Прескочи до съдържание

Ryanair - мини новини и въпроси


Препоръчани мнения

Преди 1 час, AlexandraKo каза:

И какво се случва после?

Предлагат ли ти полет в друг ден?Или се справяш сам и както можеш?

 

 

В конкретния случай ми дадоха възможност да си сменя полетите с други такива +-7 дена от наличните им връзки между Португалия и Франция, което считам за справедливо и дори леко в полза на клиента в тази ситуация (все пак и те са подложени на изпитание). Дори са повече опциите. Ето го едно от писмата:

 


Dear Customer,

We sincerely regret to advise you that your flight: FR 7474 from OPO to BVA on the 26Jul2018 has been cancelled due to an unnecessary strike by our Cabin Crew.


We regret to advise customers of a strike by some of our Spanish, Portuguese & Belgian based Cabin Crew on Wednesday, July 25 & Thursday, July 26. We have continued our efforts over recent days to avert this strike and the disruptions it will cause, including our many invitations to cabin crew unions to meet with us to resolve their issues.

However, despite these extensive efforts on our part to avert these disruptions, the unions have continued to assert that they expect the strike to go ahead on Wednesday, July 25 & Thursday, July 26.

We are notifying customers today so they can change their flight to an alternative date or take a refund.

We apologise to our customers for these regrettable disruptions which we have done our utmost to avoid.

Your options are outlined below:

1. Apply for a refund

If you wish to cancel your reservation and claim a full refund of the unused flight(s) click Refund and enter your booking details.

Refunds will be processed within 7 working days back to the form of payment used for the original booking.

2. Change your Cancelled Flight (for free)

If you wish to move your flight booking, free of charge, to a different flight on the same day or an alternative date of travel before or after your scheduled departure date, you can do so by clicking Change Flight to transfer your booking online.

3. Re-Route option

If you require rerouting options, such as departing / arriving from another airport service by Ryanair or (if a suitable Ryanair flight is unavailable) and alternative airline, train, bus, or car hire, please contact our Customer Service team (subject to opening hours) or go to the airport ticket desk.

If you avail of rerouting via an alternative airport, you will be entitled to a refund of the reasonable cost of transferring to that airport. Also, if you avail of rerouting and, as a result incur expenses in respect of accommodation, meals or refreshments, you will be entitled to a refund of such reasonable expenses. Please retain all receipts that must be submitted to Ryanair to make expenses claims. If you were notified of a flight cancellation more than 14 days in advance of the scheduled departure date or if there are extraordinary circumstances relating to your flight disruption, you are not entitled to EU261 compensation (as opposed to expenses detailed above).

We understand the inconvenience of flight cancellations and will accommodate your option of choice wherever possible, while complying with EU Regulation 261/2004.

4. Contacting Ryanair:

Customers due to travel on Wednesday 25th July or Thursday 26th July can contact Ryanair Customer Service by:

Phone/Chat: Customer Service team

Customer Service:

We advise customers to firstly claim refunds or change their flights via the links above. While we envisage a busy period, we would ask that customers allow additional time for their queries to be processed.

We hope that our customers understand that Ryanair has made every effort to avert this unnecessary strike and minimise the disruption to our customers. We will defend our low fare business model because it is what gives our customers what they want more than anything else – the lowest fares in Europe.

Yours Sincerely

Bill Hutchinson

Ryanair Customer Service Director
Редактирано от koliob
  • Харесвам 2
Връзка към коментар
преди 3 часа, Alexander каза:

Не съм чувал за това намаление, а ние основно пътуваме семейно.

През 2016 със сигурност го е имало, но явно е старо. Ето тук открих стара сравнителна характеристика Уиз vs Раян: http://kufar.eu/ryanair-vs-wizzair-открий-разликите/

Не е офиц. инфо, но съм го чела и на сайта им.

Редактирано от bibi
Връзка към коментар

Това Family extra не е ли тарифа, която се избира при покупка? Струва ми се че така съм виждал нещо с такова име... Ако сега няма, значи е отпаднало...

Връзка към коментар
3 hours ago, Jorro said:

Все пак се надявам да се размине или поне да имам късмет моя полет да не бъде отменен, че ми проваля толкова плановете, че не искам да си го помислям даже. 

Опасявам се, че точно тогава има национална стачка. На 2-ра страница е и пише какво засяга. 

Редактирано от aleksandrina
Връзка към коментар
2 minutes ago, aleksandrina said:

Опасявам се, че точно тогава има национална стачка. На 2-ра страница е и пише какво засяга. 

Е пише, че е 24 часа, но все се надявам, че няма да засегне 100% от полетите, а само % от тях....сега обявените канселации за всички полети от тези държави ли са или само част?

Връзка към коментар
преди 1 час, Jorro каза:

Е пише, че е 24 часа, но все се надявам, че няма да засегне 100% от полетите, а само % от тях....сега обявените канселации за всички полети от тези държави ли са или само част?

Ако още не са ти канцелирали полета - със сигурност има надежда да не го направят. Ако стачкуваха всички Rayanair вече щяха да са реагирали. Скоро ще стане ясно.

Редактирано от koliob
  • Харесвам 1
Връзка към коментар

В 5:40 GMT днес чатът на Ryanair е вече претоварен...

 

One of our representatives will be with you shortly. Your wait time will be approximately 265 minute(s). Thank you for your patience.

Редактирано от koliob
  • Шок 5
  • Смея се 2
Връзка към коментар
46 minutes ago, koliob said:

В 5:40 GMT днес чатът на Ryanair е вече претоварен...

 

One of our representatives will be with you shortly. Your wait time will be approximately 265 minute(s). Thank you for your patience.

Ужас, то ще ти падне батерията на телефона докато ги изчакаш.....

  • Харесвам 1
  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 22 часа, Jorro каза:

Нищо не се споменава за стачката на 25 юли в Италия. Дали се е разминала, че съм на тръни?

"Салонният екипаж на компанията в Италия също ще стачкува, но от „Райънеър“ заявиха, че това няма да засегне италианския график на полетите. "

от https://www.faktor.bg/bg/articles/rayanear-otmeni-novi-600-poleta-v-evropa

  • Благодаря 1
Връзка към коментар

Информация за отмяна на полети на авиокомпания „RYANAIR”

По информация на българското посолство в Мадрид ирландската авиокомпания „RYANAIR” е обявила, че планира да отмени общо 400 от своите полети от и за Испания, насрочени за 25 и 26 юли 2018 г., поради общи стачни действия на синдикатите на кабинните екипажи. 
От авиокомпанията съобщават, че засегнатите клиенти имат право да сменят датата на полета си и да си запазят място за друг, като такива полети ще се извършват 7 дни преди и след насрочените дати на стачката. Гражданите имат право и на възстановяване на разходите, платени за техните билети, но такива компенсации ще се изплащат единствено в размер от 250 до 400 евро, в зависимост от това дали полетът е бил за по-близка или по-далечна дестинация. 
Посолството ни в Мадрид информира още, че според публикации в испанските медии е възможно и започването на стачни действия от 29 юли 2018 г. на близо 60 000 работници, които осигуряват наземна помощ за самолети, пътници, поща и товари по всички испански летища, включително и на най-големите такива в Мадрид, Барселона, Валенсия, Малага и др.. 
Министерството на външните работи препоръча на българските граждани, които имат планирани полети с авиокомпания „RYANAIR” от и за Испания на 25 и 26 юли т.г., да се информират за статуса на своя полет и в случай на нужда да се свържат с превозвача за необходимото съдействие.

  • Шок 2
  • Замислям се 2
Връзка към коментар

Последните 2 седмици има големи скандали с Ryanair в Унгария. Вече втори път част от от багажа на пътниците за Гран Канария остана в Будапеща. Причината е, че този маршрут е на лимита на самолетите и когато пътниците искат да качат повече багаж от очакваното има проблем с максималната тежест на самолета. Най-гадното е, че Ryanair свалят не само чекирания багаж, а и ръчния багаж отнет на гейта. От Ryanair са казали на пътниците, че ще им платят по максимум 50 евро на ден за закъснение на багажа срещу фактури за дрехи и т.н.

 

При вторият проблемен полет, част от пътниците са отказали да пътуват без багажа си и са препречили пътя на самолета. Наложила се е намеса на полицията.

 

 

 

 

  • Шок 7
  • Смея се 3
  • Замислям се 1
Връзка към коментар
10 minutes ago, Alexander said:

Чак на лимита. Имат и други дестинаци с по 400-500км по-дълги отколкото Гран Канария - Будапеща

Километрите които може да измине един самолет на теория и на практика са две различни неща:

 

- когато летиш от изток на запад често има насрещен вятър със 150 км/ч, който забавя самолета и увеличава разхода на гориво. В обратна посока тези ветрове помагат.

- при проблем с летищата на Канарските острови трябва да имаш вариант за резервно летище, а най-близко до Канарските острови е Мароко.

- Полетите от Унгария се пълнят основно от пътници на туроператори, които не са свикнали да пътуват с компактен багаж. Едно е 20% от пътниците да имат чекиран багаж, а съвсем друго е 80% от пътниците да имат чекиран багаж.

- според някои статии които прочетох има и минимална  разлика между сертифицирането на различните самолети на Ryanair, която в подобни случаи се оказва критична.

  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 2 часа, Topfly каза:

Последните 2 седмици има големи скандали с Ryanair в Унгария. Вече втори път част от от багажа на пътниците за Гран Канария остана в Будапеща. Причината е, че този маршрут е на лимита на самолетите и когато пътниците искат да качат повече багаж от очакваното има проблем с максималната тежест на самолета. Най-гадното е, че Ryanair свалят не само чекирания багаж, а и ръчния багаж отнет на гейта. От Ryanair са казали на пътниците, че ще им платят по максимум 50 евро на ден за закъснение на багажа срещу фактури за дрехи и т.н.

 

При вторият проблемен полет, част от пътниците са отказали да пътуват без багажа си и са препречили пътя на самолета. Наложила се е намеса на полицията.

 

 

 

 

Може и да ме гони "световната конспирация", но мисълта, че Wizzair имат пръст в тази работа … не ме напуска. 🙂 

...

Летят си Ryanair от и за цяла Европа, и не само, … и изведнъж ... "тежки" са само в Будапеща ... 😉😀

Редактирано от ven62
  • Харесвам 2
  • Смея се 1
Връзка към коментар
преди 15 минути , Topfly каза:

Километрите които може да измине един самолет на теория и на практика са две различни неща:

 

- когато летиш от изток на запад често има насрещен вятър със 150 км/ч, който забавя самолета и увеличава разхода на гориво. В обратна посока тези ветрове помагат.

- при проблем с летищата на Канарските острови трябва да имаш вариант за резервно летище, а най-близко до Канарските острови е Мароко.

- Полетите от Унгария се пълнят основно от пътници на туроператори, които не са свикнали да пътуват с компактен багаж. Едно е 20% от пътниците да имат чекиран багаж, а съвсем друго е 80% от пътниците да имат чекиран багаж.

- според някои статии които прочетох има и минимална  разлика между сертифицирането на различните самолети на Ryanair, която в подобни случаи се оказва критична.

И какво общо има всичко това?

Аз казах, че със същите самолети, същата АК  минават с поне 500км повече и пак кацат на Гран Канария, справка Осло, Варшава, Краков, Копенхаген.

Не вярвам скандинавците да се стискат за чекиран бажаг повече от унгарците или да няма повече туроператори отколкото в Унгария.

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
4 minutes ago, ven62 said:

Може и да ме гони "световната конспирация", но мисълта, че Wizzair имат пръст в тази работа … не ме напуска. 🙂 

...

Летят си Ryanair от и за цяла Европа, и не само, … и изведнъж ... "тежки" са само в Будапеща ... 😉😀

 

Едва ли от Уиз ер са заповядали на пилота на Ryanair да свали багажа на пътниците и да обяви по микрофона, че самолета е по тежък от позволеното. По скоро това е грешка на Ryanair. Подобен случай имаше и със самолет на Wizz air пътуващ от Хургада. В този случай Уиз ер оставаха екипировката на една цяла група леководолази и от това също стана медиен скандал.

 

Точно поради подобни причини при полетите на Уиз ер от Будапеща до Дубай например продават 150, а не 180 места в А320. Който пътува по такива дълги отсечки с НТА винаги е добре да си има едно на ум и ако му е много важен багажа, да си плати приорити.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
13 minutes ago, Alexander said:

И какво общо има всичко това?

Аз казах, че със същите самолети, същата АК  минават с поне 500км повече и пак кацат на Гран Канария, справка Осло, Варшава, Краков, Копенхаген.

Не вярвам скандинавците да се стискат за чекиран бажаг повече от унгарците или да няма повече туроператори отколкото в Унгария.

Не може да знаеш в тези полети колко седалки продават. Дадох пример с Уиз ер, които продават по малко седалки по определени дълги маршрути.

Разликата не е между скандинавците и унгарците, а в спецификата, че редовните полети на Ryanair и Wizzz air до Канарските острови се пълнят от туроператори. Пътниците които ползват туроператор са по неорентирани и обикновенно мъкнат със себе си “цялата къща“ за да не им липсва нещо по време на почивка.

Редактирано от Topfly
  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 14 минути , Topfly каза:

 

... пилота на Ryanair да свали багажа на пътниците и да обяви по микрофона, че самолета е по тежък от позволеното.

Какъв е механизма на подобно действие и как де те разбирам?!

Качват се всички, натоварват багажа, затварят вратите и пилота прави преглед на теглото на самолета, което е отчетено на някакъв уред.

Защо ми се губи идеята за планираното максимално допустимо тегло, оценка на статистическия риск всички да решат да излъжат и вземат повече багаж или чекирания да е бил надвишен с по някой килограм. За какво свръхтегло говорим - 500 килограма, 5 тона?!

Моля за линк към информацията. 

Редактирано от Таньо
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
Just now, Таньо said:

Какъв е механизма на подобно действие и как де те разбирам?!

Качват се всички, натоварват багажа, затварят вратите и пилота прави преглед на теглото на самолета, което е отчетено на някакъв уред.

Защо ми се губи идеята за планираното максимално допустимо тегло, оценка на статистическия риск всички да решат да излъжат и вземат повече багаж или чекирания да е бил надвишен с по някой килограм. За какво свръхтегло говорим - 500 килограма, 5 тона?!

Моля линк към информацията. 

Официална информация и комуникация от страна на авиокомпанията по случая няма. Информацията е по разкази на пътници. На втория полет ако е вярна информацията 30 души не са се качили, защото не са искали да пътуват без багаж. Вероятно е ставало дума за значително количество багаж.

Връзка към коментар
преди 7 минути , Topfly каза:

Не може да знаеш в тези полети колко седалки продават. Дадох пример с Уиз ер, които продават по малко седалки по определени дълги маршрути.

Разликата не е между скандинавците и унгарците, а в спецификата, че редовните полети на Ryanair и Wizzz air до Канарските острови се пълнят от туроператори. Пътниците които ползват туроператор са по неорентирани и обикновенно мъкнат със себе си “цялата къща“ за да не им липсва нещо по време на почивка.

 Аз не знам, а ти знаеш ли колко седалки са продали за полетите от Будапеща и както и за другите градове, които споменах?

Ти как разбра какви пътници и колко туроператори са купили места на същата АК, на същите самолети, но с по-далечни маршрути?

Според теб, унагрците са с най-тежките куфари от Европа, така ли? Понеже както се каза на същото летище в нищото, кацат от поне 4 града, които да по-далеч без проблеми.

Аз прекратявам спора, просто за инфо

Връзка към коментар
преди 9 минути , Topfly каза:

Официална информация и комуникация от страна на авиокомпанията по случая няма. Информацията е по разкази на пътници. На втория полет ако е вярна информацията 30 души не са се качили, защото не са искали да пътуват без багаж. Вероятно е ставало дума за значително количество багаж.

Моля за линк, от където е почерпена информацията свързана с "разкази на пътници".

Ще си позволя да цитирам първия ти пост, който звучи много по-различно последния и доведе немалко коментари:

 

преди 3 часа, Topfly каза:

Последните 2 седмици има големи скандали с Ryanair в Унгария. Вече втори път част от от багажа на пътниците за Гран Канария остана в Будапеща. Причината е, че този маршрут е на лимита на самолетите и когато пътниците искат да качат повече багаж от очакваното има проблем с максималната тежест на самолета. Най-гадното е, че Ryanair свалят не само чекирания багаж, а и ръчния багаж отнет на гейта. От Ryanair са казали на пътниците, че ще им платят по максимум 50 евро на ден за закъснение на багажа срещу фактури за дрехи и т.н.

 

При вторият проблемен полет, част от пътниците са отказали да пътуват без багажа си и са препречили пътя на самолета. Наложила се е намеса на полицията. 

 

  

 

 

 

Редактирано от Таньо
Връзка към коментар
преди 5 минути , Таньо каза:

Моля за линк, от където е почерпена информацията свързана с "разкази на пътници".

 

като толкова ви интересува темата може за 15 сек. да намерите в Интернет информация

https://www.google.com/search?q=budapest+ryanair&tbm=nws&source=lnms&sa=X&ved=0ahUKEwi7qKComrXcAhWvPOwKHUd8D1AQ_AUIDCgD&biw=1366&bih=662&dpr=1

Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.