Прескочи до съдържание

Ryanair - мини новини и въпроси


Препоръчани мнения

Passengers on flight FR7312 were met by ambulances at Frankfurt airport but those who did not seek medical assistance were not accommodated in hotels by the airline, a passenger told The Irish Times.

 

За подобни неща, още повеч след аварийно кацане, нямам думи

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 1 час, cybersimo каза:

Свършили били местата за спане във Франкфурт. Ти да видиш... уникално отношение

Точно това отношение е най-притеснително.Едно е О'Лиъри да дава арогантни интервюта хвалейки успешния си бизнес модел,друго е компанията да прави арогантни изявления и нахални обяснения,когато живота и здравето на пътниците са били застрашени.Аз съм последният човек,който ще хвърли камък по НАК,но все пак трябва да има граница.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Понякога си мисля, че НАК живеят още в 20 век, когато нямаше масово интернет и такъв случай можеше да мине донякъде незабелязано в обществото. При такъв инцидент да не се погрижат за пътните товари много лошо и се създава негативен образ за компанията в общественото съзнание. Засега арогантността им минава метър, но в един момент (може  би не сега) негативните образи в съзнанието ще натежат и Райън ще почнат да чувстват това чрез приходите.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

Така и не се разбра. Сега пък някъде пишат, че и на 20.07 ще има...

Най- лесно в сайта на Ryanair да се провери- ето тук: https://www.ryanair.com/gb/en/travel-updates

 

ps В Пиза мога да препоръчам 2 ресторантчета. 🙂

Редактирано от aleksandrina
Връзка към коментар
On 7/14/2018 at 8:32 PM, vorbis said:

Понякога си мисля, че НАК живеят още в 20 век, когато нямаше масово интернет и такъв случай можеше да мине донякъде незабелязано в обществото. При такъв инцидент да не се погрижат за пътните товари много лошо и се създава негативен образ за компанията в общественото съзнание. Засега арогантността им минава метър, но в един момент (може  би не сега) негативните образи в съзнанието ще натежат и Райън ще почнат да чувстват това чрез приходите.

Когато авиокомпания не се погрижи за теб е арогантно, но когато същото нещо го направи автобусна или жп компания било нормално? Аз съм катастрофирал с автобус в Сърбия в един часа през нощта и никой не се погрижи за оцелелите пътници. Тези които имаха рани ги закараха в болница, но останалите трябваше сами да тъсим превоз на стоп до България. Единственото обезщетение което ми даде автобусната компания беше възможността още веднъж да пътувам по същата линия без да плащам.

При авиокомпаниите като Ryanair в такива случаи поне може да осребриш разходите за хотел и транспорт, които си направил.

 

За да може авиокомпанията да реагира адекватно при подобна ситуация се изисква много персонал и разходи на място за да може да се организират, хотелите, транспорта и т.н. Аз лично предпочитам, когато не съм сред полето, а на едно чуждо летище сам да си резервирам хотела и транспорта, вместо да чакам часове на опашка докато може авиокомпанията да ме “уреди“ . Чакал съм няколко пъти така с часове и е ужасно преживяване!

Личните ми предпочитания са да пътувам евтино и авиокомпанията да няма ангажимент да ме “обгрижва“  с чакане от няколко часа на опашка.

 

Връзка към коментар

Извинявай,но ми се струва,че заемаш тази позиция от любов към спора🙂

Във всяка друга ситуация бих се съгласила с теб.Но когато сигурността на пътниците е била застрашена,а е имало и пострадали,като добавиш и силния стрес през който са преминали,да ги оставиш да си търсят хотели с изключително наглото обяснение,че в град като Франкфурт няма места за настаняване - това чупи наглометъра.Това,че част от пътниците не са имали нужда от мед.помощ,не значи,че са се чувствали добре.По-чуствителни хора и деца изпитват дискомфорт дори при слизане с лифт от високо.

В забутан град като Форли успяха за 2ч да настанят цял самолет пътници,заради отмяна на полет,нормално е авиокомпаниите да са готови да реагират във спешни ситуации,а тази е точно такава.

Дори да е било невъзможно да  реагира бързо с настаняването,минимална грижа на АК е да успокои пътниците,че разходите им за хотел ще бъдат възстановени.

 Това не е просто отменен/закъснял полет,а спешна,деликатна ситуация,в която е задължително да покажеш уважение към клиента.

  • Харесвам 9
Връзка към коментар

предполагам има значение също дали по принцип летят до това летище и имат персонал, договори с хотели и подобни или са кацнали по спешност и нямат нищо там..

при всички случаи дори да ми кажат "оправяй се сам", ще се оправя и после ще си искам възстановяване на всички разходи до дупка. Това ако съм в състояние да мисля разбира се, но за тези, които не са били гледам са осигурили спешна помощ

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 33 минути , neuromancer каза:

предполагам има значение също дали по принцип летят до това летище и имат персонал, договори с хотели и подобни или са кацнали по спешност и нямат нищо там..

 

През лятото има 2 полета седмично от Бургас до Франкфурт Хан, където са се приземили.

Връзка към коментар
15 minutes ago, Мари Николова said:

Извинявай,но ми се струва,че заемаш тази позиция от любов към спора🙂

Във всяка друга ситуация бих се съгласила с теб.Но когато сигурността на пътниците е била застрашена,а е имало и пострадали,като добавиш и силния стрес през който са преминали,да ги оставиш да си търсят хотели с изключително наглото обяснение,че в град като Франкфурт няма места за настаняване - това чупи наглометъра.Това,че част от пътниците не са имали нужда от мед.помощ,не значи,че са се чувствали добре.По-чуствителни хора и деца изпитват дискомфорт дори при слизане с лифт от високо.

В забутан град като Форли успяха за 2ч да настанят цял самолет пътници,заради отмяна на полет,нормално е авиокомпаниите да са готови да реагират във спешни ситуации,а тази е точно такава.

Дори да е било невъзможно да  реагира бързо с настаняването,минимална грижа на АК е да успокои пътниците,че разходите им за хотел ще бъдат възстановени.

 Това не е просто отменен/закъснял полет,а спешна,деликатна ситуация,в която е задължително да покажеш уважение към клиента.

Съвсем сериозно го мисля и изобщо не споря заради спорта! Ако някой е стресиран до ниво да му трябва лекарска помощ, той трябва да получи такава, но за всички останали е по малък стрес сами да си намерят спане от колкото да минават през процедурата чакане на опашка за да им уредят хотел. Натискът за ефективност върху авиокомпаниите и летищата е голям и никой не оставя да има резервен персонал, който да може бързо да уреди такива проблеми, независимо дали става за традиционна авиокомпания или НТА. Попадал съм няколко пъти в ситуацията авиокомпанията да трябва да ми урежда спане и от установяване на проблема до настаняване в хотела рядко е минавало по малко от 3-4 часа. Когато си стресиран най-малко ти трябва допълнителен стрес от такава тежка процедура и чакане на километрични опашки:

 

1520543426842.jpg

 

asleep.jpg

 

Не е ли много по добре вместо да чакаш 3-4 часа да си пуснеш приложението на букинг, да си резервираш хотел и до половин час да си в леглото?

В такива моменти рядко има място в един хотел за всички пътници, което допълнително усложнява логистиката и забавя централното разпределение на пътниците. Осигуряването на специални автобуси за извозване на пътниците също изисква много време.

 

Пак ще задам въпроса, защо трябва да да имаме специални изсквания когато се возим с airbus спрямо пътуването с нормален автобус?

 

Easyjet по принцип имат едно решение на този проблем, което не е лошо. Те комуникират с пътниците си основно през приложението си за смартфон, което драстично намалява логистичните проблеми в такива ситуации. Резервират централно хотел, транспорт и т.н. и на телефона ти пращат информация кога и къде трябва да бъдеш, като нямаш нужда от разпечатани ваучери и т.н.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

@Topfly, принципно си прав, но сме свикнали да гледаме на нещата от нашата си камбанария /която на хора, които се оправят/. Да, обаче почти всички хора, които познавам, нямат навика да пътуват така свободно ,нито да си търсят леко полети, нито хотели, нито каквото и да е. За тях това би било катастрофа и наистина огромен огромен стрес. За често пътуващ самоорганизирано няма проблем, но за другите това е ужасно отношение. Особено при тази ситуация, при която хората вероятно са се уплашили. Не е просто да си кацнеш на летищото и да те забавят. За това  смятам, че не бива така да се действа. Не знам, всичко ми се струва един огромен балон, който все някой ден ще се спука, дано не съм права, но ще започнат да тежат някои неща дори и на тях.

  • Харесвам 3
  • Браво 3
Връзка към коментар

@Topfly ако в наглото съобщение на Раян бяха добавили още едно изречение, даващо право на всеки от неполучилите хотел да си намери такъв за собствена сметка и след това да им изпрати мейл за възстановяване на разходите - всичко би било наред.

Но вместо това те са се изказали като в стил "останалите да го д*хат".

Редактирано от cybersimo
  • Харесвам 7
Връзка към коментар
2 minutes ago, luba_rizova said:

@Topfly, принципно си прав, но сме свикнали да гледаме на нещата от нашата си камбанария /която на хора, които се оправят/. Да, обаче почти всички хора, които познавам, нямат навика да пътуват така свободно ,нито да си търсят леко полети, нито хотели, нито каквото и да е. За тях това би било катастрофа и наистина огромен огромен стрес. За често пътуващ самоорганизирано няма проблем, но за другите това е ужасно отношение. Особено при тази ситуация, при която хората вероятно са се уплашили. Не е просто да си кацнеш на летищото и да те забавят. За това  смятам, че не бива така да се действа. Не знам, всичко ми се струва един огромен балон, който все някой ден ще се спука, дано не съм права, но ще започнат да тежат някои неща дори и на тях.

Съгласен съм, че не за всеки е решение да си резервира хотел през букинг, но не е много по сложно да се наредиш на опашката за информация и да попиташ от къде може да си резервираш на гише хотел. Не е по сложно да седнеш в едно такси и да искаш да те закара до най-близкия евтин хотел.

Основната разлика е, че трябва да имаш пари с които трябва да си платиш хотела. Същото нещо обаче може да ти се случи и с автобус. Знам за една автобусна компания, която редовно си оставя пътниците под път и над път по Европа. Нейните пътници нямат право дори да си осребрят парите за хотел! Не мисля, че към една НТА трябва да има по високи изисквания от колкото към една автобусна компания!

 

Безспорно има пътници, които трудно се оправят с чужди езици и т.н., но за тях по принцип всичко е трудно. Да пътуваш в чужбина все пак си е определена отговорност и не можеш да прехвърлиш всички проблеми на превозвача. Ако искаш VIP обслужване си плати за бизнес класа, но ако си платила билет с цената на автобус, не би трябвали да имаш по високи изисквания. Знам че в много хора има стари рефлекси, че летенето е нещо по лукс и на човек му се “полагат“ определени услуги.  Аз не мисля, че има някакъв балон, който ще се спука, а напротив, хората ще свикнат, че от НТА да не очакват повече от колкото от един автобусен превоз. Разпространение на мобилните телефони и онлайн резервирането също върви в посока, че за все по малко хора ще е проблем. Щом за всеки пътник на НТА не е проблем да си купи билет и да се чекира онлайн, защо ще му е проблем да си резервира хотел онлайн?

 

Не отричам, че има и екстремни случаи, като на един българин който аз трябваше да му попълвам молбата за пасаван, защото беше неграмотен и не можеше да си попълни дори личните данни в молбата! Как този човек пътуваш в чужбина за мен е загадка, но не може към такива пътници да се пригажда системата!

 

 

2 minutes ago, cybersimo said:

@Topfly ако в наглото съобщение на Раян бяха добавили още едно изречение, даващо право на всеки от неполучилите хотел да си намери такъв за собствена сметка и след това да им изпрати мейл за възстановяване на разходите - всичко би било наред.

Но вместо това те са се изказали като в стил "останалите да го д*хат".

С това съм 100% съгласен!

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Освен това, приемаме че пътниците са оправни и си намират хотел и се настаняват, авиокомпанията им изплаща разходите след това, но...

Какво става с дете на 16 пътуващо само ( или на 14 при Уиз) ? Как се настанява в хотел ? Кой хотел ще настани непълнолетен самостоятелно ?

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
1 minute ago, funny said:

Освен това, приемаме че пътниците са оправни и си намират хотел и се настаняват, авиокомпанията им изплаща разходите след това, но...

Какво става с дете на 16 пътуващо само ( или на 14 при Уиз) ? Как се настанява в хотел ? Кой хотел ще настани непълнолетен самостоятелно ?

Има два варианта. Ако детето не е оправно го пращаш с нормална авиокомпания и с придружител, но ако е оправно си го пуснаш само. Сигурен съм, че всеки родител 100% по добре ще обслужи детето си дистанционно, като му резервира онлайн хотел от колкото да разчита на авиокомпанията. Това, че авиокомпанията евентуално осигурява хотел или трансфер не означава че някой служител ще държи за ръка дете на 14 или 16 години и ще му помага да се оправи в хаоса на летището.

Връзка към коментар

@luba_rizova,толкова добре е изразила мислите ми🙂

 

 Не се съмнявам,че много от нас могат да намерят настаняване и за целия самолет,но има и друг тип хора.

Притеснително е,че Раян си позволява такова отношение в точно тази ситуация.Доста добре се справиха с кризата с пилотите от миналата есен,като раздаваха щедри компенсации,чак съжалих,че не отмениха нито един от мойте полети🙂Сега обаче са понатрупали черни точки с обявените стачки в пиков сезон и такива изцепки едва ли да се преглътнат лесно,независимо от цената на билета.

 

 Може би,излишно се палим от информация поднесена в статия,може не всичко да е вярно.Тепърва ще стане ясна причината за аварийната ситуация,което е най-важно в случая.

 

@Topfly,не играеш честно,снимките ти са от мега-гига природни бедствия или стачки или и двете.🙂Едва ли положението във Франкфурт да е било такова.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 3 минути , Topfly каза:

Има два варианта. Ако детето не е оправно го пращаш с нормална авиокомпания и с придружител, но ако е оправно си го пуснаш само. Сигурен съм, че всеки родител 100% по добре ще обслужи детето си дистанционно, като му резервира онлайн хотел от колкото да разчита на авиокомпанията. Това, че авиокомпанията евентуално осигурява хотел или трансфер не означава че някой служител ще държи за ръка дете на 14 или 16 години и ще му помага да се оправи в хаоса на летището.

Не, не. Не ме разбра. Аз не говоря за оправността на детето. То може да е пътувало по света повече от голяма част от възрастните.

Говоря за готовността на който и да е хотел да настани непълнолетен , дете , в хотелска стая само..

Появява се едно 15 годишно на рецепция и казва аз се настанявам защото имам резервация. Какво мислиш се случва ?

  • Харесвам 2
Връзка към коментар
2 minutes ago, Мари Николова said:

 

@Topfly,не играеш честно,снимките ти са от мега-гига природни бедствия или стачки или и двете.🙂Едва ли положението във Франкфурт да е било такова.

Това са снимки точно от Франкфурт, но по време на стачка 🙂 Моите случаи когато съм спал в хотел, никога не са били поради стачка или някакъв друг голям катаклизъм и въпреки това съм чакал по 3-4 часа. По време на големите стачки на Луфтханза във Франкфурт наистина имаше проблем с капацитета на хотелите и единственото нещо което можеше да осигури Луфтханза бяха походни легла на летището. Тогава реално чакането не беше 3-4 часа, а с дни хората спяха на походни легла.

 

volcano16.jpg

  • Шок 3
Връзка към коментар
7 minutes ago, funny said:

Не, не. Не ме разбра. Аз не говоря за оправността на детето. То може да е пътувало по света повече от голяма част от възрастните.

Говоря за готовността на който и да е хотел да настани непълнолетен , дете , в хотелска стая само..

Появява се едно 15 годишно на рецепция и казва аз се настанявам защото имам резервация. Какво мислиш се случва ?

Интересен казус, но не съм чувал хотелите да имат ограничение за настаняване на самостоятелни непълнолетни лица. Ако имат паспорт вероятно не би имало проблем. По принцип същият казус би възникнал и ако авиокомпанията иска да настани непълнолетно дете самостоятелно в стая.

Връзка към коментар
преди 26 минути , cybersimo каза:

@Topfly ако в наглото съобщение на Раян бяха добавили още едно изречение, даващо право на всеки от неполучилите хотел да си намери такъв за собствена сметка и след това да им изпрати мейл за възстановяване на разходите - всичко би било наред.

Но вместо това те са се изказали като в стил "останалите да го д*хат".

A колко точно нагло е било съобщението?

В статията аз прочетох 

Цитат

“Customers were provided with refreshment vouchers and hotel accommodation was authorised, however there was a shortage of available accommodation. Customers will board a replacement aircraft which will depart to Zadar this morning and Ryanair sincerely apologised for any inconvenience.”

Значи, на мен ми звучи точно като "ако успееш да си намериш хотел, ние ще платим". Ако няма абсолютно нищо свободно, те не могат да направят много, освен да осигуряват походни легла...

Връзка към коментар
преди 4 минути , Topfly каза:

Интересен казус, но не съм чувал хотелите да имат ограничение за настаняване на самостоятелни непълнолетни лица. Ако имат паспорт вероятно не би имало проблем. По принцип същият казус би възникнал и ако авиокомпанията иска да настани непълнолетно дете самостоятелно в стая.

Аз го казвам от опит, защото съм правила резервация за мен и дъщеря ми ( беше на 17) в хотел , една двойна стая. Пътуваме от различни държави към мястото и пристигаме по различно време. Тя прреди мен, пробва да се настани , но.... отговора е че докато няма настанен възрастен не могат да настанят непълнолетен. ( Англия, Лондон). Е в случая тя ме изчака.

 

Иначе когато резервацията е през авиокомпания , ситуацията е друга , самата компания гарантира за наетите стаи и проблем няма.

 

ПП. За да не останеш с грешно впечатление, аз напълно подкрепям това , че от НТА не трябва да се очакват екстри като при полет с редовни такива. То за това и са НТА , и за това и цените им са други. Но има определени случай в които няма как да бягат от отговорност, както в случая при инцидент, технически с последствия върху здравето, живота на  пътниците.

  • Харесвам 2
Връзка към коментар

@neuromancer

Нагло е, че във Франкфурт били свършили местата за настаняване и се извинявали за неудобството. Това реално ли ти звучи? И аз не виждам никъде дори и намек, че биха платили, ако някой се настани сам.

Редактирано от cybersimo
  • Харесвам 2
Връзка към коментар

"hotel accommodation was authorised"

става дума за Хан, където аз лично нямам никаква представа какво има, и то е на стотина километра от град Франкфурт

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.