Прескочи до съдържание

Ryanair - мини новини и въпроси


Препоръчани мнения

преди 22 часа, Rainy каза:

заплатите на персонала

Аз не мога да преценя това ниски, средни или високи заплати са. Дори и разбити месечно по държави по-долу. Никога не съм работила, нито имам познати, които да работят в чужбина. Някой по-запознат, ако може да каже.

Връзка към коментар
преди 18 минути , Емика каза:

Аз не мога да преценя това ниски, средни или високи заплати са. Дори и разбити месечно по държави по-долу. Никога не съм работила, нито имам познати, които да работят в чужбина. Някой по-запознат, ако може да каже.

Големи са, според мен. Начинаещ висшист инженер, завършил в UK, работещ в UK, е с от 25 до 30 хиляди паунда годишно.

 

  • Харесвам 2
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

 

преди 15 минути , rdd каза:

Големи са, според мен. Начинаещ висшист инженер, завършил в UK, работещ в UK, е с от 25 до 30 хиляди паунда годишно.

 

 

преди 14 минути , tch каза:

Това да не би да е нето?  Че ми се вижда много малко

 

Брутна заплата е. Никой не е казал, че заплатите в UK са блестящи. Просто има работа - за сега, и перспективи. Останалото е въпрос на лични потребности и финансова култура. И къде точно живееш. Наемите тук са огромното перо...

преди 39 минути , Емика каза:

Аз не мога да преценя това ниски, средни или високи заплати са. Дори и разбити месечно по държави по-долу. Никога не съм работила, нито имам познати, които да работят в чужбина. Някой по-запознат, ако може да каже.

£200,000 годишно е много, много висока заплата за Кралството. 

Връзка към коментар
преди 12 минути , Rainy каза:

Брутна заплата е. Никой не е казал, че заплатите в UK са блестящи. Просто има работа - за сега, и перспективи. Останалото е въпрос на лични потребности и финансова култура. И къде точно живееш. Наемите тук са огромното перо...

преди 54 минути , Емика каза:

Защото в Германия никой няма да се хване под 40к евро, а в големите градове и с добра диплома могат да се вземат почти 50к евро като старт за инженер.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 6 минути , tch каза:

Защото в Германия никой няма да се хване под 40к евро, а в големите градове и с добра диплома могат да се вземат почти 50к евро като старт за инженер.

Много зависи каква е сферата на "инженерстване".

Тук £50,000 е границата на високите данъци - и от тази цифра нагоре се счита за добра заплата. И е, всъщност. Просто зависи къде живееш и какви са ти потребностите.

Над £80,000 длъжността вече е в други категории.

И разбира се, не трябва да се забравят годишните бонуси - но там е много мъглява история... 

Говоря за тукашните реалности, в Германия може и да е друг свят.

 

На този фон заплатите на пилотите в Ryanair са много, много високи - сравними с добрите заплати в BBC - които са публични. 

Но - всеки знае от какво има нужда. така и те. 

Връзка към коментар
преди 28 минути , Rainy каза:

Но - всеки знае от какво има нужда. така и те

Абе и аз имам нужда от поне 3 месеца годишен отпуск, 15-18К паунда месечна заплата (пък нека да е и преди данъци), безплатен превоз от и до работното ми място... Имам! Не е като да нямам нужда ама... На! Нямам късмет и никой не ме пита от какво имам нужда, ами казва "аз това предлагам, пък който не му изнася, да се изнася!"

 

След като им публикуваха заплатите, съм абсолютно съгласна, че са повече от луксозни и че са разглезени лигльовци, които просто са се самозабравили! И да, неоснователни са исканията им и компанията не е виновна в случая, защото не могат да дадат на всеки лигльо 20 или 25К паунда месечна заплата, защото решил, че иска да ги получава! Утре ще поиска 30.... От цялата работа го отнасят най-вече пасажерите и на второ място авиокомпанията.

Редактирано от chandni
  • Харесвам 10
  • Замислям се 1
Връзка към коментар

Заплатите на пилотите са много високи особено на фона на това колко трябва да се учи. Със средно образование и 23 месеца обучение може да се стане пилот с Wizz Air Pilot Academy. Едва ли има друга професия, която с толкова малко учене да осигурява подобна заплата.

  • Харесвам 5
Връзка към коментар
3 minutes ago, stanimir said:

След като знаете пътя към училището и имате нужди - станете пилоти. 

Не е хубаво да се гледа в чуждото канче. 

Двама познати младежи по мой съвет почнаха да учат за пилоти 😉 Що се отнася до чуждото канче, това чуждо канче в момента пречи на много хора да си стигнат до желаната дестинация. Искаш или не искаш трябва да се занимаваш с това чуждо канче...

  • Харесвам 4
Връзка към коментар

Не ги приемайте тези цифри като абсолютни, а с много критичен поглед. Например в текста пише up to...дали това не са заплатите на старши капитани с десетилетия опит например? Колко получават новите пилоти и екипаж? Силно вероятно цитираните заплати да не са от стачкуващите 23%, колко взимат те? Само на прима виста ми идват такива въпроси на акъл. 

 

В период на стачка винаги има информационна война и от двете страни, като фишеците общо взето се пускат по адрес на публиката да настройват обществото в едната или другата посока. Много е трудно в такива моменти да се изведе адекватна информация от плявата. 

  • Харесвам 11
  • Браво 3
Връзка към коментар
преди 12 минути , Георги каза:

Не ги приемайте тези цифри като абсолютни, а с много критичен поглед. Например в текста пише up to...дали това не са заплатите на старши капитани с десетилетия опит например? Колко получават новите пилоти и екипаж? Силно вероятно цитираните заплати да не са от стачкуващите 23%, колко взимат те? Само на прима виста ми идват такива въпроси на акъл. 

 

В период на стачка винаги има информационна война и от двете страни, като фишеците общо взето се пускат по адрес на публиката да настройват обществото в едната или другата посока. Много е трудно в такива моменти да се изведе адекватна информация от плявата. 

Много точен коментар! 

 

Аз лично съм удивена от публикуване на тази информация. Това се счита за много сериозна корпоративна тайна тук. Някой адвокат може да извади сериозни пари от това...

 

Освен това съм удивена и от нивата - това наистина са много, ама много пари тук - за каквато и професия да говорим (без футболисти и от сорта величия). 

 

Силно допускам, че самата авиокомпания е прибегнала до тези средства, защото откровено е заплашена от CAA (Civil Аviation Аuthority) от драстични санкции - още от миналата година - за неплащане на обезщетения - а това не е никак безобидно за Ryanair.

 

Още една информация (изтече още вчера, заедно с пейслиповете) - Ryanair иска да релоцира пилотите си във Варшава. 

 

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-07-25/ryanair-tells-dublin-pilots-move-to-poland-or-risk-being-fired 

Редактирано от Гост
Връзка към коментар

Тази работа все повече ми напомня "стачката" на  АТС в Испания от преди няколко години - беше по Великден, но нали онези са истински хитреци, бяха накупили предплатени карти на децата си и от тях си бяха пращали СМСи да се разбират да обявят, че всички са болни и да не ходят на работа. Естествено това се случва на голям празник, когато испанците пътуват и това сериозно ще им обърка плановете, както и ще "извие" ръцете на правителството да им вдигне заплатите. Тогава испанското правителство направи 2 неща - публика им заплатите, които се оказаха от най-високите в Европа - около 250 000 евро на година и прати армията да събира служителите от домовете им и да ги закара на работа, та и "болни" си работиха...

  • Харесвам 8
  • Шок 1
  • Браво 2
  • Смея се 5
Връзка към коментар

Наскоро в пресата бе припомнена стачката на авиодиспечерите в САЩ от 3-ти август 1981 г., когато тогавашния президент на страната Роналд Рейгън обявява 48-часов ултиматум за спиране на протестните действия и за връщане на работа, който работниците не спазват. 

Резултатът – 11 400 авиодиспечери са уволнени още на 49-тия час след изтичането на срока и на тяхно място в системата идват нови хора. 

Редактирано от EliNik
  • Харесвам 7
Връзка към коментар
Преди 1 час, EliNik каза:

Наскоро в пресата бе припомнена стачката на авиодиспечерите в САЩ от 3-ти август 1981 г., когато тогавашния президент на страната Роналд Рейгън обявява 48-часов ултиматум за спиране на протестните действия и за връщане на работа, който работниците не спазват. 

Резултатът – 11 400 авиодиспечери са уволнени още на 49-тия час след изтичането на срока и на тяхно място в системата идват нови хора. 

Е как са намерили веднага обучени 11 000 човека? Не са двама трима, не е и да е професия без ценз. А защитата? Ако стачката е законна, не може да се уволнява току така... 

Връзка към коментар
преди 14 минути , luba_rizova каза:

Е как са намерили веднага обучени 11 000 човека? Не са двама трима, не е и да е професия без ценз. А защитата? Ако стачката е законна, не може да се уволнява току така... 

Тук е обяснено накратко как се е случило.

Стачките на федерални служители в САЩ са забранени със закон.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар
На 25.07.2018 г. в 14:33, Rainy каза:

Ryanair публикува официално заплатите на персонала си - в отговор на стачката.

 

The airline claimed the pilots earned between €190,000 and €220,000 (£169,000 and £195,000) year.

 

https://news.sky.com/story/ryanair-publishes-striking-workers-payslips-11447839 

 

На 25.07.2018 г. в 15:38, Topfly каза:

 

Излиза, че стачкуващите милионери прецакват ваканциите на пътуващите бедняци.

Браво на шефа им, че им извади заплатите и условията на труд на показ! Мисля, че скоро общественото мнение в Западна Европа ще свие перките на тия вечно стачкуващи лигльовци.

  • Смея се 4
Връзка към коментар

Като оставим на страна до колко имат морално право да стачкуват, аз силно се съмнявам в изнесените по-горе данни. Ако им бяха толкова високи заплатите как миналата година останаха без пилоти? Сигурно са решили да преминат на по-гадни условия при други компании. Освен това много от пилотите на Райън изобщо нямат директен договор с тях, а чрез разни агенции/кантори и всякакви подобни врътки и като се разболеят не получават нищо.

https://gehaltsreporter.de/gehaelter-von-a-bis-z/sonstige/pilot/

Според този сайт капитаните в Луфти печелят средно по 181-хиляди евро, с други думи МОЛ се опитва да ни вземе за канарчета и да ни каже, че неговите пилоти печелят пак толкова. 

🤦‍♂️

Връзка към коментар

Как останаха без пилоти е ясно - просто Nоrwegian им даде по-добри условия, защото в индустрията има сериозен недостиг на кадри

Що се отнася до Луфти, там е една по-друга бира - има сериозна разлика между капитаните на малки и големи самолети (изключвам регионални, лоукост и други компании от групата). В общия случай пилотите на А32S летят през деня и вече се прибират при семействата си, а в общия случай пилотите на големите самолети летят до някъде, прекарват там 1-2 дни и се връщат след това, летят до места, които не е задължително да са приятни,... Та тези 181 хиляди евро са малко като вица за тези, които яли пиле, другите зеле и на финала всички са яли пиле със зеле...

Връзка към коментар
преди 29 минути , akair каза:

Та тези 181 хиляди евро са малко като вица за тези, които яли пиле, другите зеле и на финала всички са яли пиле със зеле...

Това значи, че пилотите на А32S  в Луфти получават доста по-малко от 181. С други думи лъжата за изнесените по-горе суми от МОЛ съвсем лъсва 🙃

преди 32 минути , akair каза:

Как останаха без пилоти е ясно - просто Nоrwegian им даде по-добри условия, защото в индустрията има сериозен недостиг на кадри

И защо ли не са решили да предложат по-добри условия на пилотите от други компании?

Връзка към коментар
1 minute ago, tch said:

Това значи, че пилотите на А32S  в Луфти получават доста по-малко от 181. С други думи лъжата за изнесените по-горе суми от МОЛ съвсем лъсва 🙃

Така релация е... странна (най-малко) - все пак А32S не е 737 😉😋

Връзка към коментар
преди 1 минута , akair каза:

Така релация е... странна (най-малко) - все пак А32S не е 737 😉😋

Моля?! Нали си приказваме за това, че тези 181 при Луфти се получават донякъде от високите заплати на пилотите, които летят извън Европа на големите машини. С други думи пилотите в Луфти, които са на short and mid haul routes получават под 181 хиляди. И ако вярваме безрезервно на изнесените по-горе данни от МОЛ за заплатите излиза, че в Райън са по-високи, което разбира се е пълен абсурд.

Връзка към коментар
37 minutes ago, tch said:

🙃И защо ли не са решили да предложат по-добри условия на пилотите от други компании?

Те не са таргетирали специфично определена компания, а са предложили каквото са сметнали за достатъчно и пилотит на МОЛ са отишли...

31 minutes ago, tch said:

Моля?! Нали си приказваме за това, че тези 181 при Луфти се получават донякъде от високите заплати на пилотите, които летят извън Европа на големите машини. С други думи пилотите в Луфти, които са на short and mid haul routes получават под 181 хиляди. И ако вярваме безрезервно на изнесените по-горе данни от МОЛ за заплатите излиза, че в Райън са по-високи, което разбира се е пълен абсурд.

Луфти оперират различен тип самолет, както писах и по-горе. По-сложна е динамиката на пазара. Предполагам е възможно да допуснеш, че пилот на А32S в Луфти взема по-малко от пилот на 737 при МОЛ. 🙂 Не е изключено недостига на кадри за 737 да е по-голям от недостига на кадри за А32S, което естествено им сваля цената. 😉 Освен ако не са готови да се разделят със значителна сума пари, за да получат сертификат за другия тип самолет.

Връзка към коментар

Стига с тия 200 000. Елементарен PR трик, тъп при това. 

 

Малко се поразрових, може би ако имам време ще намеря и точните данни за днес. Но ето през 2009-а ето колко самолета са имали Ryanair:

 

image.png

 

Източник:  https://www.ryanair.com/doc/investor/2009/Annual_report_2009_web.pdf

 

Ето и колко пилоти са имали същата година: 

 

image.png

 

Източник: https://www.ryanair.com/doc/investor/2009/20F_2009.pdf

 

В момента Ryanair имат над 464 самолета:

 

image.png

 

Източник: https://en.wikipedia.org/wiki/Ryanair

 

Ако приравним грубо данните, излиза че имат над 4000 пилота. Не знам до колко това е реалистично число, но самите Ryanair се хвалят, че са наели над 1600 само през последната година и половина:

image.png

 

Източник: https://corporate.ryanair.com/about-us/ryanair-pilots/

 

Разбира се, има и текучество за този период, но числата изглеждат що годе съпоставими. 

 

Сега, ако имат 4000 пилота и плащат по 200 000 годишно на всеки, това прави разходи от 800 милиона. А самитe Ryanair цитират цялостни разходи за персонал от:

 

image.png

 

Източник: https://investor.ryanair.com/wp-content/uploads/2017/07/Ryanair-FY2017-Annual-Report.pdf

 

Числата някак не излизат, нали? Ако плащаха по 200к на пилотите излиза, че тези самолети се летят само от двама пилоти, без кабинен екипаж, без администрация, без наземни служители, без поддръжка, без...каквото се сетите. Само пилоти! И пак ще са на минус 200 милиона. 

 

Явно нещо не излиза. Ха сега, от цялата бакалска сметка, кое е най-нерентабилното число според вас?

  • Харесвам 2
  • Браво 2
Връзка към коментар
преди 13 минути , akair каза:

Предполагам е възможно да допуснеш, че пилот на А32S в Луфти взема по-малко от пилот на 737 при МОЛ

Не знам, за мен това граничи със силно невероятното, все пак говорим за компанията, която до скоро не поемаше дори униформите на служителите си

преди 5 минути , Георги каза:

Ако приравним грубо данните, излиза че имат над 4000 пилота. Не знам до колко това е реалистично число, но самите Ryanair се хвалят, че са наели над 1600 само през последната година и половина:

Реалистично е, за 1 самолет ти трябват средно около 10 пилота (капитан и помощник). Така че реално имат по скоро близо 5000 хиляди пилоти.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.