Прескочи до съдържание

Ryanair - мини новини и въпроси


Препоръчани мнения

преди 3 часа, cybersimo каза:

Днешния полет от Мадрид кацна с 2 ч. 52 минути закъснение.... Отърваха се от 400 евро обезщетение

 

Изглежда пилотите все още не са се сетили кой е правилният начин да се надцакват с началството. Сега, като стачкуват, носят загуби на компанията, но и настройват пътниците срещу себе си (определено).

Ако започнат да въртят закъснения с обезщетения, пак ще вкарат компанията в загуба, даже може би още по-голяма, но пък с по 400 евро в джоба пътниците няма да имат нищо против това.

  • Харесвам 5
  • Смея се 2
Връзка към коментар
преди 22 минути , Hollywood каза:

не ни подмина стачката:

 

10/08/2018

 

19:35        FR1149     Берлин Шьонефелд       Анулиран

21:10        FR6351     Брюксел Шарльороа        Анулиран

 

Да, дължат ли обезщетения в този случай?

Връзка към коментар
На 8.08.2018 г. в 21:07, Goal & Boss каза:

 

Изглежда пилотите все още не са се сетили кой е правилният начин да се надцакват с началството. Сега, като стачкуват, носят загуби на компанията, но и настройват пътниците срещу себе си (определено).

Ако започнат да въртят закъснения с обезщетения, пак ще вкарат компанията в загуба, даже може би още по-голяма, но пък с по 400 евро в джоба пътниците няма да имат нищо против това.

За стачка не могат да те уволнят. За възпрепятстване на работата - като нищо. А и не е толкова лесно да въртиш закъснения.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Аз за по-голямо възпрепятстване на работата от стачката не се сещам. Industrial action, бла-бла, каквито и евфемизми да ни пробутват синдикатите, истината е една - работата не е свършена.

Ако на пилотите толкова не им харесват условията в авиокомпанията - не мисля, че някой ги спира да напуснат. Пък авиокомпанията сама ще се досети къде бърка, като се пооголи откъм персонал. Ама да си натискат парцалите на позициите и в същото време да не си вършат работата...

50000+ пътници в Европа днес за пореден път се радват на „industrial action" на милионерите.

  • Харесвам 6
Връзка към коментар

дано не се налага всяко национално съдилище да се произнася по един и същ казус, за да стане ясно най-накрая, че стачка в собствената ти компания не може да бъде извънредно обстоятелство, а най-добре ще бъде Комисията да седне и да направи един Регламент за изменение на EC/261/2004 , с който да го каже категорично в ясен текст

  • Харесвам 12
Връзка към коментар
преди 3 часа, Goal & Boss каза:

Аз за по-голямо възпрепятстване на работата от стачката не се сещам. Industrial action, бла-бла, каквито и евфемизми да ни пробутват синдикатите, истината е една - работата не е свършена.

Ако на пилотите толкова не им харесват условията в авиокомпанията - не мисля, че някой ги спира да напуснат. Пък авиокомпанията сама ще се досети къде бърка, като се пооголи откъм персонал. Ама да си натискат парцалите на позициите и в същото време да не си вършат работата...

50000+ пътници в Европа днес за пореден път се радват на „industrial action" на милионерите.

Едното възпрепятстване е легализирано, другото не. Като тютюна и марихуаната 😉

Връзка към коментар

Прав си, че е легализирано. Затова казах - синдикатите не се усещат, че с „легалните“ си действия настройват най-важните хора в схемата - потребителите - срещу себе си.

Какво му пречеше на оня самолет от няколко мнения по-нагоре да изостане с 10 минути и да вкара авиокомпанията в допълнителен разход? Има ли закон, по който биха могли да подведат екипажа под отговорност?

В същото време в друга тема във форума едно момиче се чуди как да се добере до Мадрид в края на октомври, за да хване оттам презокеански полет, и макар че има полет на Ryanair, който би трябвало да я устройва, тя по никакъв начин не може да бъде спокойна, че някоя стачка няма да издуха всичките ѝ планове като картонена къщичка. И така вместо ден преди големия полет 5 души с 3 куфара да летят директно от София до Мадрид, трябва или да изберат по-сигурен вариант с прекачване, или да изтеглят позиционирането още ден по-рано, вероятно пак с прекачване. Можеш да се досетиш в какъв преразход на време, нерви и средства ги вкарва простото недоверие в екипажите на Ryanair.

А те ми дрънкат за legal action. С такова отношение към пътниците и шефовете, и екипажите ще си докарат само ядове на главите.

Двама се карат - трети губи. Няма начин.

 

Редактирано от Goal & Boss
  • Харесвам 4
Връзка към коментар
преди 3 часа, antea каза:

дано не се налага всяко национално съдилище да се произнася по един и същ казус, за да стане ясно най-накрая, че стачка в собствената ти компания не може да бъде извънредно обстоятелство, а най-добре ще бъде Комисията да седне и да направи един Регламент за изменение на EC/261/2004 , с който да го каже категорично в ясен текст

Това на пръв поглед изглежда много готино за потребителите.   
Понеже обаче безплатен обяд няма, тия средства за обезщетения ще трябва да се избият отнякъде, и респективно АК ще трябва да ги предвиди (заложи) като потенциален разход в бъдеще. И това откъде другаде да се избие, освен от цените на билетите. 
Освен това ми се струва, че това потенциално ще стимулира синдикатите за още повече стачки, защото спирането на работа, комбинирано с големи суми за обезщетения, става още по-силен коз за изнудване ...
 

  • Харесвам 1
  • Браво 1
Връзка към коментар
Преди 1 час, Goal & Boss каза:

Какво му пречеше на оня самолет от няколко мнения по-нагоре да изостане с 10 минути и да вкара авиокомпанията в допълнителен разход? Има ли закон, по който биха могли да подведат екипажа под отговорност?

не разбирам от трудово законодателство, но като правиш стачка ти имаш някакви искания.  Със бавене нищо не искаш и трябва да твърдиш, че не е било по твоя вина, иначе или пак е стачка или саботаж...

Връзка към коментар
преди 18 минути , Фичо каза:

Това на пръв поглед изглежда много готино за потребителите.   
Понеже обаче безплатен обяд няма, тия средства за обезщетения ще трябва да се избият отнякъде, и респективно АК ще трябва да ги предвиди (заложи) като потенциален разход в бъдеще. И това откъде другаде да се избие, освен от цените на билетите. 
Освен това ми се струва, че това потенциално ще стимулира синдикатите за още повече стачки, защото спирането на работа, комбинирано с големи суми за обезщетения, става още по-силен коз за изнудване ...
 

по-добре да ги заложи, или директно или чрез премия за застраховател, който покрива такива случаи (и сега може да има такава за подобни случаи), цената ще се вдигне с няколко евра, отколкото стотици хора да изгарят напълно при отменени полети и всичко да остане за тяхна сметка

  • Харесвам 3
Връзка към коментар
преди 1 час, neuromancer каза:

не разбирам от трудово законодателство, но като правиш стачка ти имаш някакви искания.

Лекарите например, дали и те нямат искания?

Връзка към коментар

Дойче Веле са написали статия в типичния си техен стил:

https://offnews.bg/dw/onova-koeto-ne-znaete-za-rajaner-686078.html

Явно замерянето с дезинформация продължава... Обърнете внимание на данните колко пилоти са напуснали. Но липсват данните колко пилоти са били наети 🙂

Интересно - 300 000 евро годишно ги чакат в Китай, а те вместо да ходят да си ги приберат, се занимават с "industrial actions" 🙂

Само за справка - на пилотите в САЩ също им се плаща само времето, в което вратата на самолета е затворена. Същото е и със стюардесите. Стачки не е имало от много години... Само JetBlue има разговори с пилотите си, но всичко се случва плавно и не е пред погледа на публиката.

Редактирано от akair
  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Ето една интересна история с Qantas, от 2011

 

https://www.afr.com/news/policy/industrial-relations/fedtimeline-of-qantas-industrial-dispute-20111031-j3v00

 

 

http://www.abc.net.au/news/2011-10-29/qantas-locking-out-staff/3608250

 

 

http://www.abc.net.au/news/2011-10-31/qantas-action-terminated-fair-work-rules/3609158

 

Стачка, локаут плюс приземяване на цялата флотилия от страна на шефовете... накрая правителството и съдът се намесват, защото си имат съответните законови лостове за това и насмитат и едните, и другите. 200 милиона долара загуби за компанията, шефът си прибира тлъстия чек с годишната премия, която му се полага по договор. За увеличаване на заплатите не се споменава нищо.

Интересно, че механиците са приложили именно забавяне на работата - slowdown - което се оказа стар и добре отработен метод на протест. Видях, че в САЩ е незаконен, в Япония е разрешен. Не знам за Австралия и Европа. Десничарите са държали инструментите с лявата ръка :smile:

Редактирано от Goal & Boss
Връзка към коментар

Спешно аматьорско питане. Може ли PDF-ът с бордната карта да се представи през лаптоп, таблет, телефон (без да се минава през мобилни версии) или трябва задължително да е разпечатан? Благодаря предварително. 

Връзка към коментар
преди 1 минута , Meidj каза:

Спешно аматьорско питане. Може ли PDF-ът с бордната карта да се представи през лаптоп, таблет, телефон (без да се минава през мобилни версии) или трябва задължително да е разпечатан? Благодаря предварително. 

Зависи. Ако е за Мароко, задължително трябва да е разпечатана БК, тъй като слагат печат върху нея. Кажи коя е дестинацията първо.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 18 минути , chandni каза:

Зависи. Ако е за Мароко, задължително трябва да е разпечатана БК, тъй като слагат печат върху нея. Кажи коя е дестинацията първо.

В случая от Германия за България,ама и принципно. 

Връзка към коментар
преди 43 минути , chandni каза:

Зависи. Ако е за Мароко, задължително трябва да е разпечатана БК, тъй като слагат печат върху нея. Кажи коя е дестинацията първо. 

 

С разпечатана отиваш да чакаш като кияк на гише @ RAK , барабар с ония хартийки - гъ* папир

Връзка към коментар
преди 3 часа, Meidj каза:

Спешно аматьорско питане. Може ли PDF-ът с бордната карта да се представи през лаптоп, таблет, телефон (без да се минава през мобилни версии) или трябва задължително да е разпечатан? Благодаря предварително. 

 

преди 2 часа, Meidj каза:

В случая от Германия за България,ама и принципно. 

Може.

Аз от години не разпечатвам бордни карти.

Има малко летища, където изрично е посочено, че трябва разпечатана бордна карта.

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Не съм толкова убедена, че може, ако просто се отвори PDF/мейл или друго. Доколкото ми е известно, трябва да се отвори от мобилното приложение, за да се ползва без разпечатване (за летищата, на които се допуска, разбира се). 

  • Харесвам 1
Връзка към коментар

Защо не? Ако се вижда щрих или QR код- него чете устройството.

В мобилното приложение просто е "събрано" на екрана на телефона.

Редактирано от aleksandrina
  • Харесвам 1
Връзка към коментар
преди 9 минути , jul каза:

Не съм толкова убедена, че може, ако просто се отвори PDF/мейл или друго. Доколкото ми е известно, трябва да се отвори от мобилното приложение, за да се ползва без разпечатване (за летищата, на които се допуска, разбира се). 

Точно това ми е притеснението и на мене. 

Връзка към коментар
преди 3 часа, Meidj каза:

Спешно аматьорско питане. Може ли PDF-ът с бордната карта да се представи през лаптоп, таблет, телефон (без да се минава през мобилни версии) или трябва задължително да е разпечатан? Благодаря предварително. 

Ис PDF  става, аз си правя скрийншот и минавам с него, че понякога може да се скапе нет, всичко се случва. Не съм разпечатвала, освен ако не е за летище, където трябва

  • Харесвам 5
Връзка към коментар

Искаш да споделиш мнението си? Създай профил или влез да коментираш

Трябва да си член за да оставиш коментар.

Създай профил

Регистрирай се при нас. Лесно е!

Регистрирай се

Влез

Имаш профил? Влез от тук.

Влез сега
  • Четящи темата   0 магеланци

    • Няма регистрирани потребители, разглеждащи тази страница.
×
×
  • Създай...

Важна информация

Поставихме бисквитки на устройството ти, за да улесним употребата на сайта. Можеш да прегледаш нашата политика за бисквитките.