бангладеш, като уволни всички европейци с високи заплати, веднага щеше да го направи. Както и всеки европейски доставчик на масова услуга...

 

 

Редактирано от Гост
Връзка към коментар

Няма как да имаме обективно мнение, когато не сме работили там. Намерих едно интервю на бивш пилот на Ryanair.

Пуснах го през гугъл преводача, защото е дълго. Тук е в оригинал https://www.theguardian.com/commentisfree/2017/sep/20/ryanair-treat-pilots-better-crisis-long-haul

 

"От горчивия опит знам истината зад заземените полети на Ryanair. Неговите лоши условия на работа означават, че авиокомпанията не може да замени пилотите толкова бързо, колкото са напуснали.

Ryanair отмени много стотици полети през последните две седмици, а този брой скоро ще се превърне в хиляди. Авиокомпанията се е опитала да обясни анулирането и тези обяснения стават все по-цветни всеки ден. Нов регламент относно пилотните ограничения на полетното време? Френски контрол на въздушното движение? Лошо време в Италия? Пилотите "на почивка" или любимите ми: да "подобрим оперативната устойчивост на нашите графици и да възстановим точността".
Бях капитан на Ryanair от 2006 до 2014 г. и тези отменени полети не ме изненадват. Това, което бях свидетел през осемте години, ме остави да поклатя главата си и сегашната оценка, че повече от 700 пилоти на Ryanair са напуснали авиокомпанията през последната финансова година, също не ме изненадва.
Но в Ryanair има основен проблем, което е съвсем просто, че компанията не може да замени пилотите толкова бързо, колкото са напуснали. Ръководителят на компанията, Майкъл О'Лиъри, открито обижда пилотите си и постоянно поддържа политика да отправя всеки опит да постигне колективно договорен договор. Стратегията на Ryanair за контрол се основава на много стари тактики за разделение и завладяване, поддържане на договори и дори на различни методи на наемане на работа в персонала на една и съща работа. Пилотите на
Ryanair се разпространяват на повече от 80 бази от Литва до Мароко, от Кипър до Шанън - друга пречка за сближаването.
Междувременно умората от полета за Ryanair е съвсем реална. Когато бях там, бях редовно изпратена от моята база, за да летя на почивните ми дни и без заплащане - до отдалечени бази на "Райанеър", които имаха недостиг на персонал. Бих вземал свързващи полети, а понякога и пристигания за нощувки (хотел, платен от мен, а не възстановен). Веднъж там, щях да докладвам за дежурство, да летя тежък полетен график в продължение на пет последователни дни, а след това да се изправям срещу тежкото пътуване обратно до дома ми. Ако беше лято, обикновено щях да остана само три дни у дома, преди да започна друго пътуване. Това беше преживяване, разрушаващо душата.
Някои от пилотите на Ryanair са служители на компанията по ирландски договори; но повечето не са. Авиокомпанията използва умна схема, за да маскира повечето от своите пилоти като "независими доставчици на услуги". Тези "изпълнители" носят една и съща униформа, имат една и съща фирмена идентификация и изпълняват същия график като пилотите на служителите, но не са служители на никого. Те подписват договори с една от малкото агенции, предоставящи пилотни услуги изключително на Ryanair, и тези договори са написани като поръчки, които могат да бъдат изтеглени или изнесени, без да се допуска никакво договаряне.
Пилотите на работещите имат малко по-добри условия на труд от изпълнителите и имат малка пенсионна схема; но са далеч зад тях дори и колегите си в easyJet (профсъюзи), да не казват нищо за пилотите на наследни авиокомпании като Lufthansa или KLM / Air France. Хората имат трудности да повярват, но това е абсолютно вярно: никой пилот или друг член на екипа на Ryanair няма право дори на безплатна бутилка вода по време на работа. Ако искате, купувате го.
Хорди пилоти са напуснали Ryanair, докато са все още млади, приемат оферти в Обединените арабски емирства или Китай или остават в Европа, ако имат късмет. Отидох в Китай, където редовно получавам обаждания от стари колеги на Ryanair, които ме питат как да кандидатстват.
За да поддържа надежден приток на пилоти, Ryanair разполага с усъвършенствана "кадетна програма", в която са необходими нови пилоти, които са преминали всичките си теоретични изпити и имат само няколкостотин часа опит в симулатори и леки самолети. За своя сметка те бързо се обучават да бъдат съ-пилоти на Boeing 737. След четири години те ще преминат към капитан или техният договор няма да бъде подновен. Докато тази програма предлага светло бъдеще на много млади хора, които желаят да започнат летателна кариера, яркостта на това бъдеще се затъмнява сега, тъй като други авиокомпании в Европа са принудени от конкурентни реалности да подражават на условията на заетостта на Ryanair.

Какво можем да се надяваме, че ще дойде от тази криза в Ryanair, оставяйки стотици хиляди пътници да се разпаднат в цяла Европа? Надявам се, че в криза има възможност и че ще има възможност тук да се чуят пилотите на Ryanair. Надявам се, че най-накрая ще постигнат това, което заслужават: колективно договорено трудово споразумение, което им дава по-добър живот и помага на авиокомпанията, като пречи на износването си."

James Atkinson is a former captain at Ryanair and is now a pilot in China


 

  • Харесвам 4
  • Браво 1
Връзка към коментар
преди 2 часа, Фичо каза:

 

 

Добре де, тия служители някой насила ли ги е държал в Ryan?   Не са ли сключвали някакви договори с условия под които са се подписали и с които са се съгласили? 
Всеки човек притежава някакви способности (таланти), образование и професионални умения и съответно ги предлага на някой, който има нужда от тези неща.  Колкото е по-добър и колкото по-търсени са тези му способности, толкова по-добро заплащане и добри условия ще получи. 
Ако аз искам някакво заплащане от моите клиенти, но те не са склонни да ми го дадат, какво да направя - да пищя че не съм оценен и ми плащат малко?
Или по-скоро трябва да помисля дали са достатъчно търсени моите способности или дали не трябва да започна да си търся други клиенти/друг работодател, които да ме оценят и да ми заплатят каквото смятам за заслужено? 

 

принципно си прав, в една нормална ситуация е така, както го описваш

 

според мен проблемът конкретно тук е именно това, че са абсолютно проформа фирмаджии с всички негативи, които описва Rainy - имат всички задължения на служител, без нито едно негово право плюс допълнителните главоболия на всеки бизнесмен , на практика все едно имат един единствен клиент, което съвсем естествено поставя "клиента" в силно положение 

 

сигурна съм, че има и много пилоти-истински контрактори, но те са частни, наемат ги различни компании, и условията могат да се договарят във взаимна изгода, но самата специфика на професията по редовни маршрути с установени разписания не предполага командир Х всъщност да е в позиция да се пазари с клиенто-работодателя си... всъщност точно в момента наблюдаваме, че започва такъв процес /на пазарене/ и ще е безкрайно интересно кой ще надделее :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Един малко по-философски и провокативен прочит - а дали МОЛ не е намерил еквилибриума на британската поговорка "What you pay is what you get":

  • едни млади деца тръгват да преследват мечтите си и успяват - плащат някакви пари (+ особени условия на труд) и веднага стават пилоти на "турбина", на 737 - "най-популярния самолет", ...
  • едни хора, пълни с мечти да пътуват, ги осъществяват и виждат красотите на Италия, Испания, Гърция, ... (почти) за без пари, но си плащат за чанти, места, ...
  • едни хора, които иначе биха били безработни, получават шанс да работят като администрация, товарачи, .... и си плащат с условията на труд и компенсации, под които са се подписали...

А дали пилотите си търсят правата или използват конюнктурата, за да договорят някоя и друга привилегия? Икономистите ще ви кажат за кривата на търсене и предлагане, която реално и @Фичо е обяснил в примера с неговите клиенти. Но точката на пресичане на 2-те криви не е константна :)

Що се отнася до внесените пилоти - надали МОЛ би направил подобно нещо - АВХералд е пълен с истории, от които на повечето магеланци ще им настръхнат косите и ще ги откажат от летенето. А в наши дни един инцидент е достатъчен, за да фалира цяла а/к. Все пак МОЛ много добре знае, че What you pay is what you get... :)

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
На 23.04.2016 г. в 14:52, Радослав каза:

Предстои ми първи полет с Раян. В тази връзка да попитам:

Раян летят от терминал 1, нали така?

Приемат ли mobile boarding pass на летище София, Станстед?

Необходимо ли е, ако нямам чекиран багаж да минавам през чек-ин или директно да ходя на секюрити с mobile/paper pass?

Намерих това питане, което много прилича на моето понеже и аз за първи път летя с Ryanair.

Пише ми, че излизаме от Т2 това ясно. Като нямам багаж за чекиране направо отивам към проверката с пискащите устройства и това ясно :).

Обаче си имам бордната карта разпечатана, ама баркода малко изглежда като "сплескан" там. Не съм убеден това дали е нормално и дали ще бъде разчетен от устройствата на летището?

Връзка към коментар
преди 2 минути , boogy83 каза:

Обаче си имам бордната карта разпечатана, ама баркода малко изглежда като "сплескан" там. Не съм убеден това дали е нормално и дали ще бъде разчетен от устройствата на летището?

 

Ще бъде - ако не бъде, ще те отметнат ръчно. Лек полет и не се тревожи :)

Връзка към коментар

Засегнати са курсовете до италианските градове Пиза и Венеция, шведската столица Стокхолм, Кастелон в Испания и Меминген в Германия /от ноември до март/. Поне така писаха....

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Цитат

We have just announced that 45 new pilots have joined the airline, as Ryanair Chief Pilot, Ray Conway, presented the 45 new recruits with their ‘Wings’ at a ceremony at Ryanair’s Dublin Offices.

This brings the total number of new pilots who have joined to over 860, since 1st Jan this year.

 

xD:ph34r:

Редактирано от Ivko
Връзка към коментар

Ryanair обявяват нови 23 маршрута от Гърция за лято 2018. България не е в списъка. Явно мислят, че кризата с пилотите е преодоляна или на път да бъде преодоляна.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 28 минути , vorbis каза:

Явно мислят, че кризата с пилотите е преодоляна или на път да бъде преодоляна.

По-надолу в статия пише, че за тази зима са орязали полетите от Гърция с 1/3, така че тия 23 "нови" маршрута колко са нови не се знае.  А и на пилотите им ще се рестартират годишните часове април месец, тъкмо за лятото.

Връзка към коментар

Само мен ли ме притеснява масовото назначаване на нови пилоти? Има не един и два случая на катастрофи поради неопитност и недостатъчно познаване на машините и техните възможности. Постоянно се говори за кризата при пилотите, как не достигат в световен мащаб и изведнъж - пляс! - 860 пилоти само в Раян от началото на година. 86 нови средно на месец :wacko: Това си прилича на конвейер откъдето и да го погледнеш. 

 

Не казвам, че са неподготвени, но просто прави впечатление как през септември в Раян има огромен недостиг на пилоти, което води до безпрецедентна криза и отмяна на стотици полети, и само няколко седмици по-късно се назначават огромен брой нови пилоти... Малко е странно.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 1 час, ACM каза:

Само мен ли ме притеснява масовото назначаване на нови пилоти? Има не един и два случая на катастрофи поради неопитност и недостатъчно познаване на машините и техните възможности. Постоянно се говори за кризата при пилотите, как не достигат в световен мащаб и изведнъж - пляс! - 860 пилоти само в Раян от началото на година. 86 нови средно на месец :wacko: Това си прилича на конвейер откъдето и да го погледнеш. 

 

Не казвам, че са неподготвени, но просто прави впечатление как през септември в Раян има огромен недостиг на пилоти, което води до безпрецедентна криза и отмяна на стотици полети, и само няколко седмици по-късно се назначават огромен брой нови пилоти... Малко е странно.

Не се впрягай толкова :) Нови пилоти нови, ама и те трябва някъде да се научат да летят. Няма да ги пуснат от училище директно да станат капитани спокойно. Първо ще са с по-опитните и след това който изкласи, ще стане капитан. :) То ако вземем да се шашкаме толко, трябва все при лекари пенсионери да ходим, че новите са неопитни :)

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Друго питане относно Ryanair. Аз доста съм летял, ама за първи път ми е с нискотарифна авиокомпания (освен BG Air, ако се брои за такава:) ) Одеве ми пращат на приложението съобщение да не се притеснявам за храна и пиене на борда, можело да си поръчам. Не че ми е зор, няма да умра гладен или жаден за 2-3 часа полет, ама ми стана нещо странно. Тия хора наистина ли нищо не сервират, ако не си платиш за храна и напитки или поне по една водичка дават? А какво ще стане, ако си взема бутилка уиски от безмитната? Да не ми кажат, че трябва да ми я приберат долу и нямам право да я нося като ръчен багаж :lol:

Аз ще мина първо и през салоните с Diners, че ще пътувам баш след работа и ще съм прегладнял де, ама...гложди ме отвътре да знам предварително, как стоят нещата :)

Връзка към коментар
преди 2 часа, ACM каза:

Само мен ли ме притеснява масовото назначаване на нови пилоти? Има не един и два случая на катастрофи поради неопитност и недостатъчно познаване на машините и техните възможности. Постоянно се говори за кризата при пилотите, как не достигат в световен мащаб и изведнъж - пляс! - 860 пилоти само в Раян от началото на година. 86 нови средно на месец :wacko: Това си прилича на конвейер откъдето и да го погледнеш. 

 

Не казвам, че са неподготвени, но просто прави впечатление как през септември в Раян има огромен недостиг на пилоти, което води до безпрецедентна криза и отмяна на стотици полети, и само няколко седмици по-късно се назначават огромен брой нови пилоти... Малко е странно.

Нови пилоти не значи новобранци, може да са с голям опит и да идват от други авиокомпании. А и дори да са новобранци, мисля че все още нямаме сигнали, че обучението и процесите работят зле, дори повечето авионциденти за които се сещам като чиста пилотска грешка са в следствие на такава от много опитни пилоти. Не се впрягай толкова, това е чист ПР за Ryanair, споменават само колко са наели, няма да споменат колко са напуснали. А имайки предвид големия им растеж (не само София получи екзплозивно доста самолети за една година), най-нормалното е да запълват новите самолети и с нови екипажи. 

В момента, boogy83 каза:

Тия хора наистина ли нищо не сервират, ако не си платиш за храна и напитки или поне по една водичка дават? А какво ще стане, ако си взема бутилка уиски от безмитната?

Абсолютно нищо не сервират безплатно :) Колкото за алкохола от безмитния, мисля че въведоха някакви правила, но да си носиш сандвич, шоколадче и т.н., нямаш никакви проблеми. 

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

Питане набързо ,но не и спешно?  :) Някой нещо да е подочул за нискитарифни полети след новата за след 01.01.2017 София -Лисабон.Днес го чух 2 пъти от 2-ма човека 

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.